NU is het duidelijkquote:Op dinsdag 13 mei 2014 00:05 schreef Norrage het volgende:
Ik zei dat ik het interessant vond dat de geitjes scene al in de serie zat, nu. Terwijl het in het boek pas in boek 5 voorkomt. En daar is het slechts 1 scene, waarin er naast een geit ook een kind doodgaat. Ik vroeg me dus af, of die scene in de serie ook nog gaat komen, (of dat ze dat te grof vinden). En ik dacht bij de scene nu in de serie ook steeds dat ze dan dat kind zouden laten zien, wat niet gebeurde. En toen stelde ik mezelf de vraag: "komt er nog een 2e scene maar dan met een kind" of "doen ze die scene met het kind gewoon niet omdat dat te grof is"
Lijkt me toch wel duidelijk? Het wordt nu wel steeds onduidelijker.....lol
Ik vond het vooral opvallend ten opzichte van het boek dat de vader van Hizdar blijkbaar aan het kruis genageld is. Dat geeft hem dus veel meer reden om Dany vanaf het begin te haten.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:57 schreef Zhenar het volgende:
Wat mij opviel was dat Hizdar zo anders werd neergezet. In het boek is het vanaf het begin een onwijze glijer, maar wel eentje die wat grapjes maakt enzo. Dit was meer een emo-Hizdar. Al dacht ik wel even dat hij meteen over de fighting pits zou beginnen toen hij het over de Mereneese tradities had, maar zelfs toen bedoelde hij het begraven van hun dode familieleden.
Maar wel sterke manier om te laten zien dat Dany niet altijd zo righteous moet zijn. En misschien dat ze Hizdar wat sympathieker willen maken in plaats van de onbetrouwbare sufkut die hij vanaf zijn eerste pagina in het boek is?
Saillant detail vond ik dat hij het over de Temple of the Green(?) Graces had. Ik denk namelijk dat de Green Grace uiteindelijk de Harpy blijkt te zijn die met Hizdar samenspant om zich van Dany te ontdoen. Zouden ze dit erin gedaan hebben om alvast een (vage) link tussen de twee te leggen, of zoek ik er nu teveel achter?
De Ramsay -Theon scene had er lastig kunnen zijn zonder de reddingspoging.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 07:10 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Ik vond het idee van de Asha reddingspoging niet eens zo heel slecht, gaf ze ook de mogelijkheid om Theon zijn staat van zijn te benadrukken. De uitvoering was alleen jammerlijk afgeraffeld. De Ramsay -Theon scene was zoveel sterker. Daarnaast is de Dreadfort niet via rivieren die aan de westkust monden te bereiken, maar dat zal wel alleen mij opvallen.
De andere aanpassingen waren wel prima.
Hebben we toch al gezien met "Bran" en z'n broertje in Winterfellquote:Op dinsdag 13 mei 2014 00:08 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
NU is het duidelijkDankje.
Ik denk dat een dood verbrand kind wel meevalt in GoT landWe've seen worse..
Zou best nog kunnen, dat ze er nog een scène bij plakken, leuke wending ook wel voor die boer. 3x de waarde van z'n kind
En ondertussen de Vale afzijdig houden. Het neutraal blijven in de oorlog tussen het Noorden en de kroon zou ook wel eens door Littlefinger ingefluisterd kunnen zijn.quote:Op donderdag 8 mei 2014 16:02 schreef Young_David het volgende:
[..]
Klinkt ook wel als een bewuste actie van Littlefinger om de Iron Throne en de Iron Bank tegen elkaar uit te spelen en op tijd te vertrekken.
Och ja, die bungelende zwarte lijkjesquote:Op dinsdag 13 mei 2014 08:24 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Hebben we toch al gezien met "Bran" en z'n broertje in WinterfellNiets nieuws onder de zon!
Niet doorhebben dat Jaime zwaar gehandicapt isquote:Op dinsdag 13 mei 2014 10:51 schreef Jivis het volgende:
Iedereen in het serie-topic die denkt dat Jaime de champion wordt.
Er werd toen wel gezegd dat het redelijk vaak voorkwam dat Dany schadevergoeding aan herders moest betalen omdat de draken regelmatig een hap uit de kudde namen en dat mensen daar een beetje geïrriteerd door begonnen te raken.quote:Op maandag 12 mei 2014 23:35 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nee. Het gebeurt in boek 5, en daar hebben ze het aan het einde van een van de eerste hoofdstukken over de botten van een kind. Jij zegt dat er nog een andere scene is met alleen een geit, maar ik kan me maar 1 scene herinneren uit het hele boek waarin zo'n scene voorkomt...en daar was het echt een kind. Dus wellicht was ik nog een scene (een opbouw zoals nu in serie (boek 5 dus) ) uit boek 3 vergeten ofzo?
In de serie krijg je inderdaad een veel positiever beeld over Dany.quote:Op maandag 12 mei 2014 23:19 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ik vind overigens dat ze Dany wel behoorlijk daadkrachtig en positief over laten komen.
Nou ja, er kan veel. Maar ze hebben Dany in de serie wel ouder gemaakt zodat de verkrachtingscene in seizoen 1 niet té grog werd. Gelukkig zijn er wel grenzen.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 12:21 schreef El_Grando101 het volgende:
GoT is nou niet een serie die waar te grof in bestaat lijkt mij.
Het leek een kind, maar de adviseurs speculeerden dat hij gewoon geiten had geroosterd om bij Dany te kunnen klagen. Dacht ik.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 12:21 schreef El_Grando101 het volgende:
Ik dacht het zelfde, maar in het boek was het toch nog onduidelijk of het echt om een kind ging toch? Tijdje geleden al weer dat is ze gelezen heb.
GoT is nou niet een serie die waar te grof in bestaat lijkt mij.
Hopelijk ep 9 of 10.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:06 schreef siddha het volgende:
Wanneer gaat Tyrion zijn vader eigenlijk vermoorden?
Dus het wordt de einde van serie 4?quote:
Ik lees altijd fantasy series pas als ze klaar zijn maar misschien moet ik hierin een uitzondering maken want het laatste deel komt volgens mij pas in 2017 uitquote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:28 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik hoop het wel.. Het zou flink zuur zijn als we hier nóg een seizoen op moeten wachten
Dat is óók nog maar de vraagquote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:30 schreef siddha het volgende:
[..]
Ik lees altijd fantasy series pas als ze klaar zijn maar misschien moet ik hierin een uitzondering maken want het laatste deel komt volgens mij pas in 2017 uit
Wanneer zal deel 7 op zijn vroegst dan verschijnen, als het niet volgend jaar is? en ja het is juist intrigerend dat er uiteindelijk 2 verhaal lijnen ontstaan nl de boeken en de tv serie, uniek (als je dan de comics niet mee telt)quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:34 schreef Dale__Cooper het volgende:
De dood van Tywin zal de laatste aflevering zijn.
Verder is het nog steeds niet duidelijk wanneer boek 6 van de 7 verschijnt. In ieder geval niet dit jaar. Het einde van het verhaal gaat dus via de serie bekend worden en niet via de boeken, erg jammer.
Deel 6 staat volgens mij eind 2015 op de planning nu, maar dat kan weer verschoven worden. Er zitten altijd jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren tussen zijn boeken. Als de serie voor 2020 af is, is dat al snelquote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:08 schreef siddha het volgende:
[..]
Wanneer zal deel 7 op zijn vroegst dan verschijnen, als het niet volgend jaar is? en ja het is juist intrigerend dat er uiteindelijk 2 verhaal lijnen ontstaan nl de boeken en de tv serie, uniek (als je dan de comics niet mee telt)
De serie wordt 7 of 8 seizoenen. Dat wordt dus begin 2017/2018, waarbij het filmen vaak al de zomer daarvoor gebeurt. Ik denk dat we blij mogen zijn als boek 6 nog in in 2015 uitkomt. Boek 3 was er in 2000, boek 4: 2005, boek 5: 2011, boek 6: 2015? ... dan kun je wel verwachten dat boek 7 niet in 2017 klaar is.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:08 schreef siddha het volgende:
[..]
Wanneer zal deel 7 op zijn vroegst dan verschijnen, als het niet volgend jaar is? en ja het is juist intrigerend dat er uiteindelijk 2 verhaal lijnen ontstaan nl de boeken en de tv serie, uniek (als je dan de comics niet mee telt)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |