abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 10 mei 2014 @ 14:14:59 #26
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_139775979
Als er nu eens meer zenders bij komen die de moeite waard zijn, dan eens overwegen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_139776076
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:13 schreef n8n het volgende:
Ik ben 12 wat is radio?
Maar dit ook..

Wellicht gaat DAB wel helemaal niet van de grond komen en gaat iedereen gewoon internetradio luisteren via een mobiele provider of via een speciaal soort WiFi voor in de auto/trein.

Thuis kan het via internetradio op de PC/mobiel/Sqeeuzebox, of radio via de kabelaar/KPN-Digitenne/glasvezelTV/ADSLTV provider....
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_139776148
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:13 schreef Godshand het volgende:
Niet weten dat FM radio uitzendingen eruit gaan :')

[..]

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Digitale_radio

Dus ja, nu al DAB radio nemen is je voorbereiden op de toekomst :)
Moet iedereen dan ook een nieuwe klokwekradio halen?
pi_139776189
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Moet iedereen dan ook een nieuwe klokwekradio halen?
Kan. De laatste (wat duurdere) modellen hebben zowel FM als DAB mogelijkheden tot ontvangst..
pi_139776498
quote:

[..]

Je kunt je afvragen welke toekomst. Er was inderdaad eerst sprake van dat FM radio vanaf 2015 zou worden uitgefaseerd, maar inmiddels is men daarvan teruggekomen. Thans wordt 2022 tot 2025 genoemd als termijn voor de uitfasering van FM. Maar je kunt er donder op zeggen dat een DAB(+) radio die je vandaag de dag koopt tegen die tijd alweer hopeloos verouderd is, en mogelijk geheel onbruikbaar. Dat is al eerder gebeurd met mensen die dachten dat ze een goede aankoop deden met een DRM of een DAB radio, die nu geheel waardeloos resp. zo goed als waardeloos is geworden.

Ik kan iedereen die in deze materie is geīnteresseerd deze website aanbevelen.
pi_139776562
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:33 schreef Riparius het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen welke toekomst. Er was inderdaad eerst sprake van dat FM radio vanaf 2015 zou worden uitgefaseerd, maar inmiddels is men daarvan teruggekomen. Thans wordt 2022 tot 2025 genoemd als termijn voor de uitfasering van FM. Maar je kunt er donder op zeggen dat een DAB(+) radio die je vandaag de dag koopt tegen die tijd alweer hopeloos verouderd is, en mogelijk geheel onbruikbaar. Dat is al eerder gebeurd met mensen die dachten dat ze een goede aankoop deden met een DRM of een DAB radio, die nu geheel waardeloos resp. zo goed als waardeloos is geworden.

Ik kan iedereen die in deze materie is geīnteresseerd deze website aanbevelen.
Wat is deze?

"Rettet unsere Radio!"? :D

Blijkbaar zijn de Duitsers wat Punktlicher en gooien ze wel in 2015 de FM eruit?
Edit: ik lees nu dat het gaat om analoge lange en korte golf, en DRM/DAB radio...
pi_139776599
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:35 schreef Godshand het volgende:

[..]

Wat is deze?

"Rettet unsere Radio!"? :D

Blijkbaar zijn de Duitsers wat Punktlicher en gooien ze wel in 2015 de FM eruit?
Blijkbaar heb je niet eens de moeite genomen de website door te nemen, anders had je nooit zo snel kunnen reageren. Ga dat dus eerst maar even doen.
pi_139776608
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:37 schreef Riparius het volgende:

[..]

Blijkbaar heb je niet eens de moeite genomen de website door te nemen, anders had je nooit zo snel kunnen reageren. Ga dat dus eerst maar even doen.
Ok, maar waarom een Duitse Pagina? Je woont in Duitsland?
pi_139776644
quote:
5s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:38 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ok, maar waarom een Duitse Pagina? Je woont in Duitsland?
Zou je diezelfde vraag ook stellen als ik naar een Engelstalige website had verwezen?
pi_139776760
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:39 schreef Riparius het volgende:

[..]

Zou je diezelfde vraag ook stellen als ik naar een Engelstalige website had verwezen?
Als die specifiek over de Engelse-Amerikaanse situatie ging wel.

De zaken die de techniek uitleggen kan je ook in het Nederlands goed vinden...
Bijvoorbeeld hier: http://www.dabtuners.nl/2012/
pi_139776841
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:44 schreef Godshand het volgende:

[..]

Als die specifiek over de Engelse-Amerikaanse situatie ging wel.

De zaken die de techniek uitleggen kan je ook in het Nederlands goed vinden...
Bijvoorbeeld hier: http://www.dabtuners.nl/2012/
Het gaat niet om de uitleg van de techniek op de site die ik gaf. Dat is nu juist een kritische site die laat zien dat het allemaal niet zo mooi is als wordt voorgespiegeld en die er terecht voor waarschuwt dat de radio als cultuurgoed zoals we die al vanaf de jaren '20 van de voirige eeuw kennen verloren dreigt te gaan, en dat DAB(+) geen goed alternatief is voor analoge radio.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 14:54:58 #37
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_139777038
DAB+ is een prima alternatief, als ze bereik zouden regelen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:03:24 #38
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_139777287
quote:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_Audio_Broadcasting
quote:
Er zijn in Nederland en België nog geen plannen om FM definitief te vervangen door DAB+, hoewel het wel tot de toekomstige mogelijkheden behoort.
pi_139777487
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:48 schreef Riparius het volgende:

[..]

Het gaat niet om de uitleg van de techniek op de site die ik gaf. Dat is nu juist een kritische site die laat zien dat het allemaal niet zo mooi is als wordt voorgespiegeld en die er terecht voor waarschuwt dat de radio als cultuurgoed zoals we die al vanaf de jaren '20 van de voirige eeuw kennen verloren dreigt te gaan, en dat DAB(+) geen goed alternatief is voor analoge radio.
Je bent net zo'n figuur die de fabrieken met stoommachines molden om de dames met spinwielen thuis nog te beschermen :')

De techniek gaat vooruit en ja, de radio gaat wellicht naar het museum. Niks getreurd, muziek wordt altijd wel uitgezonden en of dat via Grooveshark is of via Veronica Rock Radio online maakt mij niets uit :)
pi_139777546
wij hebben alleen maar stoorzenders dus dit klinkt wel aangenaam maar bestaat dit ook in een wekkerradio?
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_139777693
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:13 schreef mergbot het volgende:
wij hebben alleen maar stoorzenders dus dit klinkt wel aangenaam maar bestaat dit ook in een wekkerradio?
http://www.lmgtfy.com/?q=DAB%2B+wekkerradio
pi_139777708
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_139777932
quote:
4s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:11 schreef Godshand het volgende:

[..]

Je bent net zo'n figuur die de fabrieken met stoommachines molden om de dames met spinwielen thuis nog te beschermen :')
Dat is geen geldige vergelijking, ik mol helemaal niets. Ik bewaar alleen een kritische distantie tot alle nieuwe ontwikkelingen die door partijen die daar belang bij hebben worden gepresenteerd als louter vooruitgang, terwijl dat bij nadere beschouwing helemaal niet zo is.
quote:
De techniek gaat vooruit en ja, de radio gaat wellicht naar het museum. Niks getreurd, muziek wordt altijd wel uitgezonden en of dat via Grooveshark is of via Veronica Rock Radio online maakt mij niets uit :)
Lees ook maar eens goed wat er op die site allemaal wordt gezegd over online radio. Daarbij is bijvoorbeeld precies na te gaan wie er wanneer en hoe lang luistert naar welke zender. Wat denk je dat dat betekent voor de privacy, en dan met name voor mensen die leven onder een totalitair regime? Het maakt jou niets uit maar mij wel. Ik kijk namelijk heel wat verder dan mijn neus lang is.
pi_139778011
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:28 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dat is geen geldige vergelijking, ik mol helemaal niets. Ik bewaar alleen een kritische distantie tot alle nieuwe ontwikkelingen die door partijen die daar belang bij hebben worden gepresenteerd als louter vooruitgang, terwijl dat bij nadere beschouwing helemaal niet zo is.

[..]

Lees ook maar eens goed wat er op die site allemaal wordt gezegd over online radio. Daarbij is bijvoorbeeld precies na te gaan wie er wanneer en hoe lang luistert naar welke zender. Wat denk je dat dat betekent voor de privacy, en dan met name voor mensen die leven onder een totalitair regime? Het maakt jou niets uit maar mij wel. Ik kijk namelijk heel wat verder dan mijn neus lang is.
Genoeg zaken om daar onderuit te komen: VPN gebruiken, andere DNS servers, alleen inloggen achter een router via publieke HotSpots of gewoon alleen amateur radiostations luisteren (iedereen kan met ShoutCast een stationnetje opzetten :) )
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:31:46 #45
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_139778038
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:28 schreef Riparius het volgende:
man man man, piraten bestaan ook nog steeds, 27mc idemdito.
pi_139778077
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:31 schreef blup het volgende:

[..]

Man man man, piraten bestaan ook nog steeds, 27mc idemdito.
Ja. Maar denk je dat dat in bijvoorbeeld Noord-Korea ook zo is?
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:54:46 #47
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_139778720
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:33 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ja. Maar denk je dat dat in bijvoorbeeld Noord-Korea ook zo is?
Zeker, met gevaar voor hun eigen leven. Volgens mij word er bij hun veel gepiraat vanuit buurlanden op de grens. Radio's dienen gesmokkeld te worden inderdaad.
quote:
Via illegale radio-uitzendingen vanuit Seoel, proberen gevluchte Noord-Koreanen hun landgenoten in het stallinistische Noorden moed in te spreken. Maar de hongersnood en de angst voor de strafkampen werken verlammend. Omverwerping van het misdadige regime lijkt kansloos, zonder ingrijpen van buitenaf. 'Er heerst totale onmacht'.
fotobijschrift: De gevluchtte Kang Chol-hwan voor een kaart van een ongedeeld Korea
http://www.joanveldkamp.nl/index.php?mid=publicaties&p=288
pi_139779856
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:54 schreef blup het volgende:

[..]

Zeker, met gevaar voor hun eigen leven. Volgens mij wordt er bij hun veel gepiraat vanuit buurlanden op de grens. Radio's dienen gesmokkeld te worden inderdaad.

[..]

http://www.joanveldkamp.nl/index.php?mid=publicaties&p=288
Ja, maar dat bevestigt alleen maar wat ik duidelijk probeer te maken. Dit gaat over analoge radio, en dan bij voorkeur op de kortegolf vanwege het enorme bereik. Overigens hebben ook langegolfzenders, mits van voldoende vermogen, een enorm bereik. Denk bijvoorbeeld aan de Franse zender Europe 1 die opereert vanaf Duits grondgebied maar toch heel Frankrijk bestrijkt, of aan de Franse zender in Allouis, of aan de Britse BBC zender vanuit Droitwich die de complete Britse eilanden bestrijkt. En al deze zenders zijn ook in Nederland prima te ontvangen, vooral met een oude buizenradio. Met DAB(+) dat van VHF frequenties gebruik maakt is dat allemaal onmogelijk.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:34:25 #49
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_139779897
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:32 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ja, maar dat bevestigt alleen maar wat ik duidelijk probeer te maken. Dit gaat over analoge radio, en dan bij voorkeur op de kortegolf vanwege het enorme bereik. Overigens hebben ook langegolfzenders, mits van voldoende vermogen, een enorm bereik. Denk bijvoorbeeld aan de Franse zender Europe 1 die opereert vanaf Duits grondgebied maar toch heel Frankrijk bestrijkt, of aan de Franse zender in Allouis, of aan de Britse BBC zender vanuit Droitwich die de complete Britse eilanden bestrijkt. En al deze zenders zijn ook in Nederland prima te ontvangen, vooral met een oude buizenradio. Met DAB(+) dat van VHF frequenties gebruik maakt is dat allemaal onmogelijk.
Maar weeg eens af wat allemaal wél mogelijk is.
Die oude techniek die verdwijnt niet oppeens.
pi_139779962
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:32 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dus?

Ga hierheen: http://tunein.com/radio/Abu-Dhabi-r100545/
En je luistert Arabische radio. Gaat met je lange golf niet lukken (door de kromming van de Aarde).

Kijk mooi hoor analogische radio en het heeft zeker nostalgische waarde. Net zoals een Commodore 64 aanzetten altijd weer even een feest der herkenning is :) Maar verder ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')