Ja, dat kan niet, hè.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:04 schreef Wespensteek het volgende:
Zoiets kopen:
http://www.funda.nl/koop/(...)utrechtseweg-62-103/
Ik zie het maar zoiets dan (het gaat mij om de prijsklasse):quote:
Ja, da's ook een serviceflat.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik zie het maar zoiets dan (het gaat mij om de prijsklasse):
http://www.funda.nl/koop/(...)-35-62/omschrijving/
Ze kan ook de laatste 3 jaar het gemiddelde inkomen pakken voor de hypotheek, zolang het laatste jaar even hoog is of hoger dan het gemiddelde.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
Dat kleine contract is een rotstreek van de werkgever: ze werkt daar structureel meer dan 35 uur per week in wisselende diensten, na 3 tijdelijke contracten heeft ze een vast contract gekregen voor 4 uur per week. "Het is krisis en zo", en meer kon er niet af, al werkt ze dus 8 tot 10 keer zoveel.
De werkgever heeft haar een groot plezier gedaan, maar weet dat zelf waarschijnlijk niet. Wettelijk gezien heeft ze een arbeidsovereenkomst ter grootte van het gemiddeld aantal uur over de afgelopen periode (er staat een periode voor, maar daar is wat mee te schuiven).quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
Dat kleine contract is een rotstreek van de werkgever: ze werkt daar structureel meer dan 35 uur per week in wisselende diensten, na 3 tijdelijke contracten heeft ze een vast contract gekregen voor 4 uur per week. "Het is krisis en zo", en meer kon er niet af, al werkt ze dus 8 tot 10 keer zoveel.
IDD het klinkt als een recept voor een goede familieruzie.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:19 schreef Spiegelei het volgende:
Dus dochter en schoonzoon gaan een huisje kopen en financieren dat deels met de schenking van de grootouders en deels gaat moeders (TS) de hypotheek aan?
Die hypotheek wordt dan op het huis van dochter en schoonzoon gevestigd neem ik aan? De vraag is op TS de lasten kan dragen (of beter of de bank vindt dat ze de lasten kan dragen). Daarnaast zal dus geen sprake zijn van HRA.
Zou TS ooit niet meer betalen dan moeten dochter en schoonzoon weg uit de woning. Zouden dochter en schoonzoon er een potje van maken (van de woning welteverstaan) dan zit TS met de gebakken peren. Hmm ik vraag me af of een bank met zondermeer met zo'n constructie akkoord gaat.
En niet onbelangrijk: over welk bedrag hebben we het hier?
Ik snap wel dat ze het graag willen, maar jij hoeft dat probleem toch niet per sé op te lossen? Ik bedoel het niet zo hard, maar persoonlijk zou ik zeggen tegen ze: als jullie op eigen kracht een hypotheek kunnen krijgen, dan draag ik (net zoals haar grootouders) een eenmalig bedrag bij zodat je wat mooier en groter kan wonen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ze willen graag een huis kopen, nu huren ze een flat zonder balkon met maar één slaapkamer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |