Hangt natuurlijk van de plek waar je werkt.quote:Op maandag 28 april 2014 00:05 schreef Mitsu het volgende:
Tis makkelijk en hersenloos werk. Je haalt gewoon dingen langs een bliep bliep en doet vriendelijk tegen mensen. En je staat totaal niet onder druk, hoewel ik mensen dat soms wel hoor zeggen maar dan ben je gewoon incapabel.
quote:Op maandag 28 april 2014 00:07 schreef exelletor het volgende:
Hangt natuurlijk van de plek waar je werkt.
Ik vind het hersenloos werk wat iedereen kan zonder stress, welke winkel dan ookquote:Op maandag 28 april 2014 00:07 schreef exelletor het volgende:
[..]
Hangt natuurlijk van de plek waar je werkt.
Rt.quote:Op maandag 28 april 2014 00:25 schreef Schuimpjes het volgende:
Hoe is het om achter de kassa te werken?
Doodsaai.
ik heb respect voor de kassiersters in de aldi die geen barcode scanner hebben en die alles manueel retesnel intikken.quote:Op maandag 28 april 2014 00:14 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Ik vind het hersenloos werk wat iedereen kan zonder stress, welke winkel dan ook
Is makkelijk, ik heb het vroeger ook gedaan als scholier. Je bent het gezicht van het bedrijf, dus mijn chef vond het belangrijk dat ik vriendelijk de mensen te woord stond.quote:Op zondag 27 april 2014 23:55 schreef Maartje123 het volgende:
Ik moet het binnenkort leren...
Is het makkelijk ? hoe werkt het ? sta je onder druk ?
Staat dat tegenwoordig niet bij veel kassa's op de display hoeveel je terug moet geven?quote:Op maandag 28 april 2014 06:54 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Is makkelijk, ik heb het vroeger ook gedaan als scholier. Je bent het gezicht van het bedrijf, dus mijn chef vond het belangrijk dat ik vriendelijk de mensen te woord stond.
Let op de contante transacties, als je daar fouten in maakt, en ze tellen het geld in de kassa aan het einde van de dag, dan krijg je een 'kassa-tekort'.
Dus leer "terugtellen", dus als het bedrag 66 euro is, en klant geeft honderd, dan tel je twee keer:
- eerst pak je geld uit de kassa, zodanig tellend totdat je 100 euro hebt
- dan tel je terug in de klant zijn hand naar honderd
Op die manier heb je het wisselgeld twee keer geteld. Ik was er gewoon niet goed in, eerlijk gezegd, en had altijd kassa-tekort. Maar mijn toenmalige vriendinnetje <3 was zorgvuldig en had zelden kassa-tekort
Ja, dus als je chef dat prima vindt, kun je gewoon de klant een handvol geld geven en zeggen: alstublieft. Dan tel je het geld 1x, namelijk als je het uit de kassa pakt.quote:Op maandag 28 april 2014 07:16 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Staat dat tegenwoordig niet bij veel kassa's op de display hoeveel je terug moet geven?
Ik vind het altijd zo lomp staan als je een zooi geld in je hand gedrukt krijgt met de mededeling "23,50". Ik vind het wel zo netjes als men het even in de hand uitteltquote:Op maandag 28 april 2014 07:16 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Staat dat tegenwoordig niet bij veel kassa's op de display hoeveel je terug moet geven?
Dit dus.quote:Op maandag 28 april 2014 01:02 schreef redboyke het volgende:
[..]
ik heb respect voor de kassiersters in de aldi die geen barcode scanner hebben en die alles manueel retesnel intikken.
Aldi was altijd de enige winkel waar je al die eurocenten en tweecentmunten kwijt kon, om 't nog iets makkelijker voor de kassamedewerkers te maken.quote:Op maandag 28 april 2014 17:20 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dit dus.
Mijn zus heeft jaren geleden destijds na de Mavo een jaartje bij de Aldi gewerkt, en eerst hele lijsten mee naar huis en alle prijzen in je kop stampen.
Volgend mij hadden ze om het iets simpeler te maken ook maar 100 verschillende prijzen voor alles, geen idee hoe dat nu is.
de aldi had gewoon codes per product. Die waren hooguit 4 cijfers lang wat ik me herinner. Ging veel sneller dan scannen!quote:Op maandag 28 april 2014 17:23 schreef motorbloempje het volgende:
Was het bij de Aldi niet gebaseerd op 'categorie', dus bijvoorbeeld groente begon met 450 en dan 001 voor broccoli, 002 voor sla, etc. en voor schoonmaakmiddelen 666 en dan bleekmiddel 003 etc.??
Want het ging daar niet op prijs, want de beschrijvingen stonden wel altijd op de bon
Vond ik altijd wel tof om te zien altijd ja. Maar weet niet of dat nog zo is? Kom alleen nog bij de Lidl eigenlijk.
Ja, dat bedoel ik. Wist niet dat 't maar 4 cijfers waren, maargoed, dan krijg je 1 voor groente en dan 1001 voor broccoli ofzo en 2 voor fruit en dan 2210 voor Braeburn appels ofzoquote:Op maandag 28 april 2014 17:25 schreef erikkll het volgende:
[..]
de aldi had gewoon codes per product. Die waren hooguit 4 cijfers lang wat ik me herinner. Ging veel sneller dan scannen!
Zou ook kunnen dat het codes waren, Weet alleen dat ze lange lijsten had om alles te leren, ik heb het hier ook over 25 jaar geleden.quote:Op maandag 28 april 2014 17:23 schreef motorbloempje het volgende:
Was het bij de Aldi niet gebaseerd op 'categorie', dus bijvoorbeeld groente begon met 450 en dan 001 voor broccoli, 002 voor sla, etc. en voor schoonmaakmiddelen 666 en dan bleekmiddel 003 etc.??
Want het ging daar niet op prijs, want de beschrijvingen stonden wel altijd op de bon
Vond ik altijd wel tof om te zien altijd ja. Maar weet niet of dat nog zo is? Kom alleen nog bij de Lidl eigenlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |