Nog nooit gezien dat ze daar bij de Action de moeite voor nemen. Ze pakken het nog net voor je uit, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Het verbaast me daar elke keer weer dat ze niet gewoon een keukentrapje en een kassa naast de bevoorradings-vrachtwagen op de parkeerplaats zetten.quote:
Deodorant/douchegel etcetera die wordt verkocht bij de Action wordt vaak geïmporteerd uit oost-Europa, zit meestal een sticker met Nederlandse teksten op.quote:Op maandag 5 mei 2014 01:25 schreef probeer het volgende:
[..]
Nog nooit gezien dat ze daar bij de Action de moeite voor nemen. Ze pakken het nog net voor je uit, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Het verbaast me daar elke keer weer dat ze niet gewoon een keukentrapje en een kassa naast de bevoorradings-vrachtwagen op de parkeerplaats zetten.
Dat is volgens mij meer omdat je wettelijk een Nederlandse tekst moet hebben, niet zozeer om te verbieden dat het ergens anders vandaan komt. Dat kun je namelijk nog steeds zien.quote:Op maandag 5 mei 2014 01:30 schreef nattermann het volgende:
[..]
Deodorant/douchegel etcetera die wordt verkocht bij de Action wordt vaak geïmporteerd uit oost-Europa, zit meestal een sticker met Nederlandse teksten op.
Ja klopt. Soms ook op blikjes drinken enzo.quote:Op maandag 5 mei 2014 01:30 schreef nattermann het volgende:
[..]
Deodorant/douchegel etcetera die wordt verkocht bij de Action wordt vaak geïmporteerd uit oost-Europa, zit meestal een sticker met Nederlandse teksten op.
Dat is eigenlijk ook mijn vraag, is het echt wettelijk verplicht een Nederlandse tekst te hebben? Oost-europa snap ik nog, maar Duits en Engels op artikelen als Coca Cola, Red Bull, Pepsi, Fanta etc. moet dat echt? Ik hoor men vaak zeggen dat dit moet, maar ik kan er totaal niets over vinden als in de vorm van een echt wetsartikel.quote:Op maandag 5 mei 2014 07:40 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat is volgens mij meer omdat je wettelijk een Nederlandse tekst moet hebben, niet zozeer om te verbieden dat het ergens anders vandaan komt. Dat kun je namelijk nog steeds zien.
Warenwetbesluit Etikettering van levensmiddelenquote:Artikel 23
De in dit besluit bedoelde aanduiding en vermeldingen moeten duidelijk zichtbaar en gemakkelijk leesbaar zijn aangebracht en mogen niet door vegen kunnen worden uitgewist.
Zij moeten, behoudens de vermelding, bedoeld in artikel 5, eerste lid, onderdeel i, in elk geval in de Nederlandse taal zijn gesteld.
Bij de Xenos gaat dit ook zo.quote:Op maandag 5 mei 2014 01:30 schreef nattermann het volgende:
[..]
waarom zou er een verschil zijn tussen oost europa en duits/engels?quote:Op maandag 5 mei 2014 11:19 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk ook mijn vraag, is het echt wettelijk verplicht een Nederlandse tekst te hebben? Oost-europa snap ik nog, maar Duits en Engels op artikelen als Coca Cola, Red Bull, Pepsi, Fanta etc. moet dat echt? Ik hoor men vaak zeggen dat dit moet, maar ik kan er totaal niets over vinden als in de vorm van een echt wetsartikel.
Worden producten niet gewoon voor meerdere landen tegelijk geproduceerd en daardoor met meerdere teksten?quote:Op maandag 5 mei 2014 11:19 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk ook mijn vraag, is het echt wettelijk verplicht een Nederlandse tekst te hebben? Oost-europa snap ik nog, maar Duits en Engels op artikelen als Coca Cola, Red Bull, Pepsi, Fanta etc. moet dat echt? Ik hoor men vaak zeggen dat dit moet, maar ik kan er totaal niets over vinden als in de vorm van een echt wetsartikel.
quote:Op maandag 5 mei 2014 15:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Worden producten niet gewoon voor meerdere landen tegelijk geproduceerd en daardoor met meerdere teksten?
ook voor non-food producten moeten de teksten omtrent veiligheid (waarschuwingen, instructies, etc...) in de lokale taal zijn.quote:Op maandag 5 mei 2014 11:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Warenwetbesluit Etikettering van levensmiddelen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |