Nogmaals. Dat is niet zo. Ik herken me wel in je verhaal en ben ook veel te lang bezig geweest met afstuderen. Hoe/wat/wie, ben je goed genoeg etc. Soms moet je ff door een muur knallen, hoe kut het ook is.quote:Op zondag 11 mei 2014 15:47 schreef Roi-Le het volgende:
Het lijkt wel alsof anderen veel zelfstandiger zijn, sneller werken en problemen veel makkelijker tackelen. Ben ik wel goed genoeg om hierna de arbeidsmarkt te betreden?
Dit klopt precies bij mij, alleen dacht ik het te weten, maar bleek het zo onuitvoerbaar dat ik het overzicht verloor.quote:Ik heb genoeg mensen gezien die er veel te lang over hebben gedaan omdat ze het overzicht verloren/niet wisten hoe ze moesten beginnen
Nou, ik heb al een hele tijd proberen te redden wat er te redden valt, maar uiteindelijk heb je je tijd gewoon nodig, zeker vanwege de onderzoekseisen tegenwoordig. En goed onderzoek doen, doe je helaas niet een-twee.quote:Denk je dat er dit jaar nog iets te redden valt, of dat je echt helemaal opnieuw moet gaan beginnen?
Ik ben bezig (geweest) met het onderzoeken van de toegevoegde waarde en interesse in een übertechnisch product. Ik ben potentiele klanten aan het interviewen, maar ik heb heel vaak het 'I have no idea what i`m doing' moment haha.quote:Wat heb je precies onderzocht en waarom kan je niks met de onderzoeksresultaten?
Ik heb de koffie erbij gepakt en heb me gestort op het schrijven van het plan. Dan ben ik in ieder geval weer bezig met mn vakgebiedquote:Nog maar een paar maandjes. Kop koffie erbij en gaan! Je kan het! C'mon!
Haha nou dat mezelf in twijfel trekken doe ik inderdaad genoeg :pquote:jezelf en je product in twijfel trekken
Ik moest opnieuw beginnen na een onvoldoende op mijn eerste onderzoeksverslag. Toen heb ik een andere stageplek gezocht omdat het gestelde onderzoek niet valide en betrouwbaar kon worden uitgevoerd (reden voor het onderzoek was berust op een mening dus het nut om te onderzoeken was er niet). In die tijd zat ook de zomervakantie, dus dat heeft mij geholpen om ff alles op een rijtje te krijgen. Feedback werd me ook duidelijker. En ik had het geluk dat er op mijn tweede stageplek een goede begeleider was!quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:00 schreef Roi-Le het volgende:
[..]
Haha nou dat mezelf in twijfel trekken doe ik inderdaad genoeg :p
Enfin, hoe zat dat bij jou dan? Ben je opnieuw begonnen na een half jaar of mocht je een jaar lang afstuderen voor je project?
En wat bedoel je precies met een tijdje afstand nemen om welke chaos te verminderen?
Ah super bedankt voor je uitleg! Want dit speelt er dus namelijk ook bij mij.. Er is dus sprake van een technologisch moeilijk product/markt bij mij, waardoor het bijzonder moeilijk is om in die markt te achterhalen wát nou precies de interesse is. En daarom heb ik heel veel aannames moeten doen om uiteindelijk een markt te kiezen (ook veelal gebaseerd op meningen). Hierop ben ik de gekozen markt gaan interviewen waar twee andere zaken spelen:quote:Ik moest opnieuw beginnen na een onvoldoende op mijn eerste onderzoeksverslag. Toen heb ik een andere stageplek gezocht omdat het gestelde onderzoek niet valide en betrouwbaar kon worden uitgevoerd (reden voor het onderzoek was berust op een mening dus het nut om te onderzoeken was er niet). In die tijd zat ook de zomervakantie, dus dat heeft mij geholpen om ff alles op een rijtje te krijgen. Feedback werd me ook duidelijker. En ik had het geluk dat er op mijn tweede stageplek een goede begeleider was!
Haha heb je absoluut gelijk in! Ik ken weinig mensen die het als een festijn beschouwen :p Maar jij hebt het wel in een keer gehaald?quote:Ik ken weinig mensen die met een 'wauw' terugdenken aan hun afstudeerperiode/scriptie.
Uiteindelijk na een nieuw bedrijf te hebben gevonden welquote:Op woensdag 14 mei 2014 21:37 schreef Roi-Le het volgende:
[..]
Haha heb je absoluut gelijk in! Ik ken weinig mensen die het als een festijn beschouwen :p Maar jij hebt het wel in een keer gehaald?
Het meest frustrerende van alles is dat je de situatie best wel goed kent, maar het buiten je vermogen ligt om het snel en goed op te lossen. Aldus mijn conclusie.
Nou ik moest mn begeleider op school overtuigen van mijn pva, maar doordat ik dat mondeling moest doen, begreep ik het zelf ook. Ben ondertussen een paar maanden afgestudeerd !quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:37 schreef Roi-Le het volgende:
[..]
Was je andere stage overigens wel direct een succes door je leerervaringen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop