abonnement Unibet Coolblue
pi_140372646
Het was weer geweldig.
Natuurlijk met alle hits, die ik al vaker gehoord heb, maar in totale nieuwe uitvoeringen dat ze weer helemaal nieuw aanvoelde!
Daar buiten ook wat nieuwe nummers die ik erg tof vind! en nog wat onbekender materiaal, goede balans. Helemaal top. de nieuwe versies vind ik ook geweldig, 3rdeyegirl blijf ik een top band vinden, wat een geweldige vrouwen!
heb echt zo erg genoten weer. wat een man. O+
  Redactie Frontpage maandag 26 mei 2014 @ 13:35:29 #102
37941 crew  Days-Of-Wild
Gerard Ekdom fan
pi_140383485
Gave show. Hou niet zo van een greatest hits show, maar deze uitvoeringen waren steengoed en gelukkig de volle versies en niet medleys. Prima geluid maar wel enorm hard.
En Hannah O+
http://www.patriots.com - New England Patriots - 6-Time Super Bowl Champions XXXVI, XXXVIII, XXXIX, XLIX, LI, LIII
pi_140384003
quote:
PRINCE ROCKT, DANST EN EMOTIONEERT IN DE ZIGGO DOME
26 MEI 2014

'We're gonna play fourteen hits in a row, and if you like 'em, then some mo'!' Met deze woorden opent Prince zijn debuut in de Ziggo Dome, tevens zijn twaalfde concert op Nederlandse bodem in pakweg drie jaar tijd. En dan tellen we zijn verrassende vertoning bij Larry Graham op North Sea Jazz vorig jaar niet mee. Het moge duidelijk zijn: Prince houdt van Holland. En ondanks dat zijn shows hier lang niet zeldzaam meer zijn, krijgt de Nederlandse concertbezoeker ook geen genoeg van de paarse opdonder. En terecht, zo blijkt vanavond maar weer. Een tevens in het paars gehulde Ziggo Dome beleeft een show waar men nog lang op zal terugblikken.

Zoals aangekondigd, trapt Prince af met een overdonderende salvo aan favorieten. Let's Go Crazy, gespeeld als dezelfde trage rocker die we vorig jaar al in Paradiso hoorden. Een prachtig Nothing Compares 2 U, al zo vaak gecoverd, maar nergens adembenemender dan bij Prince. U Got The Look, Little Red Corvette en een lang en funky Controversy.Ieder nummer klinkt net even iets anders dan ooit uitgebracht, maar blijft toch dicht in de buurt van de originele uitvoering. Alleen When Doves Cry en het daaropvolgende Sign 'O' The Times vallen ietwat tegen, omdat ze in vergelijking met het voorafgaande Musicology en Kiss wat kil en kaal overkomen.

Het laatstgenoemde nummer laat zich dan ook lastig opvolgen, omdat Prince het publiek in het slot van Kiss herinnert aan zijn danskunsten. Morgen leest het nieuws misschien wel weer dat video opnames werden geruïneerd door het felle tegenlicht van strategisch geplaatste beveiligers. Morgen wordt Prince weer bestempeld als zuur en humorloos. Maar vanavond schudt his purple badness zijn kont richting de zaal en jaagt hij met een zweep achter bassiste Ida Nielsen aan. Vanavond heeft Prince het zichtbaar naar zijn zin. Hij lijkt, iets wat we vorig jaar in Paradiso ook al opmerkten, nieuwe energie en inspiratie te hebben gevonden.

Waarschijnlijk is 3rd Eye Girl daar de bron van. Prince's huidige band bestaat uit drie powervrouwen die - hoewel ze hem nooit overschaduwen - ongetwijfeld even grote persoonlijkheden hebben als de ster van de show zelf. Wanneer Prince ze de kans geeft, rocken ze de pan uit, en volgen er drum- en gitaarsolo's die met classic rock grootsheid en dramatiek worden gebracht. Halverwege het concert neemt deze rol van 3rd Eye Girl in omvang toe en zien we vlagen van de Paradiso-show in principe opnieuw ontstaan. Prince is het meest rock and roll wanneer dit drietal hem begeleid. Desalniettemin blijkt de conclusie die we eerder trokken - dat 3rd Eye Girl vooral de hardrocker in Prince naar buiten brengt - ietwat voorbarig te zijn geweest. De vrouwen blijken veelzijdiger dan we dachten, spelen de bekendste hits met verve en tonen met diverse nieuwe nummers aan extreem veelzijdig te zijn. Het kersverse Funk 'n Roll - hét funky dansmoment van de show - is daar het bewijs van.

In tegenstelling tot de meeste van zijn arenashows van de laatste weken, sluit Prince het concert in de Ziggo Dome niet als een feestje af, maar beladen met emotie. Tegen elven staat hij alleen op een donker podium, achter de piano. Met een reeks magische liedjes waaronder How Come You Don't Call Me, Diamonds & Pearls en The Beautiful Ones zingt hij het publiek de tranen in de ogen. Tijdens Purple Rain lijkt Prince zelf ook geëmotioneerd. Vanachter de toetsen nodigt hij het publiek uit voor een feestje bij hem thuis. 'Can anybody cook?' Terwijl zeventienduizend man oeh zingt, bindt Prince nog eenmaal zijn gitaarstrap om voor een machtige, alles overtreffende slotsolo, waarna paars confetti de hemel vult, en de Ziggo Dome voldaan als nooit tevoren leegstroomt.

Door Randy Timmers
oor.nl
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  maandag 26 mei 2014 @ 16:45:09 #104
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_140390234
Ik vond SOTT juist een van de hoogtepunten!
Wat had ie een lol he?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_140391998



:D
pi_140392033
Zondag rijdt ie nog even langs Parijs:

quote:
Prince is back to Paris. Three years after a show at Stade de France and two years after cancelling another show next to the Eiffel Tower on July 14, 2012, the Kid of Minneapolis returns to the city for two exceptional shows at Zénith in Paris. Both shows will happen this Sunday 1st June, at 18 h and 21,30 h. Tickets will be on sale on Wednesday.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_140392366
quote:
'Prince betoverde tijdens zijn beste concert sinds de jaren '80 (*****)'

Vijf sterren voor Prince, die volgens Volkskrant-recensent Gijsbert Kamer gisteravond in het Ziggo Dome 'zijn beste concert sinds de jaren tachtig' gaf.

Door: Gijsbert Kamer

Was best even schrikken eigenlijk, toen Prince vorig jaar augustus in Paradiso zijn nieuwe, uit drie vrouwen bestaande band 3rdEyeGirl presenteerde. Weinig funk, meer hardrock en een Prince zelf die zich wat al te makkelijk aanpaste aan het muzikaal wat beperkte idioom van het trio.

Kon hij met hen zijn oude repertoire nog wel spelen zoals we het kennen en al jaren koesteren? Zouden we ooit nog eens een Prince zien die niet alleen met zeer veel lol en precisie zijn grootste hits als When Doves Cry en Kiss zou uitvoeren, maar ook met nieuw werk kon overtuigen?

Na jaren van concerten hier, die soms goed waren, maar eigenlijk zelden nog exceptioneel, nam Prince in het Ziggo Dome gisteren alle twijfel weg. In een sober decor, met drie grote nepvlammen tussen de bandleden, eiste de bijna 56-jarige Prince alle aandacht op, zoals we dat van hem gewend zijn. Afro-kapsel, witte broek en shirt en hup, '14 hits achter elkaar en nog 14 meer' zoals hij zijn tweeënhalf uur durende optreden vooraf samenvatte.

Onafgebroken reeks hits
Let's Go Crazy in lager tempo, meer toegespitst op de gitaar, Take Me With U, Raspberry Beret, U Got The Look en Kiss: zelden speelde Prince de laatste jaren zo'n onafgebroken reeks hits. 3rdEyeGirl heeft een jaar flink geoefend, al heeft Prince wel eens betere zangeressen gehad dan Marissa Jack om U Got The Look mee te zingen.

Het zou mooier worden. Want daar klonk de originele backing track van When Doves Cry. Dertig jaar oud, en met deze kleine band nauwelijks na te spelen, zal Prince gedacht hebben. De jarenlange ruzie met Warner Music is voorbij, hij mag over zijn eigen master tapes beschikken, dus waarom die ook niet meteen gebruiken?

When Doves Cry, Sign O' The Times en Hot Thing vormden, begeleid door een sampler, samen een eerste hoogtepunt, zo hadden ze sinds de jaren tachtig niet meer op een concertpodium geklonken. Controversy en Little Red Corvette werden vervolgens opgerekt met fraai subtiel gitaarspel waarna Prince voluit, beter zingend dan ooit, Nothing Compares To U van Sineàd O' Connor terugnam.

Rockte, funkte, betoverde
Het nieuwe Funknroll zette vervolgens het tweede deel met onbekender werk in, waarin hij misschien nog wel meer verraste. Nieuwe liedjes als Plectrumelectrum en Fixurlifeup kenden het popgevoel van Prince beste werk, en fraai waren de vertolkingen van b-kantjes als She Is Always In My Hair.

Prince rockte, funkte, betoverde, verleidde en leek zich met de minuut meer te amuseren in het Ziggo Dome. Van oorverdovend rockend in Guitar, tot zeer iel, met falset alleen achter de piano hield hij de zaal in zijn greep. Hoe goed hij ook nog eens bij stem was bewees hij voor de grote Purple Rain-finale. Prince zong daaraan voorafgaand alleen begeleid door zijn piano een fraaie medley. Zo mooi als hij na tweeënhalf uur The Beautiful Ones met breekbare falset nog wist te zingen, grensde aan het ongelooflijke.

Meebrullend tijdens Purple Rain bedolven onder paarse confetti, kon je niet anders dan vaststellen dat Prince in het Ziggo Dome zijn beste concert sinds de jaren tachtig had gegeven.
Volkskrant
  maandag 26 mei 2014 @ 17:56:42 #108
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_140392530
quote:
Het had echt wel wat he, al dat paars :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 26 mei 2014 @ 17:58:58 #109
16715 Mylene
*schatje*
pi_140392599
Prince kwam op de fiets naar de Ziggo Dome.



Niels Aalberts @ehpo

Na Beyoncé kwam ook Prince gisterenavond gewoon op de fiets naar Ziggodome:
8:34 AM - 26 May 2014
12 Retweets 7 favorites

Recensie Parool: Prince moet het toch vooral van zijn oude hits hebben (***)
pi_140393982
quote:
Toch verbazingwekkend zo weinig als men het kennelijk volgt. Ja, Paradiso was heel erg op rock gefocust, maar enkele dagen daarvoor in Stockholm had funk wel een aardig aandeel in de set.

Wat je vooral zag was dat vorig jaar meer een try out was en nu is men op elkaar ingespeeld. Waar Hannah al vol energie was en duidelijk genoot van begin tot eind, waren Ida en vooral Donna niet relaxed en Donna kreeg nog in Stockholm een flinke uitbrander te pakken. Nu gold voor alle drie wat toen voor Hannah gold: in hun element en zeker.

Ja, het repertoire is nu wel breder, er is een ontwikkeling, maar 3rd eye girl een "hardrockband"? Nee.

Ben het wel er mee eens dat dit zijn beste concert was in NL sinds de jaren 80. En misschien wel inclusief de jaren 80. Juist ook door de eenvoud.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_140394473
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 18:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Toch verbazingwekkend zo weinig als men het kennelijk volgt. Ja, Paradiso was heel erg op rock gefocust, maar enkele dagen daarvoor in Stockholm had funk wel een aardig aandeel in de set.
Die recensenten gaan natuurlijk niet elke artiest op de voet volgen.
  maandag 26 mei 2014 @ 19:00:17 #112
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_140394550
Meh, je mag toch wel verwachten dat er bij elk gerenomeerd blad wel iemand zit die een beetje kennis heeft van het werk van een artiest als Prince toch?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_140396211
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 18:58 schreef psychosomatic het volgende:

Die recensenten gaan natuurlijk niet elke artiest op de voet volgen.
Prince is net effe wat meer dan 'elke artiest'...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 26 mei 2014 @ 20:17:41 #114
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_140398069
Ik heb een Prince mok *O* *O* *O*
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  maandag 26 mei 2014 @ 20:19:55 #115
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_140398185
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:17 schreef hmmmz het volgende:
Ik heb een Prince mok *O* *O* *O*
Ik ben de hele merchandise vergeten... :(
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_140398267
Ik heb die beker inderdaad ook gekocht! EUR 15,- :')
Hij staat op de kast met een zooi van die paarse confetti erin.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  maandag 26 mei 2014 @ 20:24:06 #117
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_140398405
Hier ook!

Die golden circle was echt fijn trouwens O+ O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_140399646
Is iemand al een opname tegengekomen van gisteren?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_140400301
Geweldige avond! Was ik de enige die de sample versies van when doves cry en SOTT niks vond?
pi_140400434
Wat een geweldig concert. Een van de beste concerten ooit... Echt zo enorm genoten.

Ja heb ook de mok gekocht, mooie herinnering aan een topconcert.

Hoop dat er snel een bootleg komt
pi_140400494
Wat een heerlijkheid zo'n flitsloos concert. Al zaten er mensen voor ons die het echt nodig vonden om van alles te filmen en door te appen of zo
pi_140400795
When Doves Cry viel mij vooral erg tegen. En natuurlijk jammer dat hij Electric Chair hier niet deed, dat had mijn avond helemaal gemaakt! Ik dacht even dat hij hem zou spelen na The Beautiful Ones. Empty Room en I Would Die For You zijn trouwens nummers die hij altijd lijkt te doen (toch?) en nu ook oversloeg.

Maar het was echt een fantastische avond, echt enorm genoten. Voortaan sla ik Prince niet meer over!

DS4 en iedereen die wilde helpen met tickets, nogmaals bedankt *O* !
  maandag 26 mei 2014 @ 21:07:49 #123
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_140400846
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:57 schreef happynjitram het volgende:
Geweldige avond! Was ik de enige die de sample versies van when doves cry en SOTT niks vond?
When doves cry vond ik wel tof dat speelt ie niet zo vaak toch? En SOTT vond ik fantastisch!!
En What´s my name, damn, echt geweldig ook.
Dat er geen camera´s en telefoons in de lucht waren vond ik ook echt een verademing!
Ik heb wel heel snel 1 foto gemaakt op het eind :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 26 mei 2014 @ 21:36:46 #124
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_140402518
Boh en nu doet ie nog Parijs erbij, en Berlijn, en zijn verjaardag in Wenen!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 26 mei 2014 @ 21:43:18 #125
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_140402868
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 21:07 schreef oh-oh het volgende:

[..]

When doves cry vond ik wel tof dat speelt ie niet zo vaak toch? En SOTT vond ik fantastisch!!
En What´s my name, damn, echt geweldig ook.
Dat er geen camera´s en telefoons in de lucht waren vond ik ook echt een verademing!
Ik heb wel heel snel 1 foto gemaakt op het eind :P
[ afbeelding ]
Ik ook :)

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')