abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6321451
Hoi,

Hier even een gitaarsolo van mezelf. Eigen compositie, beinvloed door klassieke muziek.

Feedback is gewenst

Oh ja: het is een virtuoze solo, dus als je daar niet van houdt moet je niet luisteren.

The URL:
http://megalodon.willruletheworld.com/mp3/Etude/Robin%20Dorland%20-%20Etude.mp3

pi_6321572
klinkt helemaal niet slecht, vooral de 2e helft

alleen dat stukje ergens middenin dat je opeens je even over gaat op een andere toon vind ik persoonlijk wat minder, maar dat das mijn mening

~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_6321573
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:45 schreef LenL het volgende:
Dat hoortt dus hier: http://forum.fok.nl/showtopic.php/209038/
Alleen mag dit van mij in een apart topic.
pi_6321595
te rete veel echo o o o o o o o
pi_6321641
gitaristen ook altijd met hun eeuwige solo's
pi_6321689
Ik vind de toon niet om over naar huis te schruiven maar het spel is wel goed (ik had het waarschijnlijk (wel zeker) niet beter gedaan dus ). En bij ded omschrijving van virtuoos had ik eigelijk wat meer een lekkere shred verwacht...
pi_6321742
Goeie solo man!!!!! na de 1:50 wordt ie een klein beetje minder, maar erg goed
"Peace means reloading our guns!" "The absence of war does not mean peace...."
  donderdag 17 oktober 2002 @ 19:11:22 #9
20444 Yes
Magnification
pi_6334566
Klinkt erg leuk, alleen vind ik persoonlijk het effect iets minder, maar voor de rest leuk
On the silent wings of freedom
pi_6334796
Bedankt voor de reacties. Alleen snap ik een paar dingen niet die gezegd zijn:

- de toon

Ik vind die clean toon juist mooi eigenlijk. Tot nu toe vonden de meeste mensen dat.

- echo

Er zit geen echo (delay) in; alleen maar reverb. Er is geen echo, wel diepte.

pi_6366963
Als dat virtuoos spel is, dan ben ik virtuoos. Sorry, maar meer dan aardig kan ik er niet van maken.
It's better to reign in hell than to serve in heaven
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 20:05:46 #12
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6367312
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:47 schreef Seborik het volgende:

[..]

Alleen mag dit van mij in een apart topic.

Post het toch OOK maar in Post hier je muziekale ideetjes (deel 5) Waarom niet he, zo krijgt het alleen maar meeer aand8.

Met cleane toon spelen is juist gewaagd, je hoort de mogelijke fouten/te zachte aanslagen zo veel beter. Heb je trouwens opgenomen met metronoom? En waarom mix je er geen onderlaag in? Solo's komen 10x mooier over als je ze speelt met een goede onderbouwing (rhytm gitaar of synth of gewoon bass)

quote:
Als dat virtuoos spel is, dan ben ik virtuoos.
Wat verstaan jullie onder een gitaarvirtuoos? Gewoon een technische patser of iets anders.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 19-10-2002 20:13]

pi_6367403
Niks mis met het clean, maar de clean toon vind ik niet mooi, anders had ik wel gezegd dat ik liever wat OD oid zag.
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 20:19:08 #14
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6367430
Tis maar wat voor stijl je wilt spelen.

Bij Tofpop hier in Roosendaal speelde een virtuoos gewoon clean solo's op een akoestische gitaar met ingebouwd element. Ook zonder drums, alleen met contrabass en rhytm gitaar (akoestisch).

Dat was een Spaanse stijl, kan heel goed toegepast worden dus.

pi_6391228
Kick ass, wel een vette solo ja en zeker gewaagd om dit clean te spelen
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_6391485
Wow, klinkt wel vet, niks aan doen die toon, vind em ook zo geweldig klinken.... Wat voor gitaar heb je?
pi_6401956
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 13:51 schreef da_rippah het volgende:
Wow, klinkt wel vet, niks aan doen die toon, vind em ook zo geweldig klinken.... Wat voor gitaar heb je?
Thnx!

Ik speelde dit met een Ibanez RG550. Ik vind de toon mooi, maar dat is dus blijkbaar een kwestie van smaak blijkbaar.

pi_6402020
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 13:31 schreef Dezz het volgende:
Kick ass, wel een vette solo ja en zeker gewaagd om dit clean te spelen
Thnx!

Maar waarom gewaagd? Ik speel altijd clean eigenlijk.

pi_6402169
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 20:05 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Post het toch OOK maar in Post hier je muziekale ideetjes (deel 5) Waarom niet he, zo krijgt het alleen maar meeer aand8.

Met cleane toon spelen is juist gewaagd, je hoort de mogelijke fouten/te zachte aanslagen zo veel beter. Heb je trouwens opgenomen met metronoom? En waarom mix je er geen onderlaag in? Solo's komen 10x mooier over als je ze speelt met een goede onderbouwing (rhytm gitaar of synth of gewoon bass)
[..]

Wat verstaan jullie onder een gitaarvirtuoos? Gewoon een technische patser of iets anders.

Ik gebruik nooit een metronoom. Metronomen zijn gevoelloos. Als je toch een guitar-only solo doet in deze stijl kun je juist spelen met tempowisselingen. Dat is met een metronoom niet mogelijk.

Deze solo was bedoeld als een op zichzelf staande solo. Ik wil er geen achtergrond in hoewel ik eventueel voor kan stellen dat een paar klassieke strijkers wel mooi kunnen zijn.

Dat van die technische patser was mooi opgemerkt.

pi_6402320
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 19:41 schreef Prince_of_Darkness het volgende:
Als dat virtuoos spel is, dan ben ik virtuoos. Sorry, maar meer dan aardig kan ik er niet van maken.
Virtuoos is niet perse zoveel mogelijk noten in een seconde proppen. Ik probeer elke nooit waarde te laten hebben en dat is veel moelijker dan gewoon je toonladders af te raggen.

Als jij ook virtuoos speelt zou ik graag een stukje van jou online willen zien; right here in mijn topic. Als jij met een eigen compositie komt opdagen dat echt wat voorstelt praten we verder. Dus niet je toonladders op en neer raggen want dat maakt geen indruk meer op mij. Ik wil een eigen compositie, goede techniek, goede melodie, en feeling.

Ik ben benieuwd, mijn waarde collega virtuoos

pi_6403007
Hee gast jij ook hier.

Uhm ja leuk gedaan. Maar je hebt wel backing nodig. Beetje kaal he zo. Met achtergrond kun je juist zoveel doen qua sfeer en klankkleur etc.

"Happiness is not getting more, but wanting less"
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 00:15:52 #22
30106 Hiawatha
Had ie nu maar een camera.....
pi_6403205
Klinkt zeker goed! Beetje te lang, dat wel. Of je moet het wat meer afwisselen aan het einde. En inderdaad een beetje teveel echo. Ben zelf wel een liefhebber van een clean geluid. Beetje chorus of reverb oke, maar niet te veel. Maar nogmaals, klinkt cool!
pi_6405696
Wel leuk hoor, maar het wordt wel wat saai op het laatst. Virtuoos vind ik wel een beetje overdreven, leuk zeker!
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 14:12:21 #24
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6410124
quote:
Met achtergrond kun je juist zoveel doen qua sfeer en klankkleur etc.
Dat bedoel ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')