quote:
Op woensdag 30 april 2014 22:40 schreef Draailamp het volgende:Een kat is natuurlijk heel nieuwsgierig aangelegd. Zij ook zeker, ook binnenshuis.
Dus als dan de deur wat langer op een kier staat of er wordt aan het slot gerammelt van buiten cq niet snel naar binnen, dan snap ik best dat het verleidelijk is.
Van buiten naar binnen is ook het meest risicovol. Het is nl niet dat als je van binnen naar buiten gaat ze een sprintje naar de deur maakt.
Hoe merk je als een kat echt naar buiten wilt? En gebeurd dit ook bij binnenkatten van jongs af aan, of is dat meest bij buitenkatten die je binnen zet?
Mwah, Sterre niet eigenlijk. Wellicht komt het omdat ze niet beter weet en eigenlijk al haar hele leven binnen zit
Ze interesseert zich meer voor speeltjes, eten, kartonnen doosjes, en haar stoel in de keuken

Voor het raam zit ze wel graag, maar als het raam op een kiertje staat doet ze er niets mee.
Pas geleden moest ik de voordeur open doen, en door de wind ging de kamerdeur open. Ik had het niet door en stond met diegene aan de deur te praten.
Ineenkeer zegt diegene "Heej Sterre!" en kijkt naar mijn voeten.
Zit mevrouw doodleuk naast mijn voeten te zitten en heel rustig rond te kijken

Schijnbaar zat ze daar al een dikke 5 minuten ofzo
Als een kat echt naar buiten wil zal ze/hij het zeker laten merken. Krabben aan de deuren, snel richting de deur sprinten zodra die open gaat. Kortom: gewoon zeuren.
En denk dat het ook wel degelijk verschil maakt op welke leeftijd je hem een binnenkat maakt.
Liloe was 2 toen we hem kregen en was daarvoor altijd buiten *hij was niet voor niks een poot kwijtgeraakt*. De 6 jaar dat we hem daarna hadden hebben we vaak op moeten letten dat ie niet naar buiten rende zodra de voordeur openging

Rende ie keihard de trap af en voor je het wist zat ie al bij de voordeur.
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"