abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6318124
wat vinden jullie van deze nieuwe rock band ?
Ik moest eerst wennen aan de stem van de zanger, maar na een paar keer vind ik ze nu te gek
een grote adrenaline trip hun debuut cd
FROM ALL THE THINGS I HAVE LOST I MISS MY MIND THE MOST
pi_6318343
beetje garagerock ala Hellacopters is het toch? Ik ga eens ff kijken of ik even kan previewen
yankee charlie dinges
  woensdag 16 oktober 2002 @ 20:30:22 #3
11502 nipeng
The last ride is free
pi_6318676
Ik heb ze live gezien als voorprog van de Bellrays. Leuk bandje.

Heb hun cd gekocht => leuk debuut.

woensdag 16 oktober 2002 @ 23:13:34 #4
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_6322140
Kan ik de Datsuns schraren onder mijne grote vrinden
Gluecifer
The Hives
The D4
Danko Jones
Hellacopters
etc etc?
Make waaaaaaaaaay for the firetruck!
  donderdag 17 oktober 2002 @ 23:00:34 #5
11502 nipeng
The last ride is free
pi_6339980
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 23:13 schreef IsaacD het volgende:
Gluecifer
The Hives
The D4
Danko Jones
Hellacopters
etc etc?
Ken jij D4, de nieuw zeelandse D4
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 00:40:26 #6
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_6342576
quote:
Gluecifer
The Hives
The D4
Danko Jones
Hellacopters
etc etc?
WoW... ,Wat een muziek mensen ..
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_6342797
Misschien dat ik het niet goed begrijp, maar wat is er mis met The D4???
Het is niet mijn mening, het zijn de feiten
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 12:39:05 #8
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_6348181
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 23:00 schreef nipeng het volgende:

[..]

Ken jij D4, de nieuw zeelandse D4

Wie niet? Is dat alleen voor de elite dan?

Vandaag maar even de Gore Gore Girls en The Vines geprobeerd.. zijn trouwens ook wel lekker heur! Alleen de The Vines vin ik wel een beetje gehyped. Ik vind ze helemaal niet zo goed zoals het engelse magazine NME beweert! Die steken iets te veel veren in hun reet! Kijk Get Free bijvoorbeeld is gewoon lekker spring nummerke maar het is echt niet het lekkerste sinds tijden ofzo...

zaterdag 19 oktober 2002 @ 09:28:18 #9
11502 nipeng
The last ride is free
pi_6361280
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 12:39 schreef IsaacD het volgende:

[..]

Wie niet? Is dat alleen voor de elite dan?

Neuh, wist niet dat ze zo bekend waren.
Dacht dat ze alleen in nz bekend waren.

Live spelen ze best leuk.

zaterdag 19 oktober 2002 @ 09:29:04 #10
11502 nipeng
The last ride is free
pi_6361282
Het concert van de Hellacopters in de effenaar met the datsuns is cancelled.

Dat wordt kaartjes retour brengen.

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 oktober 2002 @ 11:37:59 #11
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_6362027
quote:
Danko Jones
Vanavond in de Willem II (Den Bosch) met mijn vrienden* The Skidmarks in het voorprog. Ik baal dat ik er niet heen kan wegens eerder gemaakte afspraken.

The Datsuns gehoord. Klonk heel aardig. Niet direct gekocht, maar wellicht later.

(* Ik ken overigens alleen drummer Fat Pete maar . Heb met hem een tijdje samengewerkt aan een wetenschappelijk artikel )

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 14:32:59 #12
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_6363465
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 11:37 schreef Doc het volgende:

[..]

Vanavond in de Willem II (Den Bosch) met mijn vrienden* The Skidmarks in het voorprog. Ik baal dat ik er niet heen kan wegens eerder gemaakte afspraken.

Das behoorlijk klote voor je dan... ik was gisteren namelijk naar Danko Jones in Leiden geweest en dat was behoorlijk knallen daar! Heel het L.V.C. barstte bijna uit zijn/haar voegen! Gisteren stond Oil uit Rotterdam in het voorprogramma .... zelden zo iets slechts gezien... Oh neen wacht toch wel ----> Frank Black bij de Chili Peppers vorig jaar

Kijk de Skidmarks zijn ook gewoon good ol' fashioned Rock 'n Roll, Oil daarentegen dacht een of ander nu-psycho-proto-punkrock uit te hangen... Nu ja al met al een knallende avond gehad! Beste sinds tijden!

zaterdag 19 oktober 2002 @ 14:37:01 #13
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_6363514
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 09:29 schreef nipeng het volgende:
Het concert van de Hellacopters in de effenaar met the datsuns is cancelled.

Dat wordt kaartjes retour brengen.

Fuck... dacht ik ook eens even de Effenaar te gaan "checken" met drie top bands gaat het weer eens niet door.... Nu ja niet getreurd want in Januari wordt Gluecifer verwacht in de Effenaar!
  zondag 20 oktober 2002 @ 12:44:19 #14
11502 nipeng
The last ride is free
pi_6373058
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 11:37 schreef Doc het volgende:

[..]

[..]

DJ in de W2 was erg goed. Je hebt wat gemist.

Gluecifer in de effenaar, is al weer een tijdje "verwacht"...

FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 oktober 2002 @ 16:58:34 #15
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_6375772
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 12:44 schreef nipeng het volgende:

[..]

DJ in de W2 was erg goed. Je hebt wat gemist.

Gluecifer in de effenaar, is al weer een tijdje "verwacht"...

Wrijf 't er maar even in

Ik had heel graag gewild, verdomme, maar wist het te laat en toen had ik al een afspraak gemaakt waar ik niet onder uit kwam. Er zou gewoon tijdig een topic moeten zijn waar dergelijke concerten aangekondigd staan, zodat ik het op tijd weet.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  donderdag 14 november 2002 @ 15:25:53 #16
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_6800543
Ik weet het niet, ik vind de Datsuns eigenlijk maar niks. Een beetje een overkill aan matige garage de laatste tijd, het lijkt wel alsof het een beetje dezelfde kant opgaat als de Nu Metal; het is hip (zie The Hives), dus nu moeten ineens alle grote platenmaatschappijen ook hun eigen garagebandje casten en lanceren; de magische term waarmee het genre wordt aangeduid is hipper en belangrijker dan de muziek zelf. En binnen een jaar krijg je hetzelfde effect met Stonnerrock, gezien het succes van Queens of the Stone Age nu. Dat voel je gewoon op je klompen aan.

Dat hoeft geen slecht iets te zijn, begrijp me zeker niet verkeerd (heeft ook geen fluit te maken met angst dat "mijn muziek commercieel wordt", omdat ik het helemaal niet als "mijn" muziek beschouw; mijn muzikale wereldbeeld is een stuk breder dan garage alleen. Ik constateer dit alles ook alleen maar ); er komen heus nog wel interessante garageplaatjes uit (McLusky) en de meeste van de nieuw te contracteren bandjes zullen ongetwijfeld al jaren samen zijn en heus wel kunnen spelen, maar ik heb gewoon het gevoel dat er nu dus meer op "hipheid" dan op muzikale kwaliteiten gecast wordt. En de CD's van The Datsuns en The Vines kunnen gewoon niet opleven naar de gigantische hypes die eromheen worden gecreëerd door de pers, die alleen maar zo gehyped zijn *omdat* het genre nu hip is. Misschien in hun genre wel prima platen, en ook heus wel prima bands op zich, maar de gigantische mediahype simpelweg niet waard.

edit: Overigens, las nog een grappige vergelijking op Pitchfork daarnet..
If The Hives emulate The Stooges and The Vines copy Nirvana, The Datsuns are pure Mötley Crüe.

[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 14-11-2002 15:36]

donderdag 14 november 2002 @ 15:31:52 #17
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_6800670
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 09:28 schreef nipeng het volgende:

[..]

Neuh, wist niet dat ze zo bekend waren.
Dacht dat ze alleen in nz bekend waren.

Live spelen ze best leuk.

The D4 zijn een paar maanden terug flink gehyped in de pers (lees: OOR) en ook op KINK FM. Echt obscuur kun je ze niet meer noemen...
  zondag 17 november 2002 @ 19:14:18 #18
11502 nipeng
The last ride is free
pi_6853704
quote:
Op donderdag 14 november 2002 15:31 schreef Grobbel het volgende:

[..]

The D4 zijn een paar maanden terug flink gehyped in de pers (lees: OOR) en ook op KINK FM. Echt obscuur kun je ze niet meer noemen...

Ik lees geen oor en luister geen kink.

[ontopic]
The Datsuns vind ik een leuke band maar niet zo geweldig als men doet geloven.

pi_19585814
*kick*

keb the datsuns gezien op Pinkpop, ze waren echt super
  woensdag 2 juni 2004 @ 14:13:19 #20
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19587873
Heb de live videostream van hun optreden op Pinkpop, en ik moet zeggen: dat rockte behoorlijk
pi_19594928
Ik zal even een paar van jullie na doen..
"Ik vind ze niet leuk want het is weer zo een hype en een hype is niet leuk dus ik luister alleen maar naar muziek die "alternatief" is en dus niet zo'n nu-metal opvolger en blablabla"

Sorry hoor maar wat boeit het nou of het een hype is of niet.. het is toch gewoon belangrijk dat je de muziek leuk vind en er graag naar luisterd Ik vind the datsuns leuk net zoals dat ik the vines leuk vind.. en lekker puhh voor jou als je het er niet mee eens bent of ben ik nou vervelend?..
La vie en Rose
pi_19601972
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 18:50 schreef Pink_Ribbon het volgende:
Ik zal even een paar van jullie na doen..
"Ik vind ze niet leuk want het is weer zo een hype en een hype is niet leuk dus ik luister alleen maar naar muziek die "alternatief" is en dus niet zo'n nu-metal opvolger en blablabla"

Sorry hoor maar wat boeit het nou of het een hype is of niet.. het is toch gewoon belangrijk dat je de muziek leuk vind en er graag naar luisterd Ik vind the datsuns leuk net zoals dat ik the vines leuk vind.. en lekker puhh voor jou als je het er niet mee eens bent of ben ik nou vervelend?..
de hype is om een bepaalde reden ontstaan, namelijk dat ze goed zijn Dat is voor mij juist een reden om er naar te luisteren... Van the datsuns hype heb weinig van gemerkt, keb ze eigelijk pas maandag echt ontdekt
pi_19618268
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 22:40 schreef keijz het volgende:

[..]

de hype is om een bepaalde reden ontstaan, namelijk dat ze goed zijn Dat is voor mij juist een reden om er naar te luisteren... Van the datsuns hype heb weinig van gemerkt, keb ze eigelijk pas maandag echt ontdekt
Jah, ik ken ze ook nog maar een klein weekje.. daarom vind ik het ook zo belachelijk dat mensen meteen over een zogenaamde hype gaan spreken..
La vie en Rose
pi_19618342
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 16:17 schreef Pink_Ribbon het volgende:

[..]

Jah, ik ken ze ook nog maar een klein weekje.. daarom vind ik het ook zo belachelijk dat mensen meteen over een zogenaamde hype gaan spreken..
offtopic: De Lier!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')