abonnement Unibet Coolblue
pi_139780765
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:34 schreef blup het volgende:

[..]

Maar weeg eens af wat allemaal wél mogelijk is.
Ik heb thuis al digitale radio via de kabel zonder dat ik daar speciale apparatuur voor aan heb moeten schaffen, dus ik heb geen behoefte aan DAB(+). En, zoals hier al is aangegeven, is DAB(+) voor mobiel gebruik niet echt geschikt. Ja, wel als je met je DAB(+) radiootje aan het strand zit of zo, maar niet in de auto.
quote:
Die oude techniek die verdwijnt niet opeens.
Ik denk - helaas - dat analoge uitzendingen in ieder geval op de middengolf over niet al te lange tijd tot het verleden zullen behoren, net zoals analoge televisie-uitzendingen op vrij korte termijn zijn gestopt in veel Europese landen (in Nederland is analoge televisie via de ether in december 2006 van de ene dag op de andere gestopt). De Franse langegolfzenders (ook RTL vanuit Luxemburg en Monte Carlo) hebben voor zover ik weet geen plannen om te stoppen ook al schijnt er vanuit de EU druk op de Fransen te worden uitgeoefend om dat wel te doen. Maar goed, daar trekken ze zich niets van aan.

FM radio zal het nog een hele tijd uithouden, omdat het enorm wijd verbreid is en DAB(+) in ieder geval mobiel geen bruikbaar alternatief is, terwijl er thuis ook geen behoefte aan is omdat er al digitale radio is via de kabel (DVB-C), via de ether (DVB-T), en tevens online, waarvoor geen extra apparatuur hoeft te worden aangeschaft.
pi_139895399
Hoi, ik gebruik een pure move2500 met dab+, en het werkt perfect. Thuis, maar ook onderweg is het altijd stabiel, ik zit in zoetermeer, maar op de a12 richting de Achterhoek nooit uitval en prima geluid, maar sommige stations hebben niet zo goede audio, dat komt door de lage bitrate.
Hi, dit zijn mijn posts, haha.
  maandag 8 december 2014 @ 10:41:16 #53
104871 remlof
Europees federalist
pi_147385112
Schop, die ontvangers worden steeds goedkoper.

Heb van het weekend een Sony XDR-S40DBP radiootje gekocht bij MediaMarkt voor vier tientjes. Werkt perfect!
pi_147463294
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 08:44 schreef skottie00 het volgende:
maar sommige stations hebben niet zo goede audio, dat komt door de lage bitrate.
Dat zou niet moeten. DAB(+) gebruikt HE-AAC als codec. Daarmee zou je op een lage bitrate nog goede kwaliteit moeten hebben. Zou wel kunnen liggen in compressie van de stations. Met HE-AAC komt de dynamiek wat meer tot zijn recht. Dus als je, zoals enkele grote stations hier, alleen maar laag uitstuurt, dan klinkt het geluid inderdaad 'niet zo goed'.

En ja, reëel gezien kan in 2017 de FM maar zo eens ophouden, zijn de plannen van minister Kamp. Maar dan moet er genoeg animo voor DAB+ zijn. Een vriend van me heeft DAB+ in de auto en die klaagt in de noordelijke provincies steen en been over gespetter. Misschien moeten de Nederlandse stations eens op visite gaan in Noorwegen. Daar draait DAB al sinds 2010, met dank aan de actie 'JA! til radio'.. ;).
pi_147464736
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:42 schreef LuieDonder het volgende:
Ik kan het verhaal van Bart beamen. Als het werkt, klinkt het echt een stuk beter dan normale FM, maar man man man, om de haverklap dropouts, het bereik is echt zo slecht dat het nagenoeg onbruikbaar is. Tenminste, bij ons in het noorden (rond Assen), geen idee hoe het in de randstad is. Ik kon hier nog geen 5 minuten fatsoenlijk radio luisteren met DAB+.
Nu nog steeds? :') met die 10KW zender op de toren van smilde moet je wel iets ontvangen.. anders is je antenne ofzo niet goed :)

Hier op +- 41 KM nog een beest van een signaal... de NPO die ik hier vanaf Leeuwarden ( 8KW zender op een lagere hoogte ) moet binnen krijgen is wat minder mooi..

vorige week nog met een portable in de auto rond gereden, net even bij de aquaducten waar het signaal eigenlijk te zwak is... maar over het algemeen wat het signaal goed genoeg :Y

heb zelf nu 3 DAB+ ontvangers. DAB+ tuner voor aan de universal port van mn Onkyo..
een Sangean DPR-69 en een DPR-39
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 10 december 2014 @ 23:11:46 #56
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_147470752
quote:
14s.gif Op maandag 8 december 2014 10:41 schreef remlof het volgende:
Schop, die ontvangers worden steeds goedkoper.

Heb van het weekend een Sony XDR-S40DBP radiootje gekocht bij MediaMarkt voor vier tientjes. Werkt perfect!
Waar gebruik je het voor dan hee. Als ik een DAB radio neem wil ik dat voor in de auto of voor in huis
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  woensdag 10 december 2014 @ 23:19:46 #57
104871 remlof
Europees federalist
pi_147471048
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:11 schreef Paul het volgende:

[..]

Waar gebruik je het voor dan hee. Als ik een DAB radio neem wil ik dat voor in de auto of voor in huis
Om mee te nemen als ik in een hotel slaap, dat doe ik vrij regelmatig. Ik luister in bed graag naar de radio en als ik niet thuis was was ik dan afhankelijk van wifi om via m'n telefoon of laptop te luisteren.

Thuis heb ik 'm in de slaapkamer staan, hij geeft een beter geluid dan m'n wekkerradio :P
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 10 december 2014 @ 23:21:49 #58
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_147471126
quote:
7s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:19 schreef remlof het volgende:

[..]

Om mee te nemen als ik in een hotel slaap, dat doe ik vrij regelmatig. Ik luister in bed graag naar de radio en als ik niet thuis was was ik dan afhankelijk van wifi om via m'n telefoon of laptop te luisteren.

Thuis heb ik 'm in de slaapkamer staan, hij geeft een beter geluid dan m'n wekkerradio :P
ok grappig, ik hoop dat er meer van komt en dat het bereik in heel NL goed wordt. Dat zou wel leuk zijn in de auto :D
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  woensdag 10 december 2014 @ 23:36:37 #59
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_147471604
Ik hou juist van de kraakjes van FM, veel meer emotie en diepte
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 11 december 2014 @ 10:18:54 #60
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_147476766
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:36 schreef Catch22- het volgende:
Ik hou juist van de kraakjes van FM, veel meer emotie en diepte
Nou ik heb het wel gehad met stations die wegvallen bij fm, maarja dat heb je dus ook met dab ;(
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')