Het is ook wel heel uitzichtloos. Vorige week nog een gifgasaanval en geen enkel zicht op een oplossing.quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:26 schreef Jian het volgende:
[..]
Jah, ik heb in NWS nog een tijdje gebaggerd in het Syrië topic, maar toen was het nog spannend, doet ie het of doet ie het niet....... Nu hebben we Utopia en deze SC
Precies wat die Yankees willen een instabiele situatie en geen sterk regiem van welke kant ook ... hun typische verdeel en heers politiek van de laatste jaren.quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is ook wel heel uitzichtloos. Vorige week nog een gifgasaanval en geen enkel zicht op een oplossing.
De Amerikanen doen toch niet zo veel? Niemand weet hoe deze situatie op te lossen.quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:35 schreef Jian het volgende:
[..]
Precies wat die Yankees willen een instabiele situatie en geen sterk regiem van welke kant ook ... hun typische verdeel en heers politiek van de laatste jaren.
Pro Assad ?quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:33 schreef mootie het volgende:
Mijn moeders buren zijn Syriërs, wel al jaren in Duitsland, maar haar ouders wonen er nog wel. Broers, zussen.
Echt heel treurig, contact opnemen is bijna niet mogelijk.
Die Amerikanen hebben al genoeg gedaan of dacht je dat die rebellen op eigen houtje voor een dergelijke status quo hadden kunnen zorgen.quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:36 schreef Disana het volgende:
[..]
De Amerikanen doen toch niet zo veel? Niemand weet hoe deze situatie op te lossen.
Volgens mij moet je daarvoor bij de Arabieren zijn. Maar ik heb de wijsheid niet in pacht hoor, wie weet wat voor machinaties er achter de schermen plaatsvinden.quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:39 schreef Jian het volgende:
[..]
Die Amerikanen hebben al genoeg gedaan of dacht je dat die rebellen op eigen houtje voor een dergelijke status quo hadden kunnen zorgen.
Nein, tenminste, ik heb ze al een tijd niet meer echt gesproken. Laatste keer in november. Toen waren ze klaar met alle partijen en groepjes en gardes.quote:
Zelfs de discussie daarover is uitzichtloos, maar de Amerikanen hebben uit eigen belang natuurlijk nooit behoefte gehad aan een stabiel regime van Assad en rust in Syrië, gezien de goede betrekkingen die Assad had/heeft met Iran en Hezbollah.quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Volgens mij moet je daarvoor bij de Arabieren zijn. Maar ik heb de wijsheid niet in pacht hoor, wie weet wat voor machinaties er achter de schermen plaatsvinden.
De VS hebben volgens mij ook geen belang bij de onrust in de omliggende landen die de vluchtelingen op moeten vangen. En mij lijkt dat er ook de angst is dat de extremisten aan de andere kant de overhand krijgen en er een tweede Irak ontstaat.quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:45 schreef Jian het volgende:
[..]
Zelfs de discussie daarover is uitzichtloos, maar de Amerikanen hebben uit eigen belang natuurlijk nooit behoefte gehad aan een stabiel regime van Assad en rust in Syrië, gezien de goede betrekkingen die Assad had/heeft met Iran en Hezbollah.
Ik vroeg het omdat ik ook een aantal Syrische mensen ken en die zijn stuk voor stuk van mening dat de situatie onder Assad weliswaar niet ideaal was, maar vele malen beter dan die nu is of zal worden onder de "rebellen"quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:40 schreef mootie het volgende:
[..]
Nein, tenminste, ik heb ze al een tijd niet meer echt gesproken. Laatste keer in november. Toen waren ze klaar met alle partijen en groepjes en gardes.
En daarom zijn ze dan ook het meest gebaat bij instabiliteit en een status quo. Geen Assad als stabiele bondgenoot van Iran en Hezbollah en geen extremistisch (moslim) regime.quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:49 schreef Disana het volgende:
[..]
De VS hebben volgens mij ook geen belang bij de onrust in de omliggende landen die de vluchtelingen op moeten vangen. En mij lijkt dat er ook de angst is dat de extremisten aan de andere kant de overhand krijgen en er een tweede Irak ontstaat.
Valt toch wel meequote:Op donderdag 1 mei 2014 21:34 schreef mootie het volgende:
Oh jezus, wtf is er loos vandaag, alle schuimpjes lopen vrij los en zijn baldadig.
Ik zag vanmorgen weer een aflevering van Future Weapons op Discovery channel.. al die nieuwe kill troep is louter en alleen gebaseerd op Irak, Syrië en Afghanistan, natuurlijk moet en nergens vrede komen, er is méga veel nieuw oorlogs speelgoed uit te proberen..quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:45 schreef Jian het volgende:
[..]
Zelfs de discussie daarover is uitzichtloos, maar de Amerikanen hebben uit eigen belang natuurlijk nooit behoefte gehad aan een stabiel regime van Assad en rust in Syrië, gezien de goede betrekkingen die Assad had/heeft met Iran en Hezbollah.
Het is haast niet voor te stellenquote:Op donderdag 1 mei 2014 21:49 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik vroeg het omdat ik ook een aantal Syrische mensen ken en die zijn stuk voor stuk van mening dat de situatie onder Assad weliswaar niet ideaal was, maar vele malen beter dan die nu is of zal worden onder de "rebellen"
Wat ik er van begrijp is dat het leven vroeger, zo'n 30 jaar terug echt fantastisch was. Daar zijn ze echt lyrisch over, het was een chique bedoening. Mensen netjes verzorgd, goed gekleed, elke week kappertje etc. Zo westers als de pest.quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:49 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik vroeg het omdat ik ook een aantal Syrische mensen ken en die zijn stuk voor stuk van mening dat de situatie onder Assad weliswaar niet ideaal was, maar vele malen beter dan die nu is of zal worden onder de "rebellen"
Waarom niet, Assad is naar mijn mening geen ongeleid projectiel, maar een intelligente man waar wel wat aan mankeert maar die het met Syrië op zijn manier het beste voor had/heeft. Ik zeg dus niet dat er niets aan hem mankeert, maar sommige idiote verhalen over zijn handelen zijn pure propaganda.quote:
quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:58 schreef Jian het volgende:
[..]
Waarom niet, Assad is naar mijn mening geen ongeleid projectiel, maar een intelligente man waar wel wat aan mankeert maar die het met Syrië op zijn manier het beste voor had/heeft. Ik zeg dus niet dat er niets aan hem mankeert, maar sommige idiote verhalen over zijn handelen zijn pure propaganda.
De situatie nuquote:Op donderdag 1 mei 2014 21:58 schreef Jian het volgende:
[..]
Waarom niet, Assad is naar mijn mening geen ongeleid projectiel, maar een intelligente man waar wel wat aan mankeert maar die het met Syrië op zijn manier het beste voor had/heeft. Ik zeg dus niet dat er niets aan hem mankeert, maar sommige idiote verhalen over zijn handelen zijn pure propaganda.
Ja, die is schrijnend, maar lees maar eens over wat Assad tot 2012 nu precies heeft gedaan en vertel mij dan eens wat hij zo verschrikkelijk verkeerd heeft gedaan. Die zogenaamde Arabische lente (gedreven door wat?) heeft de hele zooi in landen als Egypte ontwricht en Assad had daar geen zin in, ......... de Amerikanen wel.quote:
Als ik het zou weten krijg ik de nobel prijs.quote:Op donderdag 1 mei 2014 22:03 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, die is schrijnend, maar lees maar eens over wat Assad tot 2012 nu precies heeft gedaan en vertel mij dan eens wat hij zo verschrikkelijk verkeerd heeft gedaan. Die zogenaamde Arabische lente (gedreven door wat?) heeft de hele zooi in landen als Egypte ontwricht en Assad had daar geen zin in, ......... de Amerikanen wel.
quote:Op donderdag 1 mei 2014 22:03 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, die is schrijnend, maar lees maar eens over wat Assad tot 2012 nu precies heeft gedaan en vertel mij dan eens wat hij zo verschrikkelijk verkeerd heeft gedaan. Die zogenaamde Arabische lente (gedreven door wat?) heeft de hele zooi in landen als Egypte ontwricht en Assad had daar geen zin in, ......... de Amerikanen wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |