abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139869432
quote:
NEC moet ongeveer de helft van zijn personeel ontslaan.

NEC moet ongeveer de helft van zijn personeel ontslaan. Ook gaat de begroting met de helft omlaag.

Dat meldt algemeen directeur Bart van Ingen maandagmiddag in gesprek met Omroep Gelderland.
"Dat klopt. We hebben twee emotionele bijeenkomsten achter de rug. Ik steek voor al die mensen mijn handen in het vuur. Maar dit is onvermijdelijk", zegt Van Ingen.

De club uit Nijmegen komt volgend seizoen voor het eerst sinds de jaargang 1993/1994 uit in de eerste divisie door een nederlaag in de play-offs tegen Sparta.
Naar verluidt gaat het om vijftien tot twintig werknemers die op straat komen de staan. De begroting zal met ruim vier miljoen euro omlaag gaan.

Direct na de wedstrijd tegen Sparta gaf Van Ingen aan dat de degradatie grote veranderingen met zich mee zal brengen.
De algemeen directeur denkt zelf nog niet aan opstappen. "Dat is niet iets wat door mijn hoofd gaat."

Ook de trainer Anton Janssen kan aanblijven bij de Nijmeegse club.
Later deze week of begin volgende week maakt de clubleiding de precieze details van de maatregelen bekend.
Is het niet een beetje gekkigheid dat zo'n trainer en directeur dan aanblijven? Neemt dan niemand de verantwoordelijkheid voor een gefaald seizoen met de ultieme afstraffing tot gevolg? Wel de helft van je personeel er uit pleuren maar zelf blijven zitten? :')
  maandag 12 mei 2014 @ 16:13:52 #2
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_139869687
quote:
11s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:07 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Is het niet een beetje gekkigheid dat zo'n trainer en directeur dan aanblijven? Neemt dan niemand de verantwoordelijkheid voor een gefaald seizoen met de ultieme afstraffing tot gevolg? Wel de helft van je personeel er uit pleuren maar zelf blijven zitten? :')
Gewoon lekker zakken blijven vullen jatoch _O_
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_139869744
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:13 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Gewoon lekker zakken blijven vullen jatoch _O_
Etentjes declareren, lekker de secretaresse uithollen in de baas zijn tijd, niet dan? Dit dat, alles.

Maar zonder dollen; benieuwd over die oververhitte achterban dit gaat pikken, lijkt me niet :+
  maandag 12 mei 2014 @ 16:18:13 #4
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_139869871
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:15 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Etentjes declareren, lekker de secretaresse uithollen in de baas zijn tijd, niet dan? Dit dat, alles.

Maar zonder dollen; benieuwd over die oververhitte achterban dit gaat pikken, lijkt me niet :+
Mooi leven dacht ik zo :D
Dat de achterban het niet gaat pikken lijkt me duidelijk, dat wordt een leuke rel bij de Goffert dan :D
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_139870302
Misschien kunnen ze bij Sparta aan de slag.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 12 mei 2014 @ 16:29:49 #6
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_139870329
Als je de trainer ontslaat moet je hem alsnog flink betalen. Schiet je dus niks mee op.
pi_139870333
Altijd dat geroep om opstappen van trainers en directeuren.. :')
Ten eerste is er al een trainer ontslagen dit seizoen. De trainer die kwam kon geen aankoop doen, dus in welke mate is die verantwoordelijk voor het falen van het team?
Een algemeen directeur heeft vaak niet eens verstand van voetbal en houdt zich zeker niet bezig met aankopen, speelwijzen, opstellingen, trainingen enz. Dus waarom die op zou moeten stappen is mij al helemaal een raadsel.

Personeel wordt ook niet ontslagen omdat ze hun werk niet goed doen, maar simpel omdat ze ze niet meer kunnen betalen. Dat komt in de eerste plaats door de voetballers, dus als er iemand op moet stappen.
pi_139870491
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:29 schreef Tja..1986 het volgende:
Ten eerste is er al een trainer ontslagen dit seizoen. De trainer die kwam kon geen aankoop doen, dus in welke mate is die verantwoordelijk voor het falen van het team?
Een algemeen directeur heeft vaak niet eens verstand van voetbal en houdt zich zeker niet bezig met aankopen, speelwijzen, opstellingen, trainingen enz. Dus waarom die op zou moeten stappen is mij al helemaal een raadsel.

Personeel wordt ook niet ontslagen omdat ze hun werk niet goed doen, maar simpel omdat ze ze niet meer kunnen betalen. Dat komt in de eerste plaats door de voetballers, dus als er iemand op moet stappen.
Er is toch gewoon gefaald, dus het lijkt mij niet heel gek als je halve organisatie daar van op z'n kop staat dat er IEMAND daar verantwoording voor neemt. Ben het verder wel je eens, maar er is toch iemand verantwoordelijk voor het samenstellen van deze selectie? Die kan je dit best aanrekenen lijkt me.

Verder steekt je organisatie nou ook niet zo geweldig in elkaar als een degradatie zulke vergaande gevolgen heeft, dus dat mag een algemeen directeur best aangerekend worden naar mijn idee. Het is nou niet dat dit zo'n onwijze verrassing is, en NEC voorheen jaar na jaar om het kampioenschap speelde ofzo. Al die ploegen onderin moeten toch een beetje rekening houden met degradatie.
pi_139870527
Die directeur en co moeten hun ramen eens ingegooid krijgen lijkt me zo. Ze zijn een beetje van het padje af.
  maandag 12 mei 2014 @ 16:36:09 #10
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_139870589
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:29 schreef Tja..1986 het volgende:

De trainer is verantwoordelijk voor het motiveren van de spelers en de directie moet zorgen dat de trainer acceptabel materiaal krijgt. Dat is beide niet gelukt. Daarnaast vind ik het apart dat je direct de helft van je personeel moet lozen. Volgens mij is er wel meer mis daar.
pi_139870661
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:33 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Er is toch gewoon gefaald, dus het lijkt mij niet heel gek als je halve organisatie daar van op z'n kop staat dat er IEMAND daar verantwoording voor neemt. Ben het verder wel je eens, maar er is toch iemand verantwoordelijk voor het samenstellen van deze selectie? Die kan je dit best aanrekenen lijkt me.

Verder steekt je organisatie nou ook niet zo geweldig in elkaar als een degradatie zulke vergaande gevolgen heeft, dus dat mag een algemeen directeur best aangerekend worden naar mijn idee. Het is nou niet dat dit zo'n onwijze verrassing is, en NEC voorheen jaar na jaar om het kampioenschap speelde ofzo. Al die ploegen onderin moeten toch een beetje rekening houden met degradatie.
De vorige trainer en de technisch directeur zijn verantwoordelijk voor de selectie. Verder is het logisch dat als je uit de eredivisie knalt dat je de begroting ernstig moet bijstellen. Dat heeft niets met wanbeleid te maken, dat is gewoon realiteit. Dan kan je wel een buffer willen opbouwen, maar als je minder geld gaat uitgeven om die buffer op te bouwen kan je er bijna gif op innemen dat je degradeert.
pi_139870788
quote:
11s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:07 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Zo gaat het overal, toch? Meestal zijn de mensen op de werkvloer de klos bij bezuinigingen en blijft het falende management gewoon zitten. Niet altijd, maar vaak wel.
pi_139871339
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:36 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

De trainer is verantwoordelijk voor het motiveren van de spelers en de directie moet zorgen dat de trainer acceptabel materiaal krijgt. Dat is beide niet gelukt. Daarnaast vind ik het apart dat je direct de helft van je personeel moet lozen. Volgens mij is er wel meer mis daar.
Het is juist knap dat ze boven Roda zijn geëindigd!
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_139871431
Als je als directeur ineens de helft van je personeel moet ontslaan, heb je hard gefaald.
pi_139871549
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:38 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

De vorige trainer en de technisch directeur zijn verantwoordelijk voor de selectie. Verder is het logisch dat als je uit de eredivisie knalt dat je de begroting ernstig moet bijstellen. Dat heeft niets met wanbeleid te maken, dat is gewoon realiteit. Dan kan je wel een buffer willen opbouwen, maar als je minder geld gaat uitgeven om die buffer op te bouwen kan je er bijna gif op innemen dat je degradeert.
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:41 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Zo gaat het overal, toch? Meestal zijn de mensen op de werkvloer de klos bij bezuinigingen en blijft het falende management gewoon zitten. Niet altijd, maar vaak wel.
Er zijn genoeg clubs gedegradeerd die NIET hun halve personeelsbestand moesten schrappen. Zie Roda, ik meen dat de directeur daar juist zei dat degradatie geen ingrijpende gevolgen zou hebben voor bv. de werkgelegenheid. Dus er gaat toch iets niet helemaal jofel bij NEC...
  maandag 12 mei 2014 @ 17:01:18 #16
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_139871592
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:58 schreef Halcon het volgende:
Als je als directeur ineens de helft van je personeel moet ontslaan, heb je hard gefaald.
Ze gingen niet echt uit van een degradatie. Dat je organisatie dan te groot is voor de JL is onvermijdelijk.
#FreeHat
  maandag 12 mei 2014 @ 17:02:35 #17
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_139871676
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 17:00 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

[..]

Er zijn genoeg clubs gedegradeerd die NIET hun halve personeelsbestand moesten schrappen. Zie Roda, ik meen dat de directeur daar juist zei dat degradatie geen ingrijpende gevolgen zou hebben voor bv. de werkgelegenheid. Dus er gaat toch iets niet helemaal jofel bij NEC...
NEC had al behoorlijke tekorten.
Las in het NRC van afgelopen weekend dat ze zelfs al hun geld van de komende jaren aan seizoenskaarthouders al op hebben gemaakt.
#FreeHat
pi_139871776
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 17:01 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Ze gingen niet echt uit van een degradatie. Dat je organisatie dan te groot is voor de JL is onvermijdelijk.
Dan nog.... meeste clubs hoefden niet direct zo ver terug. Vermoedelijk is een deel de van verwachte, toekomstige Eredivisiegelden al lang en breed uitgegeven.
  maandag 12 mei 2014 @ 17:06:58 #19
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_139871850
De helft van het personeel eruit na degradatie is heel gebruikelijk, zeker voor clubs die al jaren in de eredivisie speelden. Dat heeft niets met slecht management te maken.
  maandag 12 mei 2014 @ 17:08:23 #20
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_139871902
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:33 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Het rare is dat hoe goed iedereen ook zijn werk doet, er sowieso altijd clubs onderaan zullen eindigen en dus degraderen.
Wie dit leest is gek
  maandag 12 mei 2014 @ 17:11:00 #21
421327 Nico25
Is vrij nieuw
pi_139872003
Ik vind het een beetje onverstandig om zo rigoreus de bezem door het personeelsbestand te halen. Tuurlijk, je moet gaan trimmen, maar direct de helft van het kantoorpersoneel de deur wijzen? De organisatie stond gewoon bij NEC, en als ze komend seizoen promoveren moet je juist weer gaan uitbreiden.

Neem dan gewoon de gok en houd het overgrote merendeel bij de club. Dat moeten Boekhoorn en de andere investeerders makkelijk kunnen betalen. Dan maar wat minder transferuitgaven deze komende zomer.
pi_139872034
quote:
99s.gif Op maandag 12 mei 2014 17:08 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het rare is dat hoe goed iedereen ook zijn werk doet, er sowieso altijd clubs onderaan zullen eindigen en dus degraderen.
Bij een uitbesteding grijpen er ook bedrijven naast.

Directeur is verantwoordelijk. Je moet mensen ergens op af kunnen rekenen. NEC had drie keer de begroting van Cambuur bijvoorbeeld. Degradeer je dan, dan heb je gewoon gefaald.
  maandag 12 mei 2014 @ 17:13:49 #23
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_139872069
Tijd voor Boekhoorn om alles over te nemen
RED ONS HENNIEGOD
  maandag 12 mei 2014 @ 17:14:37 #24
67174 Dos37
Come on Twente
pi_139872093
Kijk dat krijg je van dit wanbeleid.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_139872536
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 17:14 schreef Dos37 het volgende:
Kijk dat krijg je van dit wanbeleid.
Zal Twente volgend seizoen wel volgen zeker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')