Hihi dankjewel!quote:Op donderdag 1 mei 2014 16:05 schreef Scorp.AM het volgende:
goed zo djinnie zet em op!
i have complete faith my indonesian friend!
Jaaa, Liloequote:Op donderdag 1 mei 2014 16:17 schreef maily het volgende:
Taut I taw a puddy tat!
Zet 'm op met die trappen
Ja pff..het is een hels karwei. Gelukkig heb ik op dit moment wel genoeg tijd om het allemaal te doen, aangezien ik even tijdelijk moest stoppen met mijn baan.quote:Op donderdag 1 mei 2014 16:27 schreef friekin_ het volgende:
Sterkte, wij hebben net onze trap gedaan. Hij staat nu te stinken in de grondlak iig.. Wij zijn een dikke maand verder sinds begin (maar lijm was oud en stug, trap ook overigens)
Als je alle lijm eraf hebt moet je eerst de trap helemaal schuren.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:44 schreef MarkyB het volgende:
Ik heb precies dezelfde klus in het vooruitzicht. De vloerbedekking is er af maar nu moet de lijm er af gekrabt worden. Hoe en waarmee moet de trap wit geschilderd worden?
Hahahah dat is echt wel heel erg jaquote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:47 schreef Klonk het volgende:
Ik krijg trauma's als ik naar die trap kijk
Toen we een jaar of 10 geleden in dit huis trokken stond er op het formulier van de woningbouw dat de trap in matige conditie was, jong en onervaren dat ik was dacht ik dat ik daar iets aan kon doen, ik moest en zou een witte trap hebben. Na weken 2 schuren, bikken, schaven en allerlei oplosmiddelen gesnoven te hebben was de conditie van de trap nog steeds matig.
Daarna de trapbekledingswinkel gebeld en er tapijt over heen laten leggen
Omdat ik na twee weken ploeteren een ontzettend k*thumeur had gekregen en dat was die trap me ook weer niet waardquote:Op vrijdag 2 mei 2014 12:13 schreef DjinN het volgende:
[..]
Hahahah dat is echt wel heel erg jamaar je hebt iig je best gedaan toch? Waarom heb je besloten om er uiteindelijk tapijt op te leggen?
Ik zit nu toch even tijdelijk zonder werk dus ik heb echt alle tijd. Doe ook echt maar een paar treden per keer, want ik krijg gewoon echt last van de Lijmverwijderaarduizelig enz.
Zou je even op de potten verf moeten kijken.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 12:12 schreef MarkyB het volgende:
Hoe bepaal ik de hoeveelheid verf voor een trap? Ik heb 14 treden en halverwege 2x 1m˛.
Ah that explainsquote:Op vrijdag 2 mei 2014 12:16 schreef Klonk het volgende:
[..]
Omdat ik na twee weken ploeteren een ontzettend k*thumeur had gekregen en dat was die trap me ook weer niet waard
Ah oke, dan komt dat ook wel goed. Verf jij de trap helemaal wit en daarna de maantjes erop, of zorg je dat er onder de maantjes iets anders komt zodat de lijm van de maantjes beter hecht? Ben bang dat ik de maantjes er met verf en al vanaf trek.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 12:17 schreef DjinN het volgende:
[..]
Zou je even op de potten verf moeten kijken.
Ik heb 2 potten van elk 750ml (oftewel 1,5l).
Kan circa 10 vierkante meter per liter per laag schilderen.
Dan zou ik in totaal 15 vierkante meter kunnen schilderen met die twee blikken verf.
Ik had gisteren toevallig nog een tip van mijn vader gekregen waarmee ik ook verf bespaar (ik moet namelijk een beetje op mijn budget lettenquote:Op vrijdag 2 mei 2014 12:18 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Ah oke, dan komt dat ook wel goed. Verf jij de trap helemaal wit en daarna de maantjes erop, of zorg je dat er onder de maantjes iets anders komt zodat de lijm van de maantjes beter hecht? Ben bang dat ik de maantjes er met verf en al vanaf trek.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nog niks van gemerkt hebquote:Op vrijdag 2 mei 2014 13:13 schreef usernaamvergeten het volgende:
Stoer dat je het durft hoor! Ik zou er niet aan beginnen. Verf van de Action moet je niet willen, even knipperen met je ogen en het is geel.
Zijdeglans lak RAL9010, binnen een jaar pisgeel geworden. Is weliswaar in een redelijk donkere gang, maar delen die met andere lak zijn geschilderd zijn beduidend witter.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 13:20 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nog niks van gemerkt hebmijn bureau, salontafel, en muren zijn met verf van de Action gedaan. Verf zit er nu zo'n jaar of 4 op en ziet er nog gewoon goed uit hoor, niet vergeeld ofzo.
Heb jij er wel slechte ervaringen mee dan? En welke verf heb je gebruikt? Hoogglans, satijnglans, muurverf oid?
Wat vreemd. Durf zo niet te zeggen waar dat aan kan liggenquote:Op vrijdag 2 mei 2014 13:22 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Zijdeglans lak RAL9010, binnen een jaar pisgeel geworden. Is weliswaar in een redelijk donkere gang, maar delen die met andere lak zijn geschilderd zijn beduidend witter.
Ja, het is echt iets waar je geduld voor moet hebben en waar je echt even de tijd voor moet nemen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 13:21 schreef Holyme het volgende:
Nou, ik doe het je niet na! Ben niet helemaal weg van de vloerbedekking hier, maar ben veel te bang voor wat er onder zit, tis al een oud huis. En het zal sowieso een flinke klus zijn, al die lijm op je foto's... Maar je hebt straks denk ik wel een hele mooie trap!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |