Ik loop voor m'n gevoel vrij rechtop ja. Ademhaling ben ik wel vrij erg op gefocussed, ik merk dat mijn lichaam nog niet echt gewend is aan de inspanning en als ik buiten adem raak wandel ik even 150 meter. Ik adem door neus in en mond uit.quote:Op woensdag 30 april 2014 20:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Klinkt niet echt normaal.
Loop je wel helemaal rechtop?
Hoe haal je adem tijdens het lopen?
Zou het kunnen zijn dat door het ademhalen/inspannen mijn borstkast verder uitzet en inkrimpt dan voorheen en dat het weefsel om de ribben zich daaraan aan het aanpassen is?quote:Op woensdag 30 april 2014 21:00 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
7 km hardlopen is aardig wat als je het niet gewend bent.
Geen flauw idee. Deze klacht nog nooit gehoord, meestal hebben ze last van een blessure aan hun benen als ze zo snel opbouwen.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:08 schreef Silven het volgende:
[..]
Zou het kunnen zijn dat door het ademhalen/inspannen mijn borstkast verder uitzet en inkrimpt dan voorheen en dat het weefsel om de ribben zich daaraan aan het aanpassen is?
Je moet zo lopen dat je niet eens buiten adem komt.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:06 schreef Silven het volgende:
[..]
Ik loop voor m'n gevoel vrij rechtop ja. Ademhaling ben ik wel vrij erg op gefocussed, ik merk dat mijn lichaam nog niet echt gewend is aan de inspanning en als ik buiten adem raak wandel ik even 150 meter. Ik adem door neus in en mond uit.
Misschien heb ik een rare definitie van buiten adem ofzo maar als ik me langdurig inspan en blijf inspannen ga ik steeds sneller ademen, of bedoel je dat ik dan gas terug moet nemen? Ik heb dat namelijk op een redelijk rustig tempo al maar ik denk dat dat komt doordat ik pas begonnen ben...quote:Op woensdag 30 april 2014 21:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Je moet zo lopen dat je niet eens buiten adem komt.
Ja je kraakbeen en spierweefsel moeten even wennen aan het uitzetten van je longen/borstkas.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:08 schreef Silven het volgende:
[..]
Zou het kunnen zijn dat door het ademhalen/inspannen mijn borstkast verder uitzet en inkrimpt dan voorheen en dat het weefsel om de ribben zich daaraan aan het aanpassen is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |