quote:
Ik ben echt geen "zure" verliezer en uiteraard hartstikke blij met onze tweede plaats. Maar kom op zeg, waar gaat het de laatste jaren nou over met het ESF. Los van het feit dat we al zo vaak een voorgeprogrammeerde poppenkast zien. Te denken aan die travestiet uit Israël en die vage hardrock groep uit Finland "Lorde?" Dan had je nog die oude Russische omaatjes en te denken aan ons winnende nummer Dingedong. Het ESF heeft een geweldig podium waar letterlijk honderden miljoenen mensen naar uitkijken. Dan mag je toch enigszins een beetje professionalisme verwachten,
Met artiesten van internationale ambities en allure, die echt wat van hun carrière willen maken en waarbij later veel van zullen horen. Eerlijk gezegd ben ik het melodie van deze winnares, nu al weer vergeten. Laat staat 10 jaar na dit festival wat ook geldt als zoveel voorgaande winnende artiesten.
Ik ben dan blij dat Nederland ondanks het moeizame verleden, toch de moeite neemt het beste dat wij als natie te bieden hebben, uit te laten zenden richting het ESF en we in tegenstelling tot veel andere landen het ESF de laatste twee jaar nu wel serieus hebben genomen. Ik hoop in de toekomst dat andere landen hier voorbeeld aan zullen nemen, dat het ESF een groot voorrecht is om aan mee te mogen deelnemen. En we niet weer worden lastig gevallen met van die kansloze eendags winnaars, die je normaal gesproken nooit voor of na het ESF op de radio zult aantreffen.