abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139454468
Hoi hoi mensen!
Ik ben deze week begonnen aan het renoveren van de trappen hier in huis.
Aangezien er nog paarse vloerbedekking ( ;( ) op lag van de oude bewoners heb ik besloten dat die rotzooi er onderhand wel eens af mag :D
Ik maak mijn ouders er ook nog eens blij mee want die ergerden zich kapot aan de vieze paarse vloerbedekking.
Ik ga de trappen uiteindelijk mooi wit schilderen, met zwarte trapmatjes.

Deze vloerbedekking zat er eerst op (kon geen andere foto vinden waarbij de vloerbedekking duidelijk te zien was sorry :o )
Lelijke rotzooi :')

Het viel ons op hoe makkelijk de vloerbedekking eraf ging. Vriendlief trok een keer en had meteen een hele lap vloerbedekking in zijn handen :')
Na een half uurtje was alles er al af :o

De trap naar beneden. Ik hou mijn hart vast, want hier zit echt heel erg veel lijm op :{

Trap naar de zolder, hier zit gelukkig relatief weinig lijm op:

Ik ben vandaag begonnen met het lijmkrabben van de zoldertrap.
Voor het verwijderen van de tapijtlijm heb ik de tapijtlijmverwijderaar van Eco-Line gebruikt.
Deze was een stuk goedkoper tov de lijmverwijderaar van Alabastine.
Voor een liter Alabastine tapijtlijmverwijderaar zou ik ¤18,99 kwijt zijn, voor die van Eco-Line (750 ml) was ik met korting ¤10,45 kwijt. Zonder korting zou die ¤14,99 kosten.

Even om de testen of het goed werkte had ik eerst een stukje van de eerste traptrede ingesmeerd met de lijmverwijderaar.
Kon na een kwartiertje wachten toch wel flink wat lijm eraf krabben :)

Uiteindelijk ben ik een uur bezig geweest met die ene traptrede. Bleek dat de lijm op sommige stukken enorm hardnekkig was.
Ik ben er zelfs achtergekomen dat de trappen eigenlijk al mooi wit waren. Dus snap niet waarom ze die paarse zooi eropgedaan hebben.

^O^
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  donderdag 1 mei 2014 @ 16:05:54 #2
4540 Scorp.AM
WAT een hel
pi_139454686
goed zo djinnie zet em op!
i have complete faith my indonesian friend!
to ignore the past is to solicit disrespect
to ignore the present is to invite laziness
to ignore the future is to beg for disaster
  Spellchecker donderdag 1 mei 2014 @ 16:17:12 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_139454950
Taut I taw a puddy tat! :D

Zet 'm op met die trappen ^O^
pi_139455228
Sterkte, wij hebben net onze trap gedaan. Hij staat nu te stinken in de grondlak iig.. Wij zijn een dikke maand verder sinds begin (maar lijm was oud en stug, trap ook overigens ;))
pi_139455687
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 16:05 schreef Scorp.AM het volgende:
goed zo djinnie zet em op!
i have complete faith my indonesian friend!
Hihi dankjewel! O+ :*

quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 16:17 schreef maily het volgende:
Taut I taw a puddy tat! :D

Zet 'm op met die trappen ^O^
Jaaa, Liloe O+
Dankjewel :D

quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 16:27 schreef friekin_ het volgende:
Sterkte, wij hebben net onze trap gedaan. Hij staat nu te stinken in de grondlak iig.. Wij zijn een dikke maand verder sinds begin (maar lijm was oud en stug, trap ook overigens ;))
Ja pff..het is een hels karwei. Gelukkig heb ik op dit moment wel genoeg tijd om het allemaal te doen, aangezien ik even tijdelijk moest stoppen met mijn baan.
Dus jullie zijn echt een dikke maand bezig geweest in totaal ??
Oh boy..dan staat me nog wat te wachten :D
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  donderdag 1 mei 2014 @ 17:30:55 #6
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_139457394
Wij hebben het in een goede week gedaan. ;) Dus laat je niet perse in de grond praten.
  donderdag 1 mei 2014 @ 17:32:57 #7
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_139457476
Succes!
  Knikkerking donderdag 1 mei 2014 @ 18:26:38 #8
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_139458875
Veel succes met klussen ^O^
Enne PICCA's als het klaar is... :) *O*
  donderdag 1 mei 2014 @ 18:43:28 #9
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_139459282
En halverwege, en tussendoor, en net voor t einde...

VEEL PICCA'S!!! *O* ~O>
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_139482753
Ik heb precies dezelfde klus in het vooruitzicht. De vloerbedekking is er af maar nu moet de lijm er af gekrabt worden. Hoe en waarmee moet de trap wit geschilderd worden?
  vrijdag 2 mei 2014 @ 11:47:26 #11
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_139482851
Ik krijg trauma's als ik naar die trap kijk _O-

Toen we een jaar of 10 geleden in dit huis trokken stond er op het formulier van de woningbouw dat de trap in matige conditie was, jong en onervaren dat ik was dacht ik dat ik daar iets aan kon doen, ik moest en zou een witte trap hebben. Na weken 2 schuren, bikken, schaven en allerlei oplosmiddelen gesnoven te hebben was de conditie van de trap nog steeds matig.

Daarna de trapbekledingswinkel gebeld en er tapijt over heen laten leggen :@
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_139483534
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 11:44 schreef MarkyB het volgende:
Ik heb precies dezelfde klus in het vooruitzicht. De vloerbedekking is er af maar nu moet de lijm er af gekrabt worden. Hoe en waarmee moet de trap wit geschilderd worden?
Als je alle lijm eraf hebt moet je eerst de trap helemaal schuren.
Daarna grondverf erop, weer schuren, en dan wit schilderen.
Ik heb het geluk dat mijn trap al een witte verflaag heeft dus ik hoef straks alleen maar te schuren om alle lijmresten weg te krijgen en daarna kan ik al gaan schilderen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg goede ervaringen heb met de verf van de Action :) heb ooit een keer een pot verf van de Action gebruikt voor een klein klusproject, en ik was echt positief verrast. Verf dekte netjes en was ook nog eens betaalbaar.
pi_139483614
Hoe bepaal ik de hoeveelheid verf voor een trap? Ik heb 14 treden en halverwege 2x 1m˛.
pi_139483628
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 11:47 schreef Klonk het volgende:
Ik krijg trauma's als ik naar die trap kijk _O-

Toen we een jaar of 10 geleden in dit huis trokken stond er op het formulier van de woningbouw dat de trap in matige conditie was, jong en onervaren dat ik was dacht ik dat ik daar iets aan kon doen, ik moest en zou een witte trap hebben. Na weken 2 schuren, bikken, schaven en allerlei oplosmiddelen gesnoven te hebben was de conditie van de trap nog steeds matig.

Daarna de trapbekledingswinkel gebeld en er tapijt over heen laten leggen :@
Hahahah dat is echt wel heel erg ja _O- maar je hebt iig je best gedaan toch? Waarom heb je besloten om er uiteindelijk tapijt op te leggen?
Ik zit nu toch even tijdelijk zonder werk dus ik heb echt alle tijd. Doe ook echt maar een paar treden per keer, want ik krijg gewoon echt last van de Lijmverwijderaar :o duizelig enz.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 12:16:09 #15
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_139483708
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 12:13 schreef DjinN het volgende:

[..]

Hahahah dat is echt wel heel erg ja _O- maar je hebt iig je best gedaan toch? Waarom heb je besloten om er uiteindelijk tapijt op te leggen?
Ik zit nu toch even tijdelijk zonder werk dus ik heb echt alle tijd. Doe ook echt maar een paar treden per keer, want ik krijg gewoon echt last van de Lijmverwijderaar :o duizelig enz.
Omdat ik na twee weken ploeteren een ontzettend k*thumeur had gekregen en dat was die trap me ook weer niet waard :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_139483732
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 12:12 schreef MarkyB het volgende:
Hoe bepaal ik de hoeveelheid verf voor een trap? Ik heb 14 treden en halverwege 2x 1m˛.
Zou je even op de potten verf moeten kijken.
Ik heb 2 potten van elk 750ml (oftewel 1,5l).
Kan circa 10 vierkante meter per liter per laag schilderen.
Dan zou ik in totaal 15 vierkante meter kunnen schilderen met die twee blikken verf.
pi_139483767
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 12:16 schreef Klonk het volgende:

[..]

Omdat ik na twee weken ploeteren een ontzettend k*thumeur had gekregen en dat was die trap me ook weer niet waard :P
Ah that explains :D
pi_139483769
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 12:17 schreef DjinN het volgende:

[..]

Zou je even op de potten verf moeten kijken.
Ik heb 2 potten van elk 750ml (oftewel 1,5l).
Kan circa 10 vierkante meter per liter per laag schilderen.
Dan zou ik in totaal 15 vierkante meter kunnen schilderen met die twee blikken verf.
Ah oke, dan komt dat ook wel goed. Verf jij de trap helemaal wit en daarna de maantjes erop, of zorg je dat er onder de maantjes iets anders komt zodat de lijm van de maantjes beter hecht? Ben bang dat ik de maantjes er met verf en al vanaf trek.
pi_139483903
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 12:18 schreef MarkyB het volgende:

[..]

Ah oke, dan komt dat ook wel goed. Verf jij de trap helemaal wit en daarna de maantjes erop, of zorg je dat er onder de maantjes iets anders komt zodat de lijm van de maantjes beter hecht? Ben bang dat ik de maantjes er met verf en al vanaf trek.
Ik had gisteren toevallig nog een tip van mijn vader gekregen waarmee ik ook verf bespaar (ik moet namelijk een beetje op mijn budget letten ;) )
De stukken waar de maantjes op komen ga ik natuurlijk niet helemaal verven. Is onnodig en je ziet het toch niet.
Sowieso heb ik maantjes met een zelfklevende laag. En om het allemaal beter te laten hechten gebruik ik daarnaast speciaal dubbelzijdig tape.
pi_139485277
Stoer dat je het durft hoor! Ik zou er niet aan beginnen. Verf van de Action moet je niet willen, even knipperen met je ogen en het is geel.
pi_139485492
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 13:13 schreef usernaamvergeten het volgende:
Stoer dat je het durft hoor! Ik zou er niet aan beginnen. Verf van de Action moet je niet willen, even knipperen met je ogen en het is geel.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nog niks van gemerkt heb :) mijn bureau, salontafel, en muren zijn met verf van de Action gedaan. Verf zit er nu zo'n jaar of 4 op en ziet er nog gewoon goed uit hoor, niet vergeeld ofzo.
Heb jij er wel slechte ervaringen mee dan? En welke verf heb je gebruikt? Hoogglans, satijnglans, muurverf oid?
pi_139485533
Nou, ik doe het je niet na! Ben niet helemaal weg van de vloerbedekking hier, maar ben veel te bang voor wat er onder zit, tis al een oud huis. En het zal sowieso een flinke klus zijn, al die lijm op je foto's... Maar je hebt straks denk ik wel een hele mooie trap! O+
pi_139485572
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 13:20 schreef DjinN het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nog niks van gemerkt heb :) mijn bureau, salontafel, en muren zijn met verf van de Action gedaan. Verf zit er nu zo'n jaar of 4 op en ziet er nog gewoon goed uit hoor, niet vergeeld ofzo.
Heb jij er wel slechte ervaringen mee dan? En welke verf heb je gebruikt? Hoogglans, satijnglans, muurverf oid?
Zijdeglans lak RAL9010, binnen een jaar pisgeel geworden. Is weliswaar in een redelijk donkere gang, maar delen die met andere lak zijn geschilderd zijn beduidend witter.
pi_139485700
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 13:22 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Zijdeglans lak RAL9010, binnen een jaar pisgeel geworden. Is weliswaar in een redelijk donkere gang, maar delen die met andere lak zijn geschilderd zijn beduidend witter.
Wat vreemd. Durf zo niet te zeggen waar dat aan kan liggen :{ Heb het probleem namelijk zelf niet, en heb ook 9010 gebruikt.
pi_139485774
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 13:21 schreef Holyme het volgende:
Nou, ik doe het je niet na! Ben niet helemaal weg van de vloerbedekking hier, maar ben veel te bang voor wat er onder zit, tis al een oud huis. En het zal sowieso een flinke klus zijn, al die lijm op je foto's... Maar je hebt straks denk ik wel een hele mooie trap! O+
Ja, het is echt iets waar je geduld voor moet hebben en waar je echt even de tijd voor moet nemen.
Wat dat betreft ben ik heel geduldig en doe ik het allemaal op mijn dooie gemakje :)
Jep...heel wat lijm idd. De zoldertrap valt nog mee, maar de benedentrap...pfff..
Maar idd! Straks een mooie trap :D Daar doen we het voor!

Weer een trede af btw _O- De derde trede is ingesmeerd met de lijmverwijderaar dus eventjes wachten met krabben :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')