abonnement Unibet Coolblue
pi_139497808


[ Bericht 53% gewijzigd door Iemand91 op 02-05-2014 19:29:57 ]
pi_139497818
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 18:43 schreef Woods het volgende:
Laat mooi zien hoeveel mensen er werk hebben door 1 samengesteld product. Die prijzen toendertijd :o $31.000.000 in '69 en al $131.000.000 voor de -400. Was natuurlijk een heel andere tijd waar dat ook toendertijd superduur was.
En de huidige -8 kost officieel ruim $350. :P
Maar daar kan vast wat afgepraat worden...

Wat betreft baangebruik de laatste tijd; er is onderhoud bezig:

Gewijzigd baangebruik op Schiphol als gevolg van groot onderhoud aan de kruising van de Aalsmeerbaan en de Buitenveldertbaan van 5 tot en met 26 mei.
quote:
Jaarlijks vindt op Schiphol onderhoud plaats aan de start- en landingsbanen. Dit onderhoud is noodzakelijk om de banen in goede staat te houden en zo een veilige afhandeling van het vliegverkeer te kunnen laten plaatsvinden.

Op de kruising van de Buitenveldertbaan (09 – 27) en de Aalsmeerbaan (18L – 36R) bevindt zich een zogeheten gootconstructie. Deze gootconstructie is aangelegd in de jaren ’60 en is van groot belang voor de afvoer van regenwater van het baanoppervlak. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat de gootconstructie in 2017 vervangen zou worden. Maar naar aanleiding van een toenemend aantal storingen en een aantal recentelijk uitgevoerde inspecties is gebleken dat verder uitstel van de werkzaamheden niet mogelijk is. Daarom is besloten om in 2014 het gotenstelsel in de kruising compleet te vervangen. De werkzaamheden worden gecombineerd met het normaal onderhoud aan de Buitenveldertbaan.

Van 5 tot en met 26 mei is er sprake van gewijzigd baangebruik als gevolg van groot onderhoud aan de kruising van de Buitenveldertbaan en de Aalsmeerbaan. Vanwege de werkzaamheden is de Buitenveldertbaan gedurende deze periode buiten gebruik. De Aalsmeerbaan kan alleen verkort gebruikt worden. Dit betekent dat zware vliegtuigtypes tijdens de onderhoudsperiode op andere banen dan de Aalsmeerbaan worden afgehandeld.

Omdat de Buitenveldertbaan niet in gebruik is kan het, bij harde westenwind, noodzakelijk zijn om de Schiphol-Oostbaan in te zetten. Dit geldt ook voor de nacht. Bij normale weersomstandigheden zal het niet beschikbaar zijn van de Buitenveldertbaan naar verwachting tot weinig verandering in het baangebruik leiden.

Het afwijkend baangebruik zal waarschijnlijk leiden tot extra overlast in de omgeving van Schiphol.
Voor alle mensen die de komende tijd met een KLM 747 Business gaan vliegen; kijk even of het PH-BFK of PH-BFW is; dat zijn namelijk nog de enige 747's met de oude Business Class ;)

Toch nog hoop?:

'Air France-KLM stapt niet helemaal uit de vracht'

quote:
PARIJS - De topman van Air France-KLM, Alexandre de Juniac, heeft vrijdag in een vraaggesprek met de Franse kran Les Echos zegt dat het luchtvaartconcern niet van plan is alle 'full freighters', de puur op vracht gerichte toestellen, van de hand te doen. De Frans-Nederlandse luchtvaartgroep is wel bezig zijn vrachtvloot uit te dunnen. Bij Air France worden twee van de vier full freighters dit jaar uitgefaseerd.

KLM gaat van tien naar acht full freighters. In plaats daarvan willen de twee maatschappijen meer vracht vervoeren in het ruim van passagiersvliegtuigen, de zogenoemde belly. De bellyvracht maakt nu ook al een belangrijk deel uit van het vrachtvolume.

KLM liet vorige maand weten alle opties voor het vrachtvervoer open te houden, na geruchten dat het al zijn full freighters van de hand zou willen doen. Air France-KLM lijdt door de lage vraag en overcapaciteit al jaren verlies op het goederenvervoer.

Air France-KLM komt in de zomer overigens met een nieuw strategisch programma, na het aflopen van het huidige plan Transform 2015 dat is gericht op kostenbesparingen. Het nieuwe plan zal ingestoken zijn op groei, aldus De Juniac.
Enne; nog een keer de Arke 787:



Ook hier staat hij op:

  vrijdag 2 mei 2014 @ 19:54:03 #3
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_139498959
Heeft Arke domweg eerder 787 besteld dan KLM die pas in 2015 komen?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_139502847
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 19:54 schreef Woods het volgende:
Heeft Arke domweg eerder 787 besteld dan KLM die pas in 2015 komen?
Jep.

TUI Travel PLC (de overkoepelende organisatie waar o.a. Arke onder valt) heeft begin 2005 een order geplaatst;
de Air France/KLM-groep 'pas' begin 2012.
pi_139512341
Gs)&&)UGloeiende..heel verhaal getikt; kapt de laptop ermee. |:( |:(

Nou ja; kijken of ik het nog kan herinneren:

Om terug te komen op die bygone era van de luchtvaart; nog een blast from the past:

Dit is N129TW (link is Google Maps locatie); een 747-100 die in de zomer van 1996 in bezit van TWA kwam. (Was een Air France kist).
Al een jaar later ging hij uit de vloot (na de TWA 800 crash).
Deze kist staat nu al die jaren al in Pinal Airpark in Marana, Arizona. Dat is nu dus al 17 jaar.
Opzich is dat niet zo heel bijzonder; maar het bijzondere aan deze kist is dat hier de TWA interieur nog steeds in zit!
Dat betekend dat als je daar nu naar binnen zou stappen een interieur van minstens 17 jaar oud zult zien.

Dat deze kist nog bestaat is te danken aan de vader van de huidige eigenaar; die heeft een of andere zwak voor deze kist en heeft ergens nog de hoop dat deze kist in een museum o.i.d. bewaard kan worden.



Verderop staat de bekende PZ-TCM (eveneens klikbaar); een 747-300 van Surinam Airways; zij namen PH-BUW in 2004 over van KLM.



Ik verwar overigens Pinal Airpark, Marana altijd met Mojave Air and Space Port irritant genoeg.
Die ligt in Californië en kent ook een paar bijzondere kisten waaronder 3 KLM 747 classics.
(een 4e; PH-BUT is daar eind 2010 gesloopt).
De latere maatschappijen die KLM's 747 classics overnamen hebben ze namelijk naar beide gestuurd waardoor mijn verwarring ontstond.
(Verder zijn KLM 747 classics naar Jakarta, Bangkok, New York, Kingman Arizona en 2 naar Frankrijk gegaan)

Over lang bewaren gesproken; in Mojave overigens ook nog 2 Douglas C-133 Cargomasters en een
Convair 880 die daar alledrie al sinds halverwege de jaren '70 staan; nu dus zo'n 40 jaar!
De drie zijn overigens van rond 1960; dus zo'n 55 jaar oud.
Knap wat de woestijn voor mogelijkheden biedt...

De Cargomasters met links bovenin de Convair 880:



Wat lijkt mij het ontzettend gaaf om op zo'n terrein rond te lopen.
De geschiedenis die daar staat. O+
  zaterdag 3 mei 2014 @ 02:31:25 #6
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_139513177
Mooie docu over de 747 _O_

Vloog vandaag van Cusco naar Lima, niets bijzonders, maar we pakten een beetje turbulentie en ik dacht: "laat ik even filmen" vanuit het raampje op rij25. Uit mijn ooghoek zag ik een paar stewa... pardon, flight attendants met wat papieren iemand koelte toewuiven en toen klonk er over de speaker "is er misschien een arts aan boord?" (in het Spaans) :D Misschien straks even uploaden op youtube. Was niets aan de hand overigens, maar altijd fijn om te weten dat er over het algemeen wel een arts aan boord is. In dit geval kwamen er maar liefst 4 personen naar de "patient" toegesneld!
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_139522652
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 02:31 schreef flipsen het volgende:
Mooie docu over de 747 _O_
:Y

Vooral de testvluchten zijn altijd wel erg mooi om te zien; daar wordt alle jaren investeren van geld, moeite en tijd in praktijk gebracht.

Vandaag ook wat interessants in de geschiedenis.


(Flight 50 symbool zichtbaar achter de naam Pan Am)

Dit is een Boeing 747SP van Pan Am (N533PA). Heeft onder de namen Clipper Liberty Bell, Clipper New Horizon, Clipper Young America en Clipper San Francisco gevlogen. Is op 5 maart 1976 aan Pan Am geleverd.

Vandaag landde deze kist (nu genaamd Clipper Liberty Bell) in 1976 op JFK.
Was op 1 mei vertrokken vanaf JFK en vloog via New Delhi en Tokyo rond de wereld in 46 uur en 50 seconden. Het brak het vorige record (gezet door Flying Tiger Line met een Boeing 707) met 16 uur en 24 minuten.



Met dezelfde kist hebben ze later nog een record neergezet; ruim een jaar later op 28 oktober 1977 vertrok dezelfde kist (nu Clipper New Horizons geheten) als Pan Am Flight 50 vanaf San Francisco over de noordpool naar London Heathrow, door naar Cape Town en over de zuidpool naar Auckland en weer terug naar San Francisco waar het op 30 oktober weer landde. Totale vluchtduur: 54 uur, 7 minuten en 12 seconden, van vrijdagmiddag t/m. zondagavond.
Gevlogen door dezelfde captain als op de Liberty Bell flight.
Dit was ter ere van het 50 jaar bestaan van Pan Am.
Wederom een nieuw record; het was de eerst vlucht die een rond-de-wereld vlucht deed over beide polen..




Video van deze vlucht:

Op 11 februari 1986 is de kist verkocht aan United Air Lines met registratie N143UA, nog geen 10 jaar later ging de 747SP uit service in oktober 1995 en werd het naar Ardmore - Municipal in Oklaham gebracht.
Eind 1997 is de kist gesloopt; waarmee het de eerste 747SP was die gesloopt werd.



[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 03-05-2014 16:14:07 ]
  zaterdag 3 mei 2014 @ 17:40:44 #8
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_139525006
Die SP was wel een gedrocht zeg :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_139551930
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 17:40 schreef flipsen het volgende:
Die SP was wel een gedrocht zeg :X
Ik vind hem gaaf. Was overigens een een record-setting vliegtuig.
Ook lekker simpel; haal gewoon een stuk van een 747 af :7

Van die dergelijke posts die ik hier wel eens neerzet (zoals met dat 747SP verhaal hierboven); zijn er überhaupt mensen hier die dat interessant vinden of is het maar meer een uitlaat voor mijn eigen interesse?
M.a.w.; mee doorgaan met posten van dergelijke dingen of maar mee stoppen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 04-05-2014 16:34:15 ]
  zondag 4 mei 2014 @ 16:32:54 #10
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_139552092
Ik vind het zeker interessant om te lezen.
  zondag 4 mei 2014 @ 16:58:40 #11
6941 APK
Factual, I think.
pi_139552670
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 16:26 schreef Iemand91 het volgende:

Van die dergelijke posts die ik hier wel eens neerzet (zoals met dat 747SP verhaal hierboven); zijn er überhaupt mensen hier die dat interessant vinden of is het maar meer een uitlaat voor mijn eigen interesse?
M.a.w.; mee doorgaan met posten van dergelijke dingen of maar mee stoppen?
Ik vind het leuk tussen de nieuwtjes door ^O^
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 4 mei 2014 @ 17:15:25 #12
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_139553086
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 16:26 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik vind hem gaaf. Was overigens een een record-setting vliegtuig.
Ook lekker simpel; haal gewoon een stuk van een 747 af :7

Van die dergelijke posts die ik hier wel eens neerzet (zoals met dat 747SP verhaal hierboven); zijn er überhaupt mensen hier die dat interessant vinden of is het maar meer een uitlaat voor mijn eigen interesse?
M.a.w.; mee doorgaan met posten van dergelijke dingen of maar mee stoppen?
Doorgaan! _O_
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_139553324
http://www.dumpert.nl/med(...)yby_in_budapest.html

Ineressante verhalen, altijd top!
pi_139567685
quote:
Dit is al eens heel erg fout gegaan met een A320, weliswaar omdat fly-by-wire toen net in de kinderschoenen stond binnen de commerciële luchtvaart:

  zondag 4 mei 2014 @ 22:47:39 #15
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_139569913
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 22:12 schreef blingbling11 het volgende:
Dit is al eens heel erg fout gegaan met een A320, weliswaar omdat fly-by-wire toen net in de kinderschoenen stond binnen de commerciële luchtvaart:
Mwah, op snelheid laag overvliegen is weer heel wat anders dan op minimale snelheid met max. angle of attack lager dan boomtoppen voorbij hoveren.

Een van de interessantere ongelukken trouwens: een Franse piloot die denkt dat ie superman is, werkgever is de Franse trots Air France, enorme belangen van de Franse vliegtuigbakker en het Franse onderzoeksbureau dat waarschijnlijk zo corrupt was (is?) als maar kan (veel aanwijzingen dat er geknoeid is met de blackboxes).
  zondag 4 mei 2014 @ 23:21:15 #16
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_139571652
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 16:26 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Van die dergelijke posts die ik hier wel eens neerzet (zoals met dat 747SP verhaal hierboven); zijn er überhaupt mensen hier die dat interessant vinden of is het maar meer een uitlaat voor mijn eigen interesse?
M.a.w.; mee doorgaan met posten van dergelijke dingen of maar mee stoppen?
Ik lees het ook, ga door zou ik zeggen.
pi_139580537
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 16:26 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik vind hem gaaf. Was overigens een een record-setting vliegtuig.
Ook lekker simpel; haal gewoon een stuk van een 747 af :7

Van die dergelijke posts die ik hier wel eens neerzet (zoals met dat 747SP verhaal hierboven); zijn er überhaupt mensen hier die dat interessant vinden of is het maar meer een uitlaat voor mijn eigen interesse?
M.a.w.; mee doorgaan met posten van dergelijke dingen of maar mee stoppen?
lekker doorgaan!
  maandag 5 mei 2014 @ 12:25:38 #18
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_139580554
Ik lees ook alles met interesse!
  dinsdag 6 mei 2014 @ 01:22:18 #19
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_139608913
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 16:26 schreef Iemand91 het volgende:

Van die dergelijke posts die ik hier wel eens neerzet (zoals met dat 747SP verhaal hierboven); zijn er überhaupt mensen hier die dat interessant vinden of is het maar meer een uitlaat voor mijn eigen interesse?
M.a.w.; mee doorgaan met posten van dergelijke dingen of maar mee stoppen?
Je posts worden (ook) door mij erg gewaardeerd!
Tics van je petten.
pi_139610528
Ik ook ja!
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_139617748
Ok, ik zal doorgaan. *;
Leuk om te horen in ieder geval. :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 23:02 schreef Iemand91 het volgende:
*O* Dames (?) en heren; mag ik u presenteren: de 1500e Boeing 747! *O*

45 jaar en nét geen 7 maanden na de eerste 747 (30 september 1969) rolt deze 747 op 24 april de assembly line af...




En het heeft een kleurtje gekregen:



Tenzij er nog een sticker opkomt niets speciaals aangedaan dus. Toch wel jammer/raar...
  dinsdag 6 mei 2014 @ 15:00:31 #22
62913 Blik
The one and Only!
pi_139620078
wat saai zeg :|
  dinsdag 6 mei 2014 @ 23:11:11 #23
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_139646282
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:55 schreef Iemand91 het volgende:
Tenzij er nog een sticker opkomt niets speciaals aangedaan dus. Toch wel jammer/raar...
Er zit nog een sticker op waar normaal gesproken lufthansa.com staat (boven de registratie). lufthansa.com zou helemaal verdwijnen van de livery en de sticker is ook korter dan de ruimte die lufthansa.com zou innemen. Misschien dat daar iets onder komt?
pi_139647658
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:11 schreef OEM het volgende:
Er zit nog een sticker op waar normaal gesproken lufthansa.com staat (boven de registratie). lufthansa.com zou helemaal verdwijnen van de livery en de sticker is ook korter dan de ruimte die lufthansa.com zou innemen. Misschien dat daar iets onder komt?
Zoiets wordt inderdaad genoemd.
Komt vast wel iets; op andere kisten die #zoveel waren, staan ook stickers/o.i.d. om dat aan te geven, lijkt me heel stug dat ze dat op de 1500e 747 niet zouden doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 06-05-2014 23:44:40 ]
pi_139647931
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 16:26 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik vind hem gaaf. Was overigens een een record-setting vliegtuig.
Ook lekker simpel; haal gewoon een stuk van een 747 af :7

Van die dergelijke posts die ik hier wel eens neerzet (zoals met dat 747SP verhaal hierboven); zijn er überhaupt mensen hier die dat interessant vinden of is het maar meer een uitlaat voor mijn eigen interesse?
M.a.w.; mee doorgaan met posten van dergelijke dingen of maar mee stoppen?
Doorgaan! Ik lees ze ook altijd met veel plezier. Ben niet zo'n vliegtuig diehard maar als er nieuwe posts zijn in dit topic lees ik ze altijd.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')