abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139975720
Goeie TT wel.
జ్ఞ‌ా
pi_139976292
Ik had inmiddels wel een stormloop verwacht met deze TT :7.
pi_139976807
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2014 10:12 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik had inmiddels wel een stormloop verwacht met deze TT :7.
Yeah right, alsof al die linux nerds niet bang zijn voor vrouwen :D
pi_139987993
wat zijn dat...vrouwen?
Vicariously I live while the whole world dies
pi_139988103
1
2
$ man woman
No manual entry for woman
  † In Memoriam † donderdag 15 mei 2014 @ 17:17:56 #8
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_139988926
Carpe Libertatem
pi_140004656
man date
8-)
జ్ఞ‌ా
pi_140011725
Op Debian was "man woman" vroeger nog een symlink naar "man undocumented". :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 13:39:34 #11
144770 jip.
yanneke O+
pi_140052121
Zo moest ik pas op een website waar ik me registreerde verplicht een complex wachtwoord invullen, dus ik doe: vrouw en dat vond ie niet eens goed :{
pi_140084418
Om 05:00 vannacht heb ik mijn quadcore pc naar Kubuntu 14.04 LTS geupgrade (verse installatie),12 uur later dan gepland(gisteren rond 17:00 was ik aan het slapen).
Binnen 20 minuten was het geďnstalleerd,nog niet eens 4.5 gig schijf ruimte van systeem-partitie is gebruikt. _O-

1
2
3
4
5
6
7
8
9
:~$ df -h   
Filesystem      Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/sda1        67G  4,2G   59G   7% /
none            4,0K     0  4,0K   0% /sys/fs/cgroup
udev            1,9G  4,0K  1,9G   1% /dev
tmpfs           396M  1,2M  395M   1% /run
none            5,0M     0  5,0M   0% /run/lock
none            2,0G  8,4M  2,0G   1% /run/shm
none            100M   20K  100M   1% /run/user

Voor 17:00 hele systeem updaten,anders kan ik geen animes kijken op SMplayer...en de rest niet gebruiken. :P
pi_140087675
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 12:16 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Om 05:00 vannacht heb ik mijn quadcore pc naar Kubuntu 14.04 LTS geupgrade (verse installatie),12 uur later dan gepland(gisteren rond 17:00 was ik aan het slapen).
Binnen 20 minuten was het geďnstalleerd,nog niet eens 4.5 gig schijf ruimte van systeem-partitie is gebruikt. _O-
[ code verwijderd ]

Voor 17:00 hele systeem updaten,anders kan ik geen animes kijken op SMplayer...en de rest niet gebruiken. :P
Waarom ben je eigenlijk zo'n KDE-fan?
pi_140087993
Wat is SLIM een geweldige login manager. Doet wat het moet doen en ook nog leuke thema's voor. :)
pi_140092368
quote:
11s.gif Op zondag 18 mei 2014 14:06 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Waarom ben je eigenlijk zo'n KDE-fan?
Waarom niet? :+
pi_140093437
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:33 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Waarom niet? :+
Persoonlijk vind ik het allemaal te log en bloated. Qt vind ik wel een mooi framework. :)
pi_140093478
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 17:03 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het allemaal te log en bloated. Qt vind ik wel een mooi framework. :)
Ik merk niks met mijn quadcore pc en 4 gig geheugen. :*
pi_140093486
Xubuntu spoort hem niet,.. ff hostname wijzigen doet het ding direct errors geven bij het opstarten :(
pi_140093663
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 17:04 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Ik merk niks met mijn quadcore pc en 4 gig geheugen. :*
Probeer eens een installatie Arch Linux met awesome als window manager. Dat verschil zul je toch wel merken, dat weet ik zeker. :D
  zondag 18 mei 2014 @ 17:45:52 #20
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_140095283
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 17:07 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Probeer eens een installatie Arch Linux met awesome als window manager. Dat verschil zul je toch wel merken, dat weet ik zeker. :D
Inderdaad, dat merk je gelijk. KDE is zo mooi en awesome niet :P

Awesome is toch een.. tiling WM?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_140095497
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 17:07 schreef robin007bond het volgende:

[..]

rustig maar o|O
pi_140099780
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 17:45 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Inderdaad, dat merk je gelijk. KDE is zo mooi en awesome niet :P

Awesome is toch een.. tiling WM?
Je kunt het er heel gelikt uit laten zien hoor. ;(

En ja. Een tiling WM, maar hoeft niet alleen tiling gebruikt te worden.
pi_140274666
Ik dacht al waarom mijn geluidsniveau zo laag was als ik iets afspeelde,blijkt dat mijn 1 van mijn playback devices(ingebouwd analoge stereo geluidskaart) niveau pas op 50% was.

Via KDE Mixer gefikst,drong me pas door na 5/6 dagen 14.04 LTS te gebruiken. _O- :')
pi_140275755
Misschien dat iemand me hier kan helpen.

Ik heb al een tijdje Xubuntu 14.04 erop staan, loopt als een zonnetje. Echter een probleem: wanneer ik een tijdje mijn computer niet gebruik kom ik niet meer in de GUI. Ik heb dan alleen een zwart scherm...
Als ik naar bijv. tty1 ga (en llightdm service restart) of x.org restart werkt het wel weer, maar het is vrij irritant.

Ik heb een intel i3-3225 met intel graphics 4000, en sinds kort ook de laatste intel drivers (01.org) geďnstalleerd, maar dat maakt helaas geen verschil - iemand een idee?

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
        *-display
             description: VGA compatible controller
             product: Xeon E3-1200 v2/3rd Gen Core processor Graphics Controller
             vendor: Intel Corporation
             physical id: 2
             bus info: pci@0000:00:02.0
             version: 09
             width: 64 bits
             clock: 33MHz
             capabilities: vga_controller bus_master cap_list rom
             configuration: driver=i915 latency=0
             resources: irq:44 memory:f7800000-f7bfffff memory:e0000000-efffffff ioport:f000(size=64)
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_140276867
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 12:35 schreef relativity het volgende:
Misschien dat iemand me hier kan helpen.

Ik heb al een tijdje Xubuntu 14.04 erop staan, loopt als een zonnetje. Echter een probleem: wanneer ik een tijdje mijn computer niet gebruik kom ik niet meer in de GUI. Ik heb dan alleen een zwart scherm...
Als ik naar bijv. tty1 ga (en llightdm service restart) of x.org restart werkt het wel weer, maar het is vrij irritant.

Ik heb een intel i3-3225 met intel graphics 4000, en sinds kort ook de laatste intel drivers (01.org) geďnstalleerd, maar dat maakt helaas geen verschil - iemand een idee?
[ code verwijderd ]

Dit probleem dook al bij 12.04 op, nog steeds niet gefixed dus?

Volgens mij is er een workaround beschikbaar, met een aanpassing in een config file. Staat genoemd in het XBMCBuntu forum, even googlen ;)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_140277190
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 13:12 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dit probleem dook al bij 12.04 op, nog steeds niet gefixed dus?

Volgens mij is er een workaround beschikbaar, met een aanpassing in een config file. Staat genoemd in het XBMCBuntu forum, even googlen ;)
Zal dadelijk eens kijken :) bedankt.
De sessie locken helpt ook merk ik nu.

Wat een rotbug.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_140296689
Haha, van de dwm site.

quote:
Because dwm is customized through editing its source code, it’s pointless to make binary packages of it. This keeps its userbase small and elitist. No novices asking stupid questions. There are some distributions that provide binary packages though.
:D _O-
pi_140347807
Weten jullie hoe het zit met het 'listen' van dev/sda etc.

Ik heb namelijk zo'n raspberry pi dingetje, en nu wilde ik het filesystem op de USB stick gebruiken ipv op de SD kaart.
Ok dat was een simpel regeltje aanpassen in een file op de SD kaart omdat ie daar op zoekt om te starten.
Dat dus aangepast naar /dev/sda2 (is dus de usbstick)
Werkte ook.

Maar ik heb er later nog een usb-schijf bij gedaan en toen is de usb-stick dus /dev/sdb2 geworden.
Duurde even voor ik dat door had.

Hoe 'regelt' linux de benoeming van die usb dingen?

Kan ik er nu dus van uit gaan dat die usbstick ook /dev/sdb blijft als ik de andere schijf eruit haal.
Of veranderd ie het weer naar /dev/sda en moet ik dus weer die regel op de SD kaart aanpassen om te zorgen dat het allemaal opstart?

Of met andere woorden, als het veranderd, kan ik dit een soort van vastleggen waardoor die benoeming gewoon hetzelfde blijft?
Do what you love, love what you do!
  zondag 25 mei 2014 @ 18:18:39 #29
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_140351887
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 16:13 schreef kree het volgende:
Weten jullie hoe het zit met het 'listen' van dev/sda etc.

[..]

Of met andere woorden, als het veranderd, kan ik dit een soort van vastleggen waardoor die benoeming gewoon hetzelfde blijft?
De makkelijkste manier om dat probleem te omzeilen is door in je fstab niet de devicenaam op te nemen maar het UUID, dat is namelijk wel uniek, en zal niet veranderen.

Dit UUID kan je achterhalen met bv het blkid commando, of met ls -la /dev/disk/by-uuid/ .

zie verder :

http://elinux.org/RPi_Adding_USB_Drives
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_140352698
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:18 schreef fripper het volgende:

[..]

De makkelijkste manier om dat probleem te omzeilen is door in je fstab niet de devicenaam op te nemen maar het UUID, dat is namelijk wel uniek, en zal niet veranderen.

Dit UUID kan je achterhalen met bv het blkid commando, of met ls -la /dev/disk/by-uuid/ .

zie verder :

http://elinux.org/RPi_Adding_USB_Drives
Ik was zoiets tegen gekomen ja, of althans ik heb dat eerder gebruikt om usb drives te mounten.
Wat echter nu het probleem is ik weet niet zeker of dat fstab al werkt.

Hij leest het namelijk uit een bestandje cmdline,txt daarin staat:
1dwc_otg.lpm_enable=0 console=ttyAMA0,115200 kgdboc=ttyAMA0,115200 console=tty1 root=/dev/mmcblk0p2 rootfstype=ext4 elevator=deadline rootwait
Nu heb ik root=/dev/mmcblk0p2 gewijzigd in root=/dev/sdb2
Dat naar aanleiding van instructies op een site, dat werkt in ieder geval.

Maar in deze regel kan ik ook iets opnemen van UUID op een bepaalde manier?
Mijn kennis gaat er niet ver genoeg voor om te snappen wanneer die fstab enzo laad, dus geen idee.

Ik moet er nog even bij vermelden, ik doe dit remote allemaal via ssh.
Dus moet het zeker weten voor ik ermee ga kloten want anders kom ik er nl niet meer in als ik het verziek en moet ik naar de andere kant van het dorp rijden om de SD kaart er weer uit te halen en die regel opnieuw aan passen mbv een laptop ;)
  zondag 25 mei 2014 @ 19:04:38 #31
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_140353322
Ik zat even aan meer " standaard " linux te denken, blijkbaar werkt dat op een Raspberry PI wat anders.

Even googelen leert me dat je in je cmdline.txt blijbaar de kernel parameters zet , en daaraan kan je dan toevoegen : CONFIG_BLK_DEV_INITRD=y. Pas dan kan je gebruik maken van UUID.
Maar hoe precies weet ik ook niet, nog geen PI ervaring..

[ Bericht 0% gewijzigd door fripper op 25-05-2014 20:05:52 ]
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_140353494
aha, neem aan dat je hier terecht kwam?
http://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?t=54097&p=506852

Hmms, maar dat is dan een optie in de kernel en ik zie al iets van recompile staan.
Haha ben bang dat me dat boven m'n pet gaat.

Blijkbaar moet je dus dat GUID hebben, nu zal dat nog wel lukken, maar er staat daar verder niet echt uitgelegd hoe en waar je dan de rest in moet stellen.
  zondag 25 mei 2014 @ 20:51:25 #33
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_140358046
Sudo blkid oid en dan krijg je de uuid van je disks.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zondag 25 mei 2014 @ 21:54:06 #34
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_140361890
quote:
10s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:10 schreef kree het volgende:
aha, neem aan dat je hier terecht kwam?
http://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?t=54097&p=506852

Hmms, maar dat is dan een optie in de kernel en ik zie al iets van recompile staan.
Haha ben bang dat me dat boven m'n pet gaat.

Blijkbaar moet je dus dat GUID hebben, nu zal dat nog wel lukken, maar er staat daar verder niet echt uitgelegd hoe en waar je dan de rest in moet stellen.
Weer wat geleerd. Je moet dus een GPT-partitietabel maken. Had ik dit maar eerder geweten, had me veel zorgen bespaard. Ik dacht dat ik veel van Linux wist.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_140368114
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:04 schreef fripper het volgende:
Ik zat even aan meer " standaard " linux te denken, blijkbaar werkt dat op een Raspberry PI wat anders.

Even googelen leert me dat je in je cmdline.txt blijbaar de kernel parameters zet , en daaraan kan je dan toevoegen : CONFIG_BLK_DEV_INITRD=y. Pas dan kan je gebruik maken van UUID.
Maar hoe precies weet ik ook niet, nog geen PI ervaring..
Pi (nix versies) werken niet anders dan andere linux versies is mijn ervaring.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2014 20:57:48 ]
pi_140368222
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:44 schreef kree het volgende:

[..]

Ik was zoiets tegen gekomen ja, of althans ik heb dat eerder gebruikt om usb drives te mounten.
Wat echter nu het probleem is ik weet niet zeker of dat fstab al werkt.

Hij leest het namelijk uit een bestandje cmdline,txt daarin staat:
[ code verwijderd ]

Nu heb ik root=/dev/mmcblk0p2 gewijzigd in root=/dev/sdb2
Dat naar aanleiding van instructies op een site, dat werkt in ieder geval.

Maar in deze regel kan ik ook iets opnemen van UUID op een bepaalde manier?
Mijn kennis gaat er niet ver genoeg voor om te snappen wanneer die fstab enzo laad, dus geen idee.

Ik moet er nog even bij vermelden, ik doe dit remote allemaal via ssh.
Dus moet het zeker weten voor ik ermee ga kloten want anders kom ik er nl niet meer in als ik het verziek en moet ik naar de andere kant van het dorp rijden om de SD kaart er weer uit te halen en die regel opnieuw aan passen mbv een laptop ;)
:? Setup zou ik lekker in de buurt doen.
Een fstab file laad op verschillende momenten: Tijdens boot, en tijdens het command mount -a (let er wel op dat er niet een noauto in je fstab staat want dan ben je screwed. Verder: http://linux.die.net/man/8/mount
pi_140372334
Nou kijk die mount kan dus volgens mij nog niet op het moment dat ie die file leest.

Althans daar ga ik met m'n beperkte kennis even van uit.
Dat met dat unieke partitie id lijkt me wel de weg.
Vraag is dus hoe zorg ik dat ie dat goed uit die file haalt.
Volgens die link dus met een kernel optie.
Heb een stukje verder gelezen. Maar ok dat staat in het Spaans. Met translate begreep ik dat er dus een kernel was waar die optie wel inzat. Een test versie oid.
Misschien is dat nu wel standaard inmiddels.
Dus moet ik dat zien uit te vinden.
En twee hoe precies zet ik dat in die file.
Die partitie id van die schijf kan ik wel vinden dat is het probleem niet.

Hoe ik de rest moet doen wel ;)
Maar inderdaad dit wordt een klusje waar ik naast dat ding moet zitten en proberen.
Ben inmiddels niet meer in de waan dat het even simpel kon.

Wel leuk om uit te vinden.
Mochten jullie verder nog iedereen hebben waar en op wat ik moet zoeken... Graag :)

[ Bericht 0% gewijzigd door kree op 26-05-2014 04:18:28 ]
pi_140400561
file, welke file? Je weet dat linux uit vele vele files bestaat toch? Hij leest die niet constant in, die zijn meestal enkel tijdens het actief maken van de config gelezen. Daarna is het gewoon een config file, zoals je je ntp.conf en je rsyslog.conf aanpast en er niets wijzigd tot je de service herlaad.

Je kan eventueel ook een vm starten en daarin wat rond testen, kan geen kwaad. Zelf werk ik nog altijd met vm's en test omgevingen als ik niet 100% zeker ben.

Iemand Fu-rch al geprobeerd? Heb het sinds vorige week gebruikt, wat het in feite is is een installer script (vergelijk het een beetje met cobbler) waarmee je snel en makkelijk Arch omgevingen neerzet. Heb het draaien met Cinnamon sinds vorige week en ben er best tevreden over. :)
pi_140403579
Tof, in de laatste builds van LVM zit ssd-cache support :s).
జ్ఞ‌ా
pi_140403652
Ik heb een FTP gemount met curlftpfs.

Maar als ik bijvoorbeeld een php bestand of een tekstbestand op de mounted FTP wil editten, gaat het openen en opslaan VERSCHRIKKELIJK traag. Meestal halve minuut. Zonde, anders had het mij uploaden en downloaden gescheeld. Ik kan natuurlijk op de server terminal editten, maar dat vind ik maar niks.

Kent iemand nog alternatieven waar je ftp kunt mounten, of aan een folder kunt koppelen?
pi_140404050
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 21:55 schreef Robuustheid het volgende:

Maar als ik bijvoorbeeld een php bestand of een tekstbestand op de mounted FTP wil editten, gaat het openen en opslaan VERSCHRIKKELIJK traag. Meestal halve minuut. Zonde, anders had het mij uploaden en downloaden gescheeld. Ik kan natuurlijk op de server terminal editten, maar dat vind ik maar niks.

Kent iemand nog alternatieven waar je ftp kunt mounten, of aan een folder kunt koppelen?
vim ftp://user@fok.nl//core/index.php
జ్ఞ‌ా
pi_140404486
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 21:55 schreef Robuustheid het volgende:

Ik weet nog of het mogelijk is, maar probeer eens een andere aanpak door middel van sshfs.