abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141188566
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 02:32 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Scratch that. Niet proberen, nu die klootzakken me voor de pre-master geneeskunde geweigerd hebben gá ik die SUMMA selectie halen en na 4 jaar lekker bij dr. Laan zijn reumatologie afdeling gaan AIOS'en: ''Ha, dr. Laan kent u mij nog?'' :').
Strak plan :7
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:33:02 #127
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_141204099
Blijft wel de vraag "waarom" over? Waar ging het mis? Waarom heb je niet de motivatie om zo'n uniek zijinstroom-traject succesvol af te sluiten? Waarom laat je het lopen?

Kom daar eerst even achter, want het kan je later nog een keer dwars gaan zitten mischien...
pi_141209266
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:33 schreef Grumpey het volgende:
Blijft wel de vraag "waarom" over? Waar ging het mis? Waarom heb je niet de motivatie om zo'n uniek zijinstroom-traject succesvol af te sluiten? Waarom laat je het lopen?

Kom daar eerst even achter, want het kan je later nog een keer dwars gaan zitten mischien...
Een moment van recalcitrant, arrogant gedrag. En dat werd dus buitenproportioneel bestraft, zelfs na mijn excuses en pleidooi hebben ze het uiteindelijk met een smoesje afgedaan, maar de reden is natuurlijk gewoon: jij fuckt met ons, wij fucken met jou. Ik had al geen schijn van kans bij die heren nadat ik dat geflikt had en dat wist ik. Dat soort lui zijn te pompeus en vol van zichzelf om het er met een waarschuwing vanaf te brengen.

Op mijn eigen faculteit (bèta faculteit) had ik mijn excuses aangeboden, een vervangende opdracht moeten maken, en dan was het opgelost geweest. Was nooit geen examencommissie bij komen kijken. Had de blokdocent mij een tweede kans in de vorm van een vervangende opdracht gegeven, was ik gewoon toegelaten en had ik de examencommissie niet hoeven zien.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:40:08 #129
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_141209465
Wat ontzettend jammer, sam -O-
Had eerlijk gezegd niet gedacht dat ze zo streng zouden zijn, maar goed heb geen ervaring met studeren in Nederland.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_141209863
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 18:40 schreef Njosnavelin het volgende:
Wat ontzettend jammer, sam -O-
Had eerlijk gezegd niet gedacht dat ze zo streng zouden zijn, maar goed heb geen ervaring met studeren in Nederland.
Fijn dat je meeleeft Njo. Ik wist het eigenlijk al wel, dat ik geen schijn van kans had voor die heren. Maar ik heb sowieso wel een erg groot mentaliteitsverschil gemerkt tussen de faculteit der natuurwetenschappen, wiskunde en informatica en de medische faculteit. De meeste docenten/commissieleden die ik ben tegengekomen zijn zo vol van zichzelf, ze lopen rond alsof ze goud poepen. Gehoorzamen zul je, als student zijnde. Als je afwijkend gedrag vertoont word je met de grond gelijk gemaakt. Durf ook maar niet een docent te tutoyeren, dan print hij je mailtjes uit en omcirkelt het, en daarna krijg je tirade over hoe ''we trots zijn om een oud gilde te zijn en je dat moet respecteren'' :').

Ik praat mijn keuze (het missen van verplichte werkcolleges) niet goed, maar ik heb met mijn portfoliobegeleider op de bèta faculteit (prof. dr. in de toxicologie), we tutoyeren elkaar overigens, kostelijk zitten lachen en slap zitten ouwehoeren over deze hele situatie.

Dat is niet denkbaar met één van die omhooggevallen individuen op de medische faculteit.

tl;dr de hele mentaliteit stuit me tegen de borst. Op de bèta faculteit behandelt iedereen elkaar tenminste als mensen.

[ Bericht 8% gewijzigd door samthegreat5 op 17-06-2014 18:53:23 ]
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:56:28 #131
208890 June.
Seriously?
pi_141210379
Dat ligt misschien ook een beetje aan jezelf Sam ;) ik herken het namelijk helemaal niet. Je moet ook een beetje weten wanneer je kunt tutoyeren en wanneer je dat beter niet kan doen.
Shine bright like a diamond.
pi_141210420
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 18:56 schreef June. het volgende:
Dat ligt misschien ook een beetje aan jezelf Sam ;) ik herken het namelijk helemaal niet. Je moet ook een beetje weten wanneer je kunt tutoyeren en wanneer je dat beter niet kan doen.
Misschien, misschien ligt het aan jouw faculteit ;)
Tot op dit moment in mijn leven heb ik altijd gekozen om op de juiste momenten te tutoyeren. Totdat ik op de medische faculteit kwam. Correlatie? Ik ben namelijk naïef, noch dom.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:59:44 #133
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_141210544
Tja, ergens wel herkenbaar wat je zegt. Al is het aan mijn uni vrij kleinschalig en daardoor ook minder afstandelijk, denk ik. Kan me wel voorstellen dat je je er dan minder 'thuis voelt'. Toch jammer als het dan zo loopt.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_141210623
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 18:59 schreef Njosnavelin het volgende:
Tja, ergens wel herkenbaar wat je zegt. Al is het aan mijn uni vrij kleinschalig en daardoor ook minder afstandelijk, denk ik. Kan me wel voorstellen dat je je er dan minder 'thuis voelt'. Toch jammer als het dan zo loopt.
Jep, naja. Wijze les, weet ik namelijk ook weer hoe ik met dat soort mensen om moet gaan.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 19:02:47 #135
208890 June.
Seriously?
pi_141210723
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 18:57 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Misschien, misschien ligt het aan jouw faculteit ;)
Tot op dit moment in mijn leven heb ik altijd gekozen om op de juiste momenten te tutoyeren. Totdat ik op de medische faculteit kwam. Correlatie? Ik ben namelijk naïef, noch dom.
Volgens mij zat jij ook in Nijmegen toch? ;) maar goed, je kunt soms ook de verkeerde treffen.
pi_141210926
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:02 schreef June. het volgende:

[..]

Volgens mij zat jij ook in Nijmegen toch? ;) maar goed, je kunt soms ook de verkeerde treffen.
Oja, jij zat ook in het Radboud *winkwink*
Tja, ik heb sowieso een vrij sterk karakter. Dat helpt niet altijd mee.

Maar ach, voordeel van dat karakter is dat ik mijn weg er wel doorheen boks. En als niet, dan betekent dat dat ik verveeld ben geraakt met datgene wat ik aan het doen ben. Even een moeilijk moment in het leven, maar ik kom er wel uit.

[ Bericht 6% gewijzigd door samthegreat5 op 17-06-2014 19:12:49 ]
pi_141212149
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 18:56 schreef June. het volgende:
Eens.

samthegreat5 komt zo een beetje als een slechte verliezer over: je deed eerst veel moeite om alsnog geplaatst te worden op deze faculteit en nu ze je afgewezen hebben 'lopen ze rond alsof ze goud poepen', stuit de mentaliteit je tegen de borst en zijn ze 'pompeus'.
pi_141212672
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:24 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Eens.

samthegreat5 komt zo een beetje als een slechte verliezer over: je deed eerst veel moeite om alsnog geplaatst te worden op deze faculteit en nu ze je afgewezen hebben 'lopen ze rond alsof ze goud poepen', stuit de mentaliteit je tegen de borst en zijn ze 'pompeus'.
De observatie dat er een stel omhooggevallen kneuzen rondlopen had ik reeds voor mijn afwijzen gemaakt. Lang voor mijn afwijzen. ;)

Ik stel enkel dat ik nooit zulke problemen heb gehad op de bèta faculteit, omdat mensen daar een stuk schappelijker zijn. Waar ze bij mij dus weer respect voor verdienen.

Het is jij die zich kennelijk aangevallen voelt door de door mij geopperde constateringen.

[ Bericht 3% gewijzigd door samthegreat5 op 17-06-2014 19:37:41 ]
pi_141213066
En ''erg veel moeite om alsnog geplaatst te worden op deze faculteit''? Geenszins, ik ben gewoon naar dat commissie gesprek gegaan en heb uitgelegd hoe zat (met wat achtergrondinformatie over de heren van jou, waarvoor dank! :)). That's all.

[ Bericht 33% gewijzigd door samthegreat5 op 17-06-2014 19:47:58 ]
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:13:21 #140
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_141306681
Je hebt een punt: ook ik merk ten opzichte van mijn faculteit waar ik gepromoveerd ben en de faculteit waar ik mijn research master gedaan heb een wereld van verschil met de medische faculteit: er heerst een stuk strengere, zakelijkere, competitieve sfeer dan onder de andere faculteiten. Als je dit zou toetsen zou ik niet verbaasd zijn van een significantie icm een groot effectsize.

Neemt niet weg dat de wereld buiten de universiteit ook gewoon zo werkt. Uiteindelijk denk ik dat je nog een wereld te winnen hebt door hier even bij stil te staan en te leren van je irritatie en reactie daarop. Je gaat dit nog vaker tegen komen, en het is goed te realiseren hoe je hier in de toekomst misschien beter mee kan omgaan zodat je niet later nog eens tegen een muur aanloopt.

De wereld verander je niet, hoe hard je er ook tegen verzet of op foetert.
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:59:02 #141
208890 June.
Seriously?
pi_141309803
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:06 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Oja, jij zat ook in het Radboud *winkwink*
Tja, ik heb sowieso een vrij sterk karakter. Dat helpt niet altijd mee.

Maar ach, voordeel van dat karakter is dat ik mijn weg er wel doorheen boks. En als niet, dan betekent dat dat ik verveeld ben geraakt met datgene wat ik aan het doen ben. Even een moeilijk moment in het leven, maar ik kom er wel uit.
Nadeel is wel dat als je doorgaat met de master en dus coschappen gaat lopen je hier weer tegenaan zult lopen. Wel iets om over na te denken misschien.
pi_141314064
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:13 schreef Grumpey het volgende:
De wereld verander je niet, hoe hard je er ook tegen verzet of op foetert.
Klopt, en ik ben ook zeker niet naïef, maar tja. Soms maak je keuzes die niet zo goed uitpakken. Het leven gaat door. Mogelijkheden genoeg.

Ik ben overigens ook militair (reservist), dus ik weet goed hoe een gedisciplineerde, bureaucratische, hierarchische organisatie werkt en hoe ik me in zo'n milieu kan handhaven. Van de medische faculteit had ik het alleen niet verwacht.

[ Bericht 16% gewijzigd door samthegreat5 op 20-06-2014 01:11:36 ]
pi_141314073
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:59 schreef June. het volgende:

[..]

Nadeel is wel dat als je doorgaat met de master en dus coschappen gaat lopen je hier weer tegenaan zult lopen. Wel iets om over na te denken misschien.
Wat bedoel je?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 06:58:50 #144
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_141317111
Dat je zelfgenoegzame en arrogante betweterige attitude wordt afgestraft op het moment dat je direct onder de supervisie staat van arts-assistenten/artsen.
Fietstas.
pi_141317386
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 06:58 schreef Kassaa het volgende:
Dat je zelfgenoegzame en arrogante betweterige attitude wordt afgestraft op het moment dat je direct onder de supervisie staat van arts-assistenten/artsen.
:Y
pi_141324161
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 06:58 schreef Kassaa het volgende:
Jammer dat bij mijn attitude geen zelfgenoegzaamheid komt kijken.
Arrogant ben ik inderdaad op tijden, betweterig ook, echter meestal ken ik mijn plek. Zoals ik al zei: ik ben militair, ik ben gewend aan een strict hierarchisch en gedisciplineerd milieu. Meer dan jullie misschien wel, maar soms maak je verkeerde keuzes.

Kan iedereen gebeuren. Keep your panties on. Ik zeg alleen dat ik de pompeuze, zelfgenoegzame, bureaucratische, stricte sfeer op de medische faculteit een beetje jammer vind in vergelijking met mijn oude faculteit. Ze hadden ook kunnen zeggen: ''hier maak maar een vervangende opdracht en zeg dat het je spijt, dan is het goed'' in plaats van me van het kastje naar de muur te sturen terwijl ik nu nog steeds ( :') ) niks weet over dat cijfer. Op mijn faculteit was dat al lang, vriendelijk, opgelost.

[ Bericht 22% gewijzigd door samthegreat5 op 20-06-2014 12:44:14 ]
pi_141325051
En reageren ze bij de door jou zo gewaardeerde militairen dan wel met 'och, je was afwezig en/of voltooide een opdracht met onvoldoende resultaat, geen probleem jongen, die bevordering komt er wel'?
pi_141325164
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:59 schreef dotKoen het volgende:
En reageren ze bij de door jou zo gewaardeerde militairen dan wel met 'och, je was afwezig en/of voltooide een opdracht met onvoldoende resultaat, geen probleem jongen, die bevordering komt er wel'?
Je zou denken dat het denkniveau van een AIOS neurologie hoger dan dit zou liggen.
pi_141325245
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:59 schreef dotKoen het volgende:
:Y
pi_141325280
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:02 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Je zou denken dat het denkniveau van een AIOS neurologie hoger dan dit zou liggen :')
Ik ben dan ook geen AIOS.

Maar serieus, ik vind je houding hier moeilijk te volgen. Enerzijds geef je aan dat je past binnen een sterk hiërarchisch systeem (defensie) en zelfs kiest daar je vrije tijd door te brengen. Anderzijds stoor je je aan een rechtlijnige en strenge beoordeling waarbij ongedisciplineerd gedrag wordt afgestraft en laaf je je aan de meer 'laid back' aanpak van een andere faculteit. Cognitieve dissonantie?

Ik snap zeker dat het kut is hoor, en vind dat ook oprecht jammer voor je, maar ik weet niet of ik als ik in de commissie zat een andere keuze had gemaakt.

[ Bericht 1% gewijzigd door dotKoen op 20-06-2014 13:21:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')