Ik vind Tyrion's ''Sansa'' altijd zoquote:Op zaterdag 17 mei 2014 13:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zo zijn er ook weer Engelsen die zich storen aan het accent van Tyrion. Een nep UK accent.
Daarom precies inderdaadquote:Op zaterdag 17 mei 2014 17:40 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik vind Tyrion's ''Sansa'' altijd zoSaawnnn-saww
Peter D is Amerikaans toch?
Welke wijzigingen stoor je je het meest aan? De boeken heb ik, met uitzondering van het laatste, een jaar of 5 terug gelezen. Ik kan het me niet zo precies meer herinneren.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:18 schreef Poesopstokje het volgende:
Echt, wat interesseert mij die accentenIk kan me meer ergeren aan sommig acteerwerk. En NOG meer aan het verneuken van personages/verhaallijnen van de regisseurs, maar dat mag ik dan weer niet zeggen in het andere topic.
Never mind dus
Er zit geen diepgang in de serie waardoor veel keuzes die gemaakt worden zo oppervlakkig zijn. Zal wel een gebrek aan tijd zijn. Een simpel gesprekje is vaak genoeg om een personage radicaal van keuze te doen veranderen.quote:Op maandag 19 mei 2014 08:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Welke wijzigingen stoor je je het meest aan? De boeken heb ik, met uitzondering van het laatste, een jaar of 5 terug gelezen. Ik kan het me niet zo precies meer herinneren.
Dat is inderdaad wel overduidelijk. Zo ook de onthullingen rondom de moord op Arryn en Joffrey.quote:Op maandag 19 mei 2014 08:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Er zit geen diepgang in de serie waardoor veel keuzes die gemaakt worden zo oppervlakkig zijn. Zal wel een gebrek aan tijd zijn. Een simpel gesprekje is vaak genoeg om een personage radicaal van keuze te doen veranderen.
Aan de andere kant ontbreekt de subtiliteit vaak waardoor veel dingen er zo dik bovenop liggen, bv. Oberyn herhaalt echt letterlijk een stuk of 10 keer dat hij mad is dat die kids destijds zijn vermoord. Het camerawerk legt het er vaak helemaal dik bovenop waardoor je veel dingen van ver ziet aankomen.
Nou ja, sorry, maar toch echt Jaimequote:Op maandag 19 mei 2014 08:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Welke wijzigingen stoor je je het meest aan? De boeken heb ik, met uitzondering van het laatste, een jaar of 5 terug gelezen. Ik kan het me niet zo precies meer herinneren.
Verklaar je nader...quote:Op maandag 19 mei 2014 09:20 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nou ja, sorry, maar toch echt Jaime
Dat ze hem in de serie z'n neef hebben laten vermoorden (dus naast kingslayer ook een kinslayer), het verkrachten van Cersei, de vroege terugkomst naar KL waardoor de hele setting dus niet meer klopt rondom de dood van Joffrey etc.quote:
Overigens heb ik in de serie ook wel sympathie voor hem. Cersei stribbelde amper tegen dus van verkrachting kun je moeilijk spreken in dat geval. Dat je een keer nee zegt lijkt me geen indicatie om over verkrachting te kunnen spreken.quote:Op maandag 19 mei 2014 09:24 schreef Poesopstokje het volgende:
Dat ze hem in de serie z'n neef hebben laten vermoorden (dus naast kingslayer ook een kinslayer), het verkrachten van Cersei, de vroege terugkomst naar KL waardoor de hele setting dus niet meer klopt rondom de dood van Joffrey etc.
Het komt geheel niet meer overeen met de Jaime uit het boek, waarbij je in boek 2 al sympathie voor die man gaat krijgen, en dat ook alleen maar toeneemt. In de serie gaat het op en neer, omdat de schrijvers hem de een na de andere dwaze stunt laten uitvoeren. Zelf bedacht.
quote:Op maandag 19 mei 2014 09:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Overigens heb ik in de serie ook wel sympathie voor hem. Cersei stribbelde amper tegen dus van verkrachting kun je moeilijk spreken in dat geval. Dat je een keer nee zegt lijkt me geen indicatie om over verkrachting te kunnen spreken.
Ik heb echt nog geen enkel moment gezien waarbij de verhaallijn uitwijkte van het boek hoor? Behalve dat ik niet zeker weet dat Jamie in het boek pas na de dood van Joffrey arriveerde? Ik dacht dat dat tegelijkertijd was toch/quote:Op maandag 19 mei 2014 09:24 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat ze hem in de serie z'n neef hebben laten vermoorden (dus naast kingslayer ook een kinslayer), het verkrachten van Cersei, de vroege terugkomst naar KL waardoor de hele setting dus niet meer klopt rondom de dood van Joffrey etc.
Het komt geheel niet meer overeen met de Jaime uit het boek, waarbij je in boek 2 al sympathie voor die man gaat krijgen, en dat ook alleen maar toeneemt. In de serie gaat het op en neer, omdat de schrijvers hem de een na de andere dwaze stunt laten uitvoeren. Zelf bedacht.
Ze stribbelde een beetje tegen en had toen alsnog wel zin. Het leek er eerder op dat ze het wel leuk vindt gedomineerd te worden.quote:Op maandag 19 mei 2014 09:33 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]Ze stribbelde wel duidelijk tegen, daarnaast was Jaime ook erg hardhandig (met 1 hand
echt the fuck..) en agressief. Het was erg out-of-character.
Daarnaast viel half internet er over, je zag het overal in de recaps/reviews terug PLUS dat GRRM er persoonlijk op gereageerd had en zichzelf verdedigde met de boeken inderdaad.
Genoegquote:Op maandag 19 mei 2014 09:37 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb echt nog geen enkel moment gezien waarbij de verhaallijn uitwijkte van het boek hoor? Behalve dat ik niet zeker weet dat Jamie in het boek pas na de dood van Joffrey arriveerde? Ik dacht dat dat tegelijkertijd was toch/
En die verkrachtings-scene![]()
mijns inziens is die scene echt letterlijk hetzelfde als in het boek...ik vind Jamie in de serie net zo cool, en gewoonweg hetzelfde, als het in boek. Ik snap het gezeik echt niet
maar goed...meningen verschillen
Niet dat ik weet. Die hele scene sowieso niet volgens mij.quote:Op maandag 19 mei 2014 09:47 schreef BlaZ het volgende:
Het goud van de mijnen van Casterly Rock dat opraakt, is dat ook terug te vinden in de boeken?
Per ongeluk gevallen. Of ze geven die bewaker uit seizoen 1 op de kop, dat zie ik ook nog gebeuren. Dat is toch een halfwit.quote:Op maandag 19 mei 2014 09:55 schreef 2Happy4U het volgende:
Maar hoe doen ze dat nu zonder Marillion?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |