abonnement Unibet Coolblue
pi_139212147


WAT IS EVOHOME?
quote:
Honeywell Evohome is een draadloos regelsysteem voor zoneverwarming met een centraal bedieninterface. Honeywell evohome vindt de balans tussen optimaal comfort en een lagere energierekening door vele mogelijkheden en groot gebruikersgemak.

Het innovatieve, draadloze klimaatsysteem evohome maakt individuele temperatuurregeling per ruimte mogelijk. Via de aantrekkelijke gebruikersinterface, de evotouch, kan centraal de temperatuur in verschillende vertrekken worden geregeld. Zo is het warm in de vertrekken die worden gebruikt en worden de ongebruikte kamers niet onnodig verwarmd. Een energiebewuste manier van verwarmen, die een forse besparing kan betekenen op uw energierekening, zonder dat er wordt ingeleverd op uw wooncomfort.

Met evohome kan voor maximaal acht verschillende ruimtes een individueel weekprogramma ingesteld worden. Op elk gewenst moment van de dag of nacht, met zes verschillende perioden per dag, per vertrek. Bovendien is dit draadloze systeem eenvoudig te installeren zonder het hoeven wegwerken van kabels en boren van gaten. Dit maakt evohome uitermate geschikt voor zowel nieuwbouw als bestaande bouw.

Of het nu gaat om vloerverwarming, radiatoren of een combinatie daarvan: evohome biedt voor alle type verwarming een oplossing door het ruime aanbod aan compatibele accessoires. Woonkamer, slaapkamers, kinderkamer, kantoor aan huis, praktijkruimte of hobbykamer, alle vertrekken zijn op tijd heerlijk op temperatuur. Of het nu gaat om stadsverwarming, een bestaande zoneregeling, een moderne modulerende ketel of een ketel van een ouder type: evohome is praktisch altijd toepasbaar!

Duurzaam omgaan met energie, optimaal gebruikersgemak en draadloze bewegingsvrijheid evohome combineert het allemaal. Het mooie eigentijdse bedienpaneel met tafelstandaard is verkrijgbaar met verwisselbare frontcovers in de kleuren gepolijst zwart geborsteld metaal en hoogglans wit. Een stijlvolle verschijning in ieder interieur.
Bron: Website Honeywell

IN DE PRAKTIJK

Al ruim 300 posts wordt er gesproken over het nut, de installatie, de werking en de optimalisatie van Evohome. Het kost wat moeite om het systeem draaiend te krijgen, maar het lijkt er op dat de meeste gebruikers tevreden zijn met de mogelijkheden die het systeem biedt.

Zoals bij elk nieuw product zijn er altijd zaken die beter of anders kunnen. De belangrijkste bug die door de meesten in het eerste topic geconstateerd is, is het onnodig aanspringen van de ketel op vaste momenten, zonder dat de ruimtetemperatuur daar om vraagt. Dit is al meerdere malen onder de aandacht van Honeywell gebracht en er lijkt nu eindelijk wat te gaan gebeuren, met dank aan users AJS1 en smv.

LINKS
- Evohome - internationale website
- Evohome - Nederlandse website

- Installatiedocument 1
- Installatiedocument 2

- Boek 1
- Boek 2
- Boek 3

- Meest recente driver (v21) Installatie op eigen risico

- Online gasmeterstand registratie

[ Bericht 1% gewijzigd door Vonkenboer op 28-04-2014 18:51:16 ]
pi_139235038
Total connect comfort, verbinding is verloren, kan ook niet meer inloggen, ervaren jullie dit ook?
pi_139241902
Hier ook problemen.
Gister avond werkte het al slecht en rond 11 uur werkte het helemaal niet meer.
Ik krijg nu de melding "De communicatie met het verwarmingssysteem is verloren gegaan".

Overigens op de gateway branden alle 3 de ledjes groen.
pi_139242339
Ah, gelukkig. Ik was bang dat ik de enige was. MyTotalConnectComfort werkt inderdaad niet.
pi_139299946
Heb een nieuwe Evotouch binnengekregen. Ook deze gaat door met warmtevragen, terwijl de gewenste temperatuur allang overschreden is. Mijn conclusie is dat er iets mis is met de regelsoftware van de Evotouch. Nu afwachten of Honeywell het probleem gaat erkennen en oplossen.

En nog even voor de duidelijkheid: dit probleem speelt alleen als je de Evotouch gebruikt als regelaar (zoals in het single-zone-pakket). Het treedt dus niet op als je HR80's e.d. als regelaar gebruikt.

PS: Mytotalconnectcomfort werkt weer.
pi_139333372
Is het op het forum iemand die toegang heeft voor firmware updates en dergelijke? Ik heb bij honeywell het idee dat ze de eindklant niet zo serieus nemen.
Zo heb ik vrijdag gemeld dat de MyTotalConnectComfort app niet werkt.
Hierop kreeg ik terug dat het probleem bij mij zat en dat ik de gateway moest resetten.
Hierop heb ik teruggestuurd dat er meer met dit probleem waren, tot op heden heb ik niets terug gekregen.
pi_139334167
Inmiddels werkt totalconnect bij mij weer, bij jou nog niet? Maar inderdaad jammer dat er zo gereageerd wordt, terwijl het waarschijnlijk een probleem aan hun kant was. Ik merk ook dat ze maar moeilijk kunnen/willen geloven dat er (bij single-zone-kamerthermostaat-gebruik) een probleem in de software zit van de Evotouch, terwijl ik dit heel duidelijk kan aantonen. Inmiddels gelukkig wel serieus genomen. Nu afwachten wat ze ermee doen.

Volgens mij heeft RoyW als leverancier/ambassadeur wat directer contact met Honeywell.
pi_139340103
Ondertussen werkt de app weer goed.
pi_139340320
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:35 schreef zerox123 het volgende:
Is het op het forum iemand die toegang heeft voor firmware updates en dergelijke? Ik heb bij honeywell het idee dat ze de eindklant niet zo serieus nemen.
Zo heb ik vrijdag gemeld dat de MyTotalConnectComfort app niet werkt.
Hierop kreeg ik terug dat het probleem bij mij zat en dat ik de gateway moest resetten.
Hierop heb ik teruggestuurd dat er meer met dit probleem waren, tot op heden heb ik niets terug gekregen.
Dat gevoel ken ik, Honeywell is op dat gebied nogal kortaf inderdaad.
Dit doen ze ook omdat ze de klant liever naar de verkopende partij laten gaan voor advies of vragen.

Ik heb inderdaad een directere lijn,
dat voordeel krijg je als je officiële dealer (ambassadeur) bent.

Overigens heb ik ook nog geen definitief antwoord terug over jou problemen Woekele..
Daar zal ik ook nog eens achteraan gaan.
pi_139340886
RoyW, het laaste nieuws (wat ik vandaag kreeg, nadat ik dit weekend mijn laatste tests aan ze bekend had gemaakt), is dat het is doorgestuurd naar productontwikkeling. Dus nog geen reden om te klagen so far. Even afwachten wanneer ze gaan reageren en hoe.
pi_139341444
RoyW, heb jij ook toegang tot nieuwe firmware's? Ik weet niet of dat deze vaak uitkomen, en wat voor wijzigingen er voor zijn.
Mijn installatie bestaat momenteel uit een vloerverwarmingsmodule(HCE80), 4 radiator modules(HR92), bedieningsscherm, internet gateway en een opentherm module.
In principe werkt de installatie goed. Als ik echter een communicatie test doe voor de vloerverwarmingsmodule(HCE80) dan wordt deze niet gevonden.
Aangezien alles verder goed werkt, ga ik er vanuit dat er een foutje in het bedieningspaneel zit.
De communicatie test werkt omgekeerd wel, dus ik kan adhv ledjes op de HCE80 zien hoe sterk het signaal is.
pi_139345729
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 14:55 schreef zerox123 het volgende:
RoyW, heb jij ook toegang tot nieuwe firmware's? Ik weet niet of dat deze vaak uitkomen, en wat voor wijzigingen er voor zijn.
Mijn installatie bestaat momenteel uit een vloerverwarmingsmodule(HCE80), 4 radiator modules(HR92), bedieningsscherm, internet gateway en een opentherm module.
In principe werkt de installatie goed. Als ik echter een communicatie test doe voor de vloerverwarmingsmodule(HCE80) dan wordt deze niet gevonden.
Aangezien alles verder goed werkt, ga ik er vanuit dat er een foutje in het bedieningspaneel zit.
De communicatie test werkt omgekeerd wel, dus ik kan adhv ledjes op de HCE80 zien hoe sterk het signaal is.
Ja dat heb ik, inderdaad.
Maar het is al een hele tijd geleden (ongeveer een jaar of 2..) dat de laatste update is geweest voor het oude evohome.

Er zijn verder nog geen nieuwe updates te verkrijgen voor het nieuwe evohome.
Ik vind het ook een beetje vreemde situatie, omdat alles het wel doet zoals je aangeeft..

Ik zal het eens navragen of dit een bekend probleem is.
pi_139369906
Vandaag te horen gekregen dat de hr92 radiatorknop is uitgesteld van week 17 naar week 20. Jammer is dit.
pi_139431474
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:12 schreef simonmo het volgende:
Vandaag te horen gekregen dat de hr92 radiatorknop is uitgesteld van week 17 naar week 20. Jammer is dit.
Nou dan kan ik net zo goed wachten met de aanschaf van de hr92 tot de herfst. :(
pi_139449420
Het is wel handig om in de zomer het systeem te kunnen testen etc voordat je hem echt nodig hebt:P
pi_139450414
Tja ik heb vorige week (onverwachts, levertijd stond over een paar weken) 4 radiatorknoppen ontvangen. Ik heb ze alleen nog niet echt kunnen testen met dit weer.
pi_139479953
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:58 schreef edje65 het volgende:

[..]

Nou dan kan ik net zo goed wachten met de aanschaf van de hr92 tot de herfst. :(
Ze zijn wel al leverbaar, maar alle voorraad is meteen uitverkocht.
Ik heb er al diverse kunnen leveren.
De rest komt langzaam binnen, dus ligt er net aan waar je besteld hebt.
pi_139484777
Dag na de vsk beurs in februari besteld bij SOLAR . Maar ik krijg ze nog niet.
pi_139515752
Ik bij een webwinkel die Solar als leverancier gebruikt. Ook nog geen HR92's. Wel netjes geholpen met omwisselen Evotouch.
pi_139591937
En de hr92's zijn binnen.
pi_139860504
Sinds een week is bij ons het EVOHOME connect pakket geinstalleerd, met 8 HR92 knoppen , de EVO Toutch en internet gateway.

Nu doet zich het volgende voor:
Onze woonkamer is 1 zone met 3 radiatoren waarvan er 2 op 1 groep zitten, aangestuurd door de HR92 die in de meterkast is geplaatst voor de verdeler van de vloerverwarming. De andere radiator heeft een HR92 knop. Daarnaast is er vloerverwarming in het keukengedeelte.
De installateur heeft bij de verdeler van de vloerverwarming een HR92 thermostaatknop geplaatst (dus in de meterkast) . Deze levert dus de warmte naar de 2 radiatoren en de vloerverwarming

wat er nu gebeurd is dat bij verwarmen vand e woonkamer: de radiator met HR92 knop staat op vol vermogen te loeien terwijl de andere 2 radiatoren en de vloerverwarming uit staan.
Worden deze knoppen nu aangestuurd door de EVOtouch of regelen deze knoppen zichzelf obv de ruimte temperatuur?
Als dat laatste het geval is, is dan is een HR92knop in de meterkast wel een goed idee?

[ Bericht 0% gewijzigd door themullnl op 12-05-2014 20:37:00 (spelvaut) ]
pi_139862232
Je kunt per zone instellen of de regelaars in de zone hun eigen temperatuur gebruiken om op te regelen, of dat er 1 regelaar is die 'de temperatuurbaas' is over de zone.

Als je ervoor kiest dat de radiator in de kamer 'de temperatuurbaas' is, zou het goed moeten gaan (in theorie, ik weet niet hoe Evohome ermee omgaat als er heel veel afwijking zit tussen de gemeten waarden). Als ze allemaal hun eigen temp gebruiken, gaat het in elk geval niet goed.

Sowieso, als ik jouw verhaal goed begrijp, kun je niet de keuken verwarmen zonder de woonkamer te verwarmen?

[ Bericht 14% gewijzigd door woekele op 12-05-2014 15:08:22 ]
pi_139878853
@Woekele dat klopt de keuken en woonkamer zijn in totaal 1 vertrek .
De radiatoren zonder HR92 hebben een old-fashioned thermostaatknop overigens, is dat wel handig?
Deze staan vol open.

Waar het me om gaat is dat er slechts 1 verwarming warmte gaf (loeiheet 60C) terwijl de andere radiatoren en de vloerverwarming juist geen warmte gaven.
In zn eentje gaat deze radiator de kamer en keuken niet verwarmen, terwijl de Evotouch maar blijft doorgeven dat de temperatuur niet bereikt is.

Wat kan de aanleiding zijn en hoe kan het verholpen worden?
pi_139882173
Radiatoren in andere vertrekken? Als je die vol open zet, dan verwarmen ze volop als er warmtevraag is vanuit Evohome. Of dat handig is, hant van je wensen af.

Mogelijke aanleiding is, zoals ik zei, dat het warm is in je meterkast en de regelaars in je woonkamer-zone staan ingesteld op hun eigen temperatuur gebruiken ipv de temperatuur van de woonkamergebruiken.
  maandag 12 mei 2014 @ 23:53:11 #25
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_139890861
Zag vanavond op de unit in de huiskamer dat de communicatie verloren was gegaan
Meterkast open en alle drie de lampjes uit :D
Ding losgekoppeld en voeding ook en los getest in de keuken op stopcontact, ook helemaal niks
daar :(
Toen met multimeter voeding doorgemeten en die geeft keurig 5v prik
Morgen maar eens ff langs de dealer, kan ik gelijk vragen waar mijn HR 92 blijven [4x besteld]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')