Dat is boek 5, 100% zeker. Alleen begreep ik de scene in de aflevering gisteren niet helemaal. Of dat nou over alleen geiten ging of dat het de botten van die jongen waren. Wat je hoorde en zag was niet echte duidelijk.quote:Op maandag 12 mei 2014 22:56 schreef drakin het volgende:
Wat er nu speelt is toch nog allemaal nog boek 3? En ik kan me ook helemaal geen kind herinneren als drakenvoer.
Tuurlijk niet, de dood van Tywin is uiterlijk in aflevering 9, en aflevering 10 is dan weer zo'n aflevering waar alles netjes wordt opgezet voor seizoen 5.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:34 schreef Dale__Cooper het volgende:
De dood van Tywin zal de laatste aflevering zijn.
Verder is het nog steeds niet duidelijk wanneer boek 6 van de 7 verschijnt. In ieder geval niet dit jaar. Het einde van het verhaal gaat dus via de serie bekend worden en niet via de boeken, erg jammer.
Ik denk dat aflevering 9 in het teken staat van de aanval op The Wall.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, de dood van Tywin is uiterlijk in aflevering 9, en aflevering 10 is dan weer zo'n aflevering waar alles netjes wordt opgezet voor seizoen 5.
Heb je zin om dit uit te leggen?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:03 schreef TheHappyPrince het volgende:
Ik vind het trouwens maar raar dat de profetie van de Song of Ice and Fire totaal niet aan bod komt in de serie... De komeet is ook al een beetje weggevallen (alleen nog te zien in de trailer)... Moeten ze hier niet eens mee beginnen?
Je post hier wel maar hebt de boeken nog niet gelezen?quote:
Boek4 bijna uit, maar ik hou van duidelijkheid en daarom van ''spoilers''. Ik vond het ook prettig om de serie eerst gezien te hebben voordat ik aan de boeken begon, zo snapte ik het allemaal ook beter.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:15 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Je post hier wel maar hebt de boeken nog niet gelezen?Als je even wacht...
Edit: De Song of Ice and Fire is een duizend jaar oude profetie over een prins: ' He is the prince that was promised, and his is the song of ice and fire.' Wordt volgens mij gezegd in the house of the undying tegen Daenerys. Die komeet over Westeros heeft er ook mee te maken dacht ik (een 'bloedende ster' luidt zijn komst in). In ieder geval is er nog niet veel over bekend, maar aangezien de boekenserie zo heet moet het toch wel belangrijk zijn lijkt me.
Edit2: er zijn speculaties dat Jon en Daenerys samen een zoon (ijs en vuur) zullen krijgen.... maar dat is wel heel vergezocht.
Three Eyed Crow = Brynden Rivers (dacht ik toch)quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:33 schreef Poesopstokje het volgende:
En eventueel de drie-ogige kraai, omdat het een Crow is + hij heeft die ''gaves'' om in de huid van Ghost te kruipen. Of is dát juist ver gezocht?
Aah oké, zover was ik nog niet. Dat van Jon had ik zelf bedachtquote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:45 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Three Eyed Crow = Brynden Rivers (dacht ik toch)
As a youth, he was fostered at Storm's End and served as a page and squire to Lord Renly Baratheon. This was likely the start of their clandestine love affair. Although not widely known, their forbidden relationship is known to various others at court.[4]quote:Op dinsdag 13 mei 2014 20:19 schreef Norrage het volgende:
Ik heb in het boek trouwens nooit gelezen dat Renly (loras) homo zijn. Waar is dat eigenlijk op gebaseerd?
Dat is de gozert waar Bran naar op weg is en hij leert hem door die bomen kijken. Aan het eind van boek 5 is die daar nog.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 20:18 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Aah oké, zover was ik nog niet. Dat van Jon had ik zelf bedacht![]()
Komt Brynden ook nog wat melden? Heb de wiki's gauw gescand, maar kan zo geen belangrijke informatie vinden.
Precies ja. In de boeken heeft hij alles: charisma, uiterlijk, kracht en ook wel wat hersenen. Die scene met Loras en die scene met Marg, beiden waarin hij als een Tyrell bespeeld doetje wordt weggezet staan daar zo recht tegenover. Zo jammer.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 20:50 schreef 2Happy4U het volgende:
Was subtieler gebracht. In het boek was hij een jongere Robert maar was hij toevallig homo. In de serie is het grootste kenmerk van hem dat hij op mannen geilt.
Scene's uit de boeken die zijn geaardheid/relatie bevestigen:quote:Op dinsdag 13 mei 2014 20:19 schreef Norrage het volgende:
Ik heb in het boek trouwens nooit gelezen dat Renly (loras) homo zijn. Waar is dat eigenlijk op gebaseerd?
Daar kan ik me wat bij voorstellenquote:Op dinsdag 13 mei 2014 21:38 schreef Norrage het volgende:
Ik weet inderdaad dat ze het wel steeds hebben over dat "maagd" verhaal van Marg inderdaad. Maar het ligt er gewoon niet bovenop. Zonder de kennis uit de serie had ik het niet herkend in het boek. Sowieso een sterk contrast met de boeken zoals ze het in de serie brengen.
Wat heb je er aan om door een boom te kunnen kijken? Bomen staan stil op 1 plek?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 20:58 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dat is de gozert waar Bran naar op weg is en hij leert hem door die bomen kijken. Aan het eind van boek 5 is die daar nog.
Ja dat is nog niet helemaal duidelijk. Wel dat hij zowel het heden, verleden en de toekomst kan zien door die bomen.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:44 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Wat heb je er aan om door een boom te kunnen kijken? Bomen staan stil op 1 plek?
Echt Bran jonge, sukkeltje
Oké, maar dan nog.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:52 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja dat is nog niet helemaal duidelijk. Wel dat hij zowel het heden, verleden en de toekomst kan zien door die bomen.
Dat van Jon is al wel naar gehint geloof ik, maar of Arya's Braavos avontuur erin komt zal nog spannend wordenquote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:55 schreef TheHappyPrince het volgende:
Ik vraag me ook af hoe veel de serie nog gaat afwijken... Hoop dat ze geen dingen totaal gaan skippen zoals het feit dat Jon ook kan wargen of dat Arya blind wordt etc. etc.
Oh? Heb ik gemist dan, hoe was dat? En als dat laatste niet zo is slaat dat nergens op. Vond het ook al zo raar dat Jeyne Poole of hoe ze ook heet geschrapt is.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:58 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat van Jon is al wel naar gehint geloof ik, maar of Arya's Braavos avontuur erin komt zal nog spannend worden
In de boeken kon ik er ook moeilijk doorheen komen. Wel een plus punt dat hij niet 5 boeken lang Rickon zijn vakantie heeft besproken.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:53 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Oké, maar dan nog.
Ik heb een aversie tegen Bran, vanaf dag 1. Krijg het er ook niet meer uit denk ik. Vertel me maar of ik er nog anders over ga denken na boek 5.
En ik kom niet door de Iron Born stukken heen. Boek 1/2/3 gingen als een speer, en zit nu al weken met boek 4 te klooienquote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:19 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
In de boeken kon ik er ook moeilijk doorheen komen. Wel een plus punt dat hij niet 5 boeken lang Rickon zijn vakantie heeft besproken.
Misschien dat het nog komt in boek 5.. Tot nu toe vind ik het vrij saai en langdradig.quote:
Is je aversie niet ontstaan omdat je een Jaime fan bent?(gezien je avatar)quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:53 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Oké, maar dan nog.
Ik heb een aversie tegen Bran, vanaf dag 1. Krijg het er ook niet meer uit denk ik. Vertel me maar of ik er nog anders over ga denken na boek 5.
Ik denk dat de actrice die Yara speelt een contract had voor dit seizoen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:26 schreef Bijna het volgende:
Hoi!
Al tijden een trouwe GoT-kijker en boekenlezer.
Maar wat ik me nu afvraag: waar sloeg die scène met Yara en Ramsay op?
In de boeken waant Yara Theon toch lange tijd dood en komt ze er veul later pas achter dat Theon nog leeft?
Hm oke. Dan nog vond ik die scène vreemd en afgeraffeldquote:Op woensdag 14 mei 2014 10:53 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik denk dat de actrice die Yara speelt een contract had voor dit seizoen.
Dat komt door de kwaliteit van de producers.quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:56 schreef Bijna het volgende:
[..]
Hm oke. Dan nog vond ik die scène vreemd en afgeraffeld
Dat is toch geen theorie meer? Ik vond het iig zo duidelijk als wat.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:45 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Three Eyed Crow = Brynden Rivers (dacht ik toch)
Nee niet eens, want zo heel veel heeft Bran niet met Jaime te maken, op dat uithetraamgooienincident naquote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:44 schreef siddha het volgende:
[..]
Is je aversie niet ontstaan omdat je een Jaime fan bent?(gezien je avatar)![]()
Dat vind ik eigenlijk bij het gros van het ironborn gedeelte. Behalve aan het begin van seizoen 2 krijg je ze nauwelijks te zien terwijl er best wat potentie daar zit. Ik vind het jammer dat ze zo op de achtergrond raken.quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:56 schreef Bijna het volgende:
[..]
Hm oke. Dan nog vond ik die scène vreemd en afgeraffeld
Hun stukken in de boeken waren erg leuk ja! Zou Balon dit seizoen nog van de brug vallen?quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:57 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk bij het gros van het ironborn gedeelte. Behalve aan het begin van seizoen 2 krijg je ze nauwelijks te zien terwijl er best wat potentie daar zit. Ik vind het jammer dat ze zo op de achtergrond raken.
Then again, ik heb goede hoop voor Euron en Victarion
In het andere topic denken ze dat Theon hem zal vermoorden. Of Reek vermomd als Theonquote:Op woensdag 14 mei 2014 13:00 schreef Bijna het volgende:
[..]
Hun stukken in de boeken waren erg leuk ja! Zou Balon dit seizoen nog van de brug vallen?
Haha hoe naïef. Ben wel benieuwd naar de reacties op het duel tussen Oberyn en the Mountain, en de afloop daarvanquote:Op woensdag 14 mei 2014 13:00 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
In het andere topic denken ze dat Theon hem zal vermoorden. Of Reek vermomd als Theon
De aangenomen theorie was toch dat hij van de brug geduwd werd door een moordenaar gestuurd door Euron? Gezien Euron verbannen was en hij héél toevallig vlak na de dood van Balon weer opduiktquote:Op woensdag 14 mei 2014 13:00 schreef Bijna het volgende:
[..]
Hun stukken in de boeken waren erg leuk ja! Zou Balon dit seizoen nog van de brug vallen?
Is er ook geen theorie dat hij wordt geduwd door een faceless man?quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:14 schreef MAHL het volgende:
[..]
De aangenomen theorie was toch dat hij van de brug geduwd werd door een moordenaar gestuurd door Euron? Gezien Euron verbannen was en hij héél toevallig vlak na de dood van Balon weer opduikt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |