keep your friends close and your enemys closerquote:Op zondag 27 april 2014 22:25 schreef Romanus het volgende:
Waarom zou Tywin trouwens Oberyn Martell als rechter willen hebben bij de rechtszaak van Tyrion? Of wordt dat komende aflevering duidelijk?Oberyn heeft toch een hekel aan elke Lannister?
Die hebben de spoilersquote:Op zondag 27 april 2014 22:38 schreef Slayage het volgende:
[..]
keep your friends close and your enemys closer
quote:Op zondag 27 april 2014 22:28 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Stroop smeren. Hij is de facto koning omdat ie zn kinderen en kleinkinderen in zn zak heeft en hij heeft weinig behoefte aan meer vijanden.
Maar om ze dan een beetje macht te geven over zijn eigen zoon?quote:Op zondag 27 april 2014 22:38 schreef Slayage het volgende:
[..]
keep your friends close and your enemys closer
Volgens mij is tywin niet zo dol op zoon tyrionquote:Op zondag 27 april 2014 22:42 schreef Romanus het volgende:
[..]
[..]
Maar om ze dan een beetje macht te geven over zijn eigen zoon?Al zal Tywin natuurlijk wel het laatste woord hebben over het oordeel.
quote:
Ik weet niet hoe het in de boeken is (heb ze inmiddels binnen, maar ben nog niet begonnen) maar ik krijg in de serie soms de indruk dat Tywin wel degelijk doorheeft dat Tyrion zijn 'beste', slimste kind is etc en hem ook mag, maar dat hij hem verwijt dat Tyrion teveel drinkt/met prostituees slaapt en natuurlijk dat Tywin's vrouw is overleden. Toch lijkt het, vind ik, in de serie alsof Tywin hem meer mag dan dat hij hem niet-mag.quote:Op zondag 27 april 2014 22:47 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Volgens mij is tywin niet zo dol op zoon tyrion
hij heeft em ook uitgenodigd voor the small counsel, hij probeert de alliantie met dorne te versterkenquote:Op zondag 27 april 2014 22:42 schreef Romanus het volgende:
Maar om ze dan een beetje macht te geven over zijn eigen zoon?Al zal Tywin natuurlijk wel het laatste woord hebben over het oordeel.
Ohja natuurlijk, hij wil daarmee de macht van de Tyrell's een beetje inperken.quote:Op zondag 27 april 2014 22:52 schreef Slayage het volgende:
[..]
hij heeft em ook uitgenodigd voor the small counsel, hij probeert de alliantie met dorne te versterken
Denk wel dat hij dat doorheeft idd, maar vind hem wel erg streng en kleinerend. Hij laat geen moment onbenut om hem in te wrijven dat het overlijden van zijn moeder zijn schuld is.quote:Op zondag 27 april 2014 22:50 schreef Romanus het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in de boeken is (heb ze inmiddels binnen, maar ben nog niet begonnen) maar ik krijg in de serie soms de indruk dat Tywin wel degelijk doorheeft dat Tyrion zijn 'beste', slimste kind is etc en hem ook mag, maar dat hij hem verwijt dat Tyrion teveel drinkt/met prostituees slaapt en natuurlijk dat Tywin's vrouw is overleden. Toch lijkt het, vind ik, in de serie alsof Tywin hem meer mag dan dat hij hem niet-mag.
Volgens mij zegt ie dat ook als ie tegen tommen praat als joff opgebaard ligt. Hij vond joff iig niet geschikt als koningquote:Op zondag 27 april 2014 22:55 schreef Romanus het volgende:
[..]
Ohja natuurlijk, hij wil daarmee de macht van de Tyrell's een beetje inperken.
Maar goed, ik ben benieuwd wat het oordeel zal zijn, al verwacht ik dat Tyrion onschuldig wordt bevonden. Tywin lijkt het totaal niet erg te vinden dat Joffrey dood is.
Ik denk in ieder geval wel dat Tywin Tyrion als zijn "beste" kind ziet (alhoewel zijn "dwerg zijn" in dat opzicht toch wel echt als een groot struikelblok werkt). Soms denk ik ook wel eens dat hij hem (mede door het besef van Tyrion's kwaliteiten dus) zelfs wel mag, maar dat is dan eigenlijk vooral projectie (kan mij zelf namelijk gewoon nauwelijks/niet voorstellen dat iemand Tyrion níet mag), want uit het gedrag van Tywin (in de serie) blijkt dat toch niet echt vind ik.quote:Op zondag 27 april 2014 22:50 schreef Romanus het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in de boeken is (heb ze inmiddels binnen, maar ben nog niet begonnen) maar ik krijg in de serie soms de indruk dat Tywin wel degelijk doorheeft dat Tyrion zijn 'beste', slimste kind is etc en hem ook mag, maar dat hij hem verwijt dat Tyrion teveel drinkt/met prostituees slaapt en natuurlijk dat Tywin's vrouw is overleden. Toch lijkt het, vind ik, in de serie alsof Tywin hem meer mag dan dat hij hem niet-mag.
hij wil zich al te graag bewijzen aan dany en dit is een manier geweest voor hem om dat te doen, aan de ene kant vindt dany hem arrogant, maar aan de andere kant ook fascineren mi, ik denk ook dat die twee vroeg of laat gaan krikkenquote:Op zondag 27 april 2014 23:02 schreef outtayourleague het volgende:
Ik vroeg me eigenlijk nog iets anders af: als dany haar kampioen uitkiest, heeft ze voor al haar getrouwen een reden om niet te hoeven knokken, behalve voor daario. Die zegt zelf ook al dan niet uit valse bescheidenheid dat ie weinig voorstelt, maar is hij niet de aanvoerder van de second sons? Die zijn toch neem ik aan ook gewoon mee gegaan?
Volgens mij zijn er niet zoveel second sons over? En degene die over zijn volgen d'r voor het geld, niet omwille van Daario.quote:Op zondag 27 april 2014 23:02 schreef outtayourleague het volgende:
Ik vroeg me eigenlijk nog iets anders af: als dany haar kampioen uitkiest, heeft ze voor al haar getrouwen een reden om niet te hoeven knokken, behalve voor daario. Die zegt zelf ook al dan niet uit valse bescheidenheid dat ie weinig voorstelt, maar is hij niet de aanvoerder van de second sons? Die zijn toch neem ik aan ook gewoon mee gegaan?
Dat Daario met Dany wil doppen was me al wel duidelijkquote:Op zondag 27 april 2014 23:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
hij wil zich al te graag bewijzen aan dany en dit is een manier geweest voor hem om dat te doen, aan de ene kant vindt dany hem arrogant, maar aan de andere kant ook fascineren mi, ik denk ook dat die twee vroeg of laat gaan krikken
Hmm, dan heb ik niet goed opgelet. Zijn er zoveel gesneuveld bij de val van Yunkai?quote:Op zondag 27 april 2014 23:14 schreef Tanin het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er niet zoveel second sons over? En degene die over zijn volgen d'r voor het geld, niet omwille van Daario.
Maargoed, de Unsullied volgen d'r omwille van haar beloftes, niet omwille van Grey Worm, dus dat is wel apart.
Ik had de indruk dat ze niet allemaal even blij waren met Daario als nieuwe leider, en er een aantal omgelegd waar, maar dat kan aan mij liggen...quote:Op zondag 27 april 2014 23:16 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Hmm, dan heb ik niet goed opgelet. Zijn er zoveel gesneuveld bij de val van Yunkai?
Ik weet ook niet hoe het zit met die Second Sons. We hebben twee andere leden gezien en die zijn beide onthoofd door Daario. Volgens GoT wiki:quote:Op zondag 27 april 2014 23:15 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Dat Daario met Dany wil doppen was me al wel duidelijk![]()
Maar ik bedoelde eigenlijk meer: Grey Worm moet de Unsullied leiden, Barristan en Mormont zijn trouwe, hoge soldaten. Maar als aanvoerder van de Second Sons is Daario toch ook niet echt expendable? Ik neem toch aan dat die ook mee zijn gegaan? Of vallen die nu onder commando van Grey Worm?
dat niet zo zeer, hij de tyrells hard nodig, maar hij heeft meer backers om steviger in de zadel te zitten, als dorne ook nog eens 100% achter hem zouden staan, dan heeft hij de gehele zuiden van westeros stevig achter zich!quote:Op zondag 27 april 2014 22:55 schreef Romanus het volgende:
[..]
Ohja natuurlijk, hij wil daarmee de macht van de Tyrell's een beetje inperken.
over de second sons is eigenlijk niet zo gek veel meer gerept al een tijd, ik weet niet of die nog op sterkte zijn, maar idd hij was een van de aanvoerders,maar ook sel swords , dus niet heel erg betrouwbaarquote:Op zondag 27 april 2014 23:15 schreef outtayourleague het volgende:
Maar als aanvoerder van de Second Sons is Daario toch ook niet echt expendable? Ik neem toch aan dat die ook mee zijn gegaan? Of vallen die nu onder commando van Grey Worm?
denk het ookquote:Op zondag 27 april 2014 23:18 schreef Tanin het volgende:
Hoe dan ook, volgens mij had Dany gewoon zoiets van "laat die Daario maar eens tonen wat ie waard is", en zocht ze gewoon excuses om dat niet te duidelijk te maken.
Dan lijkt me dat er nog zo'n 2000 Second Sons over moeten zijnquote:Op zondag 27 april 2014 23:18 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik weet ook niet hoe het zit met die Second Sons. We hebben twee andere leden gezien en die zijn beide onthoofd door Daario. Volgens GoT wiki:
"Military strength
When Daenerys Targaryen encounters them at Yunkai, the Second Sons consist of almost 2,000 armored cavalry.
The weaponry of the Second Sons varies considerably, as various types of swords, daggers, and spears have been shown. They have no set uniform, as individual members arm themselves as they see fit from the company's stockpile of weapons and armor. Some have shoulder pauldrons, and many wear chainmail of some kind (frequently with minor damage and hasty repairs from previous engagements).
Daario Nahari, the current commander, is armed with two blades: a Dothraki arakh and a Myrish stiletto, both of which have custom gold handles shaped like naked women.
Some of the Second Sons are also adept at ambushes, and as infiltrators and assassins. Daario successfully entered Daenery's tent despite it being heavily guarded by Unsullied, although he did not actually intend to kill her. Later, he led Jorah and Grey Worm in infiltrating the city of Yunkai, allowing Daenerys to capture it with virtually no casualties."
1998quote:Op zondag 27 april 2014 23:21 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Dan lijkt me dat er nog zo'n 2000 Second Sons over moeten zijn![]()
Maar och, ik denk dat het inderdaad dat Daario zich maar al te graag even wilde bewijzen, én dat Dany dat ook graag wilde zien
Die laatste zin had ik dus wel gequote, maar niet echt gelezenquote:Op zondag 27 april 2014 23:21 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Dan lijkt me dat er nog zo'n 2000 Second Sons over moeten zijn![]()
Maar och, ik denk inderdaad dat Daario zich maar al te graag even wilde bewijzen, én dat Dany dat ook graag wilde zien
Ja, dat dusquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |