De grond is in volle eigendom, maar wat betekend meer gerechtigden? Komt dat doordat de woning een achterpad heeft? Het is een rijtjeswoning waar een steegje tussen de tuinen doorloopt om achterom te kunnen. Hoe kom ik er achter of het juist geregistreerd staat?quote:EIGENDOM
Er zijn meer gerechtigden bij dit object
Zou sowieso even bezwaar instellen bij t kadaster. Kunt het altijd nog intrekken he. Dan even je notaris bellen met dit verhaal en hem een verklaring naar t kadaster laten sturen.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 21:52 schreef OngeschiktX het volgende:
Ik heb net een nieuwbouw huis gekocht. Bij de notaris heb ik al een opmerking gemaakt dat de straatnaam niet klopte in de akte van levering (in de conceptakte was het wel goed). Volgens de notaris geen probleem en komt het vaker voor dat er wijzigingen zijn in de adressen van nieuwbouw. Op mijn verzoek heb ik toen nog wel de kaart gecontroleerd; het perceel was juist.
Nu heb ik een brief van het kadaster gehad. Daar staat ook het onjuiste adres op. Moet ik dit melden? Ik heb eigenlijk nooit officieel bericht gehad van het adres van de gemeente oid, het stond alleen in een nieuwsbrief van de projectontwikkelaar.
Verder staat er op mijnoverheid.nl dit:
[..]
De grond is in volle eigendom, maar wat betekend meer gerechtigden? Komt dat doordat de woning een achterpad heeft? Het is een rijtjeswoning waar een steegje tussen de tuinen doorloopt om achterom te kunnen. Hoe kom ik er achter of het juist geregistreerd staat?
De straatnaam staat hier nog niet in, de huizen al wel.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:04 schreef Nenaunir het volgende:
Je zou eens in de Basisregistraties Adressen en Gebouwen kunnen kijken via http://bagviewer.geodan.nl. Hierin zouden de adressen die door de gemeente zijn toegekend zichtbaar moeten zijn, met daarbij een plattegrondje waar in de desbetreffende straat ze liggen.
Aangezien het nieuwbouw is zou het echter kunnen dat deze gegevens nog niet verwerkt zijn.
Het pad ligt loop over meerdere percelen. Dus ik moet over een stukje van mijn perceel het pad laten lopen. Dat pad is geen apart perceel.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:01 schreef Spiegelei het volgende:
Bij nieuwbouw moet de gemeente in/bij de omgevingsvergunning een adres en huisnummerbesluit nemen. Kun je niet informeren bij de gemeente? Het kadaster volgt in principe de gemeente, maar mijn ervaring is dat ze regelmatig fouten maken.
Is het pad gezamenlijk eigendom? Dan zijn er meerdere gerechtigden, dat klopt.
Dat laatste lijkt is inderdaad zo. Erfdienstbaarheden staat dus niet op die manier vermeld in het kadaster?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:22 schreef Spiegelei het volgende:
Is jouw perceel dan nog een gedeeltelijk perceel? (Kadastrale gemeente zomaareendorp, sectie A nummer 123 gedeeltelijk) dan kan het 'meerdere gerechtigden' ook kloppen.
Het pad is zo te lezen dan een erfdienstbaarheid en geen apart perceel.
Dat zou inderdaad kunnen. Wel is het zo dat het ook al een tijd op google maps zo aangegeven staat en ook op funda staan deze adressen sinds kort. Ik heb het vermoeden dat het kadaster fout zit, ook gezien de logica van de straatindeling. De vermelde straat bestaat al en is niet dezelfde straat als mijn straat.quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:39 schreef k_man het volgende:
Het zou natuurlijk ook zo maar kunnen dat er een foutje stond in die nieuwsbrief van de projectontwikkelaar...
Dat ga ik ook maar eens doen. Van het weekend even de tijd voornemen. Ik wilde de kadastrale kaart checken, maar zowel het foute adres en het correct adres is niet op te vragen via de webwinkel.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:31 schreef Hallmark het volgende:
Toen ik jaren geleden een nieuwbouw-appartement kocht, kreeg ik ook een brief van het kadaster met het verkeerde adres.
Gewoon brief sturen met verzoek om correcte informatie. Ik kreeg binnen een week of twee, drie een correctie van het kadaster.
Klopt, een erfdienstbaarheid is een recht dat je kan uitoefenen (lopen over andermans terrein in dit geval) het is geen eigendom. De erfdienstbaarheid staat vermeld in jouw akte en daarmee ook in het kadaster. Men houdt die erfdienstbaarheden wel apart bij in het kadaster, maar daar zie jij verder niets van.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:16 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt is inderdaad zo. Erfdienstbaarheden staat dus niet op die manier vermeld in het kadaster?
[..]
Dat zou inderdaad kunnen. Wel is het zo dat het ook al een tijd op google maps zo aangegeven staat en ook op funda staan deze adressen sinds kort. Ik heb het vermoeden dat het kadaster fout zit, ook gezien de logica van de straatindeling. De vermelde straat bestaat al en is niet dezelfde straat als mijn straat.
[..]
Dat ga ik ook maar eens doen. Van het weekend even de tijd voornemen. Ik wilde de kadastrale kaart checken, maar zowel het foute adres en het correct adres is niet op te vragen via de webwinkel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |