abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 27 mei 2014 @ 23:05:46 #151
332671 crew  indiaantje89
pi_140450188
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:04 schreef theodoor9 het volgende:
Skrillex op zondag trouwens volgens Facebook.
_O_ dat betekend dus geen headliner (als het QOSTA - Brody Dalle verhaal klopt).
pi_140450263
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:05 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

_O_ dat betekend dus geen headliner (als het QOSTA - Brody Dalle verhaal klopt).
Ja tenzij dat verhaal dus niet klopt. Anders krijg je wellicht: QOTSA vs Portishead vs Skrillex..
  Moderator dinsdag 27 mei 2014 @ 23:09:04 #153
332671 crew  indiaantje89
pi_140450383
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:06 schreef theodoor9 het volgende:

[..]

Ja tenzij dat verhaal dus niet klopt. Anders krijg je wellicht: QOTSA vs Portishead vs Skrillex..
Gaat Portishead worden dan. Of Skrillex gaat de nacht in, dat ze hem wijs gemaakt hebben dat de laatste spot in de Bravo de absolute hoogte punt van het festival is :P.
pi_140450388
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:02 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

DTRH is gewoon een poging geweest om BKS te stangen, hoe hard Mojo dat ook zal ontkennen. Maar ik denk dat dit compleet mislukt is. Maar goed ik denk dat Mojo genoeg geld heeft om een mislukt festivalletje op te vangen. Wie weet zijn de rollen volgend jaar omgedraaid. Al heeft DTRH mij vanaf begin af aan niet gelegen (op enkele leuke namen na). "De Vuurplaats" "Vuige Veld" "Het Bos" .... serieus? Doet me denken aan een goedkope Playstation 1 game van Bugs Bunny voor kids van 4 t/m 10 jaar. Ik heb er geen verstand van, maar ik hoop toch dat er iemand in de vergadering heeft aangegeven om toch voor iets serieuzere namen te gaan. En het is natuurlijk onzin om een festival af te keuren op een paar namen. Maar heel het verhaal Down The Rabbit Hole doet me denken aan schoolreis van groep 8 met een paar bandjes. De hele huisstijl kan me totaal niet boeien.

Op de line-up staan een paar leuke dingen, maar voor dit geld zou ik me er niet 3 dagen kunnen vermaken. Met headliners als Damon Albarn, Foals en The Black Keys ga je geen potten breken, alleen die laatste is in mijn ogen geschikt om als headliner te boeken, die andere 2 zijn toch twijfel gevallen. Dan maakt de rest van het programma ook te weinig indruk op mij om daar ¤ 150,00 voor neer te leggen (incl. parkeer geld). Daarnaast hadden ze het iets interessanter kunnen maken om ook dag kaarten te verkopen.

Fortarock is een leuk concept in het Metal gebeuren, maar daarvoor is er te weinig headline materiaal wat jaarlijks 50.000 man naar Nijmegen kan trekken zoals Rammstein dat vorig jaar deed. Volgens mij is daar in NL alleen maar Metallica/Rammstein en AC/DC in staat. Iron Maiden (niet de kleinste) trekt ook "maar" 25.000 man naar Nijmegen. Tool, SlipKnot, Black Sabbath, Rage Against The Machine zie ik ook nog als ik mogelijke headliners. Maar die gaan geen van alle meer publiek trekken dan Maiden anno 2014 denk ik. Die zullen voorlopig toch op wat kleinere schaal hun publiek gaan trekken de komende jaren verwacht ik.

Maar gelukkig hebben we Lowlands nog _O_ *O*
Mojo heeft het vorig jaar geprobeerd met het Inspire festival. Daar hebben ze wel besloten om het niet door te laten gaan. Dus ik denk dat de verliezen van Mojo bij DTRH binnen de marge vallen. Ze zullen het niet doen voor het gezichtsverlies lijkt mij.
  Moderator dinsdag 27 mei 2014 @ 23:12:00 #155
332671 crew  indiaantje89
pi_140450562
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:09 schreef portie het volgende:

[..]

Mojo heeft het vorig jaar geprobeerd met het Inspire festival. Daar hebben ze wel besloten om het niet door te laten gaan. Dus ik denk dat de verliezen van Mojo bij DTRH binnen de marge vallen. Ze zullen het niet doen voor het gezichtsverlies lijkt mij.
Dat was ook veel te zweverig :D.
  Moderator dinsdag 27 mei 2014 @ 23:12:27 #156
332671 crew  indiaantje89
pi_140450587
O en sluit Volbeat ook nog niet uit als mogelijke headliner.
pi_140450611
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:12 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Dat was ook veel te zweverig :D.
True, maar in principe ook een nieuw duur festival voor de fijnproever. Alleen dan met een ander jasje.
pi_140450724
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:02 schreef indiaantje89 het volgende:
Op de line-up staan een paar leuke dingen, maar voor dit geld zou ik me er niet 3 dagen kunnen vermaken. Met headliners als Damon Albarn, Foals en The Black Keys ga je geen potten breken, alleen die laatste is in mijn ogen geschikt om als headliner te boeken, die andere 2 zijn toch twijfel gevallen. Dan maakt de rest van het programma ook te weinig indruk op mij om daar ¤ 150,00 voor neer te leggen (incl. parkeer geld). Daarnaast hadden ze het iets interessanter kunnen maken om ook dag kaarten te verkopen.
De huisstijl of de namen van de podia maken me niet veel uit, het gaat me vooral om de namen van de bands :) Ze hadden Arcade Fire moeten hebben, dan hadden ze veel meer kaartjes verkocht.

quote:
Fortarock is een leuk concept in het Metal gebeuren, maar daarvoor is er te weinig headline materiaal wat jaarlijks 50.000 man naar Nijmegen kan trekken zoals Rammstein dat vorig jaar deed. Volgens mij is daar in NL alleen maar Metallica/Rammstein en AC/DC in staat. Iron Maiden (niet de kleinste) trekt ook "maar" 25.000 man naar Nijmegen. Tool, SlipKnot, Black Sabbath, Rage Against The Machine zie ik ook nog als ik mogelijke headliners. Maar die gaan geen van alle meer publiek trekken dan Maiden anno 2014 denk ik. Die zullen voorlopig toch op wat kleinere schaal hun publiek gaan trekken de komende jaren verwacht ik.

Maar gelukkig hebben we Lowlands nog _O_ *O*
Misschien Foo Fighters? Die band zou ook veel kaarten verkopen, zeker als er nog een leuk programma voor zit. Maar dat lijkt me eerder iets voor Rockin Park
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:04 schreef theodoor9 het volgende:
Skrillex op zondag trouwens volgens Facebook.
Mooi! Skrillex geen headliner, terecht ook. Hopelijk sluiten zij de Grolsch af en is Portishead subheadliner in de Alpha.
  Moderator dinsdag 27 mei 2014 @ 23:20:42 #160
332671 crew  indiaantje89
pi_140451006
Ik gok eerder dit:

Alpha: Skrillex
Grolsch: Portishead
Alpha: Queens Of The Stone Age

En dan nog een Bravo headliner a la Deadmau5?
pi_140451072
Ik hoop met Billdauretive mee. Zou balen zijn als ik tussen Queens of the Stoneage en Portishead zou moeten kiezen.
pi_140451098
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:09 schreef portie het volgende:

[..]

Mojo heeft het vorig jaar geprobeerd met het Inspire festival. Daar hebben ze wel besloten om het niet door te laten gaan. Dus ik denk dat de verliezen van Mojo bij DTRH binnen de marge vallen. Ze zullen het niet doen voor het gezichtsverlies lijkt mij.
Inspire festival ging toch vooral om yoga en andere randzaken? Spinvis was de grootste naam, dat is niet echt te vergelijken met The Black Keys of Damon Albarn.

Volbeat als headliner zou wel heel matig zijn. Ik hoop dat ze binnenkort OutKast bekend maken nu NSJ uitverkocht is. Kaiser Chiefs staat er ook voor vrijdag op trouwens.
  Moderator dinsdag 27 mei 2014 @ 23:23:32 #163
332671 crew  indiaantje89
pi_140451175
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:22 schreef BillDauterive het volgende:
Volbeat als headliner zou wel heel matig zijn. Ik hoop dat ze binnenkort OutKast bekend maken nu NSJ uitverkocht is. Kaiser Chiefs staat er ook voor vrijdag op trouwens.
Zou ook niet mijn voorkeur hebben, maar headlinen wel bijna in heel Europa (zelfs Rock Am Ring vorig jaar geloof ik). Mja in Duitslands zijn ze huge natuurlijk.
pi_140451210
Outkast kan in ieder geval niet op vrijdag. Maar lijkt me wellicht wel een optie voor zaterdag. Ik gok er nog steeds op dat de vrijdag zal worden afgesloten door Prodigy.
pi_140451280
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:23 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Zou ook niet mijn voorkeur hebben, maar headlinen wel bijna in heel Europa (zelfs Rock Am Ring vorig jaar geloof ik). Mja in Duitslands zijn ze huge natuurlijk.
Volbeat is in mijn ogen niet een headliner voor het Lowlands publiek.
pi_140451406
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:25 schreef theodoor9 het volgende:

[..]

Volbeat is in mijn ogen niet een headliner voor het Lowlands publiek.
Mee eens. Het gemiddelde Lowlandspubliek kent misschien één nummer van Volbeat. Vorig jaar stonden ze toch op Fortarock halverwege de middag?

Ik hoop dat je gelijk krijgt met The Prodigy!
  Moderator dinsdag 27 mei 2014 @ 23:28:33 #167
332671 crew  indiaantje89
pi_140451440
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:25 schreef theodoor9 het volgende:

[..]

Volbeat is in mijn ogen niet een headliner voor het Lowlands publiek.
Werd vorig jaar gezegd over zowel NIN als NIck Cave. Ik zeg alleen dat je het niet moet uitsluiten.

Imagine Dragons: headlinen festivals in USA (maar gaat in Europa niet gebeuren)
The National: headlinen ook overal waar ze spelen tot nu toe
QOTSA: Zekerheidje, zeker na het succes van vorig jaar op Pinkpop
Skrillex: Headlined ook een groot aantal festivals:
Volbeat: Wil met grote regelmaat een (metal)festival afsluiten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:27 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Mee eens. Het gemiddelde Lowlandspubliek kent misschien één nummer van Volbeat. Vorig jaar stonden ze toch op Fortarock halverwege de middag?

Ik hoop dat je gelijk krijgt met The Prodigy!
Subheadliner net voor Rammstein.
  Moderator dinsdag 27 mei 2014 @ 23:30:22 #168
332671 crew  indiaantje89
pi_140451522
En The Prodigy was leuk op Paaspop, maar om nu beide headliners (Kaiser Chiefs + The Prodigy) na Lowlands te halen is me net iets te veel van het goede.

The Killers misschien een optie voor de vrijdag?
pi_140451805
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:28 schreef indiaantje89 het volgende:

Subheadliner net voor Rammstein.
Oei, dan zijn ze groter dan verwacht. Of misschien stonden ze op Fortarock zo hoog om meer Duitse bezoekers te trekken. Waren er vorig jaar veel Duitsers?

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:30 schreef indiaantje89 het volgende:
En The Prodigy was leuk op Paaspop, maar om nu beide headliners (Kaiser Chiefs + The Prodigy) na Lowlands te halen is me net iets te veel van het goede.

The Killers misschien een optie voor de vrijdag?
Je hoeft er niet heen ;) In de India staat vast ook een leuk bandje tegelijkertijd te spelen. Van mij mag The Prodigy komen! The Killers wilde een paar jaar geleden ook komen, maar vroeg toen meer geld dan Lowlands bereid was te betalen. Het zou een mooie headliner zijn :)
  Moderator dinsdag 27 mei 2014 @ 23:37:46 #170
332671 crew  indiaantje89
pi_140451952
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:35 schreef BillDauterive het volgende:
Je hoeft er niet heen In de India staat vast ook een leuk bandje tegelijkertijd te spelen. Van mij mag The Prodigy komen! The Killers wilde een paar jaar geleden ook komen, maar vroeg toen meer geld dan Lowlands bereid was te betalen. Het zou een mooie headliner zijn
Maar Alpha headliners zijn vaak zo leuk :P. Dan zie ik liever iets wat ik nog niet gezien heb. Maar er is weinig keuze dit jaar volgens mij. Of ze moeten nog steeds iets uit de hoge hoed toveren met Pukkelpop, maar die zijn ook nog niet klaar denk ik.
pi_140452444
Misschien moeten we eens naar de poll op Lowlove over de beste namen kijken.

1. QOTSA -> zondag headliner
2. The National -> zaterdag. Headliner?
3. Stromae -> zaterdag. subheadliner?
4. Portishead -> zondag
5. Imagine Dragons -> vrijdag
6. London Grammar -> onbekend welke dag
7. Volbeat -> onbekend welke dag

Staat Imagine Dragons met één album nu al in Amerika te headlinen? Dan zijn ze ook voor Lowlands een kanshebber, zeker als ze zo populair zijn.
  Moderator dinsdag 27 mei 2014 @ 23:47:05 #172
332671 crew  indiaantje89
pi_140452521
Stromae sluit ook Werchter af overigens :P
pi_140452737
Maar dat komt ook omdat er zoveel geklaagd werd over Kings of Leon, die ervoor spelen!
Skrillex sluit daar de donderdag af, dus dat zegt ook niet alles.
  Redactie Sport woensdag 28 mei 2014 @ 00:42:58 #174
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140454916
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:21 schreef theodoor9 het volgende:
Ik hoop met Billdauretive mee. Zou balen zijn als ik tussen Queens of the Stoneage en Portishead zou moeten kiezen.
Dat zou de meest walgelijke keuze ooit zijn
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_140456441
Mac DeMarco:

08-15 Glanusk, Wales - Green Man Festival
08-16 Saint Malo, France - La Route du Rock
08-17 Hamburg, Germany - Dockville

Fuck, fuck, FUCK!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')