Keo | woensdag 16 oktober 2002 @ 06:36 |
Uit de ANP berichten van de Volkskrant 16 okt 2002 4:35 uur:quote:Zou dat legaliseren nou zin hebben? Er kan al lang legaal geraced worden. De charme van het straatracen zal toch wel het illegale karakter zijn? Legaliseren betekent meteen dat het aan regels moet voldoen van veiligheid etc. Dat betekent verzekeren, veiligheid waarborgen etc. de kosten gaan stijgen naar reguliere hoogte. Wat is dan nog het verschil met het racen dat al is toegestaan? | |
Jordy-B | woensdag 16 oktober 2002 @ 06:38 |
je hebt helemaal gelijk... zoals het er staat willen ze gewoon een vrijkaartje om als malloten over de openbare weg te crossen. Laat ze maar mooi in Drachten blijven, of op circuits... | |
Croga | woensdag 16 oktober 2002 @ 07:22 |
quote:Jij hebt het dus blijkbaar niet helemaal goed gelezen..... De legale versies van deze straatraces zouden dus juist NIET op de openbare weg worden gehouden. Voor de racers blijft de spanning hetzelfde, het gaat ze niet om het illegale, maar juist om het sneller zijn dan die ander. Dat kan op een besloten circuit net zo goed als midden op straat. En in Drachten schijnt het te werken, dus waarom niet in de rest van het land ook? Lijkt me een heel goed initiatief, zo lang als die verenigingen niet Het Grote Geld gaan ruiken, en dus teveel willen verdienen aan dit soort evenementen... Zodra dat gebeurt zijn die racers weer heel snel terug op de openbare weg...... | |
Keo | woensdag 16 oktober 2002 @ 07:31 |
quote:gewoon een licentie halen en racen dat kan nu al. Als het puur om het racen zou gaan dan zouden ze insteken in het reguliere systeem. Als het om de kosten gaat probeer je toch een nieuwe klasse te starten? | |
Jernau.Morat.Gurgeh | woensdag 16 oktober 2002 @ 09:52 |
Deze krijgt een zetje richting PTA Hoppa! | |
#ANONIEM | woensdag 16 oktober 2002 @ 09:55 |
Nou, snel geregeld toch ? Er zijn al circuits in Nederland. En anders bouwen ze er zelf maar 1, van hun eigen centen. De hobby van een stel verlate pubers met een te kleine pik moet niet uit mijn zak betaald worden. | |
Kemania | woensdag 16 oktober 2002 @ 09:55 |
Leuk plan, alleen jammer dat de laatste poging om zo'n 'Straatrace' dag te houden op het Circuit van Zandvoort werd tegengehouden door de lokale gemeente, omdat het teveel lawaai zou maken. ![]() Heb je dat gezeur dus weer... | |
MrTorture | woensdag 16 oktober 2002 @ 09:59 |
quote:Ergens vind ik dat ze best subsidie mogen krijgen. Sportverenigingen, culturele verenigingen enzo krijgen ook subsidie. Streetracen is in de ogen van sommigen een patserige hobby, maar ook daar mag best subsidie voor staan. Legaliseren op daarvoor bedoelde tereinen zou ideaal zijn, helaas zal het het illegale racen nooit volledig laten verdwijnen, aangezien legaal meestal geld kost... | |
#ANONIEM | woensdag 16 oktober 2002 @ 10:00 |
quote:Subsidie ? Voor een stel idioten die een gaspedaal in kunnen trappen ? Het moet toch niet gekker worden.. | |
MrTorture | woensdag 16 oktober 2002 @ 10:01 |
quote:Als ze in wedstrijdverband actief zijn? Waarom niet? Waarom krijgt iemand die tegen een stuk leer kan trappen wel subsidie? | |
Kemania | woensdag 16 oktober 2002 @ 10:02 |
quote:Vergelijk het met andere autoklassen. Die krijgen echt geen cent van de overheid hoor. | |
#ANONIEM | woensdag 16 oktober 2002 @ 10:03 |
quote:Omdat de overheid dat ziet als bevordering van de lichaamsbeweging ? Er zijn al mogenlijkheden voor legaal streetracen, maar 1) blijkbaar heeft men dat niet over voor hun "liefhebberij" en 2) legaal is niet stoer natuurlijk. | |
MrTorture | woensdag 16 oktober 2002 @ 10:05 |
quote:Zodra een tak van sport een eigen bond heeft en organisatorisch een beetje op orde is, is er mogelijkheid op subsidie... | |
MrTorture | woensdag 16 oktober 2002 @ 10:07 |
quote:Ok, die twee punten heb je gelijk in.. Er zijn er te veel die alleen illegaal willen racen. Maar door legaal racen toegankelijker te maken (dmv. subsidie) zullen meer racers geneigd gaan zijn legaal te gaan racen. | |
Kemania | woensdag 16 oktober 2002 @ 10:08 |
quote:Ja ok, maar dan zullen ze zich moeten aansluiten bij de KNAF? | |
Keo | woensdag 16 oktober 2002 @ 10:36 |
quote:Als ze legaal willen dan moeten ze zich ook gewoon aan de algemeen geldende regels houden. Dus ook aan de normen voor wat betreft geluid etc. Legaliseren betekend conformeren aan de regelgeving. De vraag is of ze dat echt willen. Want dan is er eigenlijk geen probleem, start een nieuwe klasse en houd je aan de regels. | |
CherrymoonTraxx | woensdag 16 oktober 2002 @ 11:41 |
Dit kun je dus nooit legaliseren. Of men zou op circuits terecht moeten kunnen, maar het is maar de vraag of dat mogelijk is. En het is maar de vraag of die wannabe-Schumi's dat willen. Een echte patser wil namelijk niet op een afgesloten circuit, maar gewoon op een openbaar industrie-terreintje. In dat geval kunnen ze het schudden natuurlijk, want dit soort fratsen zullen nooit gelegaliseerd worden op de openbare weg. | |
Streetracer | woensdag 16 oktober 2002 @ 12:09 |
Ze mogen legaliseren wat ze willen en waar ze willen, maar mensen zullen toch bijeen blijven komen op industrie terreinen omdat daar gewoon een andere sfeer hangt. En wat verstaan ze onder toegangskaartjes zo laag mogenlijk houden, op industrieterreinen is het gratis. | |
SETIBBIG | woensdag 16 oktober 2002 @ 14:03 |
Dit gaat volgens mij weer op een flame topic uitdraaien. Magoed... als zelfrespecterend (straat?)racer zal ik me toch even in de discussie mengen. Laten we even voorop stellen dat er in het straatrace circuit netzoveel zieke geesten rondlopen als bij het voetbal. Opmerkingen over "hoe lastig is het nou" en "lichaams beweging" ga ik niet eens in. Probeer het zelf es zou ik zeggen.. dan zie je dat er veel meer bij komt kijken dan je denkt. Tegen een balletje aan schoppen kan ik ook. Ik moet toegeven,... racen, op een industrie terrein, of een circuit, is gewoon gevaarlijker dan een potje voetbal. Je hebt met redelijk gewichtig materieel te maken, en brandbare vloeistoffen. De mogelijkheden om te kunnen sprinten/racen op een circuit zijn doodsimpel te beperkt. Onder juiste begeleiding kan straatracen best veilig zijn. Toeschouwers moeten om te beginnen niet langs de kant gaan staan. Simpel. Je gaat ook niet langs de A12 staan. Ik ben een grote voorstander van Racen in een gesloten omgeving. Maar ik geef dit graag (tijdelijk) op om ervoor te zorgen dat die malloten, de zieke geesten, uit onze omgeving verwijderd kunnen worden. ...stoplicht sprintjes zal je NOOIT tegen kunnen gaan. Die zijn er al vanaf het moment dat er auto's bestaan. | |
GizartFRL | woensdag 16 oktober 2002 @ 17:27 |
Hmmz. volgens mij denken veel mensen bij Straatracen meer aan Getaway in Stockholm dan aan legale sprints... | |
Streetracer | woensdag 16 oktober 2002 @ 22:41 |
quote:Ach ja, veel mensen hier zijn gewoon ouderwets. Of ze gaan lullen over iets waar ze geen verstand van hebben, en denken dan dat ze slim zijn. ![]() | |
GizartFRL | woensdag 16 oktober 2002 @ 23:11 |
quote:en degenen die hier de felste mening over hebben zijn nog nooit bij een LEGALE sprint geweest. ![]() | |
SETIBBIG | donderdag 17 oktober 2002 @ 00:48 |
Dat iemand nog nooit bij een sprint geweest is vind ik niet eens zo spannend. Ieder zn meug. Maar als je niet weet waar je over praat moet je je er niet mee bemoeien. Kritiek op deze maniet duidt op afgunst, of op stupiditeit. Kortom.... je zet jezelf voor lul. | |
CherrymoonTraxx | donderdag 17 oktober 2002 @ 11:41 |
Legaliseren is op zich geen verkeerde oplossing. Je kunt het dan immers in de hand houden, en bestuurders met een auto die niet geschikt is weren. Maar het is maar de vraag of de streetracers er op zitten te wachten om legaal op een circuitje te sprinten met bepaalde eisen. | |
pr0f | donderdag 17 oktober 2002 @ 11:45 |
quote:Ik (gedwongen industrieterreinrijder) zit er heel erg op te wachten, racen op een circuit is veeel beter. Dan kan je op rondetijden gaan rijden, hoef je niet op te letten voor overig verkeer en heb je veel beter bochtenoverzicht. | |
CherrymoonTraxx | donderdag 17 oktober 2002 @ 12:03 |
quote:Denk ook wel dat veel streetracers er op zitten te wachten, al heb ik het idee dat bepaalde groepjes het totaal niet willen. Ik vind het het proberen waard, gewoon legaal rijden op een circuit. Waarbij wel aan bepaalde (veiligheids)eisen moet worden voldaan. | |
pr0f | donderdag 17 oktober 2002 @ 12:07 |
In engeland heb je heel veel kleinere circuits (snetterton), daar mag je op rijden, je auto moet dan aan de volgende eisen voldoen: 1. Remmen. 2. Verlichting 3. Uitlaat (geluidsoverlast etc...) Is daar ook een stuk goedkoper als in nederland |