Hoezo 'niet genoeg' eigenlijk? Dun is niet gelijk ondergewicht.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:35 schreef Travel. het volgende:
[..]
Of je eet niet genoeg en denkt dat je genoeg eet? Ik heb nog steeds niet gehoord wat je zoal op een dag eet.
Nee, maar als je beweert dat je niet kan aankomen dan eet je te weinig of verbrand je te veel. Het hoeft zeker niet ongezond te zijn, maar dun zijn is in 99.999% van de tijd een keuze. Net als dik zijnquote:Op zondag 4 mei 2014 14:43 schreef Piye het volgende:
[..]
Hoezo 'niet genoeg' eigenlijk? Dun is niet gelijk ondergewicht.
Dat ben ik met je eens. Ook met een snellere stofwisseling kom je gewoon aan als je meer eet dan je verbrandt.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:44 schreef Travel. het volgende:
[..]
Nee, maar als je beweert dat je niet kan aankomen dan eet je te weinig of verbrand je te veel. Het hoeft zeker niet ongezond te zijn, maar dun zijn is in 99.999% van de tijd een keuze. Net als dik zijn
Gelukkig geven je reacties de hypocrisie van jouw gebruik van het woord 'mafkees' weer.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:48 schreef erik013 het volgende:
[..]
Ga lekker je obesitas goedpraten ofzo, mafkees.
Inderdaad. Maar dunne mensen denken altijd dat ze bizar veel eten, wat niet zo is.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:48 schreef Piye het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Ook met een snellere stofwisseling kom je gewoon aan als je meer eet dan je verbrandt.
Omdat ik zeg dat ernstig overgewicht gewoon een ernstige ziekte is?quote:Op zondag 4 mei 2014 14:49 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Gelukkig geven je reacties de hypocrisie van jouw gebruik van het woord 'mafkees' weer.
Hm, 1,92m niet-sporter.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:25 schreef Travel. het volgende:
[..]
Dan ben je of kleiner dan je naasten, of je beweegt meer, of je eet minder. Tenzij jij een andere verklaring hebt?
''Ze'' als in dunne mensen?quote:Op zondag 4 mei 2014 15:12 schreef Lothiriel het volgende:
Tsja, ik heb dat ook, 1,90 meter en raak met moeite aan 70 kilo terwijl ik me helemaal volstop elke dag opnieuw! Snelle stofwisseling noemen ze dat dan.
Onder andere ja, veel mensen zeggen dat.quote:
Zou je kunnen vertellen wat je zoal op een dag eet? Ik ben oprecht benieuwd,quote:Op zondag 4 mei 2014 15:16 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Onder andere ja, veel mensen zeggen dat.
Ik ben dun en ik denk dat niet. Ik vind het vooral vreemd als dunne mensen alleen maar troep eten "want ik kom toch niet aan".quote:Op zondag 4 mei 2014 14:50 schreef Travel. het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar dunne mensen denken altijd dat ze bizar veel eten, wat niet zo is.
Ja hoor en fatties hebben dan een langzame stofwisselingquote:Op zondag 4 mei 2014 15:12 schreef Lothiriel het volgende:
Tsja, ik heb dat ook, 1,90 meter en raak met moeite aan 70 kilo terwijl ik me helemaal volstop elke dag opnieuw! Snelle stofwisseling noemen ze dat dan.
Hoeveel calorieën dat zijn zou ik eerlijk gezegd niet weten. Maar ik eet 2x per dag boterhammen, hangt er beetje vanaf hoeveel honger ik precies heb maar ik eet er minimum 4, meestal 5 of 6 en een zeldzame keer 8 tijdens 1 maaltijd. Meestal met kaas of salami of hesp oid. Dan ook 1 warme maaltijd en dat is nooit zoveel, eerder gewone porties, aangezien ik me moet aanpassen aan hoeveel eten m'n ouders maken. Om dat beetje te compenseren eet ik rond 10 uur 's morgens en 16 uur 's namiddags een tussendoortje, zijnde 2 boterhammen of wat stukken fruit, meestal appels.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:17 schreef Travel. het volgende:
[..]
Zou je kunnen vertellen wat je zoal op een dag eet? Ik ben oprecht benieuwd,
quote:Op zondag 4 mei 2014 15:12 schreef Lothiriel het volgende:
Je krabbelt al een beetje terug he.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:32 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Hoeveel calorieën dat zijn zou ik eerlijk gezegd niet weten. Maar ik eet 2x per dag boterhammen, hangt er beetje vanaf hoeveel honger ik precies heb maar ik eet er minimum 4, meestal 5 of 6 en een zeldzame keer 8 tijdens 1 maaltijd. Meestal met kaas of salami of hesp oid. Dan ook 1 warme maaltijd en dat is nooit zoveel, eerder gewone porties, aangezien ik me moet aanpassen aan hoeveel eten m'n ouders maken. Om dat beetje te compenseren eet ik rond 10 uur 's morgens en 16 uur 's namiddags een tussendoortje, zijnde 2 boterhammen of wat stukken fruit, meestal appels.
En om eerlijk te zijn eet ik regelmatig een heleboel chips enzo, maar dik word ik er niet van.
Geen idee of dat veel of weinig is, of normaal, maar dikker word ik er in ieder geval niet vanIk hoor soms wel dat ik nog meer zou moeten eten, maar het probleem is dat ik geen hongergevoel meer heb na deze hoeveelheden gegeten te hebben en dat ik liever niks eet zonder dat ik er toch een beetje zin in heb.
Naar mijn gevoel eet ik echt wel veel ja.quote:
10 boterhammen en een kleine warme maaltijd.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:36 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Naar mijn gevoel eet ik echt wel veel ja.
In vergelijking met anderen bij me in de klas eet ik nochtans een stuk meer, daarom vind ik het best gek. Ken er slechts enkelen die 5,6,7 boterhammen meehebben voor de middaglunch.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:38 schreef capricia het volgende:
[..]
10 boterhammen en een kleine warme maaltijd.
Dat vind ik niet zo veel voor een jongeman.
Okeee, vervang de chips voor nootjes, ben je al de goede kant op en een stuk gezonder.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:36 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Naar mijn gevoel eet ik echt wel veel ja.
Ja, en die eten wsl echt veel chips thuisquote:Op zondag 4 mei 2014 15:40 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
In vergelijking met anderen bij me in de klas eet ik nochtans een stuk meer, daarom vind ik het best gek. Ken er slechts enkelen die 5,6,7 boterhammen meehebben voor de middaglunch.
Is niet opvallend veel te noemen, maar ook geen reden om meer te gaan eten. Met deze eetgewoontes zit je waarschijnlijk gewoon boven ondergewicht.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:32 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Hoeveel calorieën dat zijn zou ik eerlijk gezegd niet weten. Maar ik eet 2x per dag boterhammen, hangt er beetje vanaf hoeveel honger ik precies heb maar ik eet er minimum 4, meestal 5 of 6 en een zeldzame keer 8 tijdens 1 maaltijd. Meestal met kaas of salami of hesp oid. Dan ook 1 warme maaltijd en dat is nooit zoveel, eerder gewone porties, aangezien ik me moet aanpassen aan hoeveel eten m'n ouders maken. Om dat beetje te compenseren eet ik rond 10 uur 's morgens en 16 uur 's namiddags een tussendoortje, zijnde 2 boterhammen of wat stukken fruit, meestal appels.
En om eerlijk te zijn eet ik regelmatig een heleboel chips enzo, maar dik word ik er niet van.
Geen idee of dat veel of weinig is, of normaal, maar dikker word ik er in ieder geval niet vanIk hoor soms wel dat ik nog meer zou moeten eten, maar het probleem is dat ik geen hongergevoel meer heb na deze hoeveelheden gegeten te hebben en dat ik liever niks eet zonder dat ik er toch een beetje zin in heb.
Of zuipen liters regular cola ofzo.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:40 schreef Travel. het volgende:
[..]
Ja, en die eten wsl echt veel chips thuis
Nootjes? Is dat zoveel gezonder dan?quote:Op zondag 4 mei 2014 15:40 schreef Travel. het volgende:
[..]
Okeee, vervang de chips voor nootjes, ben je al de goede kant op en een stuk gezonder.
Jaquote:
http://www.consumentenbon(...)er-worden-doe-je-zo/quote:Eet 'normaal' 3 x per dag. Ontbijt goed. Lunch goed. Kook 's avonds lekker, vers en gezond. Las daarnaast extra eetmomenten in voor een gezonde hap. Fruit, een boterham, dadels, vijgen, zuidvruchten of noten. Voor de duidelijkheid: geen chips, maar noten. Hazelnoten, cashewnoten, macademianoten etcetera.
Dan zal ik dat eens proberen ziequote:Op zondag 4 mei 2014 15:47 schreef Travel. het volgende:
[..]
Ja
Ik heb even geen zin om een bron te zoeken dus je moet het voor nu met de Consumentenbond doen
[..]
http://www.consumentenbon(...)er-worden-doe-je-zo/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |