abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 mei 2014 @ 22:53:30 #26
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_140003263
quote:
5s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:34 schreef timmmmm het volgende:
Hij had toch ook iets te maken met die afgehakte hand van Jaime
Qyburn heeft ooit Jaime's stompje verpleegd. Hij heeft namelijk heel veel medische kennis, die hij heeft opgedaan door de grens tussen leven en dood te bestuderen. Daardoor is hij uiteindelijk ook uit de orde van de Maesters getrapt.
Met die fascinatie voor leven/dood mag hij van Cersei in het geheim aan de slag gaan. Vervolgens krijgt hij de Mountain als proefpersoon. Nachtenlang hoort heel de Red Keep hem kermen van de pijn en dan opeens houdt het op, omdat hij dood is, zo wordt er gesteld. Qyburn heeft van Cersei echter ook een regelmatige stroom van levende vrouwen aangeleverd gekregen voor zijn experimenten. Die vrouwen zien we nooit meer terug. Wel wordt het hoofd van de Mountain naar Dorne gestuurd. Of dat zijn echte hoofd is weet ik niet (ik neem aan van wel). Maar dat opeens Robert Strong ten tonele verschijnt is natuurlijk wel erg verdacht. Er wordt specifiek gezegd dat niemand weet wie die vent is, hij komt dus uit het niets en wordt opeens in de Kingsguard geïnstalleerd. Een man met het postuur van de Mountain, die niet praat of eet en nooit zijn helm afzet.
Lijkt mij daarom waarschijnlijk dat het gewoon de Mountain is, al dan niet met het hoofd van een of andere oud-rivale van Cersei, of zonder hoofd. :s)
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_140003382
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:48 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dat is die priester waarmee Brienne en Pod opstap zijn toch? Die met dat hondje? Zoiets kan ik me nog herinneren.
Oké dat klinkt aannemelijk. En stuk aannemelijker dan the Mountain's verhaal :D

Hebben jullie nog meer niet-voordehand liggende theorieën over wie dan ook?
Nee, deze priester is nog niet in de serie gezien.
pi_140003559
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:56 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Nee, deze priester is nog niet in de serie gezien.
In het boek bedoelde ik.
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:01:39 #29
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_140003586
'Er gebeurt iets spannends in aflevering negen'

WOW SPOILER
WOW
WOOOW
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_140003659
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:01 schreef 2Happy4U het volgende:

WOW SPOILER
WOW
WOOOW
Wie is er eigenlijk topicmod? Jullie zijn niet echt een-gezind :P
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:04:23 #31
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_140003708
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:03 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Wie is er eigenlijk topicmod? Jullie zijn niet echt een-gezind :P
Ik ben hier gewoon een user. :D

Maar ben het wel eens met Timmmmmmmmm dat al die 'spoiler' posts gewoon in het boektopic horen of in DM. Maar vond sommige reacties erop behoorlijk overtrokken. :')
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:05:04 #32
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_140003737
Over bijna elk personage is wel een theorie dat hij/zij een geheime Targaryen is. Zo ook over Tyrion en Varys. Ik heb nooit de moeite genomen onderbouwing ervoor te vinden, maar ik zie het wel met enige regelmaat staan op fora. Ik vind het zelf maar vergezocht en lame.

Er is ook een theorie dat Balon Greyjoy is vermoord door Jaqen H'ghar. Daar weten we ook maar weinig van, behalve dat het waaide en hij van een brug is gevallen. En dat een dag later zijn broer opeens de troon komt opeisen na een jarenlange reis. Zou kunnen dat die broer een faceless man heeft ingehuurd.

Dan is er nog de theorie dat één van de Sand Snakes (dochters van Oberyn Martell) zich voordoet als man in de leer als Maester in Oldtown. Volgens mij met name omdat daar iemand rondloopt die Alleras heet en er een Sand Snake genaamd Sarella is die ergens een "spelletje speelt" ergens buiten Dorne. Maar ik vind het nog wel een leuke theorie, vooral omdat ik de Sand Snakes tof vindt en denk dat er heel wat spannends in Oldtown staat te gebeuren in de komende boeken.

Oh ja, er is ook een theorie dat Jojen buiten de pagina's om ergens dood gaat en dat zijn zus zijn bloed voert aan Bran zodat die machtiger wordt. Dit omdat Jojen op een gegeven moment ziek is, en zich daarna ook niet meer bij Bran langskomt (maar Meera wel, met een goedje

[ Bericht 50% gewijzigd door 2Happy4U op 15-05-2014 23:09:35 ]
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:08:31 #33
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_140003888
quote:
2s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:05 schreef Zhenar het volgende:
-
Hallo zeg. :') Dat waren dus écht spoilers.
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:09:10 #34
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_140003915
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:08 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Hallo zeg. :') Dat waren dus écht spoilers.
Euh ja. Daar is dit topic voor. Kun je mijn reactie weer terugzetten? :s)
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:09:56 #35
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_140003946
quote:
2s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:09 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Euh ja. Daar is dit topic voor. Kun je mijn reactie weer terugzetten? :s)
_O- Dacht dat ik in het andere topic zat. :') Handig als je ze allebei open hebt staan :P
pi_140003953
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:01 schreef 2Happy4U het volgende:

WOW SPOILER
WOW
WOOOW
Nu trek je het wel uit de context. Er was feitelijk niet zoveel aan de hand, maar er werd gehint dat afl 9 en 10 nog veel heftiger zouden worden dan de red wedding en purple wedding. Laat de mensen lekker zelf beslissen over wat ze nu al willen weten.

Wel weer vermakelijk leesvoer in het andere topic _O-
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:10:44 #37
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_140003997
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:09 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

_O- Dacht dat ik in het andere topic zat. :') Handig als je ze allebei open hebt staan :P
Ik vermoedde al zoiets _O-
pi_140004141
2Happy :D Gek :D

Leuke theorieën wel Zhenar, ik ga er op letten :Y
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:27:53 #39
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_140004770
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:13 schreef Poesopstokje het volgende:
2Happy :D Gek :D

Leuke theorieën wel Zhenar, ik ga er op letten :Y
Natuurlijk weten we niet of de serie alle verhaallijnen letterlijk gaat volgen en recht doet aan al die heerlijke kleine details die de boeken zo geniaal maken. Van mij hoeven de boeken ook echt niet alles op te lossen / uit te leggen. Het is juist mooi als je ook achteraf nog kan blijven speculeren. Ik hoef bijvoorbeeld echt niet zeker te weten wie uiteindelijk Azor Ahai is. Dat vind ik leuker om zelf te mogen bepalen. Hopelijk laat GRRM ook genoeg onbeantwoord, zodat de theorieën kunnen blijven komen O+

De afwijkingen t.o.v. het boek worden overigens wel steeds groter, wat ik eigenlijk ook wel lachen vind. Ben bijvoorbeeld erg benieuwd hoe ze alles in de Vale gaan afhandelen zo zonder Marillion :o
Het enige dat ik wel echt een gemis vind in de serie (en ik blijf het maar zeggen :P ) is het gebrek aan prophecies. ;( Ik hoop echt nog op een aflevering waarin dat thema centraal staat en zo alsnog onderdeel van de tv-canon worden, want dat is zulk heerlijk speculeermateriaal O+
En iets anders dat de serie heel vet zou kunnen doen, is een flashback aflevering naar Robert's Rebellion / Tower of Joy. Dat zou ik zoooooo graag zien :9~ Maar misschien ook leuk voor een standalone (tv-)film.
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:28:19 #40
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_140004790
Begint dat gezeik hier nu ook al? Er is een reden dat ik niet bij die spoiler josti's meelees. Zelfs de 'previously in' is daar al een reden om te janken :r
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:31:10 #41
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_140004913
quote:
Over bijna elk personage is wel een theorie dat hij/zij een geheime Targaryen is. Zo ook over Tyrion en Varys. Ik heb nooit de moeite genomen onderbouwing ervoor te vinden, maar ik zie het wel met enige regelmaat staan op fora. Ik vind het zelf maar vergezocht en lame.

Er is ook een theorie dat Balon Greyjoy is vermoord door Jaqen H'ghar. Daar weten we ook maar weinig van, behalve dat het waaide en hij van een brug is gevallen. En dat een dag later zijn broer opeens de troon komt opeisen na een jarenlange reis. Zou kunnen dat die broer een faceless man heeft ingehuurd.

Dan is er nog de theorie dat één van de Sand Snakes (dochters van Oberyn Martell) zich voordoet als man in de leer als Maester in Oldtown. Volgens mij met name omdat daar iemand rondloopt die Alleras heet en er een Sand Snake genaamd Sarella is die ergens een "spelletje speelt" ergens buiten Dorne. Maar ik vind het nog wel een leuke theorie, vooral omdat ik de Sand Snakes tof vindt en denk dat er heel wat spannends in Oldtown staat te gebeuren in de komende boeken.

Oh ja, er is ook een theorie dat Jojen buiten de pagina's om ergens dood gaat en dat zijn zus zijn bloed voert aan Bran zodat die machtiger wordt. Dit omdat Jojen op een gegeven moment ziek is, en zich daarna ook niet meer bij Bran langskomt (maar Meera wel, met een goedje
mm, wel interessant, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik op die delen in de boeken ook afgehaakt ben. Weer een nieuwe plotwending kon ik niet asn en voor de derde keer alles opnieuw lezen zag ik niet echt meer zitten :@

Persoonlijk verwacht ik nog wel eea van jaqen h'ghar. Voor een 'onbelangrijk' personage heeft ie best een flinke rol gehad.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_140005014
quote:
2s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:27 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Natuurlijk weten we niet of de serie alle verhaallijnen letterlijk gaat volgen en recht doet aan al die heerlijke kleine details die de boeken zo geniaal maken. Van mij hoeven de boeken ook echt niet alles op te lossen / uit te leggen. Het is juist mooi als je ook achteraf nog kan blijven speculeren. Ik hoef bijvoorbeeld echt niet zeker te weten wie uiteindelijk Azor Ahai is. Dat vind ik leuker om zelf te mogen bepalen. Hopelijk laat GRRM ook genoeg onbeantwoord, zodat de theorieën kunnen blijven komen O+

De afwijkingen t.o.v. het boek worden overigens wel steeds groter, wat ik eigenlijk ook wel lachen vind. Ben bijvoorbeeld erg benieuwd hoe ze alles in de Vale gaan afhandelen zo zonder Marillion :o
Het enige dat ik wel echt een gemis vind in de serie (en ik blijf het maar zeggen :P ) is het gebrek aan prophecies. ;( Ik hoop echt nog op een aflevering waarin dat thema centraal staat en zo alsnog onderdeel van de tv-canon worden, want dat is zulk heerlijk speculeermateriaal O+
En iets anders dat de serie heel vet zou kunnen doen, is een flashback aflevering naar Robert's Rebellion / Tower of Joy. Dat zou ik zoooooo graag zien :9~ Maar misschien ook leuk voor een standalone (tv-)film.
Ik ga eerst maar eens kijken of ik door boek 4 & 5 heen kom ;) En dan eventueel 4 & 5 nóg eens lezen. 1,2,3 waren prima te volgen, maar de echte belangrijke en moeilijkere zaken zitten toch in de laatste 2 boeken merk ik wel.
Ik heb m'n hoofd er dan ook niet bij, dus ik lees het wel, maar neem het niet op, dat schiet ook niet op.

In ieder geval bedankt voor je heldere uitleg :)
  vrijdag 16 mei 2014 @ 00:29:04 #43
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_140006792
Nog een theorie (spoilers van Dance)
Aan het eind van boek 1 doet de oude vrouw een voorspelling aan Daenerys over Khal Drogo.
quote:
"When the sun rises in the west and sets in the east, when the seas go dry and mountains blow in the wind like leaves, when your womb quickens again, and you bear a living child. Then he will return, and not before."
Nu komt het:
1. Prins nogwat van Dorne komt uit het westen en gaat dood in het oosten, na het temmen van een draak.
2. Gregor the Mountain is ook al overleden.
3. In het laatste Dany hoofdstuk in Dance beseft ze dat ze wel heel lang niet ongesteld is geweest, en na het eten van besjes opeens wel. Volgens fans betekent dit dat ze zwanger was en perongeluk een abortus heeft gehad.

Dus alleen als de zee nog opdroogt in boek 6 wordt Khal Drogo weer wakker :D
Helemaal super.
pi_140007386
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 00:29 schreef Kyubey het volgende:
Aan het eind van boek 1 doet de oude vrouw een voorspelling aan Daenerys over Khal Drogo.

[..]

Nu komt het:
1. Prins nogwat van Dorne komt uit het westen en gaat dood in het oosten, na het temmen van een draak.
3. In het laatste Dany hoofdstuk in Dance beseft ze dat ze wel heel lang niet ongesteld is geweest, en na het eten van besjes opeens wel. Volgens fans betekent dit dat ze zwanger was en perongeluk een abortus heeft gehad.

Ik ben altijd weer verbaasd hoeveel fans overal uit proberen te persen. :D Ik had dat echt alleen gelezen als "met sint juttemus". Als Drogon echt wakker wordt nu hij ook nog gesmoord is. :o

Over prophecies en foreshadowing: Ben benieuwd hoe ze het met (f)Aegon gaan oplossen. Zonder de mummers dragons of verroest uithangbord kunnen ze of niets insinueren of alleen (te) duidelijk.
pi_140008508
quote:

[..]

Nu komt het:

De dothraki sea is opgedroogd ;)

_O_
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 16 mei 2014 @ 08:57:55 #46
133369 Jivis
Critikut
pi_140009973
quote:

Vooral dat van Jojen klinkt wel plausibel :o.
Amen.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 09:05:30 #47
37295 Luigi
mario pls
pi_140010083
Dit topic maar eens gaan volgen. Dat andere is echt om te janken, qua janken :P.
pi_140011410
quote:

[..]

Nu komt het:

Haha geniaal _O-
Die zee zou ook wel op Victarion kunnen slaan als we zo bezig zijn :P
pi_140011470
Dat trieste andere topic inderdaad _O- die accent-discussies _O- die discussies over hoe Westeros eruit ziet _O-
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 16 mei 2014 @ 10:15:05 #50
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_140011636
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 03:27 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

De dothraki sea is opgedroogd ;)

[ afbeelding ]

_O_
:o
Helemaal super.