abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139713769
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:20 schreef Poesopstokje het volgende:
[ afbeelding ]

Ik postte deze net in't andere topic.
Is er al in de serie verwezen naar Jorah en z'n lijntjes met Varys? Ik kan het me niet herinneren namelijk :@
Dat wel, alleen niet bekend bij Dany volgens mij.
pi_139713987
quote:
11s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:06 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Dat wel, alleen niet bekend bij Dany volgens mij.
Maar wel bekend bij de kijker? Weet je nog hoe ze het in beeld hebben gebracht?
pi_139714444
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:09 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Maar wel bekend bij de kijker? Weet je nog hoe ze het in beeld hebben gebracht?
Impliciet, Varys vertelde aan de council dat het Jorah was die hem had verteld dat Dany zwanger was.

Ned vertrouwde dat meteen niet, omdat hij degene was waar Jorah voor was gevlucht.
pi_139718032
quote:
11s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:15 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Impliciet, Varys vertelde aan de council dat het Jorah was die hem had verteld dat Dany zwanger was.

Ned vertrouwde dat meteen niet, omdat hij degene was waar Jorah voor was gevlucht.
Ja dat was ik alweer vergeten dus :@ Ik denk ook niet dat veel kijkers zoiets onthouden hebben, als het zo subtiel verteld is.
pi_139718465
Ja in het eerste seizoen al, dan wil Bobby B dat Dany dood gaat.
pi_139731511
quote:
11s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:15 schreef eQuaL het volgende:

ook krijgt Jorah in het eerste seizoen een brief van varys dat hij terug mag komen naar westeros. (vlak voor die vergiftigings poging met de wijn)
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_139867035
Die scene met Asha in het Dreadfort, man, man ... Als dat het niveau wordt Benioff en Weiss de komende jaren. Vond vorige week die scene met Hodor ook al wat pathetisch hebben.
  maandag 12 mei 2014 @ 15:25:51 #133
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_139868115
Ja, als die boek 6 en 7 moeten gaan verfilmen zonder boek dan wordt het een triest zooitje.
pi_139868299
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 14:52 schreef Dale__Cooper het volgende:
Die scene met Asha in het Dreadfort, man, man ... Als dat het niveau wordt Benioff en Weiss de komende jaren. Vond vorige week die scene met Hodor ook al wat pathetisch hebben.
Ze zakken echt diep door het ijs als ze van het verhaal afwijken.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_139869646
Ik begrijp dat die scène ook zelfbedacht is?
Ik ben nog niet bij met de boeken, wbt Theon/Asha.

Volgende week Lysa door de Moon Door *O*
pi_139872471
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:13 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik begrijp dat die scène ook zelfbedacht is?
Ik ben nog niet bij met de boeken, wbt Theon/Asha.

Volgende week Lysa door de Moon Door *O*
Ja, die volledige actie komt niet voor in de boeken. En ik denk dat Lysa pas in de tiende aflevering gaat 'vliegen'.
pi_139872533
De dingen die HBO zelf bedenkt zijn echt te triest voor woorden _O-
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_139872571
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 17:26 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Ja, die volledige actie komt niet voor in de boeken. En ik denk dat Lysa pas in de tiende aflevering gaat 'vliegen'.
De preview laat zien dat Lysa Sansa er bovenhoudt, en in het boek was dat 5min voordat Lysa dr zelf doorheen flikkerde. Dus ik hou echt wel hoop voor volgende week *O*
pi_139872863
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 17:29 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

De preview laat zien dat Lysa Sansa er bovenhoudt, en in het boek was dat 5min voordat Lysa dr zelf doorheen flikkerde. Dus ik hou echt wel hoop voor volgende week *O*
kan ook zijn dat ze haar er weer ff bovenhoudt omdat ze weer denkt dat Sansa bezig is met haar man :p

Verder wel redelijke bazenaflevering, al had dat deel van Asha er net zo goed niet in kunnen zitten. Vond dat deel van Stannis ook vrij onduidelijk. wanneer gaat die man nu eindelijk eens naar het noorden?

En gelukkig hebben ze het deel over tyrion wel redelijk gedaan zoals het boek. Jammer dat Oberyn er al zo snel weer uitvliegt.
pi_139872936
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 17:37 schreef THEALPHA het volgende:

[..]

kan ook zijn dat ze haar er weer ff bovenhoudt omdat ze weer denkt dat Sansa bezig is met haar man :p

Verder wel redelijke bazenaflevering, al had dat deel van Asha er net zo goed niet in kunnen zitten. Vond dat deel van Stannis ook vrij onduidelijk. wanneer gaat die man nu eindelijk eens naar het noorden?

En gelukkig hebben ze het deel over tyrion wel redelijk gedaan zoals het boek. Jammer dat Oberyn er al zo snel weer uitvliegt.
In het boek was het net als in de preview -> Sansa met dr Winterfell sneeuwkasteel, Petyr die haar aanrand, Lysa die dat ziet, Lysa die woest op Sansa wordt en haar bedreigd met de Moon Door.
En in het boek vliegt ze er daarna zelf uit. Dus ik mag aannemen dat ze dat ook echt zo gaan doen, vooral om dat de ep naam ook Mockingbird is, wat op Petyr slaat.

Is Stannis bij the Iron Bank geweest in't boek? Voor hun tripje naar the Wall? Of was dat na de tijd?
pi_139872959
Oh ja, Oberyn.. ;( Dat was zo'n beetje het enige wat ik mezelf niet had laten spoileren, dus dat kwam ook vies hard aan. Zal ook een flinke schok voor de kijkers zijn!
pi_139873071
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 17:39 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

In het boek was het net als in de preview -> Sansa met dr Winterfell sneeuwkasteel, Petyr die haar aanrand, Lysa die dat ziet, Lysa die woest op Sansa wordt en haar bedreigd met de Moon Door.
En in het boek vliegt ze er daarna zelf uit. Dus ik mag aannemen dat ze dat ook echt zo gaan doen, vooral om dat de ep naam ook Mockingbird is, wat op Petyr slaat.

Is Stannis bij the Iron Bank geweest in't boek? Voor hun tripje naar the Wall? Of was dat na de tijd?
Volgens mij was iemand van de bank naar Davos toegekomen, dus andersom, maar weet het niet helemaal meer.

en sorry voor die spoiler, ging ervan uit dat je dat wist
pi_139873382
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 17:45 schreef THEALPHA het volgende:

[..]

Volgens mij was iemand van de bank naar Davos toegekomen, dus andersom, maar weet het niet helemaal meer.

en sorry voor die spoiler, ging ervan uit dat je dat wist
Nee, toen ik het las in het boek, wist ik niet dat Oberyn het niet zou overleven ;)
pi_139884039
Ik vond de laatste ep geweldig, en ik vind dat ze de bekendmaking dat Oberyn maar al te graag voor Tyrion wil championnen er ook maar meteen in hadden moeten gooien. Dan was het een driedubbele overtreffende trap climax geweest, en had ik echt helemaal wtf gezeten, ondanks dat ik precies wist wat er ging gebeuren. Oberyn zijn verhaallijn is nu zo makkelijk gespoiled, je weet nu precies, zelfs als je niet gespoiled bent, wat er nu gaat gebeuren....Tenminste dat lijkt me. Ten eerste door die fucking kut previews, ten tweede door de titel van de 8e ep, en ten derde door het gespeculeer in de topics. Nu zou de shock gewoon geniaal geweest zijn :D

Maar beste aflevering van de serie wat mij betreft. Op het stukje met Yara na, dan. :')

Vond het Dany stuk ook goed trouwens. Leuk en goed om te zien dat ze gewoon in sneltreinvaart door dat verhaal heengaan, en die scene met de draak en wat er dan gaat komen is erg sterk. Ik was echt benieuwd of die pa nu al met zijn verbrande kindje zou komen.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_139884190
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2014 21:49 schreef Norrage het volgende:
Ik vond de laatste ep geweldig, en ik vind dat ze de bekendmaking dat Oberyn maar al te graag voor Tyrion wil championnen er ook maar meteen in hadden moeten gooien. Dan was het een driedubbele overtreffende trap climax geweest, en had ik echt helemaal wtf gezeten, ondanks dat ik precies wist wat er ging gebeuren. Oberyn zijn verhaallijn is nu zo makkelijk gespoiled, je weet nu precies, zelfs als je niet gespoiled bent, wat er nu gaat gebeuren....Tenminste dat lijkt me. Ten eerste door die fucking kut previews, ten tweede door de titel van de 8e ep, en ten derde door het gespeculeer in de topics. Nu zou de shock gewoon geniaal geweest zijn :D

Maar beste aflevering van de serie wat mij betreft. Op het stukje met Yara na, dan. :')
Compleet mee eens :Y Vooral de titel van ep8 geeft teveel weg.. Ep die pas over 3 weken komt trouwens }:|

Dat stukje van Yara/Asha voegde opzich wel wat toe voor de niet-boeklezer, alleen hadden ze dat einde niet zo beroerd moeten afraffelen, dat ging werkelijk nergens over.
pi_139884228
Dat was een verbrand geitje gelukkig, niet z'n kind ;)
pi_139884487
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 21:52 schreef Poesopstokje het volgende:
Dat was een verbrand geitje gelukkig, niet z'n kind ;)
Nee klopt, ik neem aan dat dit een opbouw is naar wanneer het wel een kind wordt.
  maandag 12 mei 2014 @ 21:57:12 #148
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_139884591
Wat mij opviel was dat Hizdar zo anders werd neergezet. In het boek is het vanaf het begin een onwijze glijer, maar wel eentje die wat grapjes maakt enzo. Dit was meer een emo-Hizdar. Al dacht ik wel even dat hij meteen over de fighting pits zou beginnen toen hij het over de Mereneese tradities had, maar zelfs toen bedoelde hij het begraven van hun dode familieleden.

Maar wel sterke manier om te laten zien dat Dany niet altijd zo righteous moet zijn. En misschien dat ze Hizdar wat sympathieker willen maken in plaats van de onbetrouwbare sufkut die hij vanaf zijn eerste pagina in het boek is?

Saillant detail vond ik dat hij het over de Temple of the Green(?) Graces had. Ik denk namelijk dat de Green Grace uiteindelijk de Harpy blijkt te zijn die met Hizdar samenspant om zich van Dany te ontdoen. Zouden ze dit erin gedaan hebben om alvast een (vage) link tussen de twee te leggen, of zoek ik er nu teveel achter?
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  maandag 12 mei 2014 @ 21:58:37 #149
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_139884681
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2014 21:55 schreef Norrage het volgende:

[..]

Nee klopt, ik neem aan dat dit een opbouw is naar wanneer het wel een kind wordt.
Zal uiteindelijk ook wel dezelfde man zijn. Zou uiteindelijk best tragikomisch zijn als hij een paar afleveringen lang telkens met een hoop schapenbotten komt opdraven en wat geld krijgt en dan uiteindelijk opeens zo is van "ROFLOL DIT IS GEEN SCHAAP DIT IS MIJN KIND!"

Of nou ja, je begrijpt wat ik bedoel ;(
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_139885859
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2014 21:55 schreef Norrage het volgende:

[..]

Is dat boek 5? Zover ben ik nog niet namelijk. Zo wel sneu zijn trouwens. Al vind ik verbrande geitjes erger :@

@ Zhenar; ik snap geen kut van je verhaal :') Boek 5?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')