abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6289642
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:41 schreef nietzman het volgende:

[..]

En dat geloof jezelf? Bekijk anders deze pagina eens... Het paradepaardje vam Mozilla: Volledige PNG ondersteuning... (Niet in IE bekijken natuurlijk )

bedoel je dat dit wel werkt in Mozilla maar niet in IE ? (hij doet ut bij mij wel)
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 10:53:49 #27
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_6289652
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:50 schreef Webby het volgende:
En waarom zet je geen link naar 1.1 in je beginpost, maar naar de 1.2 alpha versie
Ik hou van de meest recente

De enigste reden waarom ik geen link naar een nightly heb geplaatst, is omdat dat geen mooie installertjes zijn

Ik ga naar huis.
pi_6289667
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:53 schreef nietzman het volgende:

[..]

Ik hou van de meest recente

De enigste reden waarom ik geen link naar een nightly heb geplaatst, is omdat dat geen mooie installertjes zijn

1.2 alpha geeft probz met sommige scrollwheel mouses en wil nog wel eens crashen op nieuwe ATI drivers ... niet echt fijn als je mensen om wilt turnen dus ... geeft ze dan een stable release ...
Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 10:58:20 #29
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_6289691
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:52 schreef burp2002 het volgende:

[..]

bedoel je dat dit wel werkt in Mozilla maar niet in IE ? (hij doet ut bij mij wel)

Ja, bij mij ook, maar er is wel verschil hoor.

IE:

Mozilla:

pi_6289697
* dikkebanaan gebruikt ook alleen nog maar Mozilla
Mozilla 1.2 krijgt trouwens standaard AA fonts onder Linux

En die PNG implementatie van Mozilla is idd veeeel beter (gebruikt dan ook de 'officiele' LibPNG, itt Microsoft die zelf een brakke library in elkaar heeft gestampt)

Maarre, als je mensen wilt overhalen om Mozilla te gebruiken is het niet zo slim om die mensen te verwijzen naar een (nog-niet-zo-stabiele) alpha versie..
[edit]
argh, ik ben weer te langzaam met reageren
[/edit]

Do you ever have that feeling where you're not sure if you're awake or still dreaming?
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 11:02:08 #31
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_6289733
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:58 schreef dikkebanaan het volgende:
Maarre, als je mensen wilt overhalen om Mozilla te gebruiken is het niet zo slim om die mensen te verwijzen naar een (nog-niet-zo-stabiele) alpha versie..
Inmiddels aangepast
Ik ga naar huis.
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 11:02:32 #32
15638 DaRealMac
ondertitels zijn suf
pi_6289741
het enige nadeel van mozilla vind ik idd sommige pagina`s die met scripts werken, en alle andere browsers dan IE weren. Verder
I cannot help but notice that there is no problem between us that cannot be solved by your departure
pi_6289777
* Sib is een mozilla fan

heeft iemand al de download manager genoemd?
dat is 1 van mijn favo onderdelen, weg met getright!

plus natuurlijk de sidebar waar je bijv. google of het weer of cnn in kan knallen. TOP

Haai!
pi_6289782
Ik gebruik Mozilla (en de GTK versie Galeon, deze browser is zelfs nog beter dan Mozilla, echt waar!) nu sinds de 0.9 milestone en ik will voor geen goud meer terug. Er is welgeteld één site die niet werkt (internetbankieren), maar dat komt door ActiveX smart card beveiliging.

Voor de mensen die zeggen dat IE sneller is dan Mozilla:
- Gebruik de quickstart optie, waardoor Moz in het geheugen blijft. IE doet dit ook.
- Een groot verschil tussen de beide browsers is dat IE meteen alles wat hij rendert uitspuugt op het scherm, terwijl Moz de hele pagina netjes rendert en deze vervolgens pas op het scherm zet. Hierdoor kan het lijken dat IE sneller is, maar dat is schijn.

Nog enkele aanraders:

Piemenus:
Nieuwe, geadvanceerdere versie van Mouse Gestures. Je moet er even aan wennen, maar het werkt heel fijn.

Bookmarklets:
Kleine javascriptjes die je browser allerlei extra features geven. Je kan ze in een toolbar zetten.

Googlebar

Mycroft:
Handige verzameling plugins om gebruik te kunnen maken van verschillende zoekmachines vanuit Moz.

Genoeg is genoeg, wat jullie allemaal bezighoudt is al droevig genoeg!
pi_6289794
Mozilla is leuk, maar Opera leuker. Dus ik stap niet over (vinden jullie hopelijk niet erg he).
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 11:10:30 #36
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_6289844
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 11:02 schreef DaRealMac het volgende:
het enige nadeel van mozilla vind ik idd sommige pagina`s die met scripts werken, en alle andere browsers dan IE weren. Verder [afbeelding]
Het leuke is dat je Mozilla zo in kan stellen dattie zichtzelf identificeerd als IE.... het leuke is dat dan de pagina's net zo goed, if nog beter, werken
Ik ga naar huis.
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 11:15:47 #37
30106 Hiawatha
Had ie nu maar een camera.....
pi_6289910
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 11:06 schreef slakkie het volgende:
Mozilla is leuk, maar Opera leuker. Dus ik stap niet over (vinden jullie hopelijk niet erg he).
Leuk dat Opera een snelle brouwser is, maar wat een brakke app! Kan JavaScript maar half, maakt van sommige HTML echte een teringzooi en het loopt me te vaak vast. Heb het een tijdje geprobeerd, maar nee. Dan nog liever IE.
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 11:19:16 #38
15638 DaRealMac
ondertitels zijn suf
pi_6289960
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 11:10 schreef nietzman het volgende:

[..]

Het leuke is dat je Mozilla zo in kan stellen dattie zichtzelf identificeerd als IE.... het leuke is dat dan de pagina's net zo goed, if nog beter, werken

Teach me Obi-Wan!?
I cannot help but notice that there is no problem between us that cannot be solved by your departure
pi_6289999
Nog een handige feature van Mozilla is dat ie al automatisch begint te downloaden als je een bestand hebt aangeklikt waarvoor je eerst nog een bestandsnaam en locatie om het bestand neer te zetten in moet vullen.

Nog een andere erg handig functie is dat je links die alleen maar geschreven zijn (dus niet aanklikbaar zijn) kan selecteren en dan met de middelste muisknop naar die link toe kan gaan, scheelt weer een hoop geknip en geplak van links

Ook lijkt het alsof pagina's sneller worden opgebouwd, dit komt omdat IE eerst de pagina helemaal download voordat ie wat laat zien terwijl Mozilla al meteen de pagina laat zien (plaatjes en alle andere zut komen pas daarna).
Hierdoor kan het bv gebeuren dat je heel wazige plaatjes ziet die langzaam helder worden (doet me denken aan die 'goeie ouwe' tijd met Netscape ) dit lijkt misschien irritant, maar dat is het juist niet omdat je zo veel eerder kan zien of het nut heeft om te wachten op die plaatjes (bv als je screenshots bekijkt van een spel).
(jammer dat dit alleen kan met JPEG plaatjes)
[edit]
argh, wat ben ik toch een schnitzelkopf!
weer te laat met reageren..
[/edit]

* dikkebanaan Mozilla

[Dit bericht is gewijzigd door dikkebanaan op 15-10-2002 11:34]

Do you ever have that feeling where you're not sure if you're awake or still dreaming?
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 11:25:54 #40
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_6290058
Jup jup ik gebruik ook mozilla om in te developpen. Ik heb (had) de neiging een pagina uit te spugen die er in IE goed uitziet, en vervolgens in mozilla browser verneukt wordt. Sinds ik in Mozilla ontwikkel niet meer dus.

Scripts zijn eenvoudig browser compatible te krijgen. (En de javascript foutmeldingen zijn zoveel beter dan de poep die ik altijd van IE krijg)

Wat de DOM inspector precies voor nut heeft ben ik nog niet helemaal achter...maar een leuk speeltje is het zeker.

dat XUL heb ik me een klein beetje in verdiept. ik zie nog niet helemaal hoe het werkt, maar lijkt me grappig om eens wat mee te prutsen.

Een nadeeltje moet ik toch noemen,

Wij zitten achter een proxy - de helft van de tijd timen plaatjes out en pagina's willen nogal eens niet gevonden worden - hierdoor wil de layout van de pagina nogal eens verknalt worden en moet ik nogal eens op refresh drukken. errug irri... maar ligt meer aan ons netwerk/proxytje dan aan de browser denkik (al is het balen dat IE het wel perfect doet...)

mischien is dit al opgelost in nieuwere versies, maar deze (1.2a) in ieder geval niet.

Mozilla

Siamo Tutti Antifascisti!
pi_6290115
Vanwege dit topic overgestapt. Ziet er leuk uit (heb het thuis op mijn Linux al langer draaien 0.9 oid) maar was op windows altijd best traag.
Ik zie wel hoelang ik het volhoud
123
pi_6290229
Is er toevallig ook al een FOK! sidebar?
(1 voor de frontpage en 1 voor het forum)
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 11:38:08 #43
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_6290242
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 11:19 schreef DaRealMac het volgende:

[..]

Teach me Obi-Wan!?

Ik zet um der als extra plugin bij:

Preferences Toolbar
Handige toolbar

Homepage - Install

Ik ga naar huis.
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 11:40:25 #44
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_6290278
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 11:37 schreef dikkebanaan het volgende:
Is er toevallig ook al een FOK! sidebar?
(1 voor de frontpage en 1 voor het forum)
Eentje voor het forum zou ik zeer waarderen... eentje met alle fora en subfora, die uitklappen in de verschillende topics... ik heb al gekeken of ik zelf iets kon fixen, maar heb helaas niet genoeg prog. kennis... maar in theorie is het zeker wel mogelijk
Ik ga naar huis.
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 11:43:38 #45
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_6290319
* Aaargh! is ook een Mozzy gebruiker

Nog een feature die ik nog niet heb gezien in dit topic: De JavaScript debugger. ( http://www.mozilla.org/projects/venkman/ )
En natuurlijk de ingebouwde download manager

It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 11:46:36 #46
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_6290362
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 11:40 schreef nietzman het volgende:

[..]

Eentje voor het forum zou ik zeer waarderen... eentje met alle fora en subfora, die uitklappen in de verschillende topics... ik heb al gekeken of ik zelf iets kon fixen, maar heb helaas niet genoeg prog. kennis... maar in theorie is het zeker wel mogelijk

Ik heb ooit zoiets gemaakt voor de activetopics (die werden dan opgedeeld in subfora in een mooie tree die je kon uitklappen) , helaas werkt deze niet meer sinds de nieuwe layout. (is er eigenlijk een XML backend voor Fok! ? in dat geval wil ik 'm wel ff aanpassen)
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_6290389
Het muiswieltje doet wel vreemd....

* K3 is bijna definitef overgestapt

123
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 11:51:10 #48
12221 Tijn