abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 30 april 2014 @ 16:35:49 #76
47102 Elvi
miemkwien
pi_139416545
quote:
15s.gif Op woensdag 30 april 2014 15:17 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Nergens voor nodig geweest was kansloos omdat 1 van de interviewers zelf de baan wil hebben en dus alle kandidaten afkeurd..

Maar hun uitleg was u past niet in het team :')

F*ck 'm ik ga gewoon verder op zoek naar een normale werkkring (zijn die er? )..
Ik zou gewoon vragen wat ze bedoelen met "u past niet in het team". Is het team informeel en jij formeel, heeft iedereen roze haar en jij blauwe? Ze mogen best wat specifieker zijn.
pi_139418632
quote:
15s.gif Op woensdag 30 april 2014 15:17 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Nergens voor nodig geweest was kansloos omdat 1 van de interviewers zelf de baan wil hebben en dus alle kandidaten afkeurd..

Maar hun uitleg was u past niet in het team :')

F*ck 'm ik ga gewoon verder op zoek naar een normale werkkring (zijn die er? )..
Dit zou ik toch eens melden bij 't management van dat bedrijf want dat klopt natuurlijk niet dat degene die de sollicitatiegesprekken voert zelf ook graag de baan zou willen hebben.
Hallon!
  woensdag 30 april 2014 @ 17:40:38 #78
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_139418925
quote:
15s.gif Op woensdag 30 april 2014 15:17 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Nergens voor nodig geweest was kansloos omdat 1 van de interviewers zelf de baan wil hebben en dus alle kandidaten afkeurd..

Maar hun uitleg was u past niet in het team :')

F*ck 'm ik ga gewoon verder op zoek naar een normale werkkring (zijn die er? )..
Ik had ongeveer hetzelfde gesprek met dezelfde uitkomst na 1 maand proeftijd, je kan helemaal niets met zo'n uitleg.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_139423500
Sinds twee weken een baan op een supermooie locatie (Isle of Mull). Werk is leuk. Accommodatie is prima. Loon is hoger dan verwacht. Maar de eigenaars zijn een stel oelewappers die niets begrijpen van de business die ze zijn begonnen. Ze runnen de zaak de grond in als ze niet snel veranderen.
Probleem: Ze luisteren niet naar ons, hun personeel.
Ook niet naar anderen, trouwens.

Ben echt heel bang dat deze toko binnen een half jaar helemaal naar de maan is. En dat terwijl er echt veel potentie is om het tot een succes te maken :'(
Mon 'en!
  woensdag 30 april 2014 @ 19:51:23 #80
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_139424080
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 19:40 schreef bloempjuh het volgende:
Sinds twee weken een baan op een supermooie locatie (Isle of Mull). Werk is leuk. Accommodatie is prima. Loon is hoger dan verwacht. Maar de eigenaars zijn een stel oelewappers die niets begrijpen van de business die ze zijn begonnen. Ze runnen de zaak de grond in als ze niet snel veranderen.
Probleem: Ze luisteren niet naar ons, hun personeel.
Ook niet naar anderen, trouwens.

Ben echt heel bang dat deze toko binnen een half jaar helemaal naar de maan is. En dat terwijl er echt veel potentie is om het tot een succes te maken :'(
Misschien kun je het over een half jaartje voor een prikkie voortzetten :9
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_139424215
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 19:51 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Misschien kun je het over een half jaartje voor een prikkie voortzetten :9
Thats the spirit! ^O^
pi_139424340
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 19:40 schreef bloempjuh het volgende:
Sinds twee weken een baan op een supermooie locatie (Isle of Mull). Werk is leuk. Accommodatie is prima. Loon is hoger dan verwacht. Maar de eigenaars zijn een stel oelewappers die niets begrijpen van de business die ze zijn begonnen. Ze runnen de zaak de grond in als ze niet snel veranderen.
Probleem: Ze luisteren niet naar ons, hun personeel.
Ook niet naar anderen, trouwens.

Ben echt heel bang dat deze toko binnen een half jaar helemaal naar de maan is. En dat terwijl er echt veel potentie is om het tot een succes te maken :'(
Ach dat is bijna bij alle bedrijven zo. Bij kleine bedrijven heb je vaak een eigenaar die zich overal tegenaan bemoeit, ook al heeft hij of zij van veel zaken geen verstand en bij grotere bedrijven heb je wel weer managementslagen die dat doen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  FOK!fotograaf woensdag 30 april 2014 @ 23:53:04 #83
372645 spreading
pi_139437860
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 16:14 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Kun je niet uitvinden welke organisatie die vacature heeft en direct bij hen solliciteren ipv via een wervingsbureau?
Door op het logo en de Facebook van meneer te zoeken ben ik uiteindelijk erachter gekomen dat het om een beauty middel gaat die je moet verkopen. Wel eerst zelf alles inkopen voordat je kan verkopen.. piramide achtige dingen komen in men hoofd op dus ik denk dak ervoor ga bedanken.
pi_139445598
Ik begin nu toch wel een beetje de hoop te verliezen dat ik binnenkort nog aan de slag kan in een functie op mijn niveau. Op zo'n beetje elke vacature waar ik op reageer krijg ik het antwoord 'Vanwege de vele reacties hebben we een selectie moeten maken, en daar zit jij helaas niet bij.' terug. De banenmarkt is op een punt gekomen waar ze alleen nog maar perfecte kandidaten met een perfect cv en de ideale opleiding/leeftijd/werkervaring uitnodigen. En ik pis steeds naast de pot omdat ik niet de opleiding/leeftijd/perfecte cv heb. Ellendigheid.
  donderdag 1 mei 2014 @ 14:06:53 #85
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_139451000
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 23:53 schreef spreading het volgende:

[..]

Door op het logo en de Facebook van meneer te zoeken ben ik uiteindelijk erachter gekomen dat het om een beauty middel gaat die je moet verkopen. Wel eerst zelf alles inkopen voordat je kan verkopen.. piramide achtige dingen komen in men hoofd op dus ik denk dak ervoor ga bedanken.
Niet denken maar zeker weten dat je er voor gaat bedanken want dit is nix natuurlijk.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_139453670
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 10:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik begin nu toch wel een beetje de hoop te verliezen dat ik binnenkort nog aan de slag kan in een functie op mijn niveau. Op zo'n beetje elke vacature waar ik op reageer krijg ik het antwoord 'Vanwege de vele reacties hebben we een selectie moeten maken, en daar zit jij helaas niet bij.' terug. De banenmarkt is op een punt gekomen waar ze alleen nog maar perfecte kandidaten met een perfect cv en de ideale opleiding/leeftijd/werkervaring uitnodigen. En ik pis steeds naast de pot omdat ik niet de opleiding/leeftijd/perfecte cv heb. Ellendigheid.
Ligt er natuurlijk aan naar welke functie je solliciteert.
Maar je moet ervan uitgaan dat er tegenwoordig naast jou nog zo'n 50-100 (of nog meer) mensen solliciteren naar dezelfde baan. Harde eisen worden wel snel gehanteerd. Dus inderdaad de juiste opleiding, enige werkervaring in eenzelfde richting etc.

Maar toch is dit niet het enige. Een goede brief kan ervoor zorgen dat je je toch in de kijker speelt. Een goede, originele brief valt op en die wordt meestal nog eens aandachtig gelezen.
Ik zie het zelf ook, veel brieven zijn totaal niet toegeschreven op de functie of het bedrijf.
Veel brieven gaan over wat mensen gedaan hebben, de kwaliteiten die ze hebben en veel is ik ik ik ik ik.

Allemaal leuk en aardig, maar veel daarvan haal ik ook wel uit het cv. Waar ik vooral benieuwd naar ben is waarom iemand juist op deze functie van ons bedrijf solliciteert. En dan kun je ook de link leggen waarom jij er dan zo goed op past.

Maar goed, iedere recruiter/p&o'er is ook weer anders natuurlijk en wat ik een leuke/goede brief vind, hoeft een ander niet te vinden natuurlijk.

O ja, als er een telefoonnummer bij de vacature staat altijd even bellen. En dan niet om te vragen hoe lang de vacature nog openstaat of jezelf even presenteren en dan de vraag stellen of hij/zij vindt of je een kans maakt, maar goede inhoudelijke vragen stellen over de functie, de werkzaamheden, de organisatie, de afdeling etc.
Daarmee kun je dan ook weer een link leggen in je brief en helpt weer om je te onderscheiden tov de berg cv's die nog meer binnen zijn gekomen.
Every living creature on earth dies alone
pi_139456135
Net zoals die overige 300 mensen die de bedrijven bellen?
pi_139456420
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 15:31 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Waar ik vooral benieuwd naar ben is waarom iemand juist op deze functie van ons bedrijf solliciteert. En dan kun je ook de link leggen waarom jij er dan zo goed op past.
Dat vind ik altijd lastig, een motivatie verzinnen. Ook al gaat het in mijn geval 'maar' om een bijbaantje.
De enige echte reden waarom ik solliciteer is omdat ik geld wil verdienen. Dat weet zo'n bedrijf ook wel.
  FOK!fotograaf donderdag 1 mei 2014 @ 17:22:10 #89
372645 spreading
pi_139457050
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 14:06 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Niet denken maar zeker weten dat je er voor gaat bedanken want dit is nix natuurlijk.
Daarnaast passen de producten niet zo bij mij. Maar als verkoper geen vast salaris, zelf je inkopen doen en betalen en een bagger product, want dat is het, houd het voor mij helaas al op. Ik ben daarnaast ook niemand voor het koude verkopen, zeker niet als ik ook men vrienden/kennissen moet gaan lastig vallen..
Die combi, met dat piramide achtig gevoel in men hoofd, heeft mijn keuze bepaald.
Ik werk nu weinig en ben vrij ongelukkig hier, maar ik heb nog wel werk. Anders was ik iig even gaan praten.
  FOK!fotograaf donderdag 1 mei 2014 @ 17:29:22 #90
372645 spreading
pi_139457329
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 15:31 schreef DonnieDarko1979 het volgende:

[..]

Ligt er natuurlijk aan naar welke functie je solliciteert.
Maar je moet ervan uitgaan dat er tegenwoordig naast jou nog zo'n 50-100 (of nog meer) mensen solliciteren naar dezelfde baan. Harde eisen worden wel snel gehanteerd. Dus inderdaad de juiste opleiding, enige werkervaring in eenzelfde richting etc.

Maar toch is dit niet het enige. Een goede brief kan ervoor zorgen dat je je toch in de kijker speelt. Een goede, originele brief valt op en die wordt meestal nog eens aandachtig gelezen.
Ik zie het zelf ook, veel brieven zijn totaal niet toegeschreven op de functie of het bedrijf.
Veel brieven gaan over wat mensen gedaan hebben, de kwaliteiten die ze hebben en veel is ik ik ik ik ik.

Allemaal leuk en aardig, maar veel daarvan haal ik ook wel uit het cv. Waar ik vooral benieuwd naar ben is waarom iemand juist op deze functie van ons bedrijf solliciteert. En dan kun je ook de link leggen waarom jij er dan zo goed op past.

Maar goed, iedere recruiter/p&o'er is ook weer anders natuurlijk en wat ik een leuke/goede brief vind, hoeft een ander niet te vinden natuurlijk.

O ja, als er een telefoonnummer bij de vacature staat altijd even bellen. En dan niet om te vragen hoe lang de vacature nog openstaat of jezelf even presenteren en dan de vraag stellen of hij/zij vindt of je een kans maakt, maar goede inhoudelijke vragen stellen over de functie, de werkzaamheden, de organisatie, de afdeling etc.
Daarmee kun je dan ook weer een link leggen in je brief en helpt weer om je te onderscheiden tov de berg cv's die nog meer binnen zijn gekomen.
Vrij makkelijk gezegd zo. Ik schrijf bijna al mijn brieven voor de functie en het bedrijf. Maar soms gaat dat niet omdat er vrij weinig te vinden is erover.
Daarnaast zijn 9/10 vacatures tegenwoordig vanuit een bureau en staat er: "opdrachtgever bekend bij ons" oid. Bel je krijg je weinig over het bedrijf te horen.

Bedrijven zelf bel ik ook geregeld, maar als diegene bezig is of niet beschikbaar en andere kunnen niks zeggen schrijf ik hem maar zo. Na 4 maanden deze werkwijze te hebben gehanteerd heb ik 1 gesprek gehad uit mijn brieven en voor de rest krijg je amper een afwijzing. Hoe goed mijn vragen vooraf ook waren en hoe goed mijn brief ook gericht was op de functie en het bedrijf.

Dus soms wil ik wel maar kan ik het niet opbrengen en dan komt de standaard brief die je op het mbo/HBO hebt geleerd weer even naar boven helaas..
pi_139468707
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 16:54 schreef Mint_Clansell het volgende:
Net zoals die overige 300 mensen die de bedrijven bellen?
Dus jij belt niet zeg je. Dan ben je volgens jouw theorie 1/300 die niet belt. Hoe gaat het niet bellen je kansen op een baan, of uberhaupt een gesprek, vergroten?
pi_139478730
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 16:54 schreef Mint_Clansell het volgende:
Net zoals die overige 300 mensen die de bedrijven bellen?
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 22:15 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dus jij belt niet zeg je. Dan ben je volgens jouw theorie 1/300 die niet belt. Hoe gaat het niet bellen je kansen op een baan, of uberhaupt een gesprek, vergroten?
Wat the85mc zegt.
Ik krijg echt geen honderden telefoontjes op de vacatures die onze organisatie plaatst.
De mensen die wel bellen, daar onthoud ik toch meestal wel de naam van.
En als ik de brief binnen krijg denk ik toch even, ah ja die had ook gebeld.
Geloof mij maar, niet al te veel mensen gaan op voorhand al bellen op een vacature.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 17:02 schreef Petrichor het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd lastig, een motivatie verzinnen. Ook al gaat het in mijn geval 'maar' om een bijbaantje.
De enige echte reden waarom ik solliciteer is omdat ik geld wil verdienen. Dat weet zo'n bedrijf ook wel.
Voor een bijbaantje ligt dat inderdaad iets anders. Natuurlijk weet zo een bedrijf wel dat je gewoon geld wilt verdienen. De kunst is vaak om jezelf goed te kunnen presenteren/verkopen.
Maar eigenlijk geldt wel voor al het werk vinden (bijbaan of 'echte' baan), gebruik je netwerk. Als je ergens mensen kent, kunnen die altijd een goed woordje voor je doen. Maak daar altijd gebruik van.
Every living creature on earth dies alone
pi_139480235
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 08:05 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Voor een bijbaantje ligt dat inderdaad iets anders. Natuurlijk weet zo een bedrijf wel dat je gewoon geld wilt verdienen. De kunst is vaak om jezelf goed te kunnen presenteren/verkopen.
Maar eigenlijk geldt wel voor al het werk vinden (bijbaan of 'echte' baan), gebruik je netwerk. Als je ergens mensen kent, kunnen die altijd een goed woordje voor je doen. Maak daar altijd gebruik van.
Mijn netwerk schiet wat dat betreft nogal tekort helaas ;(
  vrijdag 2 mei 2014 @ 14:34:34 #94
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_139487992
Tsja herinneren jullie je dat baantje van dat coatingbedrijf via Adecco nog? Van de week belde 'n mevrouw van Adecco dat ze per direct daar iemand nodig hadden. Heb geweigerd en netjes uitgelegd dat ik nu best wel flink wat uren werk (sowieso had ik deze week nachtdienst en kan niet zomaar zeggen "nou morgen kom ik niet" ) ik heb toch wat meer zekerheid ook al is 't eenvoudig productiewerk/knopjesdrukker bij 'n champignonverwerkingsbedrijf. :') Die mevrouw van Adecco begreep het wel en zei ook al dat ze helemaal niks kon garanderen bij dat coatingbedrijf dus denk dat ik er wel goed aan gedaan heb. :) Schijnt dat in september er wat veranderingen komen bij 't bedrijf waar ik nu werk en misschien houdt 't werk dan op of flink minder uren lijkt me beter om tegen die tijd naar ander werk te gaan zoeken.
Hallon!
pi_139509663
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 22:15 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dus jij belt niet zeg je. Dan ben je volgens jouw theorie 1/300 die niet belt. Hoe gaat het niet bellen je kansen op een baan, of uberhaupt een gesprek, vergroten?
Bellen heeft mijn kans op de arbeidsmarkt sowieso nooit vergroot. Ze kijken tegenwoordig eerst naar het cv en als die al niet in de smaak valt, dan kun je nog zoveel bellen als je wilt, maar het haalt niks uit.
pi_139514937
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 00:08 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Bellen heeft mijn kans op de arbeidsmarkt sowieso nooit vergroot. Ze kijken tegenwoordig eerst naar het cv en als die al niet in de smaak valt, dan kun je nog zoveel bellen als je wilt, maar het haalt niks uit.
Je leest niet goed. Eérst bellen, dan pas brief en CV sturen. Sowieso verklein je je kansen helemaal niet door te bellen. Ik heb van jou nog geen goede reden gehoord waarom je niet moet bellen. Of durf je niet te bellen ofzo?
Ik zag bellen als de mogelijkheid om erachter te komen wat ze écht zoeken en kon daarmee mn brieven veel specifieker schrijven en dan springt je brief er ineens wel uit.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 mei 2014 @ 09:05:11 #97
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_139515130
Toen ik nog wat te zeggen had over werving vond ik bellers alleen maar irritant opdringerig.
pi_139515166
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 09:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Toen ik nog wat te zeggen had over werving vond ik bellers alleen maar irritant opdringerig.
En in alle boekjes en op websites staat 'je moet bellen, dan hebben ze je naam alvast gehoord!!!!' :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_139515190
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 08:50 schreef the85mc het volgende:

[..]

Je leest niet goed. Eérst bellen, dan pas brief en CV sturen. Sowieso verklein je je kansen helemaal niet door te bellen. Ik heb van jou nog geen goede reden gehoord waarom je niet moet bellen. Of durf je niet te bellen ofzo?
Ik zag bellen als de mogelijkheid om erachter te komen wat ze écht zoeken en kon daarmee mn brieven veel specifieker schrijven en dan springt je brief er ineens wel uit.
Omdat de meeste bellers geen intelligente vragen stellen, maar vragen die ze of op de website of uit de vacaturetekst zelf kunnen halen? Heel eerlijk gezegd maken de meeste bellers volgens mij helemaal niet zo'n beste indruk. En aangezien op de gemiddelde vacature inmiddels zo'n 300 à 400 reacties binnen komen waarvan ongeveer een vijfde belt, is het alleen maar ontzettend irritant.
pi_139515369
Ah, nu komen we ergens. Mensen die domme vragen stellen zijn irritant volgens HRders. Dus moet je dat voorkomen, goed de vacature lezen en inhoudelijk goede vragen stellen.
Dat kost misschien best wat tijd, maar ik geloof ook nooit dat je 10 goede brieven kunt sturen per dag zoals ik hier wel eens lees. Ik krijg hier soms het gevoel dat iedereen met hagel schiet en hoopt op een lucky shot. Dat is ook irritant voor HR, allemaal van die standaard brieven vol met dezelfde crap. Dan ga je idd niet uitgenodigd worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')