abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139764939
Hallo fokkers,
Wij overwegen een lichtstraat van Velux te laten plaatsen in platte dak van onze slaapkamer. De hoogte van het dak op de plek waar ons bed zal staan is niet zo hoog en hiermee realiseren we in ieder geval optisch meer hoogte. We kiezen voor Velux omdat daar standaard gordijnen en verduistering voor is.
Zal dit met harde regen/hagel veel geluid produceren en ons uit de slaap houden?
Dank.
pi_139770107
Een velux venster op een plat dak? Ik neem aan dat je een lichtkoepel bedoelt?

Ik heb zelf 4 velux dakvensters in mijn aanbouw, als het regent heb ik er geen last van, hagel of harde regen wel.

Waarvoor je wel kan kiezen is om er een rolluik voor te plaatsen, die zijn extra isolerend en zo heb je minder last van het geluid.

Die kan je trouwens ook nog achteraf plaatsen.
dat is het !
pi_139770191
Misschien kan je soort geluidsissolatie in het gat aanbrengen, zodat de geluidsgolven die geproduceerd worden door hagel en harde regen, eigenlijk al op het eerste moment gedempt worden.

Dit kan zowel met middelen in het zicht, zoals een shutter gelijk onder de koepel, als ook middelen uit het zicht, zachte gipsplaten of ander materiaal waarmee het gat word afgewerkt, deze absorberen dan de geluidsgolven.
pi_139770315
Wij slapen onder een Velux-kantelraam in het schuine dak en worden niet vaak wakker van het geluid van de regen. Het lijkt wel altijd of het harder regent. Als je naar buiten gaat valt het meestal mee.

In de douche hebben we een dubbelwandige polycarbonaat koepel en daar klinkt de regen wel harder.

In een andere kamer overweeg ik om een vlakke lichtkoepel met HR++ glas http://www.vlakkelichtkoepel.nl te laten maken. De lichtstraat van Velux vind ik niet zo mooi.
pi_139770581
Die koepel barrels zou ik niet snel kiezen als er van die prachtige vlakke straten zijn!

Geluid is daarmee ook voor een groot deel irrelevant.
Laat die handjes wapperen!
  zondag 11 mei 2014 @ 07:36:56 #6
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_139818651
Ik heb ook her en der weleens gelezen over regengeluid-reducerend glas bij velux ramen, misschien bestaat dat ook voor lichtstraten?
pi_139830612
quote:
0s.gif
Op zaterdag 10 mei 2014 09:51 schreef jeffrey83 het volgende:
Een velux venster op een plat dak? Ik neem aan dat je een lichtkoepel bedoelt?

Ik heb zelf 4 velux dakvensters in mijn aanbouw, als het regent heb ik er geen last van, hagel of harde regen wel.

Waarvoor je wel kan kiezen is om er een rolluik voor te plaatsen, die zijn extra isolerend en zo heb je minder last van het geluid.

Die kan je trouwens ook nog achteraf plaatsen.
Nee, ik heb het over een lichtstraat van Velux vensters.
pi_139834510
Bij ons hoor je eigenlijk alleen de regen die op de alluminium zijkanten komt.
pi_139836452
Je hebt van Fakro ook lichtstraten, ze zijn goedkoper dan Velux. en de kwaliteit is net zo goed. Tevens kan je daar kant en klaar zonweringen voor krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop