Uiteraard heb ik hem erover aangesproken. Het probleem is gewoon dat als ik zeg hoe leuk hij is... Hij het maar afwimpelt om het zo te mogen zeggen. Dus ik dring niet tot hem door en dat vind ik heel moeilijk.quote:Op zaterdag 26 april 2014 22:19 schreef imikethat het volgende:
Vertel hem dit? Alleen hij kan er wat aan doen.
Ik zou hem nooit kleineren! Hij is in mijn ogen een ontzettend knappe man, dat herhaal ik vaak genoeg. En ja, dat hij moet groeien begrijp ik ook. Ik wil hem ook zo veel mogelijk ruimte bieden op dat vlak, dat ik zeker zijn persoonlijke groei niet in de weg zou staan. Dank je voor je feedback.quote:Op zaterdag 26 april 2014 22:36 schreef LelijKnap het volgende:
Geef hem de ruimte en misschien dan zal hij middels en tijdens deze relatie wat meer zelfverzekerd worden. Hem kleineren door hem te vaak te vertellen dat hij leyk is of dat er geen reden is om onzeker te zijn zal niet helpen. Afentoe een complimentje of een herinnering aan hoe erg je hem/de relatie waardeert is genoeg.
Grote kans echter dat hij pas na jullie relatie, mits deze serieus wordt, zal 'groeien'.
Pijpen.quote:Wat kan ik doen om hem te helpen met zijn zelfvertrouwen?
Dit... onzekerheid zou voor mij echt not done zijn.quote:Op zaterdag 26 april 2014 22:50 schreef Argento het volgende:
hij klinkt als een heel vermoeiend figuur.
Waarom vinden vrouwen dat toch zo belangrijk?quote:Op zaterdag 26 april 2014 23:01 schreef fluffy2 het volgende:
[..]
Dit... onzekerheid zou voor mij echt not done zijn.
Omdat onzekerheid kan omslaan naar wantrouwen, jaloers gedrag en meer.quote:Op zaterdag 26 april 2014 23:08 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Waarom vinden vrouwen dat toch zo belangrijk?
heb je liever een toffe gast die onzeker is of een pannekoek die zelfvertrouwen uitstraalt?
En nee..ik ben niet onzeker oid, maar ik vind "not done" gelijk zo rigoreus. Want ik snap best dat het geen pluspunt is. Vrouwen zijn vaak zelf ook super onzeker. (maar misschien gaat het opposites attract verhaal dan weer op)
Ja, ik zal ook met een belletje rinkelen. Dank je voor de tip...quote:Op zaterdag 26 april 2014 23:11 schreef Telong het volgende:
Conditioneer hem. Laat merken dat hij zijn zelfvertrouwen kan stijgen als hij zich als de hond van Pavlov gedraagd.
Andersom net zo goed, terwijl het de meeste mannen niet echt heel veel uitmaakt.quote:Op zaterdag 26 april 2014 23:11 schreef nikky het volgende:
[..]
Omdat onzekerheid kan omslaan naar wantrouwen, jaloers gedrag en meer.
Ik gok van wel jaquote:Op zaterdag 26 april 2014 23:12 schreef Typfaut het volgende:
Om even te reageren:
Hij is zeker geen vermoeiend figuur. Hij loopt niet te klagen, maar als ik er naar vraag merk ik wel dat hij het gevoel heeft dat hij niet goed genoeg zou zijn voor mij. Dat vind ik heel erg en ik zou gewoon willen weten of dit te maken heeft met het feit dat hij nog nooit echt serieus is geweest met iemand.
Dit is inderdaad ook wat ik vaak zie. Superdomme lelijke pannenkoeken die geen onzekerheid uitstralen zullen vaker een vriendin hebben dan hele toffe, knappe en slimme mannen die wat meer onzeker of voorzichtig zijn. Vreemd dat dat zo zwaar weegt.quote:Op zaterdag 26 april 2014 23:08 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Waarom vinden vrouwen dat toch zo belangrijk?
heb je liever een toffe gast die onzeker is of een pannekoek die zelfvertrouwen uitstraalt?
En nee..ik ben niet onzeker oid, maar ik vind "not done" gelijk zo rigoreus. Want ik snap best dat het geen pluspunt is. Vrouwen zijn vaak zelf ook super onzeker. (maar misschien gaat het opposites attract verhaal dan weer op)
Erg jammer, wat is deze wereld toch kutquote:Op zaterdag 26 april 2014 23:17 schreef thenxero het volgende:
[..]
Dit is inderdaad ook wat ik vaak zie. Superdomme lelijke pannenkoeken die geen onzekerheid uitstralen zullen vaker een vriendin hebben dan hele toffe, knappe en slimme mannen die wat meer onzeker of voorzichtig zijn. Vreemd dat dat zo zwaar weegt.
Overigens denk ik ook dat hoe dommer de vrouw, hoe meer dit naar voren komt.quote:Op zaterdag 26 april 2014 23:17 schreef thenxero het volgende:
[..]
Dit is inderdaad ook wat ik vaak zie. Superdomme lelijke pannenkoeken die geen onzekerheid uitstralen zullen vaker een vriendin hebben dan hele toffe, knappe en slimme mannen die wat meer onzeker of voorzichtig zijn. Vreemd dat dat zo zwaar weegt.
wat een onzin!quote:Op zaterdag 26 april 2014 23:30 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Overigens denk ik ook dat hoe dommer de vrouw, hoe meer dit naar voren komt.
Want je hebt ook super mooie, slimme meiden die met een gast rondlopen waarvan iedereen denkt "wat moet ze daar nou mee" maar gewoon omdat ze er echt gek op is.
Niet iedereen die onzeker is, is een ziekelijk controlerende jaloerse psychopaat. Jij geeft juist aan dat er geen middenweg is (onzekerheid is not done), dan krijg je zulke reacties.quote:Op zaterdag 26 april 2014 23:43 schreef fluffy2 het volgende:
[..]
wat een onzin!
Ik spreek uit eigen ervaring en mijn ex die onzeker was werd uiteindelijk een ziekelijk controlerende jaloerse psychopaat.
dat is not done.
tuurlijk is hier en daar wat jaloezie of onzekerheid gezond... tot op zekere hoogte.
Voor mij persoonlijk zou het dus not done zijn omdat ik bang zou zijn dat het hetzelfde verhaal gaat worden.
En nee ik hoef ook geen hersenloze pannekoek. Maar begrijp uit jou mening dat er geen middenweg is?
Goed lezen. Ik zeg dat iemand die onzeker is EN veranderd in een ziekelijk jaloerse controlernde psychopaat word not done is.quote:Op zaterdag 26 april 2014 23:49 schreef thenxero het volgende:
[..]
Niet iedereen die onzeker is, is een ziekelijk controlerende jaloerse psychopaat. Jij geeft juist aan dat er geen middenweg is (onzekerheid is not done), dan krijg je zulke reacties.
Maar nu ik weet dat je zulke ervaringen hebt snap ik wel dat je zo reageert.
Je tieten idd. Maar laat hem eens complimentjes accepteren. Een dank je is niet zo moeilijk. Is hij stukje zelfverzekerder.quote:Op zaterdag 26 april 2014 23:13 schreef Typfaut het volgende:
[..]
Ja, ik zal ook met een belletje rinkelen. Dank je voor de tip...
^quote:Op zondag 27 april 2014 04:18 schreef Woutjeh het volgende:
Zelfvertrouwen en eigenwaarde komt van binnen, niet van buiten. Het zit allemaal tussen zijn oren, letterlijk.
Zodra hij zich dat realiseert en inziet dat ieder mens, zelfs de meest populaire en zelfverzekerde persoon, wel eens twijfelt aan zichzelf, dan is zijn gebrek aan zelfvertrouwen verleden tijd.
Het is goed om over jezelf na te denken, dat laat alleen maar zien dat je betrokken bent en dat je het belangrijk vindt dat je een goed mens bent.
Veel mensen denken dat ze perfect moeten zijn, maar uiteindelijk is jezelf zijn de echte sleutel tot succes. Wees een persoon waar jij je goed bij voelt en waar je trots op kunt zijn.
Al het bovenstaande straal je weer uit, je geeft het mee aan anderen.
En dat inspireert hen weer. Iedereen vindt het prettig om bij een persoon te zijn dat zich prettig voelt met zichzelf, dat vrolijk is en die vrolijkheid deelt met anderen.
Ik zie het ook vaak in moeizame relaties. Mensen laten hun geluk vaak afhangen van elkaar, terwijl het geluk in een sterke relatie gebaseerd is op eigen geluk. Het klinkt misschien stom, maar wanneer je beiden niets inlegt, waarom verwacht je dan beiden gelukkig te worden? Klinkt het niet veel logischer dat wanneer je beiden je eigen geluk inlegt en deelt met de ander, dat je dan samen het gelukkigste bent?
Zelfvertrouwen werkt op dezelfde manier.
Volgens mij is hij niet het type wat verandert in een psycho. Ik kende hem al vooraleer wij iets begonnen. We hebben allebei onze ruimte nodig, omdat we beiden een leuk sociaal leven hebben met hobby's e.d. Jaloezie merk ik ook niet meteen, enkel als het 'nodig' is. Dus heel normaal en gezond hoor.quote:Op zondag 27 april 2014 00:04 schreef fluffy2 het volgende:
[..]
Goed lezen. Ik zeg dat iemand die onzeker is EN veranderd in een ziekelijk jaloerse controlernde psychopaat word not done is.
Dat is inderdaad mijn ervaring (helaas).
(Kwam in mijn eerste post een beetje verkeerd over)
Daar krijg je vooroordelen over (ook helaas)
Onzekerheid op zich is niet zo zeer het probleem de problemen en gevolgen er van wel.
Dit is echt supermooi verwoord, trouwens!quote:Op zondag 27 april 2014 04:18 schreef Woutjeh het volgende:
Zelfvertrouwen en eigenwaarde komt van binnen, niet van buiten. Het zit allemaal tussen zijn oren, letterlijk.
Zodra hij zich dat realiseert en inziet dat ieder mens, zelfs de meest populaire en zelfverzekerde persoon, wel eens twijfelt aan zichzelf, dan is zijn gebrek aan zelfvertrouwen verleden tijd.
Het is goed om over jezelf na te denken, dat laat alleen maar zien dat je betrokken bent en dat je het belangrijk vindt dat je een goed mens bent.
Veel mensen denken dat ze perfect moeten zijn, maar uiteindelijk is jezelf zijn de echte sleutel tot succes. Wees een persoon waar jij je goed bij voelt en waar je trots op kunt zijn.
Al het bovenstaande straal je weer uit, je geeft het mee aan anderen.
En dat inspireert hen weer. Iedereen vindt het prettig om bij een persoon te zijn dat zich prettig voelt met zichzelf, dat vrolijk is en die vrolijkheid deelt met anderen.
Ik zie het ook vaak in moeizame relaties. Mensen laten hun geluk vaak afhangen van elkaar, terwijl het geluk in een sterke relatie gebaseerd is op eigen geluk. Het klinkt misschien stom, maar wanneer je beiden niets inlegt, waarom verwacht je dan beiden gelukkig te worden? Klinkt het niet veel logischer dat wanneer je beiden je eigen geluk inlegt en deelt met de ander, dat je dan samen het gelukkigste bent?
Zelfvertrouwen werkt op dezelfde manier.
Hopelijk zijn we dan nog samen.quote:Op maandag 28 april 2014 13:51 schreef inslagenreuring het volgende:
1. Voed zijn onzekerheid niet, dat wil zeggen: Stel hem niet gerust als hij - erom vraagt - vermijd dit alsjeblieft met alle macht. Als hij bijvoorbeeld zegt: "Vind je niet dat er genoeg andere knappe mannen zijn?" keer je het om en vraag jij dat over vrouwen. Antwoord vragend terug.
2. Geef hem complimenten in spontaniteit
3. Neem afstand van zijn onzekerheid als jouw probleem, dat is het namelijk niet. Dit hoeft jullie relatie ook niet te beïnvloeden. Want dat ligt weer aan de mate hoezeer jij het voedt.
4. Hier gaat tijd overheen, ik weet zeker dat het na 2 a 3 jaar stukken beter is geworden en je om dit topic lacht. Als je dan nog samen met hem bent uiteraard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |