abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139426567
Beste fokkers,

Sinds 2 weken ben ik aan mijn conditie aan het werken dmv hardlopen. Zojuist terugrkomen van een ronde van 7KM en voel nu pijn aan mijn onderste ribben over de gehele breedte. Als ik erop druk voelt het als spierpijn. Het is niet de soort pijn als de steken die je tijdens het rennen soms krijgt.

Iemand enig idee of dit normaal is of wat het veroorzaakt?

Groetjens!!!
pi_139427407
Klinkt niet echt normaal.
Loop je wel helemaal rechtop?
Hoe haal je adem tijdens het lopen?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_139427662
7 km hardlopen is aardig wat als je het niet gewend bent.
pi_139428054
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 20:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Klinkt niet echt normaal.
Loop je wel helemaal rechtop?
Hoe haal je adem tijdens het lopen?
Ik loop voor m'n gevoel vrij rechtop ja. Ademhaling ben ik wel vrij erg op gefocussed, ik merk dat mijn lichaam nog niet echt gewend is aan de inspanning en als ik buiten adem raak wandel ik even 150 meter. Ik adem door neus in en mond uit.
pi_139428196
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:00 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
7 km hardlopen is aardig wat als je het niet gewend bent.
Zou het kunnen zijn dat door het ademhalen/inspannen mijn borstkast verder uitzet en inkrimpt dan voorheen en dat het weefsel om de ribben zich daaraan aan het aanpassen is?
pi_139429631
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:08 schreef Silven het volgende:

[..]

Zou het kunnen zijn dat door het ademhalen/inspannen mijn borstkast verder uitzet en inkrimpt dan voorheen en dat het weefsel om de ribben zich daaraan aan het aanpassen is?
Geen flauw idee. Deze klacht nog nooit gehoord, meestal hebben ze last van een blessure aan hun benen als ze zo snel opbouwen.
pi_139430004
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:06 schreef Silven het volgende:

[..]

Ik loop voor m'n gevoel vrij rechtop ja. Ademhaling ben ik wel vrij erg op gefocussed, ik merk dat mijn lichaam nog niet echt gewend is aan de inspanning en als ik buiten adem raak wandel ik even 150 meter. Ik adem door neus in en mond uit.
Je moet zo lopen dat je niet eens buiten adem komt.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_139430741
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Je moet zo lopen dat je niet eens buiten adem komt.
Misschien heb ik een rare definitie van buiten adem ofzo maar als ik me langdurig inspan en blijf inspannen ga ik steeds sneller ademen, of bedoel je dat ik dan gas terug moet nemen? Ik heb dat namelijk op een redelijk rustig tempo al maar ik denk dat dat komt doordat ik pas begonnen ben...
pi_139441457
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:08 schreef Silven het volgende:

[..]

Ja je kraakbeen en spierweefsel moeten even wennen aan het uitzetten van je longen/borstkas.
No biggie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')