zullen we het lampedusa noemen?quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:53 schreef Poolbal het volgende:
Ik denk dat we ergens een eiland moeten inruimen waar alle mensen uit Europa zonder verblijfsvergunning heen gaan. Daar wordt hun verhaal gecheckt. Politieke vluchteling of anderszins geldige reden: je wordt in een Europees land geplaatst, geen goede reden: terug naar land van herkomst. Blijft het onduidelijk omdat ze niet mee werken dan op het eiland blijven tot ze wel zin krijgen om mee te werken.
hehehehe een vluchteling als product, geweldig.quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Israel heeft het slim aangepakt, die heeft een deal gesloten met Ethiopie om alle asielzoekers daar te dumpen. Zijn ze nog steeds veilig van oorlog/vervolging/whatever en zit Israel er niet mee opgescheept.
Dat zou Nederland ook zo kunnen doen na wat onderhandelingen. We geven genoeg zieligheids-subsidies aan dat soort landen. Dus als men het gratis geld wilt behouden dan moet men de gelukszoekers gewoon terugnemen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Israel heeft het slim aangepakt, die heeft een deal gesloten met Ethiopie om alle asielzoekers daar te dumpen. Zijn ze nog steeds veilig van oorlog/vervolging/whatever en zit Israel er niet mee opgescheept.
Als mensen als jij ook de rekening betalen (extra belasting + zo'n gezin in huis nemen) vind ik het prima.quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:07 schreef Wespensteek het volgende:
Ik vind het wel een goede zaak, ik ben blij dat zoveel mensen een veilig heenkomen hebben gevonden. Die rare Teeven ook altijd met zijn gezeur, deze mensen leven ten minste nog, daar is asielbeleid voor gemaakt.
Het is goed voor de economie, de bouwsector als eerste. Meer mensen is meer economische groei want meer productiemogelijkheden. We moeten alleen even niet zo dom doen en die mensen snel een verblijfsvergunning geven zodat ze aan het werk mogen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:41 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als mensen als jij ook de rekening betalen (extra belasting + zo'n gezin in huis nemen) vind ik het prima.
Moet er wel werk zijn he.quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:44 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is goed voor de economie, de bouwsector als eerste. Meer mensen is meer economische groei want meer productiemogelijkheden. We moeten alleen even niet zo dom doen en die mensen snel een verblijfsvergunning geven zodat ze aan het werk mogen.
Inbraken zijn ook goed voor de economie. Het BBP stijgt als het aantal inbraken toeneemt.quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:44 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is goed voor de economie, de bouwsector als eerste. Meer mensen is meer economische groei want meer productiemogelijkheden. We moeten alleen even niet zo dom doen en die mensen snel een verblijfsvergunning geven zodat ze aan het werk mogen.
Ah, dat horen we ook al een decennium. En een of andere Afrikaanse vluchteling kan meteen instromen? Ga toch weg. Dient geen enkel doel dit en drukt alleen op de begroting.quote:
Dan wordt eerst onnodig kapitaal vernietigd.quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Inbraken zijn ook goed voor de economie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |