abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 april 2014 @ 22:17:05 #1
426085 Typfaut
Life is Romanticism
pi_139288243
Hoi Fokkers! Dit is mijn eerste topic, maar ik zit er toch wel een beetje mee.
Sinds een korte tijd heb ik een nieuwe vriend. Hij is een echte schat en ik vind hem lief, knap, lekker, grappig, slim... Jullie kennen dit wel.

Nu zit ik met probleem dat mijn vriend heel onzeker is over zichzelf, terwijl ik wel heel veel zelfvertrouwen heb. Hij denkt dat hij niet goed genoeg is voor mij en mij niet gelukkig kan maken. Bullshit, want ik vind hem fantastisch! Nu is het wel zo dat hij nog nooit een echte relatie heeft gehad (Hij is 24). Misschien heeft het daar mee te maken? Wat kan ik doen om hem te helpen met zijn zelfvertrouwen? Ik zie namelijk echt wel potentieel in onze relatie. We klikken heel goed, we hebben het fijn samen! Maar zijn onzekerheid en het feit dat hij nog nooit op deze leeftijd een serieuze relatie heeft gehad, baart mij veel zorgen.
Succes is niet het einde, falen is niet fataal het is de moed om door te gaan die telt.
  zaterdag 26 april 2014 @ 22:19:10 #2
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_139288316
Vertel hem dit? Alleen hij kan er wat aan doen.
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
  zaterdag 26 april 2014 @ 22:21:23 #3
426085 Typfaut
Life is Romanticism
pi_139288399
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 22:19 schreef imikethat het volgende:
Vertel hem dit? Alleen hij kan er wat aan doen.
Uiteraard heb ik hem erover aangesproken. Het probleem is gewoon dat als ik zeg hoe leuk hij is... Hij het maar afwimpelt om het zo te mogen zeggen. Dus ik dring niet tot hem door en dat vind ik heel moeilijk.
Succes is niet het einde, falen is niet fataal het is de moed om door te gaan die telt.
pi_139288762
Het zal echt uit hemzelf moeten komen. Als jij hem steeds probeert gerust te stellen als hij zich onzeker voelt, zal zijn behoefte om gerust gesteld te worden door jou niet afnemen.
pi_139288923
Geef hem de ruimte en misschien dan zal hij middels en tijdens deze relatie wat meer zelfverzekerd worden. Hem kleineren door hem te vaak te vertellen dat hij leyk is of dat er geen reden is om onzeker te zijn zal niet helpen. Afentoe een complimentje of een herinnering aan hoe erg je hem/de relatie waardeert is genoeg.

Grote kans echter dat hij pas na jullie relatie, mits deze serieus wordt, zal 'groeien'.
  zaterdag 26 april 2014 @ 22:42:59 #6
426085 Typfaut
Life is Romanticism
pi_139289175
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 22:36 schreef LelijKnap het volgende:
Geef hem de ruimte en misschien dan zal hij middels en tijdens deze relatie wat meer zelfverzekerd worden. Hem kleineren door hem te vaak te vertellen dat hij leyk is of dat er geen reden is om onzeker te zijn zal niet helpen. Afentoe een complimentje of een herinnering aan hoe erg je hem/de relatie waardeert is genoeg.

Grote kans echter dat hij pas na jullie relatie, mits deze serieus wordt, zal 'groeien'.
Ik zou hem nooit kleineren! Hij is in mijn ogen een ontzettend knappe man, dat herhaal ik vaak genoeg. En ja, dat hij moet groeien begrijp ik ook. Ik wil hem ook zo veel mogelijk ruimte bieden op dat vlak, dat ik zeker zijn persoonlijke groei niet in de weg zou staan. Dank je voor je feedback.
pi_139289451
hij klinkt als een heel vermoeiend figuur.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_139289610
quote:
Wat kan ik doen om hem te helpen met zijn zelfvertrouwen?
Pijpen.

En slikken.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_139289762
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 22:50 schreef Argento het volgende:
hij klinkt als een heel vermoeiend figuur.
Dit... onzekerheid zou voor mij echt not done zijn.
pi_139289979
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 23:01 schreef fluffy2 het volgende:

[..]

Dit... onzekerheid zou voor mij echt not done zijn.
Waarom vinden vrouwen dat toch zo belangrijk?

heb je liever een toffe gast die onzeker is of een pannekoek die zelfvertrouwen uitstraalt?

En nee..ik ben niet onzeker oid, maar ik vind "not done" gelijk zo rigoreus. Want ik snap best dat het geen pluspunt is. Vrouwen zijn vaak zelf ook super onzeker. (maar misschien gaat het opposites attract verhaal dan weer op)
pi_139290054
Conditioneer hem. Laat merken dat hij zijn zelfvertrouwen kan stijgen als hij zich als de hond van Pavlov gedraagd.
''Deugd is weten, de deugdzame is gelukkig er wordt alleen gezondigd uit onwetendheid'' Socrates.
  Milf zaterdag 26 april 2014 @ 23:11:19 #12
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_139290057
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 23:08 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

heb je liever een toffe gast die onzeker is of een pannekoek die zelfvertrouwen uitstraalt?

En nee..ik ben niet onzeker oid, maar ik vind "not done" gelijk zo rigoreus. Want ik snap best dat het geen pluspunt is. Vrouwen zijn vaak zelf ook super onzeker. (maar misschien gaat het opposites attract verhaal dan weer op)
Omdat onzekerheid kan omslaan naar wantrouwen, jaloers gedrag en meer.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zaterdag 26 april 2014 @ 23:12:10 #13
426085 Typfaut
Life is Romanticism
pi_139290091
Om even te reageren:
Hij is zeker geen vermoeiend figuur. Hij loopt niet te klagen, maar als ik er naar vraag merk ik wel dat hij het gevoel heeft dat hij niet goed genoeg zou zijn voor mij. Dat vind ik heel erg en ik zou gewoon willen weten of dit te maken heeft met het feit dat hij nog nooit echt serieus is geweest met iemand.
Ik zie hem gewoon graag. Tja.
  zaterdag 26 april 2014 @ 23:13:17 #14
426085 Typfaut
Life is Romanticism
pi_139290122
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 april 2014 23:11 schreef Telong het volgende:
Conditioneer hem. Laat merken dat hij zijn zelfvertrouwen kan stijgen als hij zich als de hond van Pavlov gedraagd.
Ja, ik zal ook met een belletje rinkelen. Dank je voor de tip... :|W
pi_139290140
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 23:11 schreef nikky het volgende:

[..]

Omdat onzekerheid kan omslaan naar wantrouwen, jaloers gedrag en meer.
Andersom net zo goed, terwijl het de meeste mannen niet echt heel veel uitmaakt.

Tenzij het echt extreme vormen aan gaat nemen
pi_139290177
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 23:12 schreef Typfaut het volgende:
Om even te reageren:
Hij is zeker geen vermoeiend figuur. Hij loopt niet te klagen, maar als ik er naar vraag merk ik wel dat hij het gevoel heeft dat hij niet goed genoeg zou zijn voor mij. Dat vind ik heel erg en ik zou gewoon willen weten of dit te maken heeft met het feit dat hij nog nooit echt serieus is geweest met iemand.

Ik gok van wel ja
pi_139290252
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 23:08 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Dit is inderdaad ook wat ik vaak zie. Superdomme lelijke pannenkoeken die geen onzekerheid uitstralen zullen vaker een vriendin hebben dan hele toffe, knappe en slimme mannen die wat meer onzeker of voorzichtig zijn. Vreemd dat dat zo zwaar weegt.
pi_139290435
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 23:17 schreef thenxero het volgende:

[..]

Dit is inderdaad ook wat ik vaak zie. Superdomme lelijke pannenkoeken die geen onzekerheid uitstralen zullen vaker een vriendin hebben dan hele toffe, knappe en slimme mannen die wat meer onzeker of voorzichtig zijn. Vreemd dat dat zo zwaar weegt.
Erg jammer, wat is deze wereld toch kut :')
pi_139290647
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 23:17 schreef thenxero het volgende:

[..]

Overigens denk ik ook dat hoe dommer de vrouw, hoe meer dit naar voren komt.

Want je hebt ook super mooie, slimme meiden die met een gast rondlopen waarvan iedereen denkt "wat moet ze daar nou mee" maar gewoon omdat ze er echt gek op is.
pi_139291128
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 23:30 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Overigens denk ik ook dat hoe dommer de vrouw, hoe meer dit naar voren komt.

Want je hebt ook super mooie, slimme meiden die met een gast rondlopen waarvan iedereen denkt "wat moet ze daar nou mee" maar gewoon omdat ze er echt gek op is.
wat een onzin!

Ik spreek uit eigen ervaring en mijn ex die onzeker was werd uiteindelijk een ziekelijk controlerende jaloerse psychopaat.
dat is not done.

tuurlijk is hier en daar wat jaloezie of onzekerheid gezond... tot op zekere hoogte.

Voor mij persoonlijk zou het dus not done zijn omdat ik bang zou zijn dat het hetzelfde verhaal gaat worden.
En nee ik hoef ook geen hersenloze pannekoek. Maar begrijp uit jou mening dat er geen middenweg is?
pi_139291347
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 23:43 schreef fluffy2 het volgende:

[..]

wat een onzin!

Ik spreek uit eigen ervaring en mijn ex die onzeker was werd uiteindelijk een ziekelijk controlerende jaloerse psychopaat.
dat is not done.

tuurlijk is hier en daar wat jaloezie of onzekerheid gezond... tot op zekere hoogte.

Voor mij persoonlijk zou het dus not done zijn omdat ik bang zou zijn dat het hetzelfde verhaal gaat worden.
En nee ik hoef ook geen hersenloze pannekoek. Maar begrijp uit jou mening dat er geen middenweg is?
Niet iedereen die onzeker is, is een ziekelijk controlerende jaloerse psychopaat. Jij geeft juist aan dat er geen middenweg is (onzekerheid is not done), dan krijg je zulke reacties.

Maar nu ik weet dat je zulke ervaringen hebt snap ik wel dat je zo reageert.
pi_139291887
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 23:49 schreef thenxero het volgende:

[..]

Niet iedereen die onzeker is, is een ziekelijk controlerende jaloerse psychopaat. Jij geeft juist aan dat er geen middenweg is (onzekerheid is not done), dan krijg je zulke reacties.

Maar nu ik weet dat je zulke ervaringen hebt snap ik wel dat je zo reageert.
Goed lezen. Ik zeg dat iemand die onzeker is EN veranderd in een ziekelijk jaloerse controlernde psychopaat word not done is.
Dat is inderdaad mijn ervaring (helaas).
(Kwam in mijn eerste post een beetje verkeerd over)

Daar krijg je vooroordelen over (ook helaas)

Onzekerheid op zich is niet zo zeer het probleem de problemen en gevolgen er van wel.
pi_139291975
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 23:13 schreef Typfaut het volgende:

[..]

Ja, ik zal ook met een belletje rinkelen. Dank je voor de tip... :|W
Je tieten idd. Maar laat hem eens complimentjes accepteren. Een dank je is niet zo moeilijk. Is hij stukje zelfverzekerder.
''Deugd is weten, de deugdzame is gelukkig er wordt alleen gezondigd uit onwetendheid'' Socrates.
pi_139292682
Als je het aan mij vraagt. Kan hij beginnen met zijn groeiproces door Kritiek van de Zuivere Reden te lezen.
pi_139295387
Zelfvertrouwen en eigenwaarde komt van binnen, niet van buiten. Het zit allemaal tussen zijn oren, letterlijk.
Zodra hij zich dat realiseert en inziet dat ieder mens, zelfs de meest populaire en zelfverzekerde persoon, wel eens twijfelt aan zichzelf, dan is zijn gebrek aan zelfvertrouwen verleden tijd.
Het is goed om over jezelf na te denken, dat laat alleen maar zien dat je betrokken bent en dat je het belangrijk vindt dat je een goed mens bent.
Veel mensen denken dat ze perfect moeten zijn, maar uiteindelijk is jezelf zijn de echte sleutel tot succes. Wees een persoon waar jij je goed bij voelt en waar je trots op kunt zijn.

Al het bovenstaande straal je weer uit, je geeft het mee aan anderen.
En dat inspireert hen weer. Iedereen vindt het prettig om bij een persoon te zijn dat zich prettig voelt met zichzelf, dat vrolijk is en die vrolijkheid deelt met anderen.

Ik zie het ook vaak in moeizame relaties. Mensen laten hun geluk vaak afhangen van elkaar, terwijl het geluk in een sterke relatie gebaseerd is op eigen geluk. Het klinkt misschien stom, maar wanneer je beiden niets inlegt, waarom verwacht je dan beiden gelukkig te worden? Klinkt het niet veel logischer dat wanneer je beiden je eigen geluk inlegt en deelt met de ander, dat je dan samen het gelukkigste bent?
Zelfvertrouwen werkt op dezelfde manier.
Ik doe mijn best.
pi_139298447
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 04:18 schreef Woutjeh het volgende:
Zelfvertrouwen en eigenwaarde komt van binnen, niet van buiten. Het zit allemaal tussen zijn oren, letterlijk.
Zodra hij zich dat realiseert en inziet dat ieder mens, zelfs de meest populaire en zelfverzekerde persoon, wel eens twijfelt aan zichzelf, dan is zijn gebrek aan zelfvertrouwen verleden tijd.
Het is goed om over jezelf na te denken, dat laat alleen maar zien dat je betrokken bent en dat je het belangrijk vindt dat je een goed mens bent.
Veel mensen denken dat ze perfect moeten zijn, maar uiteindelijk is jezelf zijn de echte sleutel tot succes. Wees een persoon waar jij je goed bij voelt en waar je trots op kunt zijn.

En dat inspireert hen weer. Iedereen vindt het prettig om bij een persoon te zijn dat zich prettig voelt met zichzelf, dat vrolijk is en die vrolijkheid deelt met anderen.

Ik zie het ook vaak in moeizame relaties. Mensen laten hun geluk vaak afhangen van elkaar, terwijl het geluk in een sterke relatie gebaseerd is op eigen geluk. Het klinkt misschien stom, maar wanneer je beiden niets inlegt, waarom verwacht je dan beiden gelukkig te worden? Klinkt het niet veel logischer dat wanneer je beiden je eigen geluk inlegt en deelt met de ander, dat je dan samen het gelukkigste bent?
^
Prachtig verwoordt trouwens. Hij moet eerst eens gelukkig worden met zichzelf..
  zondag 27 april 2014 @ 12:52:26 #27
426085 Typfaut
Life is Romanticism
pi_139299850
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 00:04 schreef fluffy2 het volgende:

[..]

Goed lezen. Ik zeg dat iemand die onzeker is EN veranderd in een ziekelijk jaloerse controlernde psychopaat word not done is.
Dat is inderdaad mijn ervaring (helaas).
(Kwam in mijn eerste post een beetje verkeerd over)

Daar krijg je vooroordelen over (ook helaas)

Onzekerheid op zich is niet zo zeer het probleem de problemen en gevolgen er van wel.
Volgens mij is hij niet het type wat verandert in een psycho. Ik kende hem al vooraleer wij iets begonnen. We hebben allebei onze ruimte nodig, omdat we beiden een leuk sociaal leven hebben met hobby's e.d. Jaloezie merk ik ook niet meteen, enkel als het 'nodig' is. Dus heel normaal en gezond hoor. :) Het zit meer in hoe hij zichzelf ziet.

quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 04:18 schreef Woutjeh het volgende:

Dit is echt supermooi verwoord, trouwens! ^O^ Ik denk dat ik hem zoiets volgende keer ongeveer ga vertellen. :) Dank je!
  maandag 28 april 2014 @ 00:47:14 #28
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_139329440
Ik vind onzekerheid juist geen afknapper bij een man, maar ik zal wel de uitzondering zijn :')
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  maandag 28 april 2014 @ 13:30:08 #29
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_139338736
Ik vind het ook in principe geen afknapper. Hangt wel een beetje van de mate en aard van onzekerheid af.
...as always
  maandag 28 april 2014 @ 13:51:06 #30
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_139339347
1. Voed zijn onzekerheid niet, dat wil zeggen: Stel hem niet gerust als hij - erom vraagt - vermijd dit alsjeblieft met alle macht. Als hij bijvoorbeeld zegt: "Vind je niet dat er genoeg andere knappe mannen zijn?" keer je het om en vraag jij dat over vrouwen. Antwoord vragend terug.
2. Geef hem complimenten in spontaniteit
3. Neem afstand van zijn onzekerheid als jouw probleem, dat is het namelijk niet. Dit hoeft jullie relatie ook niet te beïnvloeden. Want dat ligt weer aan de mate hoezeer jij het voedt.
4. Hier gaat tijd overheen, ik weet zeker dat het na 2 a 3 jaar stukken beter is geworden en je om dit topic lacht. Als je dan nog samen met hem bent uiteraard.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 28 april 2014 @ 21:51:23 #31
426085 Typfaut
Life is Romanticism
pi_139355658
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 13:51 schreef inslagenreuring het volgende:
1. Voed zijn onzekerheid niet, dat wil zeggen: Stel hem niet gerust als hij - erom vraagt - vermijd dit alsjeblieft met alle macht. Als hij bijvoorbeeld zegt: "Vind je niet dat er genoeg andere knappe mannen zijn?" keer je het om en vraag jij dat over vrouwen. Antwoord vragend terug.
2. Geef hem complimenten in spontaniteit
3. Neem afstand van zijn onzekerheid als jouw probleem, dat is het namelijk niet. Dit hoeft jullie relatie ook niet te beïnvloeden. Want dat ligt weer aan de mate hoezeer jij het voedt.
4. Hier gaat tijd overheen, ik weet zeker dat het na 2 a 3 jaar stukken beter is geworden en je om dit topic lacht. Als je dan nog samen met hem bent uiteraard.
Hopelijk zijn we dan nog samen. :) Deze tips neem ik zeker en vast mee! Bedankt voor je post. :)
  zaterdag 3 mei 2014 @ 13:25:35 #32
427103 VragerMark
De vragensteller
pi_139519120
Je vriend heeft nog nooit een relatie gehad, waarschijnlijk is hij vaker afgeslagen door meiden. Nu heeft hij een geweldig iemand en kan niet geloven dat het waar is, maar dat is het toch. Hij wil niets fout doen en hij wil je niet kwijt, daarom is hij onzeker.

Maak hem duidelijk hoe veel je van hem houd hoe die is, dat zal hem geruststellen en hij zal dan ook denken dat het allemaal goed is.

Hij is met jou een ontzettende bofkont en kan zijn ogen daarbij niet geloven!

Geef hem wat zelfvertrouwen door hem dat duidelijk te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')