abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 14:13:08 #276
163650 Greys
pi_139905260
De liedjes van dit jaar en vorig jaar waren geloof ik het minst breed gedragen van de afgelopen tien jaar. En ze scoorden het hoogst. Nederlands publiek NOOIT meer laten meebepalen aan de Eurovisiekeuze, dat is wel gebleken :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139905380
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:13 schreef Greys het volgende:
De liedjes van dit jaar en vorig jaar waren geloof ik het minst breed gedragen van de afgelopen tien jaar. En ze scoorden het hoogst. Nederlands publiek NOOIT meer laten meebepalen aan de Eurovisiekeuze, dat is wel gebleken :P
In Zweden kiest het publiek (in combinatie met een jury) toch ook altijd het liedje? Hebben Zweden zoveel meer smaak en kennis van muziek dan Nederlanders?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 14:20:17 #278
163650 Greys
pi_139905489
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:16 schreef CommanderKeen het volgende:

[..]

In Zweden kiest het publiek (in combinatie met een jury) toch ook altijd het liedje? Hebben Zweden zoveel meer smaak en kennis van muziek dan Nederlanders?
Ja, ja, volmondig JA! :o

Het Nederlands publiek (en de Nederlandse zogenaamde vakjury's) hebben, zo is nu gebleken, geen FLAUW BENUL van wat scoort op het Eurovisie.

Als Nederland dit jaar zelf had mogen stemmen/kiezen in voorrondes, had CATS er na voorronde 1 uit gelegen... :X Zoveel afkeer was er, dit zou nooit gaan scoren (dacht ik zelf ook...)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139905544
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:20 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja, ja, volmondig JA! :o

Het Nederlands publiek (en de Nederlandse zogenaamde vakjury's) hebben, zo is nu gebleken, geen FLAUW BENUL van wat scoort op het Eurovisie.

Als Nederland dit jaar zelf had mogen stemmen/kiezen in voorrondes, had CATS er na voorronde 1 uit gelegen... :X Zoveel afkeer was er, dit zou nooit gaan scoren (dacht ik zelf ook...)
OK ;(
pi_139905560
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:16 schreef CommanderKeen het volgende:

[..]

In Zweden kiest het publiek (in combinatie met een jury) toch ook altijd het liedje? Hebben Zweden zoveel meer smaak en kennis van muziek dan Nederlanders?
De gemiddelde kijker van het Songfestival hier denkt dat het altijd een 13-in-een-dozijn uptempolied moet zijn of een mierzoete powerballad... elke inzending die ook maar enigszins afwijkt van dat beeld wordt al weggestemd met "niet geschikt voor het songfestival" als stempel... hopelijk is dat beeld na de afgelopen 2 jaar wel verdwenen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 13 mei 2014 @ 14:22:28 #281
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_139905582
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_139905604
De AVRO/TROS heeft al gezegd dat er volgend jaar geen Nationaal Songfestival komt en ze verder gaan op dezelfde voet als bij Anouk en Ilse/Waylon.... dus daar hoeven we ons al niet druk meer over te maken :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 14:23:26 #283
163650 Greys
pi_139905620
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:21 schreef CommanderKeen het volgende:

[..]

OK ;(
Ja toch? :@
Als Birds en CATS in voorrondes hadden gezeten, had er geen hond op gestemd en hadden we geen 9e en 2e geworden, door het Nederlandse stemvolk.
Het is de treurige waarheid.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 14:23:55 #284
163650 Greys
pi_139905640
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:23 schreef TheVulture het volgende:
De AVRO/TROS heeft al gezegd dat er volgend jaar geen Nationaal Songfestival komt en ze verder gaan op dezelfde voet als bij Anouk en Ilse/Waylon.... dus daar hoeven we ons al niet druk meer over te maken :+
Halleluja praise the lord en meer van dat soort jubels *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139905662
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:23 schreef TheVulture het volgende:
De AVRO/TROS heeft al gezegd dat er volgend jaar geen Nationaal Songfestival komt en ze verder gaan op dezelfde voet als bij Anouk en Ilse/Waylon.... dus daar hoeven we ons al niet druk meer over te maken :+
Ik zou het wel mooi vinden als ze een mooi liedje vinden van een Nederlandse singer/songwriter en dat door Armin van Buren laten vertrancen. Beetje zoals die Avicii liedjes van de laatste tijd.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 14:25:09 #286
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_139905680
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:23 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja toch? :@
Als Birds en CATS in voorrondes hadden gezeten, had er geen hond op gestemd en hadden we geen 9e en 2e geworden, door het Nederlandse stemvolk.
Het is de treurige waarheid.
Dit is inderdaad een treurige vaststelling en de belangrijkste reden om nooit meer onze vingers te branden aan een NSF.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 14:25:43 #287
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_139905710
quote:
Daniël Dekker van Avrotros, die het Eurovisie Songfestival 'in portefeuille' heeft, zegt dat de omroep de route van de afgelopen twee edities wil blijven volgen. Hij ziet een Nationaal Songfestival dan ook niet snel terugkeren. 'Wij vangen in de media op wie wil meedoen, waarna we ze kunnen bellen voor een gesprek.
Wat een walgelijk regenteske kots is dit. Typisch Nederlands.

Zweden heeft slechts 5 miljoen inwoners (wij altijd met ons "we zijn maar een klein landje" gecalimero) maar scoort enorm goed. Waarom? Melodifestivalen, als je zo'n competitie van hoogstaand niveau wint, kun je niet afgaan.

Zeker niet omdat ook dit jaar (geweldig), Australie, Nederland en tig andere landen ook mee mochten stemmen. Dat werkt.

Weer vanuit een ivoren toren mensen aanwijzen houdt nooit lang stand met resultaat op de langere duur. We moeten niet zo bang zijn om de mening van het volk te raadplegen.

Maarja, zeg nou maar gewoon, TROS, dat het jullie om het geld gaat. Ze maken twee ton vrij voor het hele Songfestival en daar kan dan ook geen vuur, water, of vuurwerkje, ook niet in LED, op het podium vanaf.

Laat het volk beslissen en als dat betekent dat geen zogenaamde A-artiest meer mee durft te doen qua afbrandrisico: het zij zo. Een voorronde winnen is ook een prima voorbereiding op het festival, dan heb je alles al eens meegemaakt.
pi_139905733
Het liedje mag best gescout worden in een soort The Hit-variant, door de artiesten zelf :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 14:27:13 #289
163650 Greys
pi_139905784
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:25 schreef Perico het volgende:
We moeten niet zo bang zijn om de mening van het volk te raadplegen.
Eh ja, dat moeten we WEL. Dat hebben we namelijk jaren lang gedaan met falen tot gevolg.
De laatste twee jaar kotste het Nederland publiek zo ongeveer op de door de artiesten zelf gekozen inzendingen en hop, in de top 10.

Dus ja, we moeten WEL bang zijn om de mening van het volk te raadplegen, de bewijzen liggen voor je op tafel :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 13 mei 2014 @ 14:27:39 #290
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_139905805
Ik ben bang voor Ewbank en Borsato ;(
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 14:28:22 #291
163650 Greys
pi_139905851
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:26 schreef TheVulture het volgende:
Het liedje mag best gescout worden in een soort The Hit-variant, door de artiesten zelf :Y
Eigenlijk ben ik ook tegen een soort The Hit-variant, want wat als er dan niet echt iets tussen zit en ze dan maar 'de minst slechte' kiezen? :o Zodat ze uiteindelijk liever/beter zelf iets anders hadden geschreven, wat dan?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139905870
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:23 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja toch? :@
Als Birds en CATS in voorrondes hadden gezeten, had er geen hond op gestemd en hadden we geen 9e en 2e geworden, door het Nederlandse stemvolk.
Het is de treurige waarheid.
Dat weten we niet :)

Birds had sowieso wel goed gescoord denk ik, en CATS ook wel, mits ook zo in beeld gebracht als op het NSF. Dat laatste is waar de schoen wringt, want hadden Ilse & Waylon ook zoveel tijd (en geld) gestoken om een goede performance neer te zetten op een NSF als ze nu hebben gedaan voor het ESF? Het antwoord daarop is waarschijnlijk: nee. En dat is dan ook het verschil met bijvoorbeeld Zweden. Daar is het Melodifestivalen zelf minstens zo belangrijk als het NSF.
pi_139905881
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:13 schreef Greys het volgende:
De liedjes van dit jaar en vorig jaar waren geloof ik het minst breed gedragen van de afgelopen tien jaar. En ze scoorden het hoogst. Nederlands publiek NOOIT meer laten meebepalen aan de Eurovisiekeuze, dat is wel gebleken :P
Volgens mij viel het nummer van Anouk best vrij redelijk. Hooguit niet bij Anouk-fans, of mensen die een bepaalde verwachting van Anouk hadden.

De vraag is of je zonder compromis puur resultaatgericht te werk moet gaan, of dat je ook moet luisteren naar het Nederlandse publiek. Het is wel onze inzending als land. Ik blijf vinden dat we een gedegen aanpak zoals in Zweden nodig hebben, waarbij artiesten ook in de rij staan om aan het Nationale Songfestival deel te nemen.

Maar goed, dat zit er de komende jaren duidelijk niet in.
pi_139905911
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:23 schreef TheVulture het volgende:
De AVRO/TROS heeft al gezegd dat er volgend jaar geen Nationaal Songfestival komt en ze verder gaan op dezelfde voet als bij Anouk en Ilse/Waylon.... dus daar hoeven we ons al niet druk meer over te maken :+
Halelujah _O_ Dit was mijn enige zorg. De rest komt dan vast goed. (En nee, ik hoef niet volgend jaar per se een nummer één op ESF, gewoon een fatsoenlijke inzending als dit jaar en vorig jaar, dat is het enige dat telt).
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_139905945
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:27 schreef Pandaplint het volgende:
Ik ben bang voor Ewbank en Borsato ;(
Breng ze niet op ideeën. Er wordt altijd op FOK meegelezen _O-
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_139905951
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Volgens mij viel het nummer van Anouk best vrij redelijk. Hooguit niet bij Anouk-fans, of mensen die een bepaalde verwachting van Anouk hadden.

De vraag is of je zonder compromis puur resultaatgericht te werk moet gaan, of dat je ook moet luisteren naar het Nederlandse publiek. Het is wel onze inzending als land. Ik blijf vinden dat we een gedegen aanpak zoals in Zweden nodig hebben, waarbij artiesten ook in de rij staan om aan het Nationale Songfestival deel te nemen.

Maar goed, dat zit er de komende jaren duidelijk niet in.
Hou 's op met posten wat ik denk.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 mei 2014 @ 14:31:48 #297
163650 Greys
pi_139905975
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:28 schreef CommanderKeen het volgende:

[..]

Dat weten we niet :)

Birds had sowieso wel goed gescoord denk ik, en CATS ook wel, mits ook zo in beeld gebracht als op het NSF. Dat laatste is waar de schoen wringt, want hadden Ilse & Waylon ook zoveel tijd (en geld) gestoken om een goede performance neer te zetten op een NSF als ze nu hebben gedaan voor het ESF? Het antwoord daarop is waarschijnlijk: nee. En dat is dan ook het verschil met bijvoorbeeld Zweden. Daar is het Melodifestivalen zelf minstens zo belangrijk als het NSF.
Birds vond men in eerste instantie maar een suf mutsennummer.
Pas later trok een deel bij :)

CATS hadden nog véél meer mensen een grote aversie tegen en nee, tijdens een NSF hadden ze dat niet zó in beeld gebracht denk ik. Dus was het niet gekozen. En zelfs áls het zo in beeld was gebracht en er waren ook wat rappende huppelmocro's, dan had het Nederlands publiek wellicht voor dat laatste gekozen 'want lekkah modern jonguh ja toch?!'.

Het Nederlands publiek is te onvoorspelbaar en grillig. Houd het maar een paar jaar zo op deze manier, tot de kijkers wat meer 'heropgevoed' zijn na een paar goede resultaten en dan snappen dat het niet perse een modulatie hoeft te hebben en/of een GilJoling om te scoren. Dan pas heeft grote voorrondes misschien zin (en staan de artiesten meer in de rij...).

(Dat is niet neerbuigend bedoeld, ik gilde OOK in het begin dat CATS geen modulatie had :') :@ )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139906002
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:23 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja toch? :@
Als Birds en CATS in voorrondes hadden gezeten, had er geen hond op gestemd en hadden we geen 9e en 2e geworden, door het Nederlandse stemvolk.
Het is de treurige waarheid.
Ik zou wel op Birds hebben gestemd, niet op CATS. Ik vind CATS nog steeds een matig liedje met te weinig muzikale variëteit. Het is in Kopenhagen wel mooi vertolkt; goed gezongen, met prachtige beeldregie. Maar het liedje zelf? Ik vind het totaal niet bijzonder. Het zijn drie akkoorden; zowel in het couplet als het refrein identiek. Je hoeft er echt niet allerlei toeters en bellen in te stoppen, maar iets van een muzikale variatie (bijvoorbeeld een paar andere akkoorden in de bridge) had het nummer enorm verbeterd.
pi_139906020
quote:
:@ Je kunt het er een op een opleggen, dat had ik niet verwacht.
pi_139906027
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:25 schreef Perico het volgende:

[..]

Wat een walgelijk regenteske kots is dit. Typisch Nederlands.

Zweden heeft slechts 5 miljoen inwoners (wij altijd met ons "we zijn maar een klein landje" gecalimero) maar scoort enorm goed. Waarom? Melodifestivalen, als je zo'n competitie van hoogstaand niveau wint, kun je niet afgaan.

Zeker niet omdat ook dit jaar (geweldig), Australie, Nederland en tig andere landen ook mee mochten stemmen. Dat werkt.

Weer vanuit een ivoren toren mensen aanwijzen houdt nooit lang stand met resultaat op de langere duur. We moeten niet zo bang zijn om de mening van het volk te raadplegen.

Maarja, zeg nou maar gewoon, TROS, dat het jullie om het geld gaat. Ze maken twee ton vrij voor het hele Songfestival en daar kan dan ook geen vuur, water, of vuurwerkje, ook niet in LED, op het podium vanaf.

Laat het volk beslissen en als dat betekent dat geen zogenaamde A-artiest meer mee durft te doen qua afbrandrisico: het zij zo. Een voorronde winnen is ook een prima voorbereiding op het festival, dan heb je alles al eens meegemaakt.
Ik ben het lang met je eens geweest eigenlijk, en ik vind dat je accuut weer voor een Nationale finale moet kiezen als er geen echte A-artiesten voorhanden zijn... maar als je Anouk, Waylon of Ilse kunt krijgen hoeven die van mij niet zonodig aan een voorronde mee te doen. Zij kennen het klappen van de zweep, zijn authentiek in hun manier van muziek maken en blijven dicht bij zichzelf. Daarnaast waren zij in staat om hun inzending te vertalen naar een mooie staging/performance... daar ging het bij de 3J's hopeloos fout.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')