quote:
Op vrijdag 9 mei 2014 15:02 schreef Rnnz het volgende:Ik denk dat MJ die nummers simpelweg niet goed genoeg vond. In dat opzicht geloof ik wel dat ie erg veel opnam (en veel gastartiesten uitnodigde om mee op te nemen).
Ja dat geloof ik ook wel, alleen vind ik zijn keuze niet altijd even leuk
Maar toch vreemd dat men zo'n samenwerking dan zo lang stil weet te houden. Ik bedoel samenwerken met MJ, alsof je dat stil gaat houden
quote:
Op vrijdag 9 mei 2014 15:07 schreef Rnnz het volgende:Een lijst met alle nummers heb ik niet. Het merendeel uit z'n jeugdjaren ken ik wel, maar er zitten voor mij nog genoeg pareltjes bij om te ontdekken.
Er zitten zeker pareltjes tussen al die nummers uit zijn jonge jaren. Volgens mij zullen er ook nog wel pareltjes zitten tussen al die demo's
quote:
Op vrijdag 9 mei 2014 17:36 schreef PimD het volgende:wat zonde die 'nieuwe' versie van Xscape. Het origineel is best agressief enzo, die nieuwe versie met blazertjes en strijkers is me iets te poppy
Ojee, dat klinkt niet goed. Als alleen de originele versie de agressieve klank heeft, dat maakt inderdaad het nummer extra goed.
quote:
Op vrijdag 9 mei 2014 17:39 schreef PimD het volgende:Dat is nou net de Michael die ik gaaf vind, die wat agressieve zang van Dangerous/History/Blood On The Dance Floor. Nummers als Scream, Is It Scary, Morphine, Who Is It, Tabloid Junkie, Unbreakable enzo. Jammer dat veel van Xscape uit de jaren '80 lijkt te komen...
Dat is óók de Michael die ik goed vind
Working Day and Night is ook agressief
Maar jaren 80 demo's? Jeeje, dat voelt een beetje nep, want het gaat juist om de nummers van zijn laatste jaren die hij juist niet heeft af
kunnen maken. Demo's uit de jaren 80 heeft MJ kennelijk niet af
willen maken. Maarja beter iets dan niets.
quote:
Op vrijdag 9 mei 2014 17:42 schreef Deuce92 het volgende:Ik houd eigenlijk van al zijn werk vanaf Off The Wall. Wat daarvoor kwam ben ik niet zo'n fan van, met dat kinderstemmetje enzo.
Nou ik vind echt alle jaren van MJ goed, hij maakte gewoon nu eenmaal altijd goede nummers. Maar hij maakte ook altijd minder goede nummers. Girlfriend op Off the Wall bijvoorbeeld, vind ik echt supersaai, maar de echte dancenummers zijn echt tijdloos. Zijn ene plaat heeft de ene keer nu eenmaal meer tijdloze nummers dan de andere keer.
Dat kinderstemmetje vind ik overigens ook heel mooi. Er zijn wel een paar jaren na hun J5 hoogtijdagen dat ze verveeld raken en muzikale vrijheid willen, maar niet krijgen. Die verveling hoor je dan wel op sommige platen/nummers. In de eind jaren 70 hoor je ze dan weer zoals het moet
Maar de nummers van hun eerste J5 album? Die zet ik echt nog regelmatig op.
quote:
Op vrijdag 9 mei 2014 17:44 schreef PimD het volgende:Ik vind het werk voor Dangerous ook prima platen met een flink aantal klassiekers, maar de echte kippevelmomenten zitten voor mij toch op het werk vanaf Dangerous. Will You Be There, Morphine, History etc.
Ik denk dat Dangerous wel mijn minst favoriete album is van de volwassen MJ. Ik weet niet of het komt door het Bad-effect, dus dat de hits echt tig keer werden gedraaid. Als ik nummers van Dangerous aanzet, zijn het meestal de onbekende dance nummers.
Kippevelmomenten heb ik gewoon iedere keer als MJ echte pareltjes weet te maken, door echt gigantisch goed te zingen en vocaal uithalen. Vooral wanneer hij dat doet als kind vind ik echt amazing.
Maar de vocale harmonieën op Break of Dawn? Jeeje, die zijn ook meesterlijk. en kippevel.