Ja. Heeft Eneco eigenlijk een goede naar? Ik zit er al jaren en heb nooit gedacht aan overstappen maar in deze barre tijden leek het me een idee.quote:
Maar wat is dan wat jou betreft verstandig om te doen qua energieleverancier?quote:Op zondag 18 mei 2014 20:43 schreef hoas het volgende:
In deze bizarre tijden word je genaaid bij het leven.
Klinkt goed. Mijn huidige leverancier bellen om te vragen of zij iets voor me kunnen doen lijkt me ook wel een idee.quote:Op zondag 18 mei 2014 20:48 schreef Twinkle20 het volgende:
Wij zijn onlangs ook benaderd door een concollega van onze energiemaatschappij. In eerste instantie had deze een heel mooi aanbod. Ik heb de hele berekening uit zitten spitten zodat ik geen verborgen kosten had. Volgens mijn berekeningen zouden we op jaarbasis zo'n 150 euro goedkoper uit zijn. Dat is best wat.
Daarna heb ik mijn huidige energiemaatschappij gebeld. Zij hebben een nieuw voorstel gedaan en deze kwam nog veel lager uit dan het voorstel van concollega. Met de nieuwe tarieven zal ik zo'n 250 euro op jaarbasis goedkoper uit zijn.
Als ik de moeite zou nemen om alle leveranciers te bellen en berekenen, dan zou ik misschien nog voordeliger uit kunnen zijn. Maar ik vind dat ik nu al een mooie slag heb geslagen
Dus het loont wel om om je heen te kijken. Maar vergewis je er wel van dat je een complete berekening hebt, waarin alle kosten zijn uitgesplitst zodat je iedere kostenpost waaruit de rekening is opgebouwd met elkaar kunt vergelijken.
Wat mij betreft niets.quote:Op zondag 18 mei 2014 20:48 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Maar wat is dan wat jou betreft verstandig om te doen qua energieleverancier?
Waardeloos zeg.quote:Op zondag 18 mei 2014 20:53 schreef hoas het volgende:
[..]
Wat mij betreft niets.
Ik stapte over van energie direct naar oxxio in september, komen ze in maart ineens met een jaarafrekening die 700 euro boven contract was, logisch natuurlijk want het waren de duurste stookmaanden van het jaar, jaar erop konden ze het weer terugbetalen.
Ik weet het niet meer en ben terug bij de basis, de Nuon dus en vind het verder wel prima voor die paar tientjes meer.quote:Op zondag 18 mei 2014 20:55 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Waardeloos zeg.![]()
Maar wat zeggen die overstapaanbiedingen überhaupt als het toch allemaal op basis van nacalculatie is?
Zit wat in. Een beetje rust is ook wat waard.quote:Op zondag 18 mei 2014 21:22 schreef hoas het volgende:
[..]
Ik weet het niet meer en ben terug bij de basis, de Nuon dus en vind het verder wel prima voor die paar tientjes meer.
Het zelfde gedaan met de KPN ik ben die prijsvechters helemaal zat.quote:Op zondag 18 mei 2014 21:27 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Zit wat in. Een beetje rust is ook wat waard.
Overstappen is fucking makkelijk en kan honderden euro's schelen.quote:Op zondag 18 mei 2014 21:27 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Zit wat in. Een beetje rust is ook wat waard.
Waarom?quote:
Omdat het gros het niet bijhoud.quote:Op maandag 19 mei 2014 13:12 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Waarom?
Gewoon maandelijks je standen opschrijven, dan is je eindafrekening echt geen verrassing.
TS: Gewoon overstappen. Budget Energie regelt ook gewoon het opzeggen bij Eneco voor je.
Stap ook jaarlijks over, inderdaad zit mijn voordeel eigenlijk alleen in de overstapbonus. Qua tarieven verschillen ze in mijn geval niet heel veel van elkaar. Voor slechts 39 euro per jaar zou ik het zelf niet doen overigens, vind ik de moeite van het (kleine beetje) werk niet waard.quote:Op zondag 18 mei 2014 20:30 schreef Extraneus het volgende:
Ik overweeg om over te stappen van energieleverancier. Op de site van de Consumentenbond kwam ik wat aanbiedingen tegen. Momenteel zit ik bij Eneco maar ik zit te denken aan Budget Energie. (eenjarig contract met vast tarief). Dat scheelt me 39 euro per jaar (alle beetjes helpen)). Is het verstandig om te doen of kun je dan weer worden geconfronteerd met andere hogere kosten, zoals transportkosten? En zijn er andere dingen waarmee je rekening moet houden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |