abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139908637
Hallo allemaal,

Graag wil ik jullie ongezouten mening. Het heeft lang geduurd voordat ik dit hier op durfde te zetten maar ik weet het nu echt niet meer.

Een paar weken geleden heb ik mijn man betrapt met een andere vrouw (die ook een relatie heeft). Er werd toen ook duidelijk dat hij verliefd op haar is.
Hij heeft twee weken nagedacht en uiteindelijk besloten dat hij ons nog wel een kans wilt geven. Sinds de ontdekking heeft hij geen contact meer met haar.
Nu zijn we nog twee weken verder maar ik merk niet aan hem dat hij zijn best doet voor ons. Ik zie totaal geen vechtlust bij hem, iets wat mij ook heel veel pijn deed in de eerste twee weken (ik dacht dat als je dan betrapt wordt, je wel bij zinnen zou komen en je bij wijze van spreken op je knieën valt om je excuses aan te bieden en er alles aan doet om je relatie te redden).
Zijn verliefde gevoelens voor haar zijn nog niet over waardoor ik erg wantrouwend en achterdochtig ben. Vaak haal ik de beelden in mijn hoofd van hem en haar en word ik of heel verdrietig of heel boos (of allebei).
Wat moet ik nu? Ik weet het echt niet meer.
Ik weet niet of hij dit nog wel wilt, ik weet niet of ik dit nog wel wil aangezien ik totaal geen vechtlust bij hem zie. Hij doet liever alsof er niets gebeurd is. Ook praat hij er met niemand over terwijl ik het wel van de daken wil schreeuwen. Relatietherapie wilt hij ook niet.

Wie geeft mij advies?
Alvast bedankt voor je mening.
(er zijn ook kinderen in het spel)
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:54:45 #2
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_139908817
quote:
Hij heeft twee weken nagedacht en uiteindelijk besloten dat hij ons nog wel een kans wilt geven.
Dit laat zien hoe ongelofelijk kansloos jij je opstelt.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_139908943
tja.
wat zie jij in de relatie? ik bedoel heb jij vertrouwen in hem? wil jij nog vechten voor het huwelijk?
wat is de oorzaak dat hij zijn sexuele noden ergens anders zoekt? krijgt hij thuis wat hij vraagt? meestal is als er kinderen zijn de sex veel en veel minder. en als hij met een zware zak rondloopt tja.

kinderen hebben helaas hier bniets mee te maken. bij elkaar blijven voor de kinderen is een farce. geeft spanningen en lost niets op op de lange termijn.

dus.
wil jij verder? wil je echt verder en niet voor de kinderen ofzo?
wat is de oorzaak dat hij is vreemd gegaan. praat daarover probeer uit te zoeken wat er aan de hand is.

probeer of te vergeven. het is gebeurt je kan er niets meer aan veranderen. en er aan denken kost energie die je beter kan besteden.
pi_139909003
Inderdaad, die zin vond ik ook al raar, hij gaat vreemd maar hij mag besluiten wat hij wilt.

Dumpen die handel en verder gaan met je leven, wat zal er in de toekomst komen dan of ga je je dan constant afvragen wat hij nu weer uithaalt met jou.

Vertrouwen is belangrijk en die heb je verloren in hem, en hij doet niet zijn best? Dumpen laat hem terrug komen kruipen met excuses naar jou zodat hij inziet wat hij geflikt heeft.
pi_139909346
Ok om wat duidelijkheid te creëren:
Onze relatie was goed, alles liep met ons leven zoals we dat allebei voor ogen hadden.
Er was geen gebrek aan intimiteit, hoewel het de laatste paar maanden wel wat minder was door omstandigheden. Praten deden we normaal gesproken over van alles, van het avondeten tot aan onze relatie. (ik vind nog steeds niet dat dit een legitieme reden is om te doen wat hij heeft gedaan)
Nu ben ik erachter gekomen dat hij vindt dat we al een hele tijd langs elkaar heen leven: hij werken en ik vrij, ik werken en hij vrij. Deden de laatste tijd samen weinig leuke dingen (wel met de kinderen) maar nogmaals, dit had te maken met omstandigheden. Dat kreeg ik dus ook naar mijn voeten gesmeten maar in de tijd hiervoor wilde hij ook geen leuke dingen speciaal met mij doen, heb het vaak genoeg gevraagd maar als je elke keer nee te horen krijgt, dan stop je daar ook mee. Ik heb hem een aantal keren gevraagd of er iets was maar hij zei telkens dat er niets aan de hand was.
Nu dit is uitgekomen en ik ook aan hem heb gevraagd wat nu de reden is van zijn daden komt hij zonder antwoorden. Dan zegt hij ineens dat hij het eigenlijk ook wel goed vond zo en dat het inderdaad door de omstandigheden kwam maar die hebben een einddoel waardoor we weer meer tijd voor elkaar zouden hebben. Dus voor mij komt dit echt uit het niets, hij heeft hier nooit over gepraat terwijl we over andere dingen in onze relatie wel kunnen praten.
Ik zeg inderdaad dat hij er zelf het liefste niet over praat, ik doe dat natuurlijk wel en dan praten we ook. Ik had alleen heel graag iets vanuit zijn kant willen horen, uit zichzelf. Als ik er vervolgens niet over praat of geen aandacht aan besteed (dit door de orde van de dag als werken, kinderen e.d.) dan doet hij het ook niet uit zichzelf.
Hij heeft zeker spijt, dat heeft mij aan het begin verteld, had liever dat het nooit gebeurd was.
Maar dan: (in mijn ogen)
Hij heeft twee weken nodig om voor mij te kiezen en maakt deze keuze uiteindelijk omdat ik van hem een antwoord eis. (met de bedoeling dat ik daarna, nu dus, ga nadenken wat ik nu eigenlijk wil)
vervolgens komt er vanuit hem helemaal niets. Dit heb ik ook besproken met hem en aangegeven dat ik enig teken van vechtlust bij hem wil zien, of dat nou een serenade is of gewoon tegen mij zeggen dat hij de situatie kut vindt en er alles aan wilt doen om dit te herstellen. Dat als we gewoon doen of er niets aan de hand is, deze relatie over 3 maanden voorbij is omdat er niets gebeurd is.
Hij is natuurlijk nog verliefd op haar en heeft in mijn ogen nu voor de situatie gekozen die er was en niet voor mij.
Ik zie ook in dat dit niet de goede kant op gaat maar ik wil niet zomaar opgeven. Ik houd van hem, dat is niet ineens voorbij nadat dit gebeurd is. Ik wil het een kans geven en hopen dat wij een nieuw leven kunnen starten met z'n tweeën maar hoe minder vechtlust hij toont, hoe meer afstand ik er van neem totdat ik er genoeg van heb en dan is hij te laat. Ik wil het niet in een dag besloten hebben, ik wil een weloverwogen keuze maken dat ik alleen met de kinderen verder ga, het is niet niks om dat beslissen.
Van jullie krijg ik zowel bevestiging van mijn gevoel als advies, wat nuttig is. De reactie van een onafhankelijke partij doet je dingen inzien.
Hopelijk schept dit wat meer duidelijkheid.

Voor degene die het vroeg: ik ben NIET financieel afhankelijk van hem
pi_139909359
Jeetje lieve schat.

allereerst... hij wil geen relatietherapie? Hij zou godver moeten vechten voor jullie relatie. Hij had op zn knieen moeten smeken of je hem wil vergeven.

Kinderen in het spel... tja dat maakt het lastig. Omdat je het niet zomaar wil opgeven. Maar dat heeft je man al gedaan hoor...

Het feit dat hij geen moeite doet ondanks dat jij hem nog een kans wil geven zegt mij al genoeg.
Hij moffelt het allemaal maar weg en zal zich de komende periode gedragen hoogtwaarschijnlijk. Maar na een x aantal maanden zal hij zich weer misdragen. Hij is er immers wel zo makkelijk vanaf gekomen.

Je verdient beter en je kinderen al helemaal!
Laat je eigenwaarde zien en zeg dat je dit niet accepteer! Al helemaal niet nadat je hem nog een kans wilde geven en hij er niks maar dan ook niks voor over heeft.
Eens zien hoe hij is zich dan gaat gedragen.

Je kunt voor jezelf de keuze maken na de "scheiding" of er een deurtje open blijft of niet.
Maar ik weet zeker dat als alles weer rustig is nadat jullie uit elkaar zijn dat je die deur naar jou volledig dicht zal knallen.

I'm allready bin there done that.
Ook met kinderen. Pm me maar mocht je meer willen weten.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 16:11:45 #7
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139909426
jij wil wel?
  Moderator dinsdag 13 mei 2014 @ 16:13:26 #8
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_139909495
Een kerel die dit flikt en dan ook nog eens zo weinig empathie, berouw en vechtlust toont.... damn, ik vraag me bijna af waarom jij hem nog wilt houden?? :?

Als ik zou vreemdgaan en mijn vriendin zou daar achter komen dan zou ik sowieso eerst volledig voor mijn kloten geschopt worden door haar :') en daarna zou ik moeten smeken, SMEKEN of ik nog een kans bij haar zou krijgen. (met een kleine kans dat ze me die zou geven, en terecht ook)
pi_139910442
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 16:09 schreef stacy_lace het volgende:

Hij heeft twee weken nodig om voor mij te kiezen en maakt deze keuze uiteindelijk omdat ik van hem een antwoord eis.
2 weken is lang maar blijkbaar heeft hij hier niet genoeg aan gehad. Ik vraag me dan ook af of hij ook echt achter deze beslissing staat.

quote:
Hij is natuurlijk nog verliefd op haar en heeft in mijn ogen nu voor de situatie gekozen die er was en niet voor mij.
Dit moet eerst overgaan en dat duurt nu eenmaal een tijdje. Het is logisch dat hij niet meteen de knop om kan zetten. Als je hem echt een tweede kans geeft zul je veel geduld moeten opbrengen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 16:13 schreef dick_laurent het volgende:
Een kerel die dit flikt en dan ook nog eens zo weinig empathie, berouw en vechtlust toont.... damn, ik vraag me bijna af waarom jij hem nog wilt houden?? :?

Als ik zou vreemdgaan en mijn vriendin zou daar achter komen dan zou ik sowieso eerst volledig voor mijn kloten geschopt worden door haar :') en daarna zou ik moeten smeken, SMEKEN of ik nog een kans bij haar zou krijgen. (met een kleine kans dat ze me die zou geven, en terecht ook)
Als ik zo in mijn omgeving kijk, zijn de meeste vrouwen vaak geneigd om dit soort avontuurtjes te vergeven. Overigens komen ze er meestal nooit achter, maar dat terzijde.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_139911517
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:54 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

Dit laat zien hoe ongelofelijk kansloos jij je opstelt.
Echt he... vertel mij hoe the fuck hij degene is die erover nadenkt en hoe hij degene is diehet nog een kans zou moeten geven. Laat ik het maar bij het volgende houden: wtf is er mis met jou?
pi_139912906
Uhm dit lijkt me geen moeilijke... Zie de hierbovenstaande reacties
  dinsdag 13 mei 2014 @ 18:11:22 #12
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_139913254
quote:
Ok om wat duidelijkheid te creëren:
Onze relatie was goed, alles liep met ons leven zoals we dat allebei voor ogen hadden.
Er was geen gebrek aan intimiteit, hoewel het de laatste paar maanden wel wat minder was door omstandigheden. Praten deden we normaal gesproken over van alles, van het avondeten tot aan onze relatie. (ik vind nog steeds niet dat dit een legitieme reden is om te doen wat hij heeft gedaan)
Nu ben ik erachter gekomen dat hij vindt dat we al een hele tijd langs elkaar heen leven: hij werken en ik vrij, ik werken en hij vrij. Deden de laatste tijd samen weinig leuke dingen (wel met de kinderen) maar nogmaals, dit had te maken met omstandigheden. Dat kreeg ik dus ook naar mijn voeten gesmeten maar in de tijd hiervoor wilde hij ook geen leuke dingen speciaal met mij doen, heb het vaak genoeg gevraagd maar als je elke keer nee te horen krijgt, dan stop je daar ook mee. Ik heb hem een aantal keren gevraagd of er iets was maar hij zei telkens dat er niets aan de hand was.
Nu dit is uitgekomen en ik ook aan hem heb gevraagd wat nu de reden is van zijn daden komt hij zonder antwoorden. Dan zegt hij ineens dat hij het eigenlijk ook wel goed vond zo en dat het inderdaad door de omstandigheden kwam maar die hebben een einddoel waardoor we weer meer tijd voor elkaar zouden hebben. Dus voor mij komt dit echt uit het niets, hij heeft hier nooit over gepraat terwijl we over andere dingen in onze relatie wel kunnen praten.
Ik zeg inderdaad dat hij er zelf het liefste niet over praat, ik doe dat natuurlijk wel en dan praten we ook. Ik had alleen heel graag iets vanuit zijn kant willen horen, uit zichzelf. Als ik er vervolgens niet over praat of geen aandacht aan besteed (dit door de orde van de dag als werken, kinderen e.d.) dan doet hij het ook niet uit zichzelf.
Hij heeft zeker spijt, dat heeft mij aan het begin verteld, had liever dat het nooit gebeurd was.
Maar dan: (in mijn ogen)
Hij heeft twee weken nodig om voor mij te kiezen en maakt deze keuze uiteindelijk omdat ik van hem een antwoord eis. (met de bedoeling dat ik daarna, nu dus, ga nadenken wat ik nu eigenlijk wil)
vervolgens komt er vanuit hem helemaal niets. Dit heb ik ook besproken met hem en aangegeven dat ik enig teken van vechtlust bij hem wil zien, of dat nou een serenade is of gewoon tegen mij zeggen dat hij de situatie kut vindt en er alles aan wilt doen om dit te herstellen. Dat als we gewoon doen of er niets aan de hand is, deze relatie over 3 maanden voorbij is omdat er niets gebeurd is.
Ik zie ook in dat dit niet de goede kant op gaat maar ik wil niet zomaar opgeven. Ik houd van hem, dat is niet ineens voorbij nadat dit gebeurd is. Ik wil het een kans geven en hopen dat wij een nieuw leven kunnen starten met z'n tweeën maar hoe minder vechtlust hij toont, hoe meer afstand ik er van neem totdat ik er genoeg van heb en dan is hij te laat. Ik wil het niet in een dag besloten hebben, ik wil een weloverwogen keuze maken dat ik alleen met de kinderen verder ga, het is niet niks om dat beslissen.
Van jullie krijg ik zowel bevestiging van mijn gevoel als advies, wat nuttig is. De reactie van een onafhankelijke partij doet je dingen inzien.
Hopelijk schept dit wat meer duidelijkheid.

Voor degene die het vroeg: ik ben NIET financieel afhankelijk van hem
Respect , zoals je het aanpakt. Heel volwassen en zeer goed onderbouwd. Jij kunt je kindertjes in ieder geval in de ogen aankijken wanneer ze vragen waarom pap en mam uit elkaar zijn, jij hebt namelijk je best gedaan.

Heel goed bezig!

Ik vind het alleen erg jammer voor je dat je man zich niet wat meer inzet ten behoeve van jullie huwelijk en kinderen. Met jouw houding verdien je wel wat meer mijns inziens. Succes in ieder geval.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 13 mei 2014 @ 18:13:13 #13
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_139913321
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 17:12 schreef TheMuhFucker het volgende:

[..]

Echt he... vertel mij hoe the fuck hij degene is die erover nadenkt en hoe hij degene is diehet nog een kans zou moeten geven. Laat ik het maar bij het volgende houden: wtf is er mis met jou?
Hij was verliefd op die vrouw. Hij had er ook met haar vandoor kunnen gaan toch?

Wel jammer dat TS moest aandringen om hem voor haar te laten 'kiezen'.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 13 mei 2014 @ 19:47:17 #14
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_139917201
want verliefd worden op een andere vrouw of man is direct een reden om vreemdgaan. Verliefd raken en toch voor je partner kiezen is namelijk not done :').

ik sluit me aan bij fluffy.
pi_139917511
Respect voor je nuchtere houding inderdaad. Je weegt de dingen goed af en neemt geen impulsbeslissingen, dat is knap in zo'n situatie. Probeer echter ten aanzien van je eigen gevoelens niet te nuchter te zijn.

Wat zou je verwachten?
Een kerel die er alles aan doet om terug te mogen komen en keihard knokt om een huwelijk te redden. Hij moet door de stof, hij moet de last dragen.

Wat krijg je?
Een kerel die er amper voor werkt, niets wil, en met zijn hoofd nog bij zijn verovering lijkt te zitten. Hij lijkt erop alsof hij geen stof wil zien en de last bij jou ligt.

Ik betwijfel of hij écht voor jullie wil gaan, of je gewoon als zoethoudertje wil gebruiken om over een paar maanden weer buiten de pot te piesen. Vooral als ie er toch wel mee weg komt, zoals nu. Het lijkt er ook op dat hij 'het besluit' alleen maar heeft genomen omdat jij een ultimatum stelde, niet omdat hij het wilde. Dat zegt genoeg.
Schip ahoy!
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:51:46 #16
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_139923743
Meid, kies voor jezelf.

Ga niet de fout maken om bij hem te blijven omdat je nog (jonge) kinderen hebt, want als deze kids volwassen zijn is het vaak te laat om bij hem weg te gaan.

Klinkt hard, (en makkelijk van mijn kant) maar dit zie ik helaas wel vaak gebeuren!!
pi_139935366
Respect met de manier waarop je hiermee omgaat :).

Alle signalen wijzen erop dat je "man" er klaar mee is en zelfs na betrapt te zijn; het hem niets doet / interesseert. Wat wil je zelf?

Onthou dat eens een vreemdganger áltijd een vreemdganger is en het een kwestie van tijd is dat het nog een gebeurd (helaas ;().

Veel mensen hebben niet de ballen om het eerst uit te maken, maar gaan wel opzoek naar "nieuwe" schoenen *bah
pi_139937253
quote:

Schatje, kom op voor uzelf en laat die man vallen, vooral als u leest wat daar vetgedrukt staat. Die man maakt het u zo makkelijk om hem te dumpen. Nu nog moed vinden om het te doen. :*
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_139939547
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:51 schreef Zelus het volgende:
Meid, kies voor jezelf.

Ga niet de fout maken om bij hem te blijven omdat je nog (jonge) kinderen hebt, want als deze kids volwassen zijn is het vaak te laat om bij hem weg te gaan.

Klinkt hard, (en makkelijk van mijn kant) maar dit zie ik helaas wel vaak gebeuren!!
Dit.
Let what you love be what you do ♥
pi_139943099
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 18:13 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Hij was verliefd op die vrouw. Hij had er ook met haar vandoor kunnen gaan toch?

Wel jammer dat TS moest aandringen om hem voor haar te laten 'kiezen'.
Die andere vrouw is een gebonden vrouw, dus misschien kon hij daar niet mee vandoor gaan...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_139944685
Mijn ongezouten mening:

Hij is vreemdgegaan en hij vecht vervolgens zelfs als je hem een kans wil geven niet voor de relatie?
Dump die vieze klootzak! Is natuurlijk niet makkelijk maar bespaar jezelf deze ellende!
  woensdag 14 mei 2014 @ 14:01:10 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_139945074
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:49 schreef stacy_lace het volgende:
uiteindelijk besloten dat hij ons nog wel een kans wilt geven
dit is zo sneu ;(
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_139980941
Een update:
Van de week een gesprek gehad waarbij het erop of eronder werd voor mij.
Hierin werd duidelijk dat hij er wel degelijk mee bezig is oa doordat hij dus wel praat met anderen. Ik heb gezegd dat hij dit soort dingen voortaan tegen mij moet zeggen want dat stelt mij gerust en zo weet ik ook dat hij ermee bezig is. Hij is inderdaad nog verliefd maar wilt niets liever dan bij mij blijven. Hij houdt van me en wilt er alles aan doen om te zorgen dat wij er beter uitkomen. Hij zegt dan zijn proces van verwerking (lees liefdesverdriet om haar en schuldgevoel naar mij) anders is dan die van mij (lees vertrouwen en gekwetst) en dat wij dit ieder op onze eigen manier moeten verwerken. Hierin kan de ander begripvol zijn maar uiteindelijk moet je het zelf doen. Ik heb gezegd dat ik wel meer duidelijk wil zien dat hij hier ook mee bezig is en dat een advies van een professional over hoe wij nu met elkaar om moeten gaan, ons hier mee zou kunnen helpen.
Hij heeft nu dan ook ingestemd met relatietherapie.
Dat had ik niet verwacht en gedacht dat dit, na het gesprek, het eindpunt was geweest voor ons. Gelukkig niet.
Allemaal hartelijk dank voor jullie input, adviezen en meningen. Hierdoor heb ik de stap durven zetten om het gesprek aan te gaan en dingen van hem te eisen. Ik ben blij dat het positief is uitgepakt (iets wat ik nooit had verwacht).

Groet stacy_lace
  donderdag 15 mei 2014 @ 13:23:28 #24
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_139981270
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 06:41 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Onthou dat eens een vreemdganger áltijd een vreemdganger is en het een kwestie van tijd is dat het nog een gebeurd (helaas ;().

Hoezo , het kan toch zijn dat een relatie een hele flinke dip heeft waardoor iemand vreemdgaat en als het daarna weer beter gaat in de relatie dat dat verlangen naar een ander er niet meer is.

Eens een vreemdganger altijd een vreemdganger ben ik het dan ook echt niet mee eens. Omstandigheden en de gelegenheid maken een vreemdganger.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_139982966
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:23 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Hoezo , het kan toch zijn dat een relatie een hele flinke dip heeft waardoor iemand vreemdgaat en als het daarna weer beter gaat in de relatie dat dat verlangen naar een ander er niet meer is.

Eens een vreemdganger altijd een vreemdganger ben ik het dan ook echt niet mee eens. Omstandigheden en de gelegenheid maken een vreemdganger.
:') Wat een nonsens.

Bij het volgende dipje stopt ie zijn pikkie gewoon weer in een ander vrouwke.

Zou willen dat ik zo'n vrouw als TS had, lekker je uitleven op een ander vrouwke en vervolgens 2 weken relaxen en dan komen met wat slappe excuses en toezeggingen. Die man moet intens gelukkig zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')