help jongens, ik heb ineens een kat gevonden

nu zit die hier in huis en ik weet niet wat ik ermee moet

hij ziet er magertjes uit maar is wel heel aanhankelijk, heeft wat wondjes hier en daar, ziet er eerlijk gezegd uit als een zwerfkat, en iemand van de flat zei ook dat 'ie 'm vaker had gezien en zelf ook dacht dat het een zwerfkat was.
Maar hij was dus met me meegelopen vanaf een paar straten verder helemaal tussen m'n benen door, hij wilde per se mee.
Ik zat dus te twijfelen of ik 'm mee naar binnen moest nemen maar als ik de deur dicht deed ging hij buiten zitten miauwen, dus kon 'm echt niet laten zitten

Nu dus dat beestje mee naar binnen genomen, maar ik heb geen idee of het een zwerfkat is of dat ik nou iemands huisdier heb ontvoerd

Ik wil 'm ook wel naar buiten laten, maar dan gaat 'ie dus weer buiten zitten miauwen en daar kan ik niet tegen

Als we 'm houden moeten we morgen maar overal papiertjes ophangen dat we een kat hebben gevonden, en als er niet wordt gereageerd is 't dus een zwerfkat en adopteren wij 'm wel. Maar we zitten hier in een flatje dus ik kan niet zomaar een buitenkat binnenhouden (vind ik)
dillemma's dilemma's

't is zo'n lief beestje