Het is maar net waar je van houdt. Armenië en Hongarije vissen uit het zelfde dubstepvijvertje. Da's momenteel razendpopulair, persoonlijk vind ik het klinken alsof er iemand boos met een paar vuilnisemmers aan het gooien is. Dus daar verliezen ze voor mij al punten mee. In productie zit het allemaal stevig en rete-commercieel in elkaar, de teksten en ook de zang zijn rondergeschikt aan het vuilnisemmergooien. Je kan er klein klein kleutertje onder zingen, door welke zanger(es) dan ook, het nummer blijft overeind. Dat is sterk voor de productie maar ik vind het een zwaktebod als je naar het totaalplaatje luistert.quote:Op zaterdag 26 april 2014 22:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar waardoor dan?
Ik vind dat er bij de drie genoemde landen - of het nou mijn smaak is of niet - iets 'meer' is dan gewoon een mooi liedje. Zweden heeft een vrouw met uitzonderlijke zangkwaliteiten, Armenië heeft een opvallende omslag in het nummer (ik hou niet van het tweede deel, maar toch...), Hongarije heeft een bijzonder 'onderwerp' waar hij over zingt. Wat maakt dat de Linnetjes daar bovenuit springen, met wát? Ben ik oprecht nieuwsgierig naar, ik wil dat ook gaan zien/horen dan namelijk
Mooie uitlegquote:Op zondag 27 april 2014 10:20 schreef Cee het volgende:
Terugkomend op de vraag van Greys:
[..]
Het is maar net waar je van houdt. Armenië en Hongarije vissen uit het zelfde dubstepvijvertje. Da's momenteel razendpopulair, persoonlijk vind ik het klinken alsof er iemand boos met een paar vuilnisemmers aan het gooien is. Dus daar verliezen ze voor mij al punten mee. In productie zit het allemaal stevig en rete-commercieel in elkaar, de teksten en ook de zang zijn rondergeschikt aan het vuilnisemmergooien. Je kan er klein klein kleutertje onder zingen, door welke zanger(es) dan ook, het nummer blijft overeind. Dat is sterk voor de productie maar ik vind het een zwaktebod als je naar het totaalplaatje luistert.
Zweden heeft een goede vocalist uitgenodigd en moet het van haar uithalen en verschijning hebben om een liedje waarvan ik nu echt geen enkele noot of zin meer kan herinneren, enige relevantie toe te brengen.
Dat totaalplaatje is in Calm after the storm veel mooier, naar mijn mening. De melodie kabbelt door, maar blijft dreigend, je wacht op iets (wat er niet komt, en dat blijf ik jammer vinden). En door die dwingende 'kabbel' van de melodie, let je beter op de zang (die prima is) en de tekst (dat niet Shakespeariaans is maar ook niet likmevestjes-rijmelarij) wordt daardoor belangrijker. Alles krijgt even veel aandacht en alles komt beter samen, en komt GOED samen. Dat vind ik mooi aan het nummer. Het wint aan samenhang, samenspel en vakmanschap wat het mist aan expliciet (opgelegd) drama en opbouw.
Poehee.
Vorig jaar wel?quote:Op zondag 27 april 2014 11:58 schreef Unites het volgende:
Het wordt denk ik geen finaleplaats... We vallen niet genoeg in trek bij het jonger publiek.
Vorig jaar waren er best veel échte fans van 'Birds', vooral op de buitenlandse Eurovisie forumsquote:
Greysquote:Op zondag 27 april 2014 11:48 schreef ato het volgende:
Ik moet altijd lachen om je Greys, misschien ben jij wel de fanatiekste fan
Vorige jaar stonden we zelfs in bepaalde polls op nummer 1... dit jaar verre van nummer 1.quote:Op zondag 27 april 2014 12:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Vorig jaar waren er best veel échte fans van 'Birds', vooral op de buitenlandse Eurovisie forums
Veel Fransen en Italianen en Spanjaarden die er helemaal mee wegliepen.
Dit jaar niet bepaald.
Ik dacht dus écht dat het Songfestival een week later was! Kan wel merken dat ik nog niet helemaal in de juiste ESF-sfeer zit.quote:
Wtf willen ze dan allemaal op dat podium hebben?quote:Op zondag 27 april 2014 11:40 schreef Greys het volgende:
En ik las in het andere topic dat niet alles dat Ilse en Waylon willen qua staging wordt gehonoreerd door de producent, helaas. Jammer, want het IS al zo'n simpel gebeuren en dan kan ook nog eens niet alles worden uitgevoerd kennelijk.
Zal je zien dat er bij andere landen allemaal heel ingewikkelde toestanden op het podium mogelijk is en bij Nederland hetgeen ze willen niet kan
Sorry, ik ben wel érg negatief, he?
Kan er niets aan doen, probeer me geestelijk voor te bereiden op geen finaleplaats.
Vorig jaar stonden we in die polls op nr 1, maar werden we geen nr 1.quote:Op zondag 27 april 2014 12:03 schreef Unites het volgende:
[..]
Vorige jaar stonden we zelfs in bepaalde polls op nummer 1... dit jaar verre van nummer 1.
Het lijkt me gaaf om een heel podium vol mist te hebben. Het is donker. We zien schaduwen. En we zien Ilse en Waylon, ieder op een kruk. In zichzelf gekeerd. En contouren van kale, donkere bomen op de achtergrond. Blauwe belichting. Gedurende het lied verandert het lichtspel in warmere kleuren, de bomen lichten op en heel voorzichtig zien we frisse groene lenteblaadjes verschijnen. Na een halve minuut vinden Ilse en Waylon's blikken elkaar, dan de camera. Aan het eind van het nummer lachen ze. De mist trekt op. Op het podium is een projectie van een kalm water, waardoor het lijkt alsof de krukken midden in een uitgestrekt meer staan.quote:Op zondag 27 april 2014 13:05 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Wtf willen ze dan allemaal op dat podium hebben?![]()
Want volgens mij kan er, over het algemeen, best veel geregeld worden.![]()
Ik zie het helemaal voor me!quote:Op zondag 27 april 2014 13:19 schreef Cee het volgende:
[..]
Het lijkt me gaaf om een heel podium vol mist te hebben. Het is donker. We zien schaduwen. En we zien Ilse en Waylon, ieder op een kruk. In zichzelf gekeerd. En contouren van kale, donkere bomen op de achtergrond. Blauwe belichting. Gedurende het lied verandert het lichtspel in warmere kleuren, de bomen lichten op en heel voorzichtig zien we frisse groene lenteblaadjes verschijnen. Na een halve minuut vinden Ilse en Waylon's blikken elkaar, dan de camera. Aan het eind van het nummer lachen ze. De mist trekt op. Op het podium is een projectie van een kalm water, waardoor het lijkt alsof de krukken midden in een uitgestrekt meer staan.
Ik stuur even een mailtje naar de organisatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |