abonnement Unibet Coolblue
pi_139619627
In hoeverre kan een scootmobiel tegen regen? Wat kan hij normaliter hebben en wat niet qua nattigheid? (bij rijden)
  dinsdag 6 mei 2014 @ 14:51:35 #2
244933 trovey
Nachtoele
pi_139619722
Lijkt me toch dat die dingen weerbestendig zijn want ze zijn bedoeld voor buitengebruik, een electrische scooter gaat er ook niet ineens mee ophouden bij een flinke regenbui. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 6 mei 2014 @ 14:54:49 #3
356605 LizzyAdam
Rubber Ducky
pi_139619871
Daar kunnen ze wel tegen, maar je kan er ook een 'pyjama' voor kopen. Die gaat om jezelf en het kwetsbare deel van de scoot heen. En ik zou 'm wel ff met een regenhoes of overdekt stallen.
Lesbosapiens
pi_139619872
Die discussie had ik vanmorgen met iemand.
Ik denk inderdaad dat ze best een bui overleven, maar iemand heeft een andere mening.
Die vertelde redelijk overtuigend dat als er een minuut of tien regendruppels op het stuur vallen (daar zitten de zekeringen / electronica) je al een probleem kan hebben.
Dat hij dan uitvalt of later niet meer start.
Lijkt mij heeeeeeeel onwaarschijnlijk
  dinsdag 6 mei 2014 @ 14:56:18 #5
244933 trovey
Nachtoele
pi_139619924
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 14:54 schreef LizzyAdam het volgende:
Daar kunnen ze wel tegen, maar je kan er ook een 'pyjama' voor kopen. Die gaat om jezelf en het kwetsbare deel van de scoot heen. En ik zou 'm wel ff met een regenhoes of overdekt stallen.
Lijkt me meer iets om de bestuurder te beschermen. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 6 mei 2014 @ 14:56:45 #6
244933 trovey
Nachtoele
pi_139619941
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 14:54 schreef Draailamp het volgende:
Die discussie had ik vanmorgen met iemand.
Ik denk inderdaad dat ze best een bui overleven, maar iemand heeft een andere mening.
Die vertelde redelijk overtuigend dat als er een minuut of tien regendruppels op het stuur vallen (daar zitten de zekeringen / electronica) je al een probleem kan hebben.
Dat hij dan uitvalt of later niet meer start.
Lijkt mij heeeeeeeel onwaarschijnlijk
Lijkt mij ook. :P Buiten het feit dat we dan constant gestrande scootmobielgebruikers zouden tegenkomen. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 6 mei 2014 @ 14:59:26 #7
356605 LizzyAdam
Rubber Ducky
pi_139620041
Meeste scoots zijn toch niet van de persoon die er op rijdt, maar in bruikleen van de gemeente (via een bedrijf als Welzorg of Beenakker, waar ik ook voor werkte) Die komen 'm fixen als 'ie stuk is.

Die pyjama gaat overigens ook over het stuur heen ;)

http://static.webshopapp.(...)biel-regenponcho.jpg
Lesbosapiens
  dinsdag 6 mei 2014 @ 15:08:39 #8
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_139620375
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 14:54 schreef Draailamp het volgende:
Die discussie had ik vanmorgen met iemand.
Ik denk inderdaad dat ze best een bui overleven, maar iemand heeft een andere mening.
Die vertelde redelijk overtuigend dat als er een minuut of tien regendruppels op het stuur vallen (daar zitten de zekeringen / electronica) je al een probleem kan hebben.
Dat hij dan uitvalt of later niet meer start.
Lijkt mij heeeeeeeel onwaarschijnlijk
Ik weet van iemand die zo'n ding had, maar geen binnenstalling, en die was ook niet altijd lichamelijk in staat er een hoes over te leggen. Dat ding heeft best wat weekjes regen over zich heen gehad, zonder storingen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_139620394
Sow, dat is wel knap dat hij die regen overleefd heeft.

[ Bericht 45% gewijzigd door Draailamp op 06-05-2014 15:18:30 ]
pi_139620693
Die pyama had inderdaad vanmorgen een mede scootmobiel gebruiker.
Het druppelde een klein beetje en meneer brulde dat de mijne nu wel kapot zou gaan per direct of als hij een nachtje had stil gestaan.
Ik vroeg hem waarom en toen zei hij dat die stuurkolom, daar onder waar de electronica zit dus, niks kan hebben en zeer snel kapot gaat.

Nu weet ik dat een druppel water en electronica mis kan gaan. Maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat die electronica niet beveiligd is tegen water. Stel je voor zeg, dan zouden er veel scootmobielen kapot moeten gaan.

Dat je hem niet onbeschermd buiten in de regen moet laten staan of uren moet rijden in een pittige regenbui snap ik nog. Maar iedereen zal toch van plaats naar bestemming tot beschutting moeten komen lijkt me.
pi_139624251
Wat is nu het kwetsbare gedeelte voor water?
Stuurkolom, onder voetenplateau of onder stoel?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')