Lezen blijft moeilijk voor sommige users.quote:
Haha, porsche1 is een analfabeet.quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:12 schreef trovey het volgende:
[..]
Lezen blijft moeilijk voor sommige users.
Hoe komt het in je op om zo te reageren?quote:
Lijkt er wel op.quote:
Had ik zelf niet in de hand, maar blij dat ik die kilo's kwijt ben. Rond de 65kg wegen is beter/gezonder dan rond de 135.quote:
Last van je knie door afvallen is onzinnig. Dat voorkomt eerder problemen (overgewicht is slecht voor je knie).quote:Op donderdag 15 mei 2014 12:30 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ik heb sinds een paar dagen pijn in mijn linker knie en lijkt wel of het met het uur erger wordt. Huisarts al gebeld maar kan pas dinsdag aan het eind van de middag daar terecht.
De pijn is begonnen nadat ik opeens erge kramp kreeg, deed niks raars. Zat op het moment dat ik die kramp kreeg in de auto.
Nu is het zo dat de pijn alleen weg is als ik mijn been helemaal recht houd, hoef maar even te bewegen en krijg enorme pijnscheuten.
Nu werd me net door iemand verteld dat pijn in knieën te maken kan hebben met afvallen. Ik ben de afgelopen 1,5 jaar ruim 70kg afgevallen. Voorheen nooit ergens pijn gehad, pas sinds een paar dagen.
Wie herkend dit? En had het te maken met afvallen of een andere oorzaak?
Qua pijnstillers mag ik vanwege mijn maag (ik heb een maagverkleining gehad en slik Omeprazol om brandend maagzuur te voorkomen) alleen maar paracetamol slikken. Paracetamol werkt bij mij niet dus als ik ergens pijn heb slik ik niks.quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
[quote]Op donderdag 15 mei 2014 20:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Last van je knie door afvallen is onzinnig. Dat voorkomt eerder problemen (overgewicht is slecht voor je knie).
Probleem kan lokaal zijn, maar ook bv het gevolg van een slechte houding, problemen met je rug, enz.
Zo via een schermpje is een diagnose niet te stellen.
Lokaal is vaak wel te herkennen (afhankelijk van de oorzaak): warmere knie, dikkere knie. Als het aan houding ligt zou het minder moeten zijn bij een bepaalde houding.
Je kan iig tot die tijd nsaid's slikken. Ibuprofen. Als je flink pijn hebt: 200 + 400.
Nee niet echt, fiets wel veel maar heb normaal gesproken nergens last van. Kan zo zonder problemen 30km aan 1 stuk door fietsen. Ook nergens tegenaan gestoten want is niet blauw. Als ik ergens tegenaan stoot krijg ik altijd meteen blauwe plekken.quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Heb je de afgelopen tijd veel je knieën belast of ergens tegen aan gestoten?
Slijmbeursontstekingen stralen niet uit.
Dan heb je gewoon een spier verrekt door de kramp.quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:06 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Nee niet echt, fiets wel veel maar heb normaal gesproken nergens last van. Kan zo zonder problemen 30km aan 1 stuk door fietsen. Ook nergens tegenaan gestoten want is niet blauw. Als ik ergens tegenaan stoot krijg ik altijd meteen blauwe plekken.
Pijn begon nadat ik tijdens het autorijden opeens kramp kreeg.
Ook niet 2x 500? Vraag anders jouw apotheker eens om advies.quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:56 schreef Wildervankstertje het volgende:
Qua pijnstillers mag ik vanwege mijn maag (ik heb een maagverkleining gehad en slik Omeprazol om brandend maagzuur te voorkomen) alleen maar paracetamol slikken. Paracetamol werkt bij mij niet dus als ik ergens pijn heb slik ik niks.
Uitstralingspijn kan ook goed uit de rug komen.quote:Pijn straalt nu al door tot in mijn scheenbeen dus afwachten wat de huisarts zal zeggen. Kennis van mij denkt dat het weleens een slijmbeurs ontsteking zou kunnen zijn. Merk het vanzelf. Nu gewoon rustig zitten en been gestrekt op een tafeltje. Dan heb ik het minste last. Erg vervelend, want hou er niet van om lang op m'n kont te zitten, kan niet lang stil zitten.
Dan heb jij nog nooit een slijmbeursontsteking in een heup gehad.quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Heb je de afgelopen tijd veel je knieën belast of ergens tegen aan gestoten?
Slijmbeursontstekingen stralen niet uit.
Ligt eraan welke soort. Diclofenac in elk geval niet. Vandaar dat ik ook niet zelf zomaar iets koop bij apotheek of drogist. Ik vraag het voor de zekerheid aan mijn huisarts of mijn behandelend arts in het MCL.quote:
Nee klopt.quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan heb jij nog nooit een slijmbeursontsteking in een heup gehad.
Nee zelfs de lichtste variant van ibuprofen mag ik niet hebben.quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ook niet 2x 500? Vraag anders jouw apotheker eens om advies.
[..]
Uitstralingspijn kan ook goed uit de rug komen.
Ik hoop voor je dat het geen slijmbeursontsteking is, want zonder pijnstillers wordt dat geen pretje...
Een kusje is nooit genoeg voor het hele uitstralingsgebied.quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee klopt.
Wel in mijn schouder, elleboog en knie.
Kusje erop?
Kan inderdaad wel uitstralen ja, heb het zo'n 10 jaar geleden in mijn schouder gehad maar voelde het in mijn hele bovenarm bij elke beweging die ik maakte.quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan heb jij nog nooit een slijmbeursontsteking in een heup gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |