idd, (semi-)sprinters van naam zijn er dan wel genoeg.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:13 schreef Marcoss het volgende:
Dramatisch deelnemersveld qua klimmers zeg, dat is wel eens veel beter geweest..
Wiggo de favoriet, al is het afwachten of hij zijn klimbenen alweer teruggevonden heeft. Andere namen zijn dan Acevedo, Danielson, Dombrowski, Ten Dam, Busche en Yates als fatsoenlijke renners voor een klassement + eventueel een verrassing uit die PCT-ploegen. Ben ook benieuwd hoe ver Olivier hier kan komen.
quote:Wielrenner Marc de Maar uit Assen rijdt geen Ronde van Californië. Hij is bij de douane van Philadelphia tegengehouden omdat z'n werkvisum nog niet voor elkaar was.
Voor zijn Amerikaanse ploeg United Healthcare is de Ronde van Californië een hoofddoel in het jaarprogramma. De Maar eindigde vorig jaar nog als 12e in het eindklassement van de etappekoers en daarom was het extra balen. De Maar; 'Het werkvisum was wel aangevraagd, maar ik heb het niet opgehaald. Ik ga zelf ook niet helemaal vrijuit in deze zaak. Maar jarenlang is het nooit een probleem geweest'.
Al met al was het een hachelijk avontuur voor de Drentse renner. 'Ik werd behandeld als een crimineel. Ik werd in een cel gezet en moest alle spullen en papieren afgeven en ze lieten me er een uur zitten. Toen mocht ik één telefoontje plegen en toen heb ik mijn ploeg maar gebeld. Vervolgens moest ik mijn telefoon weer direct inleveren. Dat was wel intimiderend'.
De Maar had echt zijn zinnen gezet op de Amerikaanse etappekoers; 'Ik ben goed in vorm en kan altijd goed uit de voeten in Californie. Ik had ook al wat etappes uitgekozen, maar helaas'.
De Maar rijdt nu vanaf volgende week maandag de Ronde van Noorwegen.
Eigenlijk schandalig dat een Tour, Giro of andere grote koers zoiets niet heeft.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 10:41 schreef borisz het volgende:
En de beste TourTracker van alle wielerronden.
Website
Zou bij de klimmers nog Machado van NetApp zetten, die is ook wel aardig in vorm. Dombrowski heeft nog amper gekoerst dit jaar i.v.m. blessures (had knieklachten die veroorzaakt bleken doordat zijn benen niet even lang zijn!), dus die verwacht ik hier nog niet.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:13 schreef Marcoss het volgende:
Dramatisch deelnemersveld qua klimmers zeg, dat is wel eens veel beter geweest..
Wiggo de favoriet, al is het afwachten of hij zijn klimbenen alweer teruggevonden heeft. Andere namen zijn dan Acevedo, Danielson, Dombrowski, Ten Dam, Busche en Yates als fatsoenlijke renners voor een klassement + eventueel een verrassing uit die PCT-ploegen. Ben ook benieuwd hoe ver Olivier hier kan komen.
Sacramento is de hoofdstad van Californiëquote:Op zondag 11 mei 2014 15:26 schreef Godshand het volgende:
Jammer dat de 1e etappe niet vertrekt uit een grote stad. LA ofzo..
Jaramillo wordt de nieuwe Acevedo.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:13 schreef Marcoss het volgende:
De Maarquote:Op zaterdag 10 mei 2014 18:55 schreef borisz het volgende:
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)-door-visumproblemen
[..]
Ha, ik dacht eerst dat hij de vraag verkeerd had begrepen en hij enkel over morgen praatte, maar het ging serieus over het eindklassement..quote:Op zondag 11 mei 2014 23:29 schreef wimderon het volgende:
De Traks streept Phinney aan voor het klassement.
Van Garderen denkt zelf dat zijn mindere Tour kwam doordat hij te goed was in Cali vorig jaar. Hij won Cali, reed daarna ook niet slecht in Zwitserland, maar kwam in de Tour amper vooruit. Of het inderdaad door Cali kwam, is afwachten, maar hij rijdt dus nu een ander programma richting de Tour met enkel de Dauphiné.quote:Op zondag 11 mei 2014 23:24 schreef Syntix het volgende:
Ah Sagan is hier... Ik miste hem al in de Giro. Is het niet apart dat BMC, Van Garderen niet deze tour laat rijden als Amerikaan zijnde...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |