abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139644176
Das duidelijk ;)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_139652409
Ik zat me af te vragen hoe ze dit gingen aanpakken: in het boek wordt Cersei gekoppeld met Willas Tyrell, niet Loras. Maar toen besefte ik me pas dat GRRM daar zelf al een oplossing voor had bedacht. :')

Loras zal dan binnenkort wel Kings Guard worden.
pi_139653471
quote:
11s.gif Op woensdag 7 mei 2014 09:06 schreef eQuaL het volgende:
Ik zat me af te vragen hoe ze dit gingen aanpakken: in het boek wordt Cersei gekoppeld met Willas Tyrell, niet Loras. Maar toen besefte ik me pas dat GRRM daar zelf al een oplossing voor had bedacht. :')

Loras zal dan binnenkort wel Kings Guard worden.
Hoe is dat in het boek ook al weer opgelost?
  woensdag 7 mei 2014 @ 10:08:33 #104
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_139653500
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:53 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Iets meer OT: Lannister mijnen op maken roept meer problemen op voor je verhaallijn/realisme dan dat het oplost, lijkt me. Vind het rare zet.
Dit zat ook niet in de boeken, toch? Of heb ik iets gemist? :@
pi_139653692
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:06 schreef MAHL het volgende:

[..]

Hoe is dat in het boek ook al weer opgelost?
Tywin gaat dood, Cersei wordt Queen Regent, en zegt dan het huwelijk af. :P
pi_139672728
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dit zat ook niet in de boeken, toch? Of heb ik iets gemist? :@
Nee, in de boeken doen de goudmijnen het nog gewoon.
pi_139675058
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:53 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Iets meer OT: Lannister mijnen op maken roept meer problemen op voor je verhaallijn/realisme dan dat het oplost, lijkt me. Vind het rare zet.
Zou kunnen dat dit al een spoiler is voor de boeken. Wie weet :o
  woensdag 7 mei 2014 @ 23:30:32 #108
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_139683172
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 17:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik heb seizoen 1 tot en met 3 voor het gemak nog maar eens bekeken in aanloop naar seizoen 4 (S1 is ten slotte alweer 3 jaar geleden, en de boeken ook. :o ).

Bij het herkijken ben ik me gaan afvragen hoe het nou precies zit met de familielijn van (troon)opvolging bij Noble Houses in GoT.
In seizoen 3 claimde Tywin namelijk dat met het wegvallen van Robb, Brandon en Rickon de troonopvolging van Winterfell bij Sansa zou komen te liggen (letterlijk: "Zij is de sleutel tot het Noorden").
Maar klopt dat wel? :? Want als vrouw zijnde kan Sansa geen "Stark" op de wereld zetten (of wel?), haar huwelijk met Tyrion zou een kind opgeleverd hebben met de achternaam "Lannister", en een Lannister zou toch nooit aanspraak kunnen maken op Winterfell? Dat zou nooit geaccepteerd worden door de Bolton's, Karstark's en Umbers?

Zou de opvolging van de Stark's in dit geval niet gezocht moeten worden in de eerst volgende mannelijke Stark? En bij het wegvallen van Eddard, zijn kinderen, zijn broer, of kinderen van zijn zus kom je logischerwijs uit op een oom van Eddard aan zijn vaders kant, of daar de eerste zoon van.

Of zeg ik nou iets heel vreemds? :?

Ik kan me niet echt voor de geest halen hoe hier in de boeken uitleg aan gegeven wordt.
Primogeniture male preference, met uitzondering van Dorne.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 8 mei 2014 @ 09:49:44 #109
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_139689550
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 23:30 schreef BlaZ het volgende:

[..]

quote:
A younger son of Lord Raymar Royce, a previous lord, married the sister of Eddard Stark's grandfather.
quote:
House Royce of the Gates of the Moon is a cadet branch of House Royce of Runestone. Recently, the Lord Protector of the Vale, Petyr Baelish, raised them to lordship. In his words to Nestor Royce, Lord Baelish granted them the lordship "for their loyal service", but privately to Alayne he admitted to "buying their support.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  donderdag 8 mei 2014 @ 11:28:55 #110
56749 BlaZ
pi_139692159
Dat heeft verder niks met primogenituur of niet te maken.
pi_139693602
Wel opmerkelijk dat ze in de serie die nieuwe mountain eigenlijk nog totaal niet hebben laten langskomen, behalve in een paar gesprekken. De scene die in het boek wordt beschreven, over dat hij een zo'n tavern-dochter verkracht en dan geld terugvraagt aan de vader omdat de neuk niet zo bijzonder was. Dat is nou een prima scene om hem alvast te introduceren aan niet-lezende-got-fans. Nu komt hij zometeen een beetje uit de lucht vallen, lijkt me.

Of misschien heb ik het verkeerd en wordt hij in de komende 2-3 afleveringen uitgebreid geïntroduceerd.
Conscience do cost.
pi_139694168
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:12 schreef ems. het volgende:
Wel opmerkelijk dat ze in de serie die nieuwe mountain eigenlijk nog totaal niet hebben laten langskomen, behalve in een paar gesprekken. De scene die in het boek wordt beschreven, over dat hij een zo'n tavern-dochter verkracht en dan geld terugvraagt aan de vader omdat de neuk niet zo bijzonder was. Dat is nou een prima scene om hem alvast te introduceren aan niet-lezende-got-fans. Nu komt hij zometeen een beetje uit de lucht vallen, lijkt me.

Of misschien heb ik het verkeerd en wordt hij in de komende 2-3 afleveringen uitgebreid geïntroduceerd.
Oberyn heeft dit toch al lopen uitleggen in de eerste aflevering?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 8 mei 2014 @ 12:43:32 #113
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_139694845
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 23:30 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Male preference, ténzij er geen overlevende zoons meer zijn, in dat geval komt een dochter (Sansa) vóór een Oom of Neef (van Eddard in dit geval)?
pi_139695094
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:12 schreef ems. het volgende:

Hij is in seizoen 1 al geïntroduceerd in het jousting tournooit ter ere van de nieuwe Hand, als een zeer onsportief en gewelddadig figuur.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  donderdag 8 mei 2014 @ 12:56:09 #115
56749 BlaZ
pi_139695250
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:43 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Male preference, ténzij er geen overlevende zoons meer zijn, in dat geval komt een dochter (Sansa) vóór een Oom of Neef (van Eddard in dit geval)?
Inderdaad, eerst de zonen, gevolgd door afstammelingen van deze zonen. Hierna volgen de dochters pas. Het zou kunnen zijn dat een zoon van Sansa overigens een sterkere claim zou houden dan Sansa zelf.
pi_139695268
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:26 schreef Norrage het volgende:

[..]

Oberyn heeft dit toch al lopen uitleggen in de eerste aflevering?
Zeker, maar daarom juist had ik al verwacht enige scenes van hem te zien. Te meer om men alvast te introduceren met de nieuwe acteur.
quote:
3s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:51 schreef DragonFodder het volgende:

[..]

Hij is in seizoen 1 al geïntroduceerd in het jousting tournooit ter ere van de nieuwe Hand, als een zeer onsportief en gewelddadig figuur.
Dat klopt. Echter vermoed ik dat een hoop mensen (niet-boek-lezers) niet veel meer van de mountain afweten behalve dat hij paarden onthoofd. Daarnaast is het dus een nieuwe acteur en een stuk relevanter voor de verhaallijn dan 3 seizoenen geleden.
Conscience do cost.
pi_139695287
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:56 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Inderdaad, eerst de zonen, gevolgd door afstammelingen van deze zonen. Hierna volgen de dochters pas. Het zou kunnen zijn dat een zoon van Sansa overigens een sterkere claim zou houden dan Sansa zelf.
Nee want de zoon was nog niet geboren op het moment dat Sansa het noorden heeft geërfd.
Beneath the gold, the bitter steel
  donderdag 8 mei 2014 @ 13:02:53 #118
56749 BlaZ
pi_139695493
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:57 schreef Kirov het volgende:

[..]

Nee want de zoon was nog niet geboren op het moment dat Sansa het noorden heeft geërfd.
Het ging om het systeem niet om de werkelijke situatie.
Hypothetisch gesteld; had Sansa een 16 jarige zoon gehad. Dan had hij neem ik aan geërfd en niet zijn moeder.
Als een van de broertjes van Sansa weer opduiken is haar claim overigens waardeloos.
pi_139695562
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:56 schreef ems. het volgende:

[..]

Zeker, maar daarom juist had ik al verwacht enige scenes van hem te zien. Te meer om men alvast te introduceren met de nieuwe acteur.

[..]

Dat klopt. Echter vermoed ik dat een hoop mensen (niet-boek-lezers) niet veel meer van de mountain afweten behalve dat hij paarden onthoofd. Daarnaast is het dus een nieuwe acteur en een stuk relevanter voor de verhaallijn dan 3 seizoenen geleden.
Aan de ene kant ben ik het met je eens, zeker omdat dit misschien wel het coolste stukje verhaalllijn uit de hele serie is :D Aan de andere kant, wordt de Mountain in het boek ook niet of nauwelijks belicht tot de scene zelf. Maar een extra introductie-tje kan natuurlijk geen kwaad. Sowieso noemt Sandor (en Arya) hem natuurlijk ook de hele tijd
pi_139695601
Ach, hoe minder er bekend is, hoe dreigender hij over zal komen. Ik heb er geen moeite mee.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  donderdag 8 mei 2014 @ 13:52:44 #121
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_139697450
quote:
11s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:00 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Zou kunnen dat dit al een spoiler is voor de boeken. Wie weet :o
Denk het niet. Ik denk dat het een beetje "kort door de bocht"-uitleg is waarom de Lannisters zich met de Tyrells willen binden, speciaal voor de serie dus. In de boeken is na Tywins dood niemand meer echt in staat die financiën goed op orde te krijgen, ook omdat Baelish voor 3 miljoen van de Lannisters had geleend + het nodige van de Iron Bank, dat komt dus echt nooit meer goed.
Op deze sterk versimpelde manier hebben ze dit dan volgens mij in de serie opgelost.
  donderdag 8 mei 2014 @ 14:42:55 #122
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_139699238
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:52 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Denk het niet. Ik denk dat het een beetje "kort door de bocht"-uitleg is waarom de Lannisters zich met de Tyrells willen binden, speciaal voor de serie dus. In de boeken is na Tywins dood niemand meer echt in staat die financiën goed op orde te krijgen, ook omdat Baelish voor 3 miljoen van de Lannisters had geleend + het nodige van de Iron Bank, dat komt dus echt nooit meer goed.
Op deze sterk versimpelde manier hebben ze dit dan volgens mij in de serie opgelost.
Waarom wilden ze zich in het boek ook al weer verbinden?
Helemaal super.
  donderdag 8 mei 2014 @ 14:46:38 #123
56749 BlaZ
pi_139699366
quote:

[..]

De Lannisters werden gedwongen om zich met de Tyrells te binden. Simpelweg omdat ze het grootste leger hebben.
pi_139702014
quote:

[..]

Klinkt ook wel als een bewuste actie van Littlefinger om de Iron Throne en de Iron Bank tegen elkaar uit te spelen en op tijd te vertrekken.
pi_139711242

Ik postte deze net in't andere topic.
Is er al in de serie verwezen naar Jorah en z'n lijntjes met Varys? Ik kan het me niet herinneren namelijk :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')