Yeah right, alsof al die linux nerds niet bang zijn voor vrouwenquote:Op donderdag 15 mei 2014 10:12 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik had inmiddels wel een stormloop verwacht met deze TT.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | :~$ df -h Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on /dev/sda1 67G 4,2G 59G 7% / none 4,0K 0 4,0K 0% /sys/fs/cgroup udev 1,9G 4,0K 1,9G 1% /dev tmpfs 396M 1,2M 395M 1% /run none 5,0M 0 5,0M 0% /run/lock none 2,0G 8,4M 2,0G 1% /run/shm none 100M 20K 100M 1% /run/user |
Waarom ben je eigenlijk zo'n KDE-fan?quote:Op zondag 18 mei 2014 12:16 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Om 05:00 vannacht heb ik mijn quadcore pc naar Kubuntu 14.04 LTS geupgrade (verse installatie),12 uur later dan gepland(gisteren rond 17:00 was ik aan het slapen).
Binnen 20 minuten was het geďnstalleerd,nog niet eens 4.5 gig schijf ruimte van systeem-partitie is gebruikt.
[ code verwijderd ]
Voor 17:00 hele systeem updaten,anders kan ik geen animes kijken op SMplayer...en de rest niet gebruiken.
Waarom niet?quote:Op zondag 18 mei 2014 14:06 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Waarom ben je eigenlijk zo'n KDE-fan?
Ik merk niks met mijn quadcore pc en 4 gig geheugen.quote:Op zondag 18 mei 2014 17:03 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het allemaal te log en bloated. Qt vind ik wel een mooi framework.
Probeer eens een installatie Arch Linux met awesome als window manager. Dat verschil zul je toch wel merken, dat weet ik zeker.quote:Op zondag 18 mei 2014 17:04 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Ik merk niks met mijn quadcore pc en 4 gig geheugen.
Inderdaad, dat merk je gelijk. KDE is zo mooi en awesome nietquote:Op zondag 18 mei 2014 17:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Probeer eens een installatie Arch Linux met awesome als window manager. Dat verschil zul je toch wel merken, dat weet ik zeker.
rustig maarquote:Op zondag 18 mei 2014 17:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Probeer eens een installatie Arch Linux met awesome als window manager. Dat verschil zul je toch wel merken, dat weet ik zeker.
Je kunt het er heel gelikt uit laten zien hoor.quote:Op zondag 18 mei 2014 17:45 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Inderdaad, dat merk je gelijk. KDE is zo mooi en awesome niet
Awesome is toch een.. tiling WM?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | *-display description: VGA compatible controller product: Xeon E3-1200 v2/3rd Gen Core processor Graphics Controller vendor: Intel Corporation physical id: 2 bus info: pci@0000:00:02.0 version: 09 width: 64 bits clock: 33MHz capabilities: vga_controller bus_master cap_list rom configuration: driver=i915 latency=0 resources: irq:44 memory:f7800000-f7bfffff memory:e0000000-efffffff ioport:f000(size=64) |
Dit probleem dook al bij 12.04 op, nog steeds niet gefixed dus?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 12:35 schreef relativity het volgende:
Misschien dat iemand me hier kan helpen.
Ik heb al een tijdje Xubuntu 14.04 erop staan, loopt als een zonnetje. Echter een probleem: wanneer ik een tijdje mijn computer niet gebruik kom ik niet meer in de GUI. Ik heb dan alleen een zwart scherm...
Als ik naar bijv. tty1 ga (en llightdm service restart) of x.org restart werkt het wel weer, maar het is vrij irritant.
Ik heb een intel i3-3225 met intel graphics 4000, en sinds kort ook de laatste intel drivers (01.org) geďnstalleerd, maar dat maakt helaas geen verschil - iemand een idee?
[ code verwijderd ]
Zal dadelijk eens kijkenquote:Op vrijdag 23 mei 2014 13:12 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dit probleem dook al bij 12.04 op, nog steeds niet gefixed dus?
Volgens mij is er een workaround beschikbaar, met een aanpassing in een config file. Staat genoemd in het XBMCBuntu forum, even googlen
quote:Because dwm is customized through editing its source code, it’s pointless to make binary packages of it. This keeps its userbase small and elitist. No novices asking stupid questions. There are some distributions that provide binary packages though.
De makkelijkste manier om dat probleem te omzeilen is door in je fstab niet de devicenaam op te nemen maar het UUID, dat is namelijk wel uniek, en zal niet veranderen.quote:Op zondag 25 mei 2014 16:13 schreef kree het volgende:
Weten jullie hoe het zit met het 'listen' van dev/sda etc.
[..]
Of met andere woorden, als het veranderd, kan ik dit een soort van vastleggen waardoor die benoeming gewoon hetzelfde blijft?
Ik was zoiets tegen gekomen ja, of althans ik heb dat eerder gebruikt om usb drives te mounten.quote:Op zondag 25 mei 2014 18:18 schreef fripper het volgende:
[..]
De makkelijkste manier om dat probleem te omzeilen is door in je fstab niet de devicenaam op te nemen maar het UUID, dat is namelijk wel uniek, en zal niet veranderen.
Dit UUID kan je achterhalen met bv het blkid commando, of met ls -la /dev/disk/by-uuid/ .
zie verder :
http://elinux.org/RPi_Adding_USB_Drives
1 | dwc_otg.lpm_enable=0 console=ttyAMA0,115200 kgdboc=ttyAMA0,115200 console=tty1 root=/dev/mmcblk0p2 rootfstype=ext4 elevator=deadline rootwait |
Weer wat geleerd. Je moet dus een GPT-partitietabel maken. Had ik dit maar eerder geweten, had me veel zorgen bespaard. Ik dacht dat ik veel van Linux wist.quote:Op zondag 25 mei 2014 19:10 schreef kree het volgende:
aha, neem aan dat je hier terecht kwam?
http://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?t=54097&p=506852
Hmms, maar dat is dan een optie in de kernel en ik zie al iets van recompile staan.
Haha ben bang dat me dat boven m'n pet gaat.
Blijkbaar moet je dus dat GUID hebben, nu zal dat nog wel lukken, maar er staat daar verder niet echt uitgelegd hoe en waar je dan de rest in moet stellen.
Pi (nix versies) werken niet anders dan andere linux versies is mijn ervaring.quote:Op zondag 25 mei 2014 19:04 schreef fripper het volgende:
Ik zat even aan meer " standaard " linux te denken, blijkbaar werkt dat op een Raspberry PI wat anders.
Even googelen leert me dat je in je cmdline.txt blijbaar de kernel parameters zet , en daaraan kan je dan toevoegen : CONFIG_BLK_DEV_INITRD=y. Pas dan kan je gebruik maken van UUID.
Maar hoe precies weet ik ook niet, nog geen PI ervaring..
quote:Op zondag 25 mei 2014 18:44 schreef kree het volgende:
[..]
Ik was zoiets tegen gekomen ja, of althans ik heb dat eerder gebruikt om usb drives te mounten.
Wat echter nu het probleem is ik weet niet zeker of dat fstab al werkt.
Hij leest het namelijk uit een bestandje cmdline,txt daarin staat:
[ code verwijderd ]
Nu heb ik root=/dev/mmcblk0p2 gewijzigd in root=/dev/sdb2
Dat naar aanleiding van instructies op een site, dat werkt in ieder geval.
Maar in deze regel kan ik ook iets opnemen van UUID op een bepaalde manier?
Mijn kennis gaat er niet ver genoeg voor om te snappen wanneer die fstab enzo laad, dus geen idee.
Ik moet er nog even bij vermelden, ik doe dit remote allemaal via ssh.
Dus moet het zeker weten voor ik ermee ga kloten want anders kom ik er nl niet meer in als ik het verziek en moet ik naar de andere kant van het dorp rijden om de SD kaart er weer uit te halen en die regel opnieuw aan passen mbv een laptop
vim ftp://user@fok.nl//core/index.phpquote:Op maandag 26 mei 2014 21:55 schreef Robuustheid het volgende:
Ik heb een FTP gemount met curlftpfs.
Maar als ik bijvoorbeeld een php bestand of een tekstbestand op de mounted FTP wil editten, gaat het openen en opslaan VERSCHRIKKELIJK traag. Meestal halve minuut. Zonde, anders had het mij uploaden en downloaden gescheeld. Ik kan natuurlijk op de server terminal editten, maar dat vind ik maar niks.
Kent iemand nog alternatieven waar je ftp kunt mounten, of aan een folder kunt koppelen?
Ik weet nog of het mogelijk is, maar probeer eens een andere aanpak door middel van sshfs.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:55 schreef Robuustheid het volgende:
Ik heb een FTP gemount met curlftpfs.
Maar als ik bijvoorbeeld een php bestand of een tekstbestand op de mounted FTP wil editten, gaat het openen en opslaan VERSCHRIKKELIJK traag. Meestal halve minuut. Zonde, anders had het mij uploaden en downloaden gescheeld. Ik kan natuurlijk op de server terminal editten, maar dat vind ik maar niks.
Kent iemand nog alternatieven waar je ftp kunt mounten, of aan een folder kunt koppelen?
http://www.reddit.com/r/v(...)_at_remote_editting/quote:
SSH wordt niet ondersteund door m'n hostingprovider, helaas.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:07 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ik weet nog of het mogelijk is, maar probeer eens een andere aanpak door middel van sshfs.
Oftewel een soort flashcache?quote:Op maandag 26 mei 2014 21:54 schreef µ het volgende:
Tof, in de laatste builds van LVM zit ssd-cache support.
En daar zit je nog bij?quote:Op maandag 26 mei 2014 23:37 schreef Robuustheid het volgende:
SSH wordt niet ondersteund door m'n hostingprovider, helaas.
quote:Ik mis echter een hoop basiskennis. Ik kan een hele hoop informatie op internet vinden, maar die informatie is altijd in de vorm van tutorials. Als je iets specifieks gedaan wilt hebben is dat handig, maar ik leer er niks van als een tutorial mij opdraagt om "sudo vaagcommando onbegrijpelijketermen vreemdetekens --extraswitches --onduidelijkheid in de CLI te typen". Ik weet immers niet wat elk commando doet en ik kan niet ontcijferen wat er nu daadwerkelijk gebeurt. Dat vind ik ook maar gevaarlijk, want in principe kan elke site mij nu opdragen malware te installeren zonder dat ik zelf door heb dat dat gebeurt.
Whut?Tutorials gebruiken als een Linux noob,terwijl je absoluut niet weet wat voor commando's je intypt?Genoeg websites te vinden met informatie over Linux commando's,inclusief ABC-lijst en voorbeelden.quote:Bij Linux zit bij eigenlijk elk programma dat ik gedownload heb een extra tekstbestand met informatie over hoe je het moet installeren. Ik probeer daarom chocola te maken van wat er nou precies gebeurt als je iets installeert in Linux.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |