1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | Km 70.0 - Côte de La Roche-en-Ardenne2.8 kilometre-long climb at 6.2% Km 123.0 - Côte de Saint-Roch1 kilometre-long climb at 11.1% Km 167.0 - Côte de Wanne2.8 kilometre-long climb at 7.2% Km 173.5 - Côte de Stockeu1 kilometre-long climb at 12.4% Km 179.0 - Côte de la Haute-Levée3.6 kilometre-long climb at 5.6% Km 201.0 - Côte de la Vecquée3.1 kilometre-long climb at 6.4% Km 218.5 - Côte de La Redoute2 kilometre-long climb at 8.9% Km 231.5 - Côte des Forges1.9 kilometre-long climb at 5.9% Km 243.5 - Côte de La Roche-aux-Faucons1.5 kilometre-long climb at 9.3% Km 257.5 - Côte de Saint-Nicolas1.2 kilometre-long climb at 8.6% |
Past wel mooi in de lijst.quote:Op zondag 27 april 2014 16:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Caruso zou wel een mooie zijn voor het nieuwe wielrennen.
Er zijn geen knechten die dat dicht kunnen rijden.quote:Op zondag 27 april 2014 16:49 schreef Mansjester het volgende:
Het zou me niks verbazen als die twee het houden
Iddquote:Op zondag 27 april 2014 16:49 schreef Mansjester het volgende:
Het zou me niks verbazen als die twee het houden
kinkyquote:Op zondag 27 april 2014 16:49 schreef alors het volgende:
Ik zal Maarten en Herbert eens flink tectyleren.
Wel al ooit betrapt.quote:Op zondag 27 april 2014 16:49 schreef Mani89 het volgende:
Caruso bijna 34, nog nooit een platte prijs gereden in de klassiekers.
Er is een verschil tussen nooit iets doen en dan bergop alles kapot rammen of nooit wat winnen en dan zo wegsneaken in een finale.quote:Op zondag 27 april 2014 16:49 schreef Mani89 het volgende:
Caruso bijna 34, nog nooit een platte prijs gereden in de klassiekers.
Een Pau - Bagneres de Luchon massasprintjequote:Op zondag 27 april 2014 16:51 schreef heywoodu het volgende:
Ik heb een beetje het gevoel van zo'n tussenetappe in de Tour op een dinsdag.
Wel een beetje ja.quote:Op zondag 27 april 2014 16:51 schreef heywoodu het volgende:
Ik heb een beetje het gevoel van zo'n tussenetappe in de Tour op een dinsdag.
Heeft zijn kruit al verschoten lijkt me.quote:
quote:
Ik vond het wel een spannende finish eigenlijk.quote:
De laatste 2 km was wel spannend ja. De rest niet zo erg.quote:Op zondag 27 april 2014 16:55 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik vond het wel een spannende finish eigenlijk.
Volgende keer dus de finish direct na een steil afdaling leggen. Krijg je iig eens iets anders.quote:Op zondag 27 april 2014 16:56 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zo eindigt tegenwoordig iedere koers met een berg/heuvel op het eind.
Gerrans vind ik ook wel in de buurt van dat niveau komen.quote:Op zondag 27 april 2014 16:57 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik blijf ook eens een zondag thuis, godverdomme zegWat saai.
Wel mooie winnaar, toegegeven. Ik houd wel van die rittenkapertjes. Liever dan Valverde of Gilbert.
Gewoon de finish ergens in een binnenbochtje van een afdaling leggen.quote:Op zondag 27 april 2014 16:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgende keer dus de finish direct na een steil afdaling leggen. Krijg je iig eens iets anders.
Nog passiever.quote:Op zondag 27 april 2014 16:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
Gerrans, stiekem is die eigenlijk even passief als Valverde.
Een soort MSR dus?quote:Op zondag 27 april 2014 16:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgende keer dus de finish direct na een steil afdaling leggen. Krijg je iig eens iets anders.
Tja, al bij al hadden Martin of Pozzovivo het wel meer verdiend.quote:
Jawel, maar hij komt altijd vanuit het niets en dat vind ik wel mooi. Hij is nooit ergens de absolute favoriet.quote:Op zondag 27 april 2014 16:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gerrans vind ik ook wel in de buurt van dat niveau komen.
Caruso ook nog wel. Was ook op la redoute al vooraan dacht ik.quote:Op zondag 27 april 2014 16:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Tja, al bij al hadden Martin of Pozzovivo het wel meer verdiend.
Nog veel erger, Valverde haalt nog eens iemand terug of rijdt 10m op kopquote:Op zondag 27 april 2014 16:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dit dus.quote:Op zondag 27 april 2014 17:03 schreef Ereinion het volgende:
Vond de laatste 20 km aardig, maar geen topkoers natuurlijk. Wel spannend op het eind, maar het was meer een editie van MSR dan LBL. Martin zal nog wel even hier wakker van liggen.
Grootste probleem was denk ik dat de drie topfavorieten niet super waren, en wisten dat elke inspanning fataal zou zijn. Dan is het aan de semi-favorieten, maar die waren bang.
Slagter bevestigt dat hij een goede stap gezet heeft. Leuk.
Geen Slagterquote:Op zondag 27 april 2014 17:05 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]![]()
Hopelijk een spannende en open ronde.
Welke klassementsmannen doen er mee?quote:Op zondag 27 april 2014 17:05 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]![]()
Quintana gaat winnenquote:Op zondag 27 april 2014 17:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Welke klassementsmannen doen er mee?
Met een hopelijk een-nederlander-die-u-niet-kent in de voorste gelederen.quote:Op zondag 27 april 2014 17:05 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]![]()
Kan altijd nogquote:Op zondag 27 april 2014 17:06 schreef Pedroso het volgende:
Kwiatkowski weer is 3e. Veel podiumplaatsen maar net niet goed genoeg om type's als Gerrans en Valverde er op te leggen.
Ja dit heb ik ook al zo vaak gehoord.quote:Op zondag 27 april 2014 17:06 schreef Van_Poppel het volgende:
Slagter heeft nu een jaartje of 8 om een grote Klassieker te winnen; dat zijn 24 kansen dus.
Hoogtestage met de ploeg.quote:Op zondag 27 april 2014 17:06 schreef Pedroso het volgende:
Waar is Kelderman trouwens ? Rijdt ook geen Romandie volgens mij.
Op hoogtestage in Colombia.quote:Op zondag 27 april 2014 17:06 schreef Pedroso het volgende:
Waar is Kelderman trouwens ? Rijdt ook geen Romandie volgens mij.
Doet die daar mee en niet de tour?quote:
geen tour voor de kleine Colombiaan helaasquote:Op zondag 27 april 2014 17:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Doet die daar mee en niet de tour?
Welke grote ronde gaat ie rijden , al bekend ?quote:Op zondag 27 april 2014 17:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Op hoogtestage in Colombia.
Giro.quote:Op zondag 27 april 2014 17:08 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Welke grote ronde gaat ie rijden , al bekend ?
Kopman in de Giro, geen Tour.quote:Op zondag 27 april 2014 17:08 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Welke grote ronde gaat ie rijden , al bekend ?
Druk bezig niet te bestaan om pas in de giro stiekem op te duiken.quote:
Nee, die gaat nog hoger als de operatie niet slaagt.quote:
Ok groenen.quote:Op zondag 27 april 2014 17:08 schreef groenen het volgende:
Tja. Koers is zonder doping ten dode opgeschreven. Krijg je allemaal krasselaars als Mollema.
Vind ik eigenlijk wel prima. Dat was toch nooit lekker gegaan met Valverde. Nu krijgt hij de kans om vast een grote ronde te winnen.quote:Op zondag 27 april 2014 17:08 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
geen tour voor de kleine Colombiaan helaas
Boom was ook weer kut.quote:Op zondag 27 april 2014 17:08 schreef groenen het volgende:
Tja. Koers is zonder doping ten dode opgeschreven. Krijg je allemaal krasselaars als Mollema.
Tsja, beetje lachwekkende vormcurve.quote:Op zondag 27 april 2014 17:09 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Drie jaar gelden werd van hem verwacht dat hij Joop en Jan zou opvolgen.
Boom en Niermann vandaag niet gezien.quote:Op zondag 27 april 2014 17:08 schreef groenen het volgende:
Toch wel een gemis voor de tourquote:Op zondag 27 april 2014 17:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk wel prima. Dat was toch nooit lekker gegaan met Valverde. Nu krijgt hij de kans om vast een grote ronde te winnen.
Maar rijdt nog steeds totaal anoniem rond.quote:Op zondag 27 april 2014 17:10 schreef knep het volgende:
[..]
Is wel geopereerd aan vernauwde liesader
Daar kom je niet 123 van terug. Maar goed...quote:Op zondag 27 april 2014 17:11 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Maar rijdt nog steeds totaal anoniem rond.
En die Giro bij Clentador in het wielquote:Op zondag 27 april 2014 17:10 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die ene week in Zwitserland reed hij iedereen naar de Klote
Genieten was datquote:Op zondag 27 april 2014 17:15 schreef marcodej het volgende:
[..]
En die Giro bij Clentador in het wiel
De Waalse Klassiekers zijn dan ook een stuk sterker bezet...RVV en PR zijn wat dat betreft veredelde kermiskoersen.quote:Op zondag 27 april 2014 17:24 schreef JMachi het volgende:
Heuvelklassiekers waren voor de kijker gewoon waardeloos dit jaar. AGR en WP weet je eigenlijk wel dat er geen ontkomen aan is dat het in het laatste half uur beslist wordt, maar LBL maakte dat vaak nog wel goed. Maar deze LBL was het echt een complete aanfluiting, veredelde massasprint godbetert.
RVV en PR staan qua amusementswaarde toch wel heel ver hierboven.
Maar wel stukken vermakelijker.quote:Op zondag 27 april 2014 17:27 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De Waalse Klassiekers zijn dan ook een stuk sterker bezet...RVV en PR zijn wat dat betreft veredelde kermiskoersen.
Laatste paar km waren wel leuk.quote:Op zondag 27 april 2014 17:35 schreef Chiappucci het volgende:
Het was wel spannend vandaag. Dat is mij toch ook heel wat waard.
En tja, het is tegenwoordig vooral óf saai óf doping volgens veel mensen hier.
quote:Op zondag 27 april 2014 16:45 schreef johannes_vermeer het volgende:
Altijd van die gekken die er naast lopen.
De enige die dat mag is die duivel.
quote:Op zondag 27 april 2014 16:23 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Wie dat heel graag wil zien kijkt wel naar Foxie.
Bovendien is er geen enkel excuus ooit om Joep Schreuder in beeld te nemen.
Jij hebt sinds een paar weken geleden ook maar gewoon besloten om ineens heel zuur te gaan doen he?quote:Op zondag 27 april 2014 17:35 schreef Chiappucci het volgende:
Het was wel spannend vandaag. Dat is mij toch ook heel wat waard.
En tja, het is tegenwoordig vooral óf saai óf doping volgens veel mensen hier.
Dan kun je beter altijd zuur doen.quote:Op zondag 27 april 2014 17:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Jij hebt sinds een paar weken geleden ook maar gewoon besloten om ineens heel zuur te gaan doen he?
twitter:bramtankink twitterde op zondag 27-04-2014 om 18:01:14Dat waren 230 leuke km's en 32 helse km's, nadat ik mijn maag inhoud ergens boven op cote de forges achterliet. M'n maag pikte t niet langer reageer retweet
Beter constante prestaties dan een opvallende vormcurve.quote:
Dat krijg je als je teveel van die Bastogne koeken eetquote:Op zondag 27 april 2014 18:02 schreef Pino112 het volgende:
twitter:bramtankink twitterde op zondag 27-04-2014 om 18:01:14Dat waren 230 leuke km's en 32 helse km's, nadat ik mijn maag inhoud ergens boven op cote de forges achterliet. M'n maag pikte t niet langer reageer retweet
Geleidelijk zuurder worden is geloofwaardiger.quote:Op zondag 27 april 2014 18:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Beter constante prestaties dan een opvallende vormcurve.
Valt toch wel mee. Ik erger me gewoon de laatste weken steeds meer aan het ongenuanceerde geklaag over saaie wedstrijden en volgespoten renners, terwijl ikzelf liever op een neutrale manier naar de koers wil kijken en daarvan probeer te genieten. Daar is niks mis mee volgens mij en ik ben echt niet overdreven zuur. Maar ja, ik post tijdens de wedstrijden niet zo veel, dus dan valt het misschien meer op.quote:Op zondag 27 april 2014 17:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Jij hebt sinds een paar weken geleden ook maar gewoon besloten om ineens heel zuur te gaan doen he?
Heeft redelijk lang op kop gereden. Op zich niet gek dat je er dan mee kapt.quote:Op zondag 27 april 2014 20:08 schreef danos het volgende:
Thomas Dekker weer afgestapt, gaat die de Giro nog wel halen?
Ja vond net ook dat hij op 150km van de streep al op kop mocht sleuren, toen zat ik nog niet voor de tv.quote:Op zondag 27 april 2014 20:12 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Heeft redelijk lang op kop gereden. Op zich niet gek dat je er dan mee kapt.
Het was ook pas het 1ste voorjaar van Belkinquote:Op zondag 27 april 2014 20:57 schreef Evertjan het volgende:
Weer geen grote Belkin overwinning in het voorjaar
Belkin/Blanco/Rabo ploeg danquote:Op zondag 27 april 2014 21:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Het was ook pas het 1ste voorjaar van Belkin
+1quote:Op zondag 27 april 2014 18:35 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Valt toch wel mee. Ik erger me gewoon de laatste weken steeds meer aan het ongenuanceerde geklaag over saaie wedstrijden en volgespoten renners, terwijl ikzelf liever op een neutrale manier naar de koers wil kijken en daarvan probeer te genieten. Daar is niks mis mee volgens mij en ik ben echt niet overdreven zuur. Maar ja, ik post tijdens de wedstrijden niet zo veel, dus dan valt het misschien meer op.
Is-ie ook, maar van Gerrans kan ik het op een of andere manier hebben.quote:Op zondag 27 april 2014 16:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bettini, denk ik.quote:Op maandag 28 april 2014 09:41 schreef Leatherface het volgende:
Wie was voor Gerrans de laatste die La Doyenne en Milaan-San Remo won? Sean Kelly of zo.
Die won LBL in 2002 en MSR in 2003quote:
marginal lossesquote:70 EARLE Nathan op 5:16
DNF PORTE Richie
DNF PATE Danny
DNF LOPEZ GARCIA David
DNF EDMONDSON Joshua
DNF BOSWELL Ian
DNS FROOME Christopher
Ah ja, je hebt gelijk.quote:
Het nieuwe Euskaltel.quote:Op maandag 28 april 2014 13:24 schreef Drebbelman het volgende:
Gaat lekker bij Sky
[..]
marginal losses
Gerrans kun je inderdaad omschrijven als een plakker, maar verschil met Valverde en co is dat hij niet de kwaliteiten heeft om er op zo'n parcours van weg te rijden of de forcing te voeren ofzo, in dat opzicht vergelijkbaar met Evans in het hooggebergte. Gerrans haalt meer uit zijn kwaliteiten dan je eigenlijk mag verwachten.quote:Op maandag 28 april 2014 11:38 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Is-ie ook, maar van Gerrans kan ik het op een of andere manier hebben.
Het is een complete renner met een venijnig eindschot, maar bij hem heb je het idee dat er bijna altijd op een bepaald terrein een paar net iets beter zijn. Hij werd gezien als sprinter, maar zal nooit massaspurts winnen van Cavendish of Kittel. Rodriguez, Gilbert of Valverde knallen normaliter net iets harder een Cauberg op.
En dan tóch Milaan-San Remo en Luik-Bastenaken-Luik winnen + ook nog eens ritten in alle drie de grote rondes. Dan heb je toch wel een neusje voor het juiste moment gecombineerd met taaiheid. LBL had ik ook te zwaar voor hem ingeschat (nu profiteerde Gerrans wel van het matte koersverloop, maar soit). En die ritoverwinning op Prato Nevoso was een mooi staaltje sluwheid en zelfkennis.
Dat hij niet te beroerd is om zich weg te cijferen klopt wel, in de Tour gunde hij Impey bijvoorbeeld de gele trui.quote:Op maandag 28 april 2014 16:07 schreef wimderon het volgende:
[..]
Gerrans kun je inderdaad omschrijven als een plakker, maar verschil met Valverde en co is dat hij niet de kwaliteiten heeft om er op zo'n parcours van weg te rijden of de forcing te voeren ofzo, in dat opzicht vergelijkbaar met Evans in het hooggebergte. Gerrans haalt meer uit zijn kwaliteiten dan je eigenlijk mag verwachten.
Daarnaast is hij niet te beroerd om voor zijn ploeggenoten te werken als hij zelf niet top is of het parcours hem niet past.
Op papier past de Amstel meer bij zijn kwaliteiten en dat tonen de resultaten uit het verleden ook wel aan, maar dat hij na de Tour Down Under een periode heeft gesukkeld met ziekte zorgt er eigenlijk voor dat hij gisteren in topvorm was en niet al net over z'n piek heen.
Ook wel redelijk opvallend dat hij niet heel erg veel wint, maar wel veel grote en/of WT-koersen én dat hij meer eerste plaatsen heeft dan 2e en 3e plaatsen bij elkaar opgeteld.
Bäckstedtquote:Op maandag 28 april 2014 16:33 schreef Leatherface het volgende:
Uit dat Credit Agricole-cluppie van weleer is toch wel een mooi lijstje winnaars van grote eendagskoersen voortgekomen: Hushovd, O'Grady, Gerrans.
Een pen is een rond ding, daar kan je zo over wegrollen....quote:Op maandag 28 april 2014 20:16 schreef Wombcat het volgende:
Ja, lullig. Maar had ook een steentje kunnen zijn. Het is ook niet zo dat die pen opeens net voor 'm de weg opspringt.
Ja een steentje ook. En net als een steentje kun je een pen zien liggen als je oplet.quote:Op maandag 28 april 2014 20:18 schreef Gripper het volgende:
[..]
Een pen is een rond ding, daar kan je zo over wegrollen....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net efkes anges
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net efkes anges
Ach wat is ver? We wonen in een van de kleinere landen ter wereld he.quote:Op maandag 28 april 2014 22:43 schreef heywoodu het volgende:
Mooi man![]()
Gewoon voor de lol? Dat zijn nogal wat kilometers die je maakt om zo'n koers te volgen
Niet als je met zo'n vaart door de bocht gaat met allemaal hekken en publiek, waardoor je de bocht niet kan doorkijken. Op dat moment in die situatie had jij dat ook niet gezien.quote:Op maandag 28 april 2014 20:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja een steentje ook. En net als een steentje kun je een pen zien liggen als je oplet.
Prachtig om te zien weerquote:
Ook overal de echte naam erbij, behalve bij Weeningquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |