Hier even een gitaarsolo van mezelf. Eigen compositie, beinvloed door klassieke muziek.
Feedback is gewenst
Oh ja: het is een virtuoze solo, dus als je daar niet van houdt moet je niet luisteren.
The URL:
http://megalodon.willruletheworld.com/mp3/Etude/Robin%20Dorland%20-%20Etude.mp3
alleen dat stukje ergens middenin dat je opeens je even over gaat op een andere toon vind ik persoonlijk wat minder, maar dat das mijn mening
quote:Alleen mag dit van mij in een apart topic.
Op woensdag 16 oktober 2002 22:45 schreef LenL het volgende:
Dat hoortt dus hier: http://forum.fok.nl/showtopic.php/209038/
- de toon
Ik vind die clean toon juist mooi eigenlijk. Tot nu toe vonden de meeste mensen dat.
- echo
Er zit geen echo (delay) in; alleen maar reverb. Er is geen echo, wel diepte.
quote:Post het toch OOK maar in Post hier je muziekale ideetjes (deel 5)
Op woensdag 16 oktober 2002 22:47 schreef Seborik het volgende:[..]
Alleen mag dit van mij in een apart topic.
Met cleane toon spelen is juist gewaagd, je hoort de mogelijke fouten/te zachte aanslagen zo veel beter. Heb je trouwens opgenomen met metronoom? En waarom mix je er geen onderlaag in? Solo's komen 10x mooier over als je ze speelt met een goede onderbouwing (rhytm gitaar of synth of gewoon bass)
quote:Wat verstaan jullie onder een gitaarvirtuoos? Gewoon een technische patser of iets anders.
Als dat virtuoos spel is, dan ben ik virtuoos.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 19-10-2002 20:13]
Bij Tofpop hier in Roosendaal speelde een virtuoos gewoon clean solo's op een akoestische gitaar met ingebouwd element. Ook zonder drums, alleen met contrabass en rhytm gitaar (akoestisch).
Dat was een Spaanse stijl, kan heel goed toegepast worden dus.
quote:Thnx!
Op maandag 21 oktober 2002 13:51 schreef da_rippah het volgende:
Wow, klinkt wel vet, niks aan doen die toon, vind em ook zo geweldig klinken.... Wat voor gitaar heb je?
Ik speelde dit met een Ibanez RG550. Ik vind de toon mooi, maar dat is dus blijkbaar een kwestie van smaak blijkbaar.
quote:Thnx!
Op maandag 21 oktober 2002 13:31 schreef Dezz het volgende:
Kick ass, wel een vette solo jaen zeker gewaagd om dit clean te spelen
Maar waarom gewaagd? Ik speel altijd clean eigenlijk.
quote:Ik gebruik nooit een metronoom. Metronomen zijn gevoelloos. Als je toch een guitar-only solo doet in deze stijl kun je juist spelen met tempowisselingen. Dat is met een metronoom niet mogelijk.
Op zaterdag 19 oktober 2002 20:05 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Post het toch OOK maar in Post hier je muziekale ideetjes (deel 5)
Waarom niet he, zo krijgt het alleen maar meeer aand8.
Met cleane toon spelen is juist gewaagd, je hoort de mogelijke fouten/te zachte aanslagen zo veel beter. Heb je trouwens opgenomen met metronoom? En waarom mix je er geen onderlaag in? Solo's komen 10x mooier over als je ze speelt met een goede onderbouwing (rhytm gitaar of synth of gewoon bass)
[..]Wat verstaan jullie onder een gitaarvirtuoos? Gewoon een technische patser of iets anders.
Deze solo was bedoeld als een op zichzelf staande solo. Ik wil er geen achtergrond in hoewel ik eventueel voor kan stellen dat een paar klassieke strijkers wel mooi kunnen zijn.
Dat van die technische patser was mooi opgemerkt.
quote:Virtuoos is niet perse zoveel mogelijk noten in een seconde proppen. Ik probeer elke nooit waarde te laten hebben en dat is veel moelijker dan gewoon je toonladders af te raggen.
Op zaterdag 19 oktober 2002 19:41 schreef Prince_of_Darkness het volgende:
Als dat virtuoos spel is, dan ben ik virtuoos. Sorry, maar meer dan aardig kan ik er niet van maken.
Als jij ook virtuoos speelt zou ik graag een stukje van jou online willen zien; right here in mijn topic. Als jij met een eigen compositie komt opdagen dat echt wat voorstelt praten we verder. Dus niet je toonladders op en neer raggen want dat maakt geen indruk meer op mij. Ik wil een eigen compositie, goede techniek, goede melodie, en feeling.
Ik ben benieuwd, mijn waarde collega virtuoos
Uhm ja leuk gedaan. Maar je hebt wel backing nodig. Beetje kaal he zo. Met achtergrond kun je juist zoveel doen qua sfeer en klankkleur etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |