In boek 5 kwam de Iron Bank naar Stannis toe. Weer zijn personage verpest aangezien die niet om geld smeekte in het boek.quote:Op maandag 19 mei 2014 09:57 schreef Norrage het volgende:
Sowieso dat hele gedoe met Iron Bank en geld en failliet en die dingen heb ik in het boek nauwelijks gelezen; of vond het zo saai dat ik het heb overgeslagen. Heb Davos en co ook nooit naar de Iron Bank lezen gaan?
Dan ben ik daar nog niet in boek 5quote:Op maandag 19 mei 2014 10:03 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
In boek 5 kwam de Iron Bank naar Stannis toe. Weer zijn personage verpest aangezien die niet om geld smeekte in het boek.
Ja, jammer is dat. Stannis vind ik juist de baas in de boeken vooral.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:03 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
In boek 5 kwam de Iron Bank naar Stannis toe. Weer zijn personage verpest aangezien die niet om geld smeekte in het boek.
Ja precies. Ook met die Melisandre die alle touwtjes in handen lijkt te hebben in de serie en Stannis een beetje bestuurt.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:06 schreef Norrage het volgende:
Ja Stannis is toch wel echt de figuur die ze echt verkeerd neerzetten in de serie. Al vind ik de acteur fantastisch gecast. Maar de manier waarop ze hem neerzetten; zeker afgelopen aflevering waarbij hij beetje als een kind wegloopt terwijl Davos een slecht praatje maakt voor geld...
'Stannis, Stannis, Stannis!'quote:Op maandag 19 mei 2014 10:09 schreef Norrage het volgende:
Maar hopelijk gaat dat een beetje veranderen als ze naar de Wall gaan. Dat blijft toch wel een bazenactie
Snap niet dat ze niet gewoon het originele aanhouden.quote:Op maandag 19 mei 2014 09:57 schreef Cardozo het volgende:
[..]
Per ongeluk gevallen. Of ze geven die bewaker uit seizoen 1 op de kop, dat zie ik ook nog gebeuren. Dat is toch een halfwit.
nee, alleen Sansa, Petyr en Lysa.quote:Op maandag 19 mei 2014 11:30 schreef Norrage het volgende:
Ik heb die aflevering nog niet gezien, maar Petyr en die zanger zijn er dus niet bij betrokken?
Zanger is in seizoen 1 zijn tong verloren door Joffrey. In het boek bleef hij bij de Eyrie.quote:Op maandag 19 mei 2014 11:30 schreef Norrage het volgende:
Ik heb die aflevering nog niet gezien, maar Petyr en die zanger zijn er dus niet bij betrokken?
Ohja.quote:Op maandag 19 mei 2014 12:54 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Zanger is in seizoen 1 zijn tong verloren door Joffrey. In het boek bleef hij bij de Eyrie.
Vind hem juist precies neergezet zoals hij in het boek ook is. Een man die vooral zelf vind dat hij heel rechtvaardig is. Want als hij dat echt was zou hij niet vreemdgaan op zijn vrouw. Zijn broer vermoorden. onschuldige mensen verbranden waaronder kinderen zij het niet dat hij daarin word gedwarsboomd.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:06 schreef Norrage het volgende:
Ja Stannis is toch wel echt de figuur die ze echt verkeerd neerzetten in de serie. Al vind ik de acteur fantastisch gecast. Maar de manier waarop ze hem neerzetten; zeker afgelopen aflevering waarbij hij beetje als een kind wegloopt terwijl Davos een slecht praatje maakt voor geld...
Van deze snap ik het op zich nog wel. Je moet er best veel extra scenes aan toevoegen om die zanger ook mee naar de Eyrie te krijgen. Het is nog even afwachten hoe ze het nu gaan oplossen, maar dat ze niet nòg een personage wilden volgen kan ik me wel indenken.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:54 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Snap niet dat ze niet gewoon het originele aanhouden.
Nee? En het is geen vreemdgaan want zijn vrouw weet het en keurt het goed. Renly was tegen hem, wat moest hij dan doen? Hem laten gaan? Ook heeft hij geen onschuldige verbrand.quote:Op maandag 19 mei 2014 13:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Vind hem juist precies neergezet zoals hij in het boek ook is. Een man die vooral zelf vind dat hij heel rechtvaardig is. Want als hij dat echt was zou hij niet vreemdgaan op zijn vrouw. Zijn broer vermoorden. onschuldige mensen verbranden waaronder kinderen zij het niet dat hij daarin word gedwarsboomd.
Daarbij denk ik dat hij helemaal niet gelijk afstand doet van zijn claim op te troon als Aegon/Danerys in Westeros aankomen.
In het boek neemt hij trouwens ook eigenlijk geen beslissingen. Dat doen Davos, Melissandre en Jon voor hem.
Waarom zou zij niet voorkomen?quote:Op maandag 19 mei 2014 13:57 schreef Poesopstokje het volgende:
Jammer, geen ''Only Cat''.
Mooi, dat gesprek tussen Oberyn en Tyrion. Beetje 1 op 1 uit het boek, ik moest bijna huilenToen ik het las schoot ik ook al vol, maar nu met de emoties van Tyrion helemaal.. Gatverdamme wat is die acteur goed
Daar hadden we het eerder over gehad hier in het topic, dat we deze quote graag hadden willen horen bij de duw van Lysa. Maar Petyr maakte er iets anders van.quote:
Oh zo.quote:Op maandag 19 mei 2014 14:04 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Daar hadden we het eerder over gehad hier in het topic, dat we deze quote graag hadden willen horen bij de duw van Lysa. Maar Petyr maakte er iets anders van.
''I only loved one woman, Only Cat.'' Zoiets danquote:Op maandag 19 mei 2014 14:07 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Oh zo.Om een of andere reden dacht ik dat je bedoelde dat Cat niet terug zou komen als zombie.
Vond het ook wel jammer dat Shae niet 'giant of a lannister' zei.
Hij had het uberhaupt niet zo ver hoeven laten komen hij wist tegelijk met Jon Arryn dat de kinderen van Robert niet zijn kinderen waren. Als hij een eerlijk man was geweest had hij er toen mee naar Robert gegaan en mits die niet luistert dat bekend gemaakt. Daarmee had hij heel wat oorlog kunnen voorkomen.quote:Op maandag 19 mei 2014 14:02 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Nee? En het is geen vreemdgaan want zijn vrouw weet het en keurt het goed. Renly was tegen hem, wat moest hij dan doen? Hem laten gaan? Ook heeft hij geen onschuldige verbrand.
En waarom zou hij afstand doen? Aegon en Dany hebben geen recht meer op de troon door right of conquest. Zij mogen wel op diezelfde manier de troon terugwinnen.
Dat heeft hij gezegd, Robert luistert niet.quote:Op maandag 19 mei 2014 14:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hij had het uberhaupt niet zo ver hoeven laten komen hij wist tegelijk met Jon Arryn dat de kinderen van Robert niet zijn kinderen waren. Als hij een eerlijk man was geweest had hij er toen mee naar Robert gegaan en mits die niet luistert dat bekend gemaakt. Daarmee had hij heel wat oorlog kunnen voorkomen.
Jij wilt zeggen dat de baby van Mance en Edrick Strom (Gendry) in de serie iets hebben gedaan wat het rechtvaardig maakt om ze te verbranden of in ieder geval vermoorden?
En dat hij toestemming zou hebben van zijn vrouw om vreemd te gaan maakt geen fuck uit hij is namelijk getrouwd en dan heb je maar een vrouw als je zon moraalridder bent.
Als Davos zijn leven red door hem gesmokkelde waar te brengen hakt hij ook zijn vingers af maar als hij zelf wat fout doet geeft dat niet.
Als de troon toch via recht van verovering gaat heeft hij ook niet echt te klagen want de Lannisters hebben dat prima voor mekaar.
Voor zon zogenaamd plichtsgetrouw persoon klaagt hij sowieso wel erg veel over wat hij voor Robert heeft gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |