quote:
Niet zoveel

Ik zie de afleveringen sowieso nooit, ik kijk geen streams en om op de hoogte te blijven lees ik eerlijk gezegd alleen de COS en de Streamverslagen (dikke dank!

). Dus mijn mening is erg gekleurd door de commentaren van een vrij selecte groep kijkers. En het verhaal van de andere kant(en) ken ik niet - ik spreek Huub momenteel nooit (die heeft het waarschijnlijk druk

) en ik ken buiten Peter niet een van de deelnemers. En Peter zit vast

Maar goed: ik vind de mensen die er in zitten een stel kneuzen, hoewel ze langzamerhand wel iets handiger worden. Het leek af en toe erg op Hotel BB. En dat was geen best programma

, daar wil je niet mee worden vergeleken, lijkt mij.
Over de deelnemers persoonlijk heb ik zo goed als niets te melden. Ik ken die mensen niet persoonlijk en ik volg het niet close genoeg om er een objectieve mening over te kunnen vormen. Tien tegen één dat ze thuis allemaal heel anders zijn. Positief of negatief.
Tsja, de lijn van het programma. Hmmm.
Het lijkt er een beetje op dat er een maandelijks imaginair rooster bestaat waar iedereen zich netjes aan houdt. Die deelnemers verzinnen allemaal plannen om een paar leuke uitzendingen te maken, en de redactie keurt het één wel goed en het ander niet; hoogstwaarschijnlijk om televisietechnische redenen zoals
- te druk
- te veel (bij)geluid
- te ordinair/te saai/te overdreven/ te whatever
Als ze dingen gaan zeggen als: "Dat is geen goede televisie," of "Dat krijg je nooit goed in beeld," weet je dat ze gesprekken voeren met de makers.
Ergens ook niet gek natuurlijk. John de Mol is een zakenman en Utopia is een uithangbord van zijn bedrijf. Met reclame moet je proberen om je product zó interessant te maken, dat mensen het hoe dan ook willen kopen, ongeacht wat het kost. Kijk naar Apple, Porsche, Nike, Het Koningshuis, de EU en kindersurprise-eieren.
Maar ik volg het dus wel. Ik ken de namen van de deelnemers, ik weet waar ze mee bezig zijn, wie er met wie neukt en wie met wie zou willen neuken. Wie er te dik is en wie te dun. Wie er alleen maar loopt te lanterfanteren en wie er hardt werkt voor de maandelijkse
agenda pot. Het zijn soms net échte mensen

Ik vind het leuk dat er een ambitieuze RLS wordt gemaakt.