Ah dat wordt dan knallen met frans en geschiedenis maandag.quote:
Ja echt? Eindlijst sta ik maar 1x een 5 danquote:Op vrijdag 16 mei 2014 17:38 schreef demaax het volgende:
Je kan toch wel 3 vijven halen op je CE zo lang op je eindlijst maar geen 3 vijven staan en het gemiddelde 5.5 is
ik dacht dat TS gem. bedoeldequote:
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 17:57 schreef DrNick het volgende:
Geen probleem, zolang je aan de 5,5 gemiddeld blijft voldoen.
Wat is het nu?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 17:43 schreef demaax het volgende:
Slagen en zakken in de 2e fase
Je bent geslaagd als het gemiddelde cijfer voor de vakken van het centrale examen ten minste een voldoende is (onafgerond 5,5). Is dat zo, dan geldt aanvullend 1 van de volgende voorwaarden. Je bent geslaagd als:
alle eindcijfers een 6 of meer zijn; of
1 eindcijfer een 5 is en alle andere eindcijfers een 6 of meer zijn; of
1 eindcijfer een 4 is en de overige eindcijfers een 6 of hoger zijn en als het gemiddelde van alle eindcijfers 6.0 of meer is; of
voor 2 vakken de eindcijfers 4 en 5 of 2 x 5 zijn en het gemiddelde van alle eindcijfers 6.0 of meer is.
Bij je eindcijfers in het rijtje Nederlands, Engels en wiskunde mag je maar één 5 hebben. Voor de andere 2 vakken moet je dan een voldoende halen, dus 6 of hoger.
Daarnaast moet je voor culturele en kunstzinnige vorming en lichamelijke opvoeding een voldoende of goed hebben gehaald.
Deze eisen gelden ook als je vanuit het voortgezet onderwijs voor 1 of meer vakken bent uitbesteed naar het voortgezet algemeen volwassenenonderwijs (vavo).
Ga bij de berekening van het gemiddelde cijfer van het centraal examen uit van het onafgeronde cijfer. Je moet minimaal een 5,5 halen (het 1e getal achter de komma moet een 5 of hoger zijn). Daarna gelden de overige uitslagbepalingen. Als je gemiddeld een 5,4 hebt gehaald voor je centrale examens, ben je zonder meer gezakt.
http://www.rijksoverheid.(...)men-havo-of-vwo.html
Staat niks bij van: ''je mag geen drie 5en in je CE ''
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 19:35 schreef koffiegast het volgende:
Ga nou maar gewoon leren. Drukmaken of je geslaagd bent doe je na je uitslag.
quote:
quote:Je bent geslaagd als het gemiddelde cijfer voor de vakken van het centrale examen ten minste een voldoende is (onafgerond 5,5). Is dat zo, dan geldt aanvullend 1 van de volgende voorwaarden.
Wat?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 10:41 schreef NanaMidi het volgende:
Als eindcijfer mag je geen 3 vijfen hebben nee. TS zei dat ie met 3 vijfen op CE 1 vijf overhoudt als eindcijfer. Dat mag dus gewoon, als je die 5,5 gemiddeld op je CE maar haalt. Zo is het mij verteld iig.
2 vijfen als eindcijfer, je mag zoveel tekorten halen op je ce, als je maar wilt.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 10:48 schreef Susteren het volgende:
Wat?
Nu snap ik er totaal niks meer van. Mag je nu maar 2 vijven als eindcijfer of 2 vijven voor CE hebben?
Serieus?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 10:49 schreef exelletor het volgende:
[..]
2 vijfen als eindcijfer, je mag zoveel tekorten halen op je ce, als je maar wilt.
Okey!quote:Op zaterdag 17 mei 2014 10:51 schreef exelletor het volgende:
[..]
Ja, mits je dus 5.5 gemiddeld op je ce staat en een zes gemiddeld op je eindlijst.
Nouja ik kijk negatief na zodat het alleen maar mee kan vallen.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 12:38 schreef Goldenrush het volgende:
Trouwens, je moet niet zelf gaan nakijken. Je docent rekent waarschijnlijk meerdere dingen goed die niet in het correctievoorschrift staan.
Jij als docent kan dus niet lezen?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 14:00 schreef Hippos het volgende:
Ik als docent kan er simpel een einde aan maken: 3x een 5,0 afgerond op je eindlijst is gezakt. Klaar, moet je een her doen.
Als je als docent nauwkeurig zou lezen zou je zien dat het niet om de eindlijst draait.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 14:00 schreef Hippos het volgende:
Ik als docent kan er simpel een einde aan maken: 3x een 5,0 afgerond op je eindlijst is gezakt. Klaar, moet je een her doen.
Nee. Al sta je alleen 10'en voor SE's, als je CE's allemaal een 5 zijn ben je gezakt.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 14:45 schreef Blindboy het volgende:
Ik vind het wel zorgwekkend dat mensen in hun eindexamenjaar zitten en dan nog niet snappen dat het alléén om je eindcijfer gaat.
Als je in het examenjaar nou nog niet weet wanneer je wel of niet geslaagd bent is dat vrij ernstig.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 14:45 schreef Blindboy het volgende:
Ik vind het wel zorgwekkend dat mensen in hun eindexamenjaar zitten en dan nog niet snappen dat het alléén om je eindcijfer gaat. hoe de slaag-/zakregeling is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |