abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6312104
Ik heb sinds kort dus een leaseauto. Nu houd ik via mijn Palm de kilometers prive en zakelijk gescheiden bij. Deze kan ik dan makkelijk exporteren alleen niet bij elkaar in om bijv. op datum te sorteren.

Mijn vraag is of ik deze ook gescheiden in mag leveren bij de belasting, dus een lijst met prive kilometers en een lijst met zakelijke kilometer?

[Dit bericht is gewijzigd door DjMisterY op 16-10-2002 14:46]

www.marcomulder.nl, dagelijkse fotografie
pi_6312119
bewaar je de brandstof bonnetjes ook ?
pi_6312155
Uhm..nee wat moet ik allemaal inleveren dan voor een sluitende rittenregistratie?
  woensdag 16 oktober 2002 @ 14:55:13 #4
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_6312318
Het zal mij benieuwen hoe lang je het volhoudt om die administratie bij te houden. Veel van mijn collega's zijn destijds enthousiast begonnen met het registreren van hun kilometers, maar bijna iedereen is er inmiddels van afgestapt (op een enkele die-hard na).
Eigenlijk kan het alleen uit indien je GEEN (of <500km per jaar) privékilometers maakt. Meeste collega's kwamen uit op 20% bijtelling. Neem je daarentegen 25% (dus 5% extra) voor lief, dan hoef je tenminste eerst niet die rottige administratie bij te houden en hoef je ook niet meer te letten op de kilometers. Wetend dat je ook met de betreffende auto op vakantie kunt en aan het einde ook nog eens de brandstof kunt declareren is natuurlijk ook wel een prettige gedachte
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_6312463
met welk programma hou je dat bij? ik wil dat ook wel..
pi_6312521
ik heb het 3 maand volgehouden en toen bleek dat het er om zou spannen of ik 20% haalde. toen heb ik besloten om die administratie te laten zitten. heb nu dus 25 % het scheelt niet zoveel.
pi_6312808
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 14:55 schreef MSXUser het volgende:
Eigenlijk kan het alleen uit indien je GEEN (of <500km per jaar) privékilometers maakt. Meeste collega's kwamen uit op 20% bijtelling. Neem je daarentegen 25% (dus 5% extra) voor lief, dan hoef je tenminste eerst niet die rottige administratie bij te houden en hoef je ook niet meer te letten op de kilometers.
Dit kreeg ik al van meer mensen te horen..teveel werk om bij te houden en dat voor die 5%..En aangezien ik 75 km van mijn werk woon en dus 45 km al daarvan als prive moet schrijven heeft het al helemaal geen zin meer om bij te houden want dan ben ik met 1 week al bijna door de 500 km....
  woensdag 16 oktober 2002 @ 15:57:44 #8
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_6313481
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 15:19 schreef DjMisterY het volgende:

Dit kreeg ik al van meer mensen te horen..teveel werk om bij te houden en dat voor die 5%..En aangezien ik 75 km van mijn werk woon en dus 45 km al daarvan als prive moet schrijven heeft het al helemaal geen zin meer om bij te houden want dan ben ik met 1 week al bijna door de 500 km....

Volgens mij val je dan altijd al in de 25% categorie, omdat de afstand van en naar het werk boven een bepaald aantal kilometers uitkomt. Eventueel kun je dat nog navragen, maar ik denk dat je voortaan leukere zaken met je Palm kunt gaan doen. Die 500km over een heel jaar stelt echt niets voor. Dat is iets meer dan 9.5km per week.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_6313680
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 15:57 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Volgens mij val je dan altijd al in de 25% categorie, omdat de afstand van en naar het werk boven een bepaald aantal kilometers uitkomt. Eventueel kun je dat nog navragen, maar ik denk dat je voortaan leukere zaken met je Palm kunt gaan doen. Die 500km over een heel jaar stelt echt niets voor. Dat is iets meer dan 9.5km per week.

hehe denk maar niet dat ik daar een Palm voor gekocht heb hoor is een oudje, m105 maar daar is tie geschikt voor.

Maar ff ontopic weer: ik dacht dat ik misschien dit jaar nog onder het aantal km kan blijven maar ik denk dat dat zelf nie gaat lukken...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')