FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Schoenen retour. Moet ik liegen dat ik ze alleen binnen heb gepast?
Kreatormaandag 28 april 2014 @ 11:55
Hoi,

Ik heb zaterdag nieuwe schoenen gekocht twv 140 euro. Bij het passen merkte ik niets, maar na een halve dag lopen, blijkt de linkerschoen echt heel vervelend te knellen. (het is Nike Air Max, nooit problemen mee gehad).
Nu staat in de algemene voorwaarden vd winkel:

quote:
Om uw retour correct te kunnen verwerken, zorg ervoor dat de artikelen in oorspronkelijke staat zijn, ongebruikt, met alle etiketjes en in de oorspronkelijke verpakking. Foot Locker behoudt zich het recht voor om producten te weigeren die na de periode van 28 dagen worden geretourneerd of die zich niet in dezelfde staat bevinden als waarin u deze heeft ontvangen.
Nu zien de schoenen er nog als nieuw uit, zonder gebruikssporen aan de schoen zelf. Aan de zool kun je wel zien dat er meer dan 10 meter mee is gelopen, maar ook nauwelijks. Als ik ze schoonmaak, zie je nauwelijks nog iets.

Heeft de winkel echt het recht om ze weigeren als ik zeg dat ik er een paar uur op heb gelopen? Moet ik dan zeggen dat ik ze thuis heb gepast en ze niet lekker zaten om mijn geld terug te krijgen/een ander paar te krijgen?

Groetjes,

Krea.
Copycatmaandag 28 april 2014 @ 11:56
Ongebruikt ...
Nauwelijks zien is nog steeds zichtbaar.
troveymaandag 28 april 2014 @ 11:57
Je kunt het altijd proberen maar zij mogen het ook weigeren als zij wel vinden dat ze er te gebruikt uitzien. :P Mocht je ze terugkrijgen dan zou ik die schoen even laten oprekken bij een schoenmaker, die heeft daar aparte apparatuur voor. ;)
wiskundenoobmaandag 28 april 2014 @ 11:57
Als er geen vouwlijnen zijn dan gewoon terugsturen. Wel even je zool schoonmaken.
Kreatormaandag 28 april 2014 @ 11:58
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 11:56 schreef Copycat het volgende:
Ongebruikt ...
Nauwelijks zien is nog steeds zichtbaar.
Maar je moet toch schoenen dragen om te weten dat ze niet goed zijn? Houdt dat punt uit de algemene voorwaarden echt stand als ik mijn geld terug wil?
Kreatormaandag 28 april 2014 @ 11:59
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 11:57 schreef trovey het volgende:
Je kunt het altijd proberen maar zij mogen het ook weigeren als zij wel vinden dat ze er te gebruikt uitzien. :P Mocht je ze terugkrijgen dan zou ik die schoen even laten oprekken bij een schoenmaker, die heeft daar aparte apparatuur voor. ;)
Er zit volgens mij een naaifoutje aan de binnenkant, Dat valt niet op te rekken. Er zit een dikke rand bij mijn kleine teen en dat doet zeer, maar dat merk je pas als je er een tijdje op loopt.
troveymaandag 28 april 2014 @ 12:00
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 11:59 schreef Kreator het volgende:

[..]

Er zit volgens mij een naaifoutje aan de binnenkant, Dat valt niet op te rekken. Er zit een dikke rand bij mijn kleine teen en dat doet zeer, maar dat merk je pas als je er een tijdje op loopt.
Dan stuur je ze op en wacht af. ;) Ik geef je overigens weinig kans als je kunt zien dat je er op gelopen hebt, die zijn namelijk voor die winkel onverkoopbaar. :{
bijdehandmaandag 28 april 2014 @ 12:01
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 11:59 schreef Kreator het volgende:

[..]

Er zit volgens mij een naaifoutje aan de binnenkant, Dat valt niet op te rekken. Er zit een dikke rand bij mijn kleine teen en dat doet zeer, maar dat merk je pas als je er een tijdje op loopt.
Dan geef je dat toch aan.
Kreatormaandag 28 april 2014 @ 12:02
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 12:00 schreef trovey het volgende:

[..]

Dan stuur je ze op en wacht af. ;) Ik geef je overigens weinig kans als je kunt zien dat je er op gelopen hebt, die zijn namelijk voor die winkel onverkoopbaar. :{
Slijtage is misschien vergelijkbaar met 10 mensen die ze hebben gepast. Nergens een smetje oid, alleen de zool is niet meer 100% nieuw. (niet beschadigd of versleten)
Keukendrolmaandag 28 april 2014 @ 12:02
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 11:59 schreef Kreator het volgende:

[..]

Er zit volgens mij een naaifoutje aan de binnenkant, Dat valt niet op te rekken. Er zit een dikke rand bij mijn kleine teen en dat doet zeer, maar dat merk je pas als je er een tijdje op loopt.
Op grond van dat foutje kun je toch geld terug/andere schoenen eisen?
Copycatmaandag 28 april 2014 @ 12:02
Je kunt het proberen te beargumenteren richting Foodlocker. Maar in principe hoef je niet buiten op schoenen te lopen om te merken dat ze niet fijn lopen.
Kreatormaandag 28 april 2014 @ 12:03
quote:
99s.gif Op maandag 28 april 2014 12:01 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dan geef je dat toch aan.
Maar als ik dan mijn geld niet terugkrijg, of een vervangend paar, terwijl ik dat wel zou krijgen als ik zou liegen, dan kies ik liever voor dat laatste. Ik moet zeker een half uur werken voor die 140 euro, dus dat is een boel geld voor me.
spijkerbroekmaandag 28 april 2014 @ 12:03
Bij fabricagefouten heb je het recht om de schoenen terug te brengen. Dan geldt het retourbeleid van de winkel niet. Die geldt alleen bij zaken als "ik vind de kleur toch niet leuk" etc.
troveymaandag 28 april 2014 @ 12:04
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 12:02 schreef Kreator het volgende:

[..]

Slijtage is misschien vergelijkbaar met 10 mensen die ze hebben gepast. Nergens een smetje oid, alleen de zool is niet meer 100% nieuw. (niet beschadigd of versleten)
Ik kan je nu wel geruststellen maar uiteindelijk is het de webwinkel die het gaat beoordelen, dus veel succes :* maar hou er rekening mee dat het verkeerd gaat.....zou je alsnog met de schoenmaker in overleg kunnen gaan of er wat aan te doen is. ;)
Kreatormaandag 28 april 2014 @ 12:05
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 12:02 schreef Copycat het volgende:
Je kunt het proberen te beargumenteren richting Foodlocker. Maar in principe hoef je niet buiten op schoenen te lopen om te merken dat ze niet fijn lopen.
Kan de winkel het verschil zien tussen dat ik er buiten mee heb gelopen of dat ik er een uur binnen mee heb gelopen?

Kijk, ik snap ook wel dat als ik me gewoon vd domme hou en zeg dat ik ze binnen even heb gebruikt om te kijken of ze lekker zaten, dan krijg ik een nieuw paar / geld terug. Maar gewoon het principe van liegen als dat niet nodig is staat me niet aan.
bijdehandmaandag 28 april 2014 @ 12:05
quote:
14s.gif Op maandag 28 april 2014 12:03 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maar als ik dan mijn geld niet terugkrijg, of een vervangend paar, terwijl ik dat wel zou krijgen als ik zou liegen, dan kies ik liever voor dat laatste. Ik moet zeker een half uur werken voor die 140 euro, dus dat is een boel geld voor me.
Oke, ik moest lachen :D
Copycatmaandag 28 april 2014 @ 12:07
quote:
5s.gif Op maandag 28 april 2014 12:05 schreef Kreator het volgende:

Kan de winkel het verschil zien tussen dat ik er buiten mee heb gelopen of dat ik er een uur binnen mee heb gelopen?

Ik vermoed dat ze die kennis en ervaring wel in huis hebben.
Platinamaandag 28 april 2014 @ 12:07
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 12:02 schreef Copycat het volgende:
Je kunt het proberen te beargumenteren richting Foodlocker. Maar in principe hoef je niet buiten op schoenen te lopen om te merken dat ze niet fijn lopen.
Foodlocker hehehe

71500-laughing-lizard-gif-hehehe-YltH.jpeg
Kapt-Ruigbaardmaandag 28 april 2014 @ 12:08
Zitten alle labels er nog op/aan of kun je die gemakkelijk zelf terug plaatsen?
Copycatmaandag 28 april 2014 @ 12:08
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 12:07 schreef Platina het volgende:

Foodlocker hehehe

[ afbeelding ]
:D
:@
#ANONIEMmaandag 28 april 2014 @ 12:09
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 12:02 schreef Copycat het volgende:
Je kunt het proberen te beargumenteren richting Foodlocker. Maar in principe hoef je niet buiten op schoenen te lopen om te merken dat ze niet fijn lopen.
Foodlocker, ben je aan de lijn?
Copycatmaandag 28 april 2014 @ 12:10
quote:
6s.gif Op maandag 28 april 2014 12:09 schreef Scorpie het volgende:
Foodlocker, ben je aan de lijn?
quote:
10s.gif Op maandag 28 april 2014 12:08 schreef Copycat het volgende:

:D
:@
Noem je me nu dik?
}:|
#ANONIEMmaandag 28 april 2014 @ 12:11
quote:
10s.gif Op maandag 28 april 2014 12:10 schreef Copycat het volgende:

[..]

[..]

Noem je me nu dik?
}:|
Welnee, big boned.
Kreatormaandag 28 april 2014 @ 12:11
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 12:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Zitten alle labels er nog op/aan of kun je die gemakkelijk zelf terug plaatsen?
Er zaten geen labels aan. Binnenzooltjes heb ik ook niet gebruikt omdat ik die zelf al heb, dus die zijn ook nog nieuw. Dat scheelt ook natuurlijk.
DonJamesmaandag 28 april 2014 @ 12:32
Even wat anders, heet de jeugdafdeling van die winkel "kinderlocker"?
Rekkiemaandag 28 april 2014 @ 13:13
quote:
14s.gif Op maandag 28 april 2014 12:03 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maar als ik dan mijn geld niet terugkrijg, of een vervangend paar, terwijl ik dat wel zou krijgen als ik zou liegen, dan kies ik liever voor dat laatste. Ik moet zeker een half uur jaar werken voor die 140 euro, dus dat is een boel geld voor me.
Oh je hebt een typefoutje gemaakt, geeft niet!
Mord_Sithmaandag 28 april 2014 @ 13:14
quote:
10s.gif Op maandag 28 april 2014 12:32 schreef DonJames het volgende:
Even wat anders, heet de jeugdafdeling van die winkel "kinderlocker"?
:D
Syrenamaandag 28 april 2014 @ 13:24
Ik heb ooit een paar sneakers van Esprit gekocht, waarvan bij eentje de binnenzool scheef gelijmd zat. Paar keer aangehad, maar het was echt irritant. Teruggegaan naar de winkel, probleem uitgelegd en laten zien/voelen, kreeg meteen een paar nieuwe mee.